Het Franse Walibi park Rhône-Alpes zal in 2019 uitpakken met een Gerstlauer infinity coaster en zet daarmee zijn lijn van investeringen mooi voort. Er zou naar verluid ook een speciaal element in de baan komen. De baan krijgt een verticale lift en is onderdeel van een meerderejarenplan, vergelijkbaar met dat van Walibi Belgium.
Dit park lijkt me zichzelf hiermee toch echt wel definitief op de kaart te zetten. Ik zei al eerder dat ik vond dat Frankrijk aan een heropleving bezig was binnen de pretparkindustrie, en dit project onderstreept dat wel wat mij betreft: steeds meer middelgrote parken bij onze zuiderburen met steeds groter wordende ambities. Leuk!
08-12-17, 12:47
Nathan G
Re: [Walibi Rhône-Alpes] Infinty Coaster in 2019
Niet meteen een investering die ik had zien aankomen, maar geweldig dat het park hiermee kan uitpakken! Timber deed me al twijfelen, maar na deze achtbaan staat het park toch echt wel op mijn verlanglijstje :D
Ps: volgens mij staat het topic op de verkeerde plaats
08-12-17, 12:54
flyingtiger
Re: [Walibi Rhône-Alpes] Infinty Coaster in 2019
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G
Ps: volgens mij staat het topic op de verkeerde plaats
Bij deze gecorrigeerd ;)
08-12-17, 16:39
Putoor
Re: [Walibi Rhône-Alpes] Infinity Coaster in 2019
Prachtig nieuws! Ook ik ben al lang benieuwd naar dit park en dit wekt mijn interesse nog meer. Compagnie des Alpes heeft echt de smaak van de investeringen te pakken: het is nu echt een pretparkengroep naar mijn hart.
Wat dat element op het einde kan zijn, is natuurlijk voer voor discussie, maar ik heb geen flauw idee. Gerstlauer kennende waarschijnlijk een onverwachte inversie in het donker ;). Het maakt me niet zo veel uit, als de baan gewoon goed is, ben ik tevreden.
09-12-17, 09:43
Putoor
Ameworld-forumlid KingRCT3 heeft al een simulatie gemaakt van het baanverloop op basis van wat al te zien was op de video.
Lijkt mij een heel interessante finale te worden van deze achtbaan.
09-12-17, 11:52
coasterfrenzy
Doet me denken aan die shuttle woodie in ZDT's. Maar hier doe je dan een stuk minder van de track achteruit. Vooral dan die inverted spike ziet er leuk uit. Ik weet niet hoe die ervaring is bij de baan in Connyland, maar het zal hier ongetwijfeld zijn effect (ook) niet missen.
Gerstlauer boert in elk geval goed de laatste tijd en ze laten daarbij tenminste nog enige originaliteit zien. Voorlopig zie ik ze nog lang niet mijn favoriete bouwer worden, maar ik krijg zo wel al wat meer respect voor ze. Nu hopen dat hun gewaagdere dingen ook daadwerkelijk slagen. Hun experiment "kärnan" vond ik persoonlijk toch nog alles hebben van een B (of zelfs C) bouwer die wel wil, maar (nog) niet kan.
09-12-17, 11:53
Joran
Netjes hoor. Zag ik niet aankomen. :D
30-08-18, 20:45
Waliboy
In 2019 zal het Franse Walibi Rhône-Alpes ter ere van het 40 jarige jubileum een Gerstlauer Infinity Coaster openen. Voor de bouw van de nieuwe coaster zullen de karts verdwijnen en de attractie les Sombreros verplaatst worden.
Enkele statistieken:
Hoogte: 31 meter
Lengte: 575 meter
Max snelheid: 85 km / h
Mooi! Zowel ons eigen park als het Franse zusterpark zijn toch goed bezig. Jaar na jaar upgraden en uitbreiden met een duidelijke visie. Jammer dat ze er in Nederland zo'n boeltje van maken...
Net zoals in ons park wordt ook een mooie uitbreiding verdergezet met een extra attractie voor de jongere bezoekers, alsook een extra horecapunt. Als thema wordt het hier iets magischer?
03-12-18, 20:03
Waliboy
Concept art van de entree van de wachtrij van de nieuwe Infinity Coaster.