PDA

Bekijk Volledige Versie : [Europa-Park] 2020 - Heropbouw Piraten in Batavia



yelle8
25-07-18, 20:32
De kogel is officieel door de kerk: Europa-Park bouwt darkride Piraten in Batavia en het Scandinavische gebied nagenoeg één-op-één na, nadat een grote brand in mei het volledige gebied in de as legde. Ook opnamestudio Calren die nauw betrokken was bij de ontwikkeling van Piraten in Batavia laat weten dat een wederopbouw van de attractie perfect mogelijk is. Het tijdschema lijkt ambitieus. Tegen het winterseizoen van 2020 zal het gehele Nederlandse gebied met de gebouwen en natuurlijk darkride Piraten in Batavia volledig terug opgebouwd zijn. Een jaar ervoor, in 2019, zou het Scandinavische themagebied, dat bij de brand tot aan de grond was afgebrand, weer open zijn voor het publiek.

Véél meer info vind je in dit uitgebreide artikel: http://pretparken.be/NL/article/1974/Officieel:%20Europa-Park%20bouwt%20Piraten%20in%20Batavia%20en%20Scand inavisch%20dorp%20%C3%A9%C3%A9n-op-%C3%A9%C3%A9n%20na!

Rickie97
25-07-18, 23:54
Véél meer info vind je in dit uitgebreide artikel: http://pretparken.be/NL/article/1974/Officieel:%20Europa-Park%20bouwt%20Piraten%20in%20Batavia%20en%20Scand inavisch%20dorp%20%C3%A9%C3%A9n-op-%C3%A9%C3%A9n%20na!

Kan de autoplay misschien van die hmtl5-video van Calren? Ik schrok me kapot xD

Opmerkelijk maar mooi dat ze voor een herbouw van de darkride kiezen. Ik vind het spijtig dat dit attractietype steeds minder en minder voorkomt, dus ik had gehoopt op deze beslissing!

coasterfrenzy
26-07-18, 08:07
#fail

"When god opens a door, you close it, and nail it shut"
- Michael Mack.


Maar serieus: Dat er een soort van PiB terug moest komen spreekt eigenlijk wel een beetje voor zich, maar hiermee laten ze wel enorme kansen liggen. Qua infrastructuur was die omgeving al enorm slecht. Zelfs op rustige dagen koplopen, maar blijkbaar interesseert dat niet. Waar ze in Frankrijk het hoog Copy-paste-Gehalte juist weg gehaald hebben, gaan ze dit nu blijkbaar gewoon weer terug plaatsen. Eeuwig zonde. Ze hadden enorm veel met de vrijgekomen ruimte kunnen doen en tóch een soortgelijke darkride kunnen zetten met eenzelfde thema. Ik hoop in elk geval dat de moderniseringen die doorgevoerd worden een groter effect hebben dan enkel modernere poppen. Maar aangezien volgens een eerder bericht de fabrikant van de animatronics al klaar zat om deze 1:1 te herbouwen ben ik nog wat sceptisch. Wellicht dat wel de projecties en andere moderniseringen die later zijn toegepast nu wat beter worden uitgevoerd.

Dat er nu beweert wordt dat de beslissing eigenlijk al op zondag gevallen is vind ik erg vreemd klinken. Eerder hebben de Macks zelf nog aangegeven dat de Oude Mack dit inderdaad wilde, maar de Jonge Macks hier op tegen waren waardoor er nog lang gediscussiëerd werd. Daarnaast zou EP ook écht wel al veel eerder de community hebben ingelicht. Ik geloof in elk geval niet veel van dat bericht.

simon
26-07-18, 08:33
Ik ben alvast ook benieuwd naar hoe de nieuwe versie er zal uitzien. Kiezen ze voor een echte heropbouw, maar met enkele nieuwe technieken (vooral dan inzake animatronics)? Of wordt het een totaal nieuwe versie à la Pirates uit Shanghai Disneyland, met volledig nieuwe technologieën, waarbij wel rekening wordt gehouden met het originele verhaal?

Ignace
26-07-18, 08:51
#fail

"When god opens a door, you close it, and nail it shut"
- Michael Mack.


Maar serieus: Dat er een soort van PiB terug moest komen spreekt eigenlijk wel een beetje voor zich, maar hiermee laten ze wel enorme kansen liggen. Qua infrastructuur was die omgeving al enorm slecht. Zelfs op rustige dagen koplopen, maar blijkbaar interesseert dat niet. Waar ze in Frankrijk het hoog Copy-paste-Gehalte juist weg gehaald hebben, gaan ze dit nu blijkbaar gewoon weer terug plaatsen. Eeuwig zonde. Ze hadden enorm veel met de vrijgekomen ruimte kunnen doen en tóch een soortgelijke darkride kunnen zetten met eenzelfde thema. Ik hoop in elk geval dat de moderniseringen die doorgevoerd worden een groter effect hebben dan enkel modernere poppen. Maar aangezien volgens een eerder bericht de fabrikant van de animatronics al klaar zat om deze 1:1 te herbouwen ben ik nog wat sceptisch. Wellicht dat wel de projecties en andere moderniseringen die later zijn toegepast nu wat beter worden uitgevoerd.

Dat er nu beweert wordt dat de beslissing eigenlijk al op zondag gevallen is vind ik erg vreemd klinken. Eerder hebben de Macks zelf nog aangegeven dat de Oude Mack dit inderdaad wilde, maar de Jonge Macks hier op tegen waren waardoor er nog lang gediscussiëerd werd. Daarnaast zou EP ook écht wel al veel eerder de community hebben ingelicht. Ik geloof in elk geval niet veel van dat bericht.

Ik heb er nog nooit last van gehad dat het té druk is in het themagebied. er loopt veel volk en het is smal, ja, maar dat maakt het soms net zo gezellig. Bovendien is het slechts één van de vele manieren om in Ijsland te geraken dus ik zie het probleem niet.

Het lijkt me sterk dat de jonge Macks zelf naar buiten zijn gekomen met het nieuws dat ze iets anders willen dan hun vader: dat lijken me geruchten die een eigen leven zijn gaan leiden. Ik vind het fantastisch dat Europa-park zijn fans tegemoet komt en de attractie zo goed mogelijk gaat nabouwen.

jefke88
26-07-18, 09:42
Een attractie 1-op-1 herbouwen vind ik altijd jammer, zeker als het geen topattractie is. Toverland maakte die fout met de Woudracer, Plopsa en Asterix met hun Zierers. Je bent (bijna) evenveel kwijt als aan een nieuwe attractie en extra bezoekers lok je niet met zo'n identieke herbouw.

Dit doet ook uitschijnen dat ze bij Mack 25 jaar na datum toch nog altijd trots waren op die darkride, terwijl ik persoonlijk (en blijkbaar toch ook vele andere fans) dat maar een matige rip-off van de Disneyklassieker vonden. Nu die er niet meer is wordt deze plots wat meer naar een cultstatus geheven, maar vroeger heb ik hier zelden tot nooit enthousiaste reacties over gehoord. De link met Holland is ook zo moeilijk vind ik. Als er een Belgisch themagebied bestond zou het ook maar raar zijn als er een Congodarkride stond.

Vind het een gemiste kans... Europa Park had hier kunnen uitpakken met een onderscheidende darkride, voor zo'n groot park is het jammer dat dat na 43 jaar nog altijd niet gelukt is.

Earlyspencer
26-07-18, 10:18
Een gemiste kans is net wat ik ook denk. De vage en politiek vandaag discutabele koloniale link, de gelijkenis met Disney, ... Of geld een rol speelt in deze keuze weet ik niet: je bespaart wel gauw enkele miljoenen aan R&D, designers, e.a. uit bij een (bijna) copy/paste.

Misschien speelt tijd wel een belangrijkere rol: je bespaart al gauw een half jaar of veel meer uit bij een (bijna) copy/paste. Dat laatste past ook in de mooie park-ethiek: "De bezoeker eerst." Ten bewijze: liever snel een (half)kale Fjordrafting dan geen. Die beslissing zullen ze zich bij dit weer niet beklagen. Mogelijk hopen ze dat de winterse bezoekersaantallen gaan toenemen wanneer het indoor waterpark open is. En dan willen ze ook op het droge voldoende indoor aanbieden.

coasterfrenzy
26-07-18, 11:03
Ik heb er nog nooit last van gehad dat het té druk is in het themagebied. er loopt veel volk en het is smal, ja, maar dat maakt het soms net zo gezellig. Bovendien is het slechts één van de vele manieren om in Ijsland te geraken dus ik zie het probleem niet.

Het lijkt me sterk dat de jonge Macks zelf naar buiten zijn gekomen met het nieuws dat ze iets anders willen dan hun vader: dat lijken me geruchten die een eigen leven zijn gaan leiden. Ik vind het fantastisch dat Europa-park zijn fans tegemoet komt en de attractie zo goed mogelijk gaat nabouwen.

Welke "Vele wegen" zijn er dan nog buiten die langs Atlantica?

Maargoed.. zelfs al maken ze het pad daar breder. De échte bottleneck is de doorgang onder Fjord Rafting door die van begin af aan al te klein was.

Hoe je drukte ervaart is natuurlijk relatief. Maar als ik op een dag waarbij de wachttijden van wodan niet boven de 30 minuten uit komen volledig stil kom te staan in dat straatje omdat het té druk is om nog vooruit te komen is er naar mijn mening toch wel écht een probleem.

Over de opvolger kan ik inderdaad geen bron meer vinden, dus wellicht heb je gelijk dat het een gerucht is dat een eigen leven is gaan leiden. Wel Bericht zowel de familie mack als EP SPrecher meermaals - zelfs nog lang na de betreffende zondag - dat ze er nog niet over uit zijn wat er voor PiB in de plaats komt, terwijl nu dezelfde bronnen beweren dat ze het de zondag na de brand al wisten. Dus ze spreken zich in elk geval zelf tegen.

Dit werd 30 mei nog getweet:




Nach dem Verlust der beliebten Fahrattraktion „Piraten in Batavia“ macht sich die Inhaberfamilie Mack intensiv Gedanken über ein neues Konzept. Zum jetzigen Zeitpunkt können wir bereits bestätigen, dass dort in Zukunft wieder eine Attraktion für die ganze Familie entstehen wird.



Klinkt niet echt alsof er toen al een beslissing was gevallen, niet?

Ignace
26-07-18, 11:11
Welke "Vele wegen" zijn er dan nog buiten die langs Atlantica?

Maargoed.. zelfs al maken ze het pad daar breder. De échte bottleneck is de doorgang onder Fjord Rafting door die van begin af aan al te klein was.

Hoe je drukte ervaart is natuurlijk relatief. Maar als ik op een dag waarbij de wachttijden van wodan niet boven de 30 minuten uit komen volledig stil kom te staan in dat straatje omdat het té druk is om nog vooruit te komen is er naar mijn mening toch wel écht een probleem.

Over de opvolger kan ik inderdaad geen bron meer vinden, dus wellicht heb je gelijk dat het een gerucht is dat een eigen leven is gaan leiden. Wel Bericht zowel de familie mack als EP SPrecher meermaals - zelfs nog lang na de betreffende zondag - dat ze er nog niet over uit zijn wat er voor PiB in de plaats komt, terwijl nu dezelfde bronnen beweren dat ze het de zondag na de brand al wisten. Dus ze spreken zich in elk geval zelf tegen.

Dit werd 30 mei nog getweet:



Klinkt niet echt alsof er toen al een beslissing was gevallen, niet?

Klinkt als het standaardzinnetje wanneer er info is die ze nog niet bekend willen maken.

Ik heb op al veel drukkere dagen nog nooit last gehad van een bottleneck daar. Je kan natuurlijk ook de monorail nemen. Langs Atlantica lopen er twee wegen: tegen de lifthill van Fjord en tegen de splash van Atlantica (dan moet je nog door de waterspeeltuin om in Ijsland te geraken).

Zeuske83
26-07-18, 12:08
Mij doet dit verhaal denken aan BLJ als dit klopt tenminste( dat vader mack dit wou en dat de zonen ertegen zijn)...

Ze laten hier wel een kans liggenn vind ik Maar langs een kant begrijp ik het ook... Muziek hebben ze al en een hoofd kunnen ze op 2 uur 'printen'... en de ontwerpen hebben ze op pc. Niet alles natuurlijk.

bobby turbo
26-07-18, 12:11
Mij doet dit verhaal denken aan BLJ als dit klopt tenminste( dat vader mack dit wou en dat de zonen ertegen zijn)...

Bobbejaan en de zonen hadden heel wat plannen, het was voornamelijk José die deze vaak afkeurde heb ik altijd gehoord.

Zeuske83
26-07-18, 12:16
Bobbejaan en de zonen hadden heel wat plannen, het was voornamelijk José die deze vaak afkeurde heb ik altijd gehoord.

Ah ok, weet ik niet. Dank u wel.

jefke88
26-07-18, 13:02
Maar er is ook al aangeven dat een darkride met zoveel animatronics anno 2018 fortuinen kost, dat zou blijkbaar in de tientallen miljoenen euro gaan. In de jaren '80 was zoiets blijkbaar veel goedkoper neer te zetten, niet voor niets dat je ze sinds eind jaren '90 vrijwel niet meer gebouwd hebt zien worden.

Dusjah, winst in tijd zal er vast zijn, maar in dit geval kost het blijkbaar wel stukken meer dan een gloednieuwe ride met nieuwere technieken.

coasterfrenzy
26-07-18, 15:14
Maar er is ook al aangeven dat een darkride met zoveel animatronics anno 2018 fortuinen kost, dat zou blijkbaar in de tientallen miljoenen euro gaan. In de jaren '80 was zoiets blijkbaar veel goedkoper neer te zetten, niet voor niets dat je ze sinds eind jaren '90 vrijwel niet meer gebouwd hebt zien worden.

Dusjah, winst in tijd zal er vast zijn, maar in dit geval kost het blijkbaar wel stukken meer dan een gloednieuwe ride met nieuwere technieken.

Er spelen hier wel meer zaken een rol dan de kosten van een animatronic.

Allereerst de animatronic zelf. Als je inderdaad gaat kijken naar die dansende Avatar in Disney's Animal Kingdom.. Ja, dat ding kost fortuinen. Maar plaats je gewoon dezelfde animatronics terug (of van hetzelfde niveau) als "toen" zijn die ook niet zo overdreven duur (verwacht dus niet al te veel upgrades in de animatronics zelf hier).

Dat wetende voel je natuurlijk de spanning al. Want eigenlijk wil je als park dergelijke "oude" animatronics niet meer zetten. Je wilt die nieuwe hebben die heel duur zijn. Je publiek is niet onder de indruk van een oude animatronic.

En dan komen we op het tweede punt: Standaard/klassieke Darkrides zijn niet echt publiekstrekkers.
Ze kosten enorm veel in aanschaf, nog meer in onderhoud maar de gemiddelde bezoeker vind één ritje wel genoeg. In de meeste parken werken darkrides ook gewoon niet meer (Quote van een parkmanager) tenzij er een bekend IP aan gekoppeld is. Wat tegenwoordig wél nog werkt zijn thrill-darkrides of interactieve darkrides. Je ziet dat zelfs Disney en Universal steeds meer terug grijpen op thrill-elementen en dat klassieke darkrides ook daar redelijk beperkt blijven tot upgrades van de bekende/bestaande darkrides in andere parken (Haunted Mansion -> Mystic Manor bijv.). De nieuw ontwikkelde zaken (zoals Ratatouille) zitten vol met Thrill (simulator op wielen) en multimedia (3D schermen). Vooral dat laaste is relatief enorm goedkoop om te zetten en kan gemakkelijk vervangen worden.

Maar zoals aangehaald: Bij een klassieke darkride werkt dat amper. Je koppelt er een goed IP aan (De Efteling heeft zichzelf inmiddels ontwikkeld tot een sterk eigen IP) of het wordt bij voorbaat eigenlijk al een flop (en persoonlijk heb ik er zelfs mijn twijfels over of een IP tegenwoordig al genoeg is, gezien de trend bij Disney en Universal en het noodgedwongen slopen van Curse of DarKastle).

Anyways: Je wilt niet dat je bezoekers het na één ritje al goed vinden. Je wilt dat ze keer op keer gaan. Voor Fans lukt dat uiteraard wel, maar voor dagjesbezoekers is dat wat lastiger. En als zo'n attractie geen volk lokt, of het volk het als opvuller (één rit is genoeg) ziet, verdien je er geen geld aan terug/Niets aan.


Dit is natuurlijk een lastige afweging geweest voor EP. Een volledig nieuwe darkride kost meer dan het oplevert. En puur en alleen om je fans (die relatief weinig opleveren) blij te maken ga je ook geen attractie terug plaatsen die miljoenen kost. Uiteindelijk kan ik me voorstellen dat die beslissing dus zeker niet gemakkelijk was. Nu is mack een gigantisch bedrijf, dus ik kan me voorstellen dat voor hun kosten en opbrengst redelijk weinig invloed heeft gehad op de keuze, maar dat deze vooral emotioneel genomen is. Of dat goed is, zal moeten blijken. Voor mij had er gerust een splash toegevoegd mogen worden om wat meer richting splash ride te gaan. Daarbuiten had relatief weinig hoeven te veranderen om de attractie toch als nieuwigheid te kunnen presenteren en er extra volk mee te lokken. Die kans laten ze nu liggen, maar eht werk waar pappie zo aan gehecht was wordt wel terug in ere hersteld.

Ik besef me nu trouwens pas hoe ironisch het contrast is met Phantasialand, waar het oude levenswerk van pappie gewoon wordt gesloopt om er nieuwe (wereld)toppers voor in de plaats te zetten. Ik kan me voorstellen dat dit bij velen ook het gevoel oplevert dat EP een kans laat schieten om met een échte topper af te komen.

Xarbero
26-07-18, 16:00
Goh, of het echt 1 op 1 word, dat wil ik nog wel eens zien ;-) ik zie ze er wel degelijk nieuwe elementen en technieken in verwerken alleszins.

Phadd-F
26-07-18, 16:27
Dit doet ook uitschijnen dat ze bij Mack 25 jaar na datum toch nog altijd trots waren op die darkride, terwijl ik persoonlijk (en blijkbaar toch ook vele andere fans) dat maar een matige rip-off van de Disneyklassieker vonden. Nu die er niet meer is wordt deze plots wat meer naar een cultstatus geheven, maar vroeger heb ik hier zelden tot nooit enthousiaste reacties over gehoord.


Exact dit. Net hetzelfde toen de Vleermuis weg ging uit De Panne, opeens vonden vele het spijtig en wouden ze er nog een laatste ritje op maken terwijl ze die anders standaard negeerden (terecht want het was een onding). PiB heb ik nooit echt speciaal goed gevonden dus ik snap de verheerlijking echt niet. Ook onbegrijpelijk dat ze die weer één op één gaan heropbouwen, die brand was spijtig maar een unieke kans om te vernieuwen... Ik blijf er maar heel sceptisch over.

bobby turbo
26-07-18, 16:36
Dat ze beter vernieuwen ga ik niet tegenspreken, maar ikzelf vond de darkride zeker de moeite waard, ik verhemelijk hem zeker niet enkel omdat hij afgebrand is. Bij mijn laatste planning tot een bezoekje was het eerste dat ik zei, aah tof dat we PIB weer kunnen doen, tot enkele dagen het nieuws verscheen...

punisher
26-07-18, 17:12
Ik vind een heropbouw prima. Jaren geleden werd er hier moord en brang geschreeuwt omdat Bellewaerde zijn dark-ride afbrak. Ook met Ali baba in Walibi waren weinigen tevreden dat deze verdween.Ook die van PHL vonden velen jammer.
Een klassieke dark-ride is een zeldzaamheid aan het worden. Op zich kan ik alleen maar toejuichen dat deze terug komt. Vele jong kinderen vinden zulke dark-rides net leuk. En het bied afwisseling met al die moderne attracties die er aankomen.

Trouwens EP kennende hebben ze al lang plannen voor een nieuwe moderne dark-ride, ik denk niet dat ze die zomaar overboord gaan gooien omdat Pib afbrande. Dit past gewoon beter bij hun huidge uitbreidingsplan denk ik.

Earlyspencer
26-07-18, 18:15
Er speelt mogelijk een tweede dilemma, naast de keuze tussen heropbouw of vervanging, al kan natuurlijk ook een combinatie van beide. En ook daar spelen tijd en geld een belangrijke rol: Is het park bereid te beslissen alvorens te weten hoeveel de verzekeringen gaan uitkeren? Of spelen ze op zeker, wat wel kostbaar tijdverlies met zich meebrengt. Het gaat toch om geen habbekrats: http://versicherungswirtschaft-heute.de/politik-regulierung/brand-im-europapark-kostet-mindestens-50-mio-euro/ Een definitieve beslissing impliceert mogelijk dat het uit te keren bedrag al gekend zou zijn bij de Mack-dynastie.

Nathan G
26-07-18, 20:49
Een beetje een dubbel gevoel bij mij. Langs de ene kant ben ik heel blij dat ze vasthouden aan het idee van een klassieke darkride. Langs de andere kant had ik gehoopt dat EP na de brand een échte topdarkride zou openen.

Leuk dus dat EP hun klassieke darkride in ere hersteld, maar ik spring geen gat in de lucht. Ik hoop zelfs dat we stiekem toch wat vernieuwingen merken waardoor hij qua niveau nog wat dichter bij de Disney-darkride komt.

vampire
27-07-18, 07:49
Een beetje een dubbel gevoel bij mij. Langs de ene kant ben ik heel blij dat ze vasthouden aan het idee van een klassieke darkride. Langs de andere kant had ik gehoopt dat EP na de brand een échte topdarkride zou openen.

Leuk dus dat EP hun klassieke darkride in ere hersteld, maar ik spring geen gat in de lucht. Ik hoop zelfs dat we stiekem toch wat vernieuwingen merken waardoor hij qua niveau nog wat dichter bij de Disney-darkride komt.

tjah, Niveau van Parijs, want die van Orlando vond ik maar flauw en dan deed ik liever de Europapark versie. Die van Parijs is natuurlijk een pareltje wat moeilijk te overstijgen valt.

zilli
27-07-18, 22:39
Ik hoop dat ze bedoelen dat ze de darkride opnieuw gaan opbouwen volgens de originele verhaallijn, maar dat ze toch gaan gebruik maken van nieuwe technieken op vlak van robotica tot zelfs mss combinatie met 3D effecten, ... en dat ze de scenes groter en grootser gaan maken.

Want het is bijzonder jammer wat gebeurd is, maar persoonlijk kom ik al enkele jaren elk jaar in Europapark en heb ik Pirates daar maar 1 keer gedaan. Ik vond het ook een matige tot zeer flauwe versie van Pirates Of The Caribbean in Disney. Dus ik hoop echt dat ze niet 1-1 opbouwen zeer letterlijk gaan nemen.

yelle8
27-03-19, 21:50
Nieuw concept-art:

1110999996739059712

yelle8
04-04-19, 16:13
En nu ook twee foto's van de maquette:

https://www.facebook.com/mackrides/posts/10157092198208493

yelle8
04-04-19, 19:05
Triple post, maar wel de moeite mijns inziens; nog enkele extra foto's met o.a. piraat Bartholomeus van Robbemond.

https://pbs.twimg.com/media/D3Pe32gWAAIREGA.jpg:large

https://pbs.twimg.com/media/D3Pe6fPXkAAS1Zn.jpg:large

https://pbs.twimg.com/media/D3Pe-ydWAAASK56.jpg:large

https://pbs.twimg.com/media/D3PfG1ZWAAAsvk-.jpg:large

yelle8
06-04-19, 21:10
Indrukwekkende teaservideo voor Piraten in Batavia:


https://youtu.be/f5u7N6ivGZo

SanderV
06-04-19, 22:37
Leuke trailer, vooral de muziek vanaf 3:33 is machtig. Waarschijnlijk zit IMAscore hier wel voor iets tussen. :D

yelle8
07-04-19, 09:47
Waarschijnlijk zit IMAscore hier wel voor iets tussen. :D

Klopt, IMAscore heeft het zonet bevestigd op hun Facebook.

Zeuske83
16-09-19, 16:19
De toegangsprijzen stijgen ook fors in 2020:


3Euro bij voor een volwassen voor een dagticket (van 52€ naar 55€.

En een abbo wordt ook duurder met 15€ ( 210€ naar 225€ ).

Info : https://www.europapark.de/nl/prijzen

Ik vind dit toch veel maar ja is een trend e alles wordt duurder...

coasterfrenzy
17-09-19, 08:07
Ik kan het niet echt een forse stijging noemen. De prijs is ook niet heel gek in vergelijk met andere top parken in Europa.. al mogen ze voor dat geld wel langzamerhand eens zaken als sponsoring en betaalde VR gaan afschaffen.

Polletje
02-12-19, 14:10
Op de site met de drie 'O's' staat vandaag een uitspraak van Roland Mack van in een regionale krant:
"In onze nieuwe piratenattractie komen bewegende figuren die tot 200.000 euro per stuk kosten. En we hebben er zestig exemplaren van."

coasterfrenzy
02-12-19, 14:45
Op de site met de drie 'O's' staat vandaag een uitspraak van Roland Mack van in een regionale krant:
"In onze nieuwe piratenattractie komen bewegende figuren die tot 200.000 euro per stuk kosten. En we hebben er zestig exemplaren van."

Codewoord hier is "TOT" ;)

Oftewel: Er staat er eentje die 2 ton kost, misschien twee en de rest kost waarschijnlijk nog niet de helft :p

En op zich moet dat ook niet. Neem de paleis scene van Fata Morgana. Daar zitten genoeg poppen tussen die amper bewegen, maar juist omdat het er zo veel zijn ziet het er toch als enorm levendige scene uit. Zoiets zullen ze bij Piraten ook wel gaan doen. Kan interessant worden.

Rein
02-01-20, 11:57
En er is water!

1208355271392874496

Rein
03-01-20, 12:33
Nieuwe teaser voor Pirates of the Carib, euh Batavia:


https://www.youtube.com/watch?v=CD2JTy3HR_4

simon
14-01-20, 12:24
Inderdaad, er zullen slechts enkele heel geavanceerde tussen zitten die heel veel bewegingen kunnen maken, maar het merendeel zal inderdaad beperkter zijn in bewegingen en daardoor ook minder kosten. Lijkt me ook een goede mix zo. In elk geval ben ik wel benieuwd naar het eindresultaat.

Rein
04-03-20, 16:46
Vordering van de bouw:
1544
Bron: Facebook Europa-Park (https://www.facebook.com/FeuropaparkEN/posts/808761519590050)

yelle8
02-04-20, 20:13
En de façade van het gebouw is uit de steigers:

1245727202198650880

Steventje
02-04-20, 21:19
Ziet er al weer mooi uit.

coasterfrenzy
03-04-20, 22:16
Ziet er uit als een computerrendering :s

yelle8
04-04-20, 12:27
Ziet er uit als een computerrendering :s

Ja, vond ik ook, zal wel door de lage zon en wellicht een filter komen.

Zonet deelde het park een blik achter de schermen en op de bouwplaats van Piraten in Batavia. We zien onder andere al een deeltje van de wachtrij!

1592

1593

1594

1595

1596

1597

https://www.facebook.com/europaparkNL/videos/274609853709716/

coasterfrenzy
04-04-20, 17:08
Afhankelijk van hoe recent die aflevering is, zou die foto hierboven wel degelijk een gedeeltelijke rendering kunnen zijn. Zit toch een aardig verschil in qua vordering van het project.

yelle8
04-04-20, 17:21
Afhankelijk van hoe recent die aflevering is, zou die foto hierboven wel degelijk een gedeeltelijke rendering kunnen zijn. Zit toch een aardig verschil in qua vordering van het project.

Hoe bedoel je, ik ben niet helemaal mee?

coasterfrenzy
04-04-20, 22:10
Hoe bedoel je, ik ben niet helemaal mee?

In de video zie je nog dat de gevels van het Nederlands dorp verre van af zijn. Er staan nog stijgers, hier en daar is nog ruwbouw te zien. Delen zijn afgeplakt.

In de foto is het al helemaal af.

Nu weet ik niet hoe veel tijd er tussen opname en uitgave zit van die video. Maar de verschillen zijn toch wel behoorlijk goed te zien. Dus oftewel tonen ze ons verouderde stand van zaken in de video, oftewel is er bij die foto inderdaad een beetje bij geholpen om een beeld te geven van hoe het er moet uit zien als het af is.

yelle8
04-04-20, 22:51
In de video zie je nog dat de gevels van het Nederlands dorp verre van af zijn. Er staan nog stijgers, hier en daar is nog ruwbouw te zien. Delen zijn afgeplakt.

In de foto is het al helemaal af.

Nu weet ik niet hoe veel tijd er tussen opname en uitgave zit van die video. Maar de verschillen zijn toch wel behoorlijk goed te zien. Dus oftewel tonen ze ons verouderde stand van zaken in de video, oftewel is er bij die foto inderdaad een beetje bij geholpen om een beeld te geven van hoe het er moet uit zien als het af is.

Ik denk dat er inderdaad een mix aan videobeelden inzit die van andere tijdstippen dateren. Zo zie je in mijn post met screenshots uit de video dat op de eerste foto er nog steigers staat terwijl dat niet meer het geval is bij foto 2. Ook het dakje boven de hoofdingang is al afgemaakt tov foto 1.

coasterfrenzy
05-04-20, 18:12
Ohshit.. het was me zelfs nog helemaal niet opgevallen dat die 2e screenshot hetzelfde gebouw toonde als wat op die eerste nog afgedekt is :eek:

yelle8
15-04-20, 12:59
Nog eens een reeks bouwfoto's met deze keer detailfoto's van binnenin de attractie zelf:

https://blog.europapark.de/wp-content/uploads/2020/03/5-1-1024x768.jpg

https://blog.europapark.de/wp-content/uploads/2020/03/IMG_3504-1024x683.jpg

https://blog.europapark.de/wp-content/uploads/2020/03/Piraten-3-1-1536x1152.jpg

https://blog.europapark.de/wp-content/uploads/2020/03/4-1-1536x1152.jpg

Steventje
15-04-20, 17:22
Mooi

coasterfrenzy
16-04-20, 12:05
Mooi

Wacht maar tot de juiste verlichting erbij komt.. Nu ziet het allemaal nog erg flets uit (effect wat je bijna altijd krijgt als je foto's met flits neemt in een darkride). Maar de verlichting gaat de sfeer straks nog beter maken.

Steventje
16-04-20, 18:57
Besef ik maar al te goed dat sfeerverlichting nog ontbreekt op deze foto’s maar dat neemt niet weg dat ik de decors al mooi vind.

PyongWon
17-04-20, 08:22
Ik blijf het knap vinden wat een ongelooflijk hoog niveau Europapark soms kan halen. Heel erg benieuwd naar het eindresultaat.

yelle8
21-04-20, 15:48
Europa-Park heeft deze namiddag een live tour doorheen het park gemaakt die te volgen was op hun Facebook. Hierbij bezochten ze ook Piraten in Batavia. Een stevige greep uit de beelden:

Het plein/de facades:

1635

1636

1637

1638

1640

<3

1639

De wachtrij van de attractie:

1641

1642

1643

1644

1645

1646

1647

Volledige video:

https://www.facebook.com/europapark/videos/2552301288420378/

Pretparkfreak7
22-04-20, 08:57
Ik kom niet zo vaak in europa-park. Is het pleintje er volgens habitués op vooruit gegaan ten opzichte van voor de brand? De keren dat ik er passeerde vond ik het niet zo'n aantrekkelijke zone.

etwien
23-04-20, 19:07
Ik kom niet zo vaak in europa-park. Is het pleintje er volgens habitués op vooruit gegaan ten opzichte van voor de brand? De keren dat ik er passeerde vond ik het niet zo'n aantrekkelijke zone.

Op het eerste zicht ziet dit plein er een PAK sfeervoller uit dan voorheen! De Hollandse zone vond ik altijd een beetje méh en qua uitzicht “basic”, maar dit is toch duidelijk een veel hoger niveau!

Ik ben zeer benieuwd hoe de ritervaring zal verschillen dan z’n voorganger ...

simon
29-04-20, 13:22
De nieuwe voorgevel van PIB ziet er toch ook wat impressionanter uit. Niet zoveel verschil met vroeger, maar toch iets meer grandeur. Wel mooi dat ze bepaalde details (zoals het bord met de attractienaam) hebben gerecupereerd in de nieuwe gevel.

traveler
29-04-20, 15:03
Ik vind er eerlijk gezegd een verloren kans aan. de ingang blijft op het plein liggen. het ziet er mooi uit dat niet tegenstaand.

Dit is het soort attracie dat mensen aan de lopende band aankan de bootjes zijn groot een er zijn er veel. Dat in combinatie met de snelheid dat dit park inlaat "zuigt" de locatie van de ingaan naar mijn mening niet genoeg volk. vroeger verschillende keren gedaan als rustplek. toen waren er hooguit vijf man voor ons in de rij met de voornaamste reden dat ze gewoonweg nog niet waren ingestapt.

ofwel moet deze baan meer opvallen zodat er meer mensen naartoe komen ofwel moet de ingang naar de voorkant van het plein.

coasterfrenzy
30-04-20, 14:22
Ik vind er eerlijk gezegd een verloren kans aan. de ingang blijft op het plein liggen. het ziet er mooi uit dat niet tegenstaand.

Dit is het soort attracie dat mensen aan de lopende band aankan de bootjes zijn groot een er zijn er veel. Dat in combinatie met de snelheid dat dit park inlaat "zuigt" de locatie van de ingaan naar mijn mening niet genoeg volk. vroeger verschillende keren gedaan als rustplek. toen waren er hooguit vijf man voor ons in de rij met de voornaamste reden dat ze gewoonweg nog niet waren ingestapt.

ofwel moet deze baan meer opvallen zodat er meer mensen naartoe komen ofwel moet de ingang naar de voorkant van het plein.

EP laat wel meer kansen liggen bij deze herbouw. Als ze de hal meer richting het noordwesten opnieuw gebouwd hadden, hadden ze hun infrastructuur kunnen verbeteren en de capaciteit van het restaurant in Noorwegen kunnen verbeteren (beiden hard nodig, zeker op wat drukkere dagen). Maar natuurlijk is deze optie zo het goedkoopste en makkelijkste te realiseren.

Ben al blij dat het niveau van de attractie zelf er tot nu toe beduidend beter uit ziet.

SanderV
20-05-20, 11:48
Hier zijn nog enkele foto's van de binnenkant.

1699

1700

1701

1702

1703

Dit is nog maar eens goed voorbeeld waarom je darkrides niet met flits moet fotograferen. :D Ik moet wel zeggen dat dit me echt wel enthousiast maakt.

Rein
27-05-20, 14:39
De eerste boot is aangekomen!
Iemand een idee of het gebouw links met de mooie studios-banner nog een overblijfsel is van voor de brand of ook nieuw?

1726
Bron: Europa-Park (http://presse.europapark.com/de/presse/nachricht/datum/2020/05/26/deutschlands-groesster-freizeitpark-bereitet-sich-auf-saisonstart-vor/)

etwien
28-05-20, 00:16
Wat een prachtexemplaren toch, en de boot is ook heel mooi!

Zeuske83
28-05-20, 07:46
De eerste boot is aangekomen!
Iemand een idee of het gebouw links met de mooie studios-banner nog een overblijfsel is van voor de brand of ook nieuw?

1726
Bron: Europa-Park (http://presse.europapark.com/de/presse/nachricht/datum/2020/05/26/deutschlands-groesster-freizeitpark-bereitet-sich-auf-saisonstart-vor/)

Dat is nieuw dat gebouw, want er was een doorgang en nu zijn het er twee doorgangen.

coasterfrenzy
28-05-20, 10:30
Volgens mij is dat gebouw niet nieuw. Daar zat ooit een Kindermusical in. Volgens mij het gewoon anders gethemed.. net zoals die doorgang die nu smaller is, maar wel uit ziet als 2 in plaats van 1.

Zeuske83
28-05-20, 13:34
JIj hebt, denk ik ,gelijk. My bad

ExpeditionGeForce
28-05-20, 18:16
Die boten zijn inderdaad prachtig.

Nog een andere nieuwigheid dit jaar: de studio van Europa-Park Radio (https://www.europapark.de/nl/attracties/glazen-studio-europa-radio) verhuist deze zomer naar het Franse themagebied waar je de presentatoren live aan het werk kan zien. De naam van de radio zal ook verandert worden naar Europa Radio.

funtime_arena
02-06-20, 09:16
Check out here some impressions of the new preview center and the new dutch area


https://www.youtube.com/watch?v=XU4Tdr1n1J4

traveler
03-06-20, 08:35
Ik vraag me eigenlijk af of ze hier ook nog een kleine attractie hebben kunnen proppen zoals bij het Scandinavisch gedeelte. dit is toch wel het midden van hun park waardoor het anders een gemiste kans zou zijn.

coasterfrenzy
03-06-20, 21:43
Hoezo een gemiste kans? Je moet er ook de ruimte voor hebben. De kelders bij Scandinavië zijn er altijd al geweest en heeft in het verleden ook al tijdelijke darkrides gehad (Halloween Walktrhoughs eigenlijk). Maar hier had je écht geen attractie meer tussen kunnen vouwen, zonder dat het ten kostte ging van Bamboe Baai of de Piraten Darkride.

Alhoewel ik Bamboe Baai persoonlijk niet echt had gemist. Ik hoop dat ze ook dit restaurant wat aantrekkelijker maken.

Rein
23-06-20, 08:54
Ondertussen werden de boten te water gelaten:
1771

En de opening is voorzien voor 28 juli:
1772

coasterfrenzy
30-06-20, 10:16
Vreemde foto (Die van de spoiler).

Links lijkt een werkruimte te zijn. Je ziet achterin dat de theming daar gewoon op houdt. Ook de vloerplaten geven dat weg.

Op de voorgrond zie je een paar stalen balken zonder enige theming. Ik neem aan dat deze het takelsysteem bevatten om boten in/uit het water te tillen.

Voor de boot zie je een gat in de theming waar de boot doorheen kan om in de vaargeul te komen.

Echter je ziet ook de vaargeul rechts (met goed uitziende theming er omheen). Wat er op zou duiden dat de onderhoudsruimte niet afgesloten is van de attractie. Dat is wel erg vreemd, want er kan dan dus niet in die ruimte gewerkt worden terwijl de attractie open is, zonder dat dit de beleving (ernstig) verstoord. Misschien dat ze dat ook niet willen, maar ze maken het zichzelf niet gemakkelijk zo. Even een boot bij rangeren (of afrangeren) op dit punt gaat dus ook niet werken zonder een backstage area zichtbaar te maken voor bezoekers.

Ook zie je de bumper nog op de boot zitten (die houten planken op de achterkant). Verderop lijkt er een boot in de goot te liggen die dat niet heeft, dus ik neem aan dat deze er enkel op zitten voor transport en ze in deze onderhoudsruimte er dus ook af gehaald worden.

traveler
30-06-20, 13:25
Mij lijkt het eerde dat het gedeelte waar ze ter water laten voor de bezoekers uit het zicht is getrokken. Zoals je zelf aangeeft zie je de vaargeulen. Een er van gaat rond het bastion naar de poort. Op de voorgrond tussen het platform een het drijvend decor schip (rechts vooraan) loopt ook een geul. Het zou logisch zijn om hier de connectie voor het onderhoudskwartier daar te hebben.

Vergeet niet dit is een darkride dus ze kunne vrij goed verbergen wat de gast niet hoeft te zien zoals een manier om de schepen in de attractie te laten. het kan ook dat hier een verplaatsbaar gedeelte van het decor voor moet komen

coasterfrenzy
01-07-20, 10:25
Mij lijkt het eerde dat het gedeelte waar ze ter water laten voor de bezoekers uit het zicht is getrokken. Zoals je zelf aangeeft zie je de vaargeulen. Een er van gaat rond het bastion naar de poort. Op de voorgrond tussen het platform een het drijvend decor schip (rechts vooraan) loopt ook een geul. Het zou logisch zijn om hier de connectie voor het onderhoudskwartier daar te hebben.

Vergeet niet dit is een darkride dus ze kunne vrij goed verbergen wat de gast niet hoeft te zien zoals een manier om de schepen in de attractie te laten. het kan ook dat hier een verplaatsbaar gedeelte van het decor voor moet komen

Er is niets wat van de werkplaats rechtstreeks naar de geul hoeft/kan. Waarom zou je er dan geen vaste muur tussen zetten? Een verplaatsbare muur helpt overigens ook niet. Werkverlichting is normaliter feller dan het licht in de attractie. Het licht schijnt gewoon over de boten heen en is afleidend/storend. Je ziet dat er in de boot met het gat een rode lamp brand. Dat is al deel van de theming, dus je oog wordt die kant op getrokken (Je aandacht gaat automatisch naar delen in het licht). Ben nu wel echt nieuwsgierig hoe dit in de praktijk gaat werken.

Zoals al geschreven: Als ze niet hoeven te werken gaat het inderdaad niet opvallen want inderdaad: Ze kunnen dit verbergen in het donker. Maar voor een boot bij of af te rangeren hebben ze wél werklicht nodig. Vandaar dat ik al zei: Ze maken het zichzelf wel onnodig moeilijk zo.

Maar ach: Wellicht rangeren ze gewoon nooit af/bij tijdens werkuren en dan ga je er nooit last van hebben. Een kapotte boot kunnen ze desnoods leeg rondjes laten varen tot na sluit en de attractie heeft normaliter een monster-capaciteit, dus een boot minder zal ook niet direct een probleem opleveren zeker?

traveler
01-07-20, 13:31
Er is niets wat van de werkplaats rechtstreeks naar de geul hoeft/kan. Waarom zou je er dan geen vaste muur tussen zetten? Een verplaatsbare muur helpt overigens ook niet. Werkverlichting is normaliter feller dan het licht in de attractie. Het licht schijnt gewoon over de boten heen en is afleidend/storend. Je ziet dat er in de boot met het gat een rode lamp brand. Dat is al deel van de theming, dus je oog wordt die kant op getrokken (Je aandacht gaat automatisch naar delen in het licht). Ben nu wel echt nieuwsgierig hoe dit in de praktijk gaat werken.

Zoals al geschreven: Als ze niet hoeven te werken gaat het inderdaad niet opvallen want inderdaad: Ze kunnen dit verbergen in het donker. Maar voor een boot bij of af te rangeren hebben ze wél werklicht nodig. Vandaar dat ik al zei: Ze maken het zichzelf wel onnodig moeilijk zo.

Maar ach: Wellicht rangeren ze gewoon nooit af/bij tijdens werkuren en dan ga je er nooit last van hebben. Een kapotte boot kunnen ze desnoods leeg rondjes laten varen tot na sluit en de attractie heeft normaliter een monster-capaciteit, dus een boot minder zal ook niet direct een probleem opleveren zeker?

Ik heb me waarschijnlijk verkeert uitgedrukt. Ik speek van de geul die in het kapotte schip (met het licht) loopt als de guel voor onderhoud. deze loopt als ik het goed zit tussen het platform vanwaar de karretjes geladen worden in de attractie een zelf nog iets terug.

De verplaatsbare muur is enkel een alleen voor het gat naar buiten te verbergen zodat mocht het ooit nodig zijn er nieuwe boten kunnen worden toegevoegd in de zin van het oude model buiten, buiten het park een een volledig nieuw model er in. (niet dat ik dit onmiddellijk zie gebeuren maar er moet altijd wel een plek zijn waar nieuwe voertuigen kunnen worden aan de attractie toegevoegd of onherstelbare permanent verwijdert). licht hoeft hier geen probleem te zijn aangezien het in dit geval enkel om een deur naar buiten zou gaan. als die dicht is een een beetje aangekleed valt het nauwelijks op.

de onderhoudsruimte compleet met licht zie ik komen achter de extra vaargeul(die waar ze in de foto de boten in plaatsen). het is niet zo moeilijk om een boot achteruit te laten gaan de onderhoudsgeul in. je kan dan achter het decor de toegang verbergen en vrijwel elk licht tegen houden vanuit de onderhoudsruimte. Wat we in de foto zien is in mijn ogen geen praktische manier om karretjes toe te voegen mocht er noot zijn aan meer capaciteit.

Rein
01-07-20, 13:51
Ook Bamboe Baai komt terug zoals het was:

1789
Bron (https://twitter.com/ThomasMack_EP/status/1276498332215660544)

Joran
01-07-20, 21:26
Het meest fantastische aan die foto is toch wel 't feit dat de tafels gedekt zijn terwijl ze overduidelijk nog wel wat werk hebben (zoals het afdakje enzo). :D

Rein
02-07-20, 07:19
Het meest fantastische aan die foto is toch wel 't feit dat de tafels gedekt zijn terwijl ze overduidelijk nog wel wat werk hebben (zoals het afdakje enzo). :D

Dit was tijdens een try-out van de gerechten die men hier gaat serveren. Maar er is inderdaad nog wel wat werk aan de winkel, euhm.. het restaurant. :p

coasterfrenzy
02-07-20, 08:59
Dit was tijdens een try-out van de gerechten die men hier gaat serveren. Maar er is inderdaad nog wel wat werk aan de winkel, euhm.. het restaurant. :p

Hmm.. dus blijkbaar wel een update van de keuken. Dat was op zich ook wel hard nodig. Het restaurant voelde voorheen aan alsof je per ongeluk een conferentieruimte binnen wandelde waar je niet mocht komen. Er waren wel andere mensen, maar ook die leken het gevoel te hebben dat ze er niet hoorden. Tafels waren niet gedekt en je moest maar wat afgekouwde noodles ophalen van achter een half gesloten rolluik. Zonde, want qua aankleding was het restaurant enorm sfeervol. Deze plek en setting roept gewoon om een tafelbedieningsrestaurant. De show er tegenover mochten ze wat mij betreft dan wel achterwege laten, die stelde toch niet veel voor.

Dit geeft me dan toch hoop dat ze de volle potentie van dit restaurant ook daadwerkelijk gaan benutten.

Rein
02-07-20, 09:37
Het ziet er in elk geval lekker uit!

1790

1791

coasterfrenzy
02-07-20, 10:15
Hmm.. als het terug open is zeker eens gaan proberen.