X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

  • Parc Bagatelle 11/09/2016

    Afgelopen zomer bezocht ik Parc Bagatelle en het is er nooit van gekomen om er een TR over te schrijven. Nu wel.


    Ik bezocht Parc Bagatelle voor het eerst in 2012 en nogmaals in 2013. De eerste keer vond ik het een prima familieparkje, zei het niets bijzonders. In 2013 haalden ze Triops in huis en dat is voor dit park toch een enorme meerwaarde. Ondertussen was er weer een achtbaantje bijgekomen en zijn er vele oude attracties opgeknapt, wat de lange rit naar het park toch de moeite waard maakte.





    De oude Spinning coaster, ooit een afgrijselijke baan die vlakbij de ingang stond, is verplaatst en past nu mooi in het plaatje. Wat een nieuwe locatie en een minimum aan thema toch niet kunnen doen! Famouz jack had dan ook een redelijk lange rij, wat ik nog niet eerder had meegemaakt bij deze achtbaan. Het publiek lijkt deze aanpassingen wel te appreciëren.



    De nieuwste achtbaan is een standaard Big Apple, heel goed vergelijkbaar met de nieuwe kermisbaan van Buwalda. De achtbaan staat op de plek waar tot voor kort Famous Jack (toen nog Ragondingue) stond, vlak aan de ingang dus. Het is een soepele achtbaan maar tegenover de andere recente investeringen oogt het toch erg kaal en onafgewerkt. Hopelijk maakt het park hier nog werk van.



    Het mooiste hoekje van het park vond ik het meer met de piratenboot, maar het verplaatste reuzenradje met die felle kleuren vloekt er nu wel erg bij.



    Aan de andere kleine achtbaan van het park, Spirale Express, is zover ik kan zien behalve een naamsverandering niets veranderd. Nog steeds een fout maar fijn baantje van Soquet dat meerdere lifthills nodig heeft om zijn parcours te voltooien.





    Ook Triops moet het nu al sinds opening zonder thematisatie doen, maar de rit maakt veel goed. De rit is veel soepeler dan zijn broertje in Italië en zeker leuk genoeg voor enkele keertjes. Het is wel jammer dat de operations hier redelijk rampzalig zijn: er vertrekt met moeite elke 6 minuten een treintje, waardoor een korte wachtrij snel hoog oploopt.


    Ik vind de kleuren van deze achtbaan geweldig - het rood/wit op de spikes is vanwege het vliegveld vlak naast het park


    Toch vind ik Triops sinds dit jaar niet meer de beste achtbaan van het park. Gaz Express is totaal niet nieuw, maar ik kende de baan vooral als een typische soquet die er nogal kaal bijstaat sinds het originele thema is weggehaald in 2005. Nu is de baan heropgewaardeerd. Er is een vuureffectje, een indoorstukje en meer dan genoeg watereffecten om de tamme baan interessant te houden. Bovendien is de 'first drop' van enkele meters hoog een enorm wild stukje coaster als je op de laatste rij van de trein zit. Met BTM in hetzelfde land is het makkelijk om over deze fantastische mijntreincoaster te zien, maar ik vind Gaz Express in verhouding met de grootte van het park net zo'n geslaagde ervaring.



    Het lijkt de goede richting uit te gaan met Parc Bagatelle. Jaarlijks nieuwe attracties en tussendoor geslaagde updates aan oude attracties. Een groot park zal het wel nooit worden, maar het is een vaak genegeerde subtopper en zeker wel een tripje waard. Ook in het park maar niet in het TR: mooie rondritjes, verassende simulator, twee kleine log flumes en een Rapid River van Hafema.

    TR-bonus

    We vertrokken op tijd uit Bagatelle in de hoop nog een credit te scoren in Bal Parc. Van de nieuwe achtbaan van het park was weinig bekend en RCDB heeft zelfs nog geen foto's, dus we waren best benieuwd.


    De ingang van Bal Parc in al zijn glorie



    Helaas werd ons aan de ingang van het park duidelijk gemaakt dat de achtbaan niet geopend was omdat er een technisch probleem was. Volgens de dame in het loket remde de trein te hard af in het station, wat redelijk pijnlijk zou zijn. Ook wist ze ons te vertellen dat het eigenlijk een kinderpark is. We vertrokken zonder Bal parc te bezoeken en gingen ons nog een uurtje amuseren op de kermis van Oostduinkerke. Bedankt voor het lezen.
    This article was originally published in forum thread: [TR] Parc Bagatelle 11/09/2016 started by Ignace View original post