PDA

Bekijk Volledige Versie : Welke achtbaan kon je nog net doen voor hij dicht ging?



punisher
19-07-18, 12:31
Ongeveer hetzelfde topic als welke achtbaan je gemist hebt, alleen dat het nu draait om de banen die je nog net gedaan hebt voor ze verwijderd werden.

Legoland : Timber Ride , ik was er in augustus 2013 en in september ging hij onverwachts dicht voor een andere attractie.

Djurs Sommerland : Karlo's Taxi, zelfde verhaal. Bezocht augustus 2013 en einde dat seizoen gesloten voor en nieuwe zone met nieuwe achtbaan.

Efteling : Pegasus, nog net gedaan voor hij verwijderd werd het jaar nadien.

Parc Asterix: Ronde des Rondins, bezocht in 2013 , het jaar nadien removed. Gelukkig dat ik en Bobby turbo voet bij stuk hielden, of we hadden hem nooit kunnen halen. De rest van ons gezelschap wou hem niet doen :D

Nathan G
19-07-18, 12:48
Twee banen bij mij:
- Thunder Loop in Slagharen. Toen ik hoorde dat ze hem gingen slopen, heb ik er alles aan gedaan om hem nog te kunnen doen. Eén ritje heb ik kunnen maken, daarna is hij heel de dag kapot geweest :p maar hey, ik heb hem wel gedaan!
- Eurosat, de originele versie dan welteverstaan. Vorig jaar de eerste keer naar Europa-Park geweest, de rest van het verhaal ken je.

coasterfrenzy
19-07-18, 13:00
Timber Ride - Legoland DK
Karlo's Taxi - Djurs Sommarland
Beiden verwijderd vlak na mijn bezoek met RF

====================================

Ronde des ROndins - Parc Asterix: Ooit niet gedaan omdat de baan zo klein was. Uiteindelijk nog vlak voor de ombouw kunnen doen.

====================================

Rhöhnbob. Toevallig dit jaar met RF gedaan, nu is hij dicht.

====================================

Dragon - Attrapark Moscow
Minicoaster & WIlde Maus - Andere Attrapark in Moscow.
Cobra & Formula - VVC WHeel Park Moscow.
- Alle 3 parken die eigenlijk geregeld van achtbanen wisselen, dus heel gek is dat hier niet :p

===================================

Worm Train - Al Montazah
Mini Canyon - Al Qasba
Crazy Twister - Sparky's Family Fun Center Abu Dhabi.
Alle drie verplaatst slechts 2 maanden na mijn bezoek.

===================================

Cocinelle - Walibi Belgium. Het park speciaal nog bezocht om deze credit mee te pakken. Hij zou weliswaar terug moeten komen, maar toch...

Himalaya - Sommerland Syd - Park ging failliet einde seizoen.

Tornado - Walibi Belgium. Als ik me niet vergis heb ik die pas in zijn laatste seizoen gedaan, maar het kan ook zijn voorlaatste zijn geweest, niet zeker.

Cyclon - Wasalandia.. Die baan heeft daar maar 1 of 2 jaar gestaan.

Schmetterling - Lütge Land. Dat zelfde jaar nog verwijderd.

DIE! Wilde Maus - Serengeti Park. Toevallig met RF bezocht. Eind van het jaar ging de baan weg.

Zeeslang - Dippiedoe - Ook met RF bezocht, eind van het jaar was hij opeens weg.

Beastie - Alton towers. Stom toevallig mee gepakt. Eind van het seizoen - je raadt het al - WEG!

Fantasy Mouse - Fantasy Island - Niet helemaal terecht, want het jaar er op stond hij gewoon op een andere plek in hetzelfde park. Het jaar daarna was de baan wel verdwenen.

Klondike Gold Mine - Funland: Einde van het jaar de kermis op gegaan in Ierland geloof ik.

Tornado - Scotland MD's. Deze heeft het Journaal gehaald want is verwijderd omdat een trein van de rails gevlogen was.

Space Coaster - Scotland MD's - Verhuisd naar Oakwood

X-Treme - Blue Bayou & Dixie Landin. Vorig jaar nog gedaan, nu blijkbaar al weg.

Galaxi - Indiana Beach. 2013 gedaan. Einde van het jaar dicht.

Shockwave - Kings Dominion - één van de wijnige banen in deze lijst waarvan al aangekondigd was dat hij zou verdwijnen toen ik hem deed.

OPA - Mt. Olympus. In 2013 gedaan, begin 2014 verwijderd omdat er een man uit gevallen was en de inspictie nogal wat safety-issues gevonden had.

Rajin Cajun - SFGAm - In 2013 gedaan voordat hij verplaatst werd naar SFA, waar ik hem in 2015 dan weer gedaan heb :p

Georgia Cyclone - Vorig jaar nog kunnen doen, vrij kort voordat hij definitief gesloten zou worden. Inmiddels draait de RMC versie van deze baan al zijn rondjes.


Nog genoeg andere banen die nu weg zijn, maar toch een behoorlijk lijstje al van banen die ik op het nippertje nog heb kunnen doen :)

Earlyspencer
19-07-18, 14:26
"... op het nippertjevoor hij dicht ging": zelden en meestal niet gericht als 'in memoriam' bezocht & bereden.

Super Wirbel (Hol. P.) bereden in 2012, in het voorlaatste jaar van de coaster.

Looping Star (Slagharen) deed ik laatst al in 2013. In 2015 ging m'n oudste zoon erin, ik niet omdat de jongste niet mee mocht :(

Holly's Wilde Autofahrt (Hol. P.) bereden in 2012, 2014 en 2016, dus (onbewust) ook in z'n laatste seizoen.

Kanonen (Liseberg) deden we in 2014 en in 2016, dus (onbewust) ook in z'n laatste jaar.

Bobsleigh (Nigloland) deden we in 2017. Ik wist toen wel dat het z'n laatste jaar op die locatie zou zijn, al vermoedde ik als volgende bestemming eerder de ijzerboer ... @Schwarzkopf-lovers: sorry!

Vleermuis (PDP) deden we rond kerst 2017. Het was toen nog niet geweten dat hij nog maar enkele dagen te gaan had. Heel strikt genomen deed ik 'm dus niet in z'n laatste jaar. Ik veronderstel dat https://rcdb.com/932.htm met 01/07 doelt op 7 januari.

Eurosat en Python 1.0 beschouw ik niet als volwaardig in dit topic: ze werden/worden op dezelfde locatie vervangen door (quasi) dezelfde soort coaster.

Misschien ben ik een enkeling vergeten, ik ben zoals hoger vermeld vrij ondankbaar tegenover afdankertjes.

trainfreak
19-07-18, 15:03
Superwirbel in Holiday Park.
Ik deed deze met Halloween 2013. Een week of twee later was deze voorgoed dicht.

En nu ik dit topic lees:
DIE! Wilde Maus - Serengeti Park. Toevallig met RF bezocht. Eind van het jaar ging de baan weg. (idem zoals coasterfrenzy)

Holly's Wilde Autofahrt in Holiday Park, voor het laatst (en eerst) gedaan in 2016.
(in 2013 sloegen we deze expres over omdat ik hoorde dat de eindrem weleens pijnlijk konden zijn)

PyongWon
19-07-18, 23:26
Vele banen in zijn laatste jaar gedaan maar die had ik dan eerder ook al eens gedaan.

Maar slechts drie die ik voor het eerst deed vlak voor dat het te laat was.

Holly's Wilde Autofahrt (Hol. P.) in 2016, dus onbewust in z'n laatste seizoen.

Meer iconisch en zeker onvoorspelbaar:
- Grand Canyon Bahn
- Gebirgsbahn
Beiden afgebrand in Phantasialand

Ik heb ze niet in hun laatste seizoen gedaan, maar wel iets voordien. Exacte jaartal kan ik me niet meer herinneren. Ik hield het toen nog niet zo bij ;-)

punisher
20-07-18, 06:01
Meer iconisch en zeker onvoorspelbaar:
- Grand Canyon Bahn
- Gebirgsbahn
Beiden afgebrand in Phantasialand

Ik heb ze niet in hun laatste seizoen gedaan, maar wel iets voordien. Exacte jaartal kan ik me niet meer herinneren. Ik hield het toen nog niet zo bij ;-)

Idd, dat is een geluk dat je die nog gedaan hebt voor hun fataal einde.

Leuk om te zien hoeveel mensen hier toch nog een credit gehaald hebben voor het fatale einde van een achtbaan. Soms is het toch vlugger gedaan ermee, dan je zou verwachten.

Ignace
20-07-18, 09:10
Van achtbanen die ik echt op het nippertje kon doen kan ik alleen de silber mine van Plohn bedenken, die ik vorig jaar op het eind van zijn laatste seizoen voor het eerst deed.

Rickie97
22-07-18, 13:49
Ik veronderstel dat https://rcdb.com/932.htm met 01/07 doelt op 7 januari.

Een tip: je kan bij de instellingen rechtsboven het datumformaat van RCDB veranderen naar 7/1 mocht je dat willen. Dat vermijdt verwarring in de toekomst. :p De datumformaten worden "ge-previewd" met de huidige datum, dus dan zie je meteen welk formaat het juiste is.

Ontopic: echt volledig "nog net voor hij dicht ging" kan ik alleen maar Efteling's originele Python bedenken. Ik was er nog nooit geweest en mijn bezoek was ook echt speciaal voor die baan: ik moest en zou de originele baan gedaan hebben, en dat is gelukt. :) Ook de Bob deed ik toen, die ondertussen toch al een eind dicht is maar ik hoop dat dat niet mijn laatste rit erin geweest is. Indien toch heb ik hem ook op het nippertje gedaan.

Verder is er ook Vertigo, die deed ik niet in zijn laatste jaar en het was ook toevallig dat ik hem gedaan heb. Daarnaast lees ik hier ook Bobsleigh van Nigloland, die heb ik ooit gedaan voordat ik wist dat het een Schwarzkopf was. Ik had hem graag nog eens opnieuw gedaan, maar kijk. Deze hoort dus niet in dit rijtje thuis. :p Zelfde verhaal voor Vleermuis in PDP: ik heb hem ooit wel gedaan en ik was van plan om er zoals ik voor Python deed speciaal nog eens voor te gaan in zijn laatste jaar. Maar het park vond het blijkbaar niet nodig dit vroeg genoeg op voorhand aan te kondigen.

En dan is er nog Thunder Loop in Slagharen: toen bekend was dat hij ging sluiten, hebben we er prompt een midweek geboekt om hem zo veel mogelijk nog te doen, ook speciaal voor de sluiting ervan eigenlijk. Maar dat is ook niet geheel ontopic, want een jaar eerder deden we hem ook al: een weekje Nederland dat elk jaar in een dagje Hellendoorn eindigde, wijzigden we naar Slagharen toen we ontdekten dat dat in dezelfde buurt lag en dat daar een Looping Star stond, de achtbaan van Bobbejaanland waarvan ik het altijd al jammer vond dat hij zo vroeg is weggehaald. Ik ben blij dat we hem in Slagharen dan nog genoeg hebben kunnen doen. :)

jefke88
25-07-18, 10:19
Volgens mij is dat hier alleen de Wildcat in Cedar Point. Denk niet dat ik voor de rest andere achtbanen voor het eerst gedaan heb in hun sluitingsjaar. Wild Mouse in Plopsa Coo en Geiselwind tel ik niet mee, omdat die maar voor 1 seizoen gehuurd waren.

knessel
28-07-18, 11:23
effe graven in de grijze cellen...
Jubilé in Meli Park
Vleermuis in PLopsa De Panne
Looping Star BBJ
Wervelwind BBJ
Speedy Bob links BBJ
Pegasus Efteling
Flying Dutchman Walibi Holland
Sirocco Walibi Waver
Ronde des rodins, Asterix Parc
Cop Car Chase - Moviepark Germany

T-Bô
13-08-18, 10:57
De enige die ik me actief herinner is de Great American Scream Machine in Six Flags Great Adventure.
Ik deed hem eind juni 2010 en amper een week na mijn bezoek werd bekend gemaakt dat op 18/07/2010 het doek zou vallen voor deze coaster.