-
Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied
Ik lees enkel maar positieve reacties over Fury dat het een soepele baan is dus ben benieuwd om die zelf te proberen.
Over afwerken hoor ik gemengde reacties dat bepaalde plaatsen super mooi ogen maar andere nog niet top zijn zoals het station van Fury, maar ik denk dat ze nog verder gaan moeten afwerken.
-
-
Beste achtbaan van Belgie? … JAAA! Fury is echt steengoed! Hij is echt vele malen intenser dan dat hij eruit ziet, een goede combinatie van airtime en positieve g-krachten!
Ze rijden wel nog maar met 1 trein omdat het rijden met 2 treinen nog niet optimaal afgesteld (en goedgekeurd is) staat.
Vandaag 1 kleine storing, maar die was snel opgelost.
Tip als het druk is: Schuif gewoon aan, dubbel en dik waard! :D
-
Ik vraag mij af hoe het in de toekomst gaat werken met het stemmen om vooruit of achteruit te gaan. Ergens had ik gelezen dat er in de voormiddag enkel vooruit ging gereden worden en dat er in de namiddag gestemd ging kunnen worden. Nu merk ik dat gisteren de rij opgesplitst werd in een rij voor enkel vooruit en een rij waar de mensen konden stemmen. Weet iemand of deze aparte rijen behouden zullen blijven of dat ze in de toekomst gaan werken met het voormiddag/namiddag principe of eventueel altijd met het stemmen?
Ergens zou ik het idee van 2 aparte rijen (??n voor vooruit en ??n voor stemmen) wel een spijtige oplossing vinden. Ik denk dat het interactieve element van het kunnen stemmen en het bijhorende verrassingseffect dan veel van zijn kracht verliest. Iemand die vooruit de rit wil beleven gaat dan toch gewoon in die rij staan waardoor de "stem-rij" dan 90% van de keren achteruit zal gaan?
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Zeuzzz
Ergens zou ik het idee van 2 aparte rijen (??n voor vooruit en ??n voor stemmen) wel een spijtige oplossing vinden. Ik denk dat het interactieve element van het kunnen stemmen en het bijhorende verrassingseffect dan veel van zijn kracht verliest. Iemand die vooruit de rit wil beleven gaat dan toch gewoon in die rij staan waardoor de "stem-rij" dan 90% van de keren achteruit zal gaan?
Euh nee toch?! Dan ga je toch gewoon in de rij staan die voorwaarts garandeert. Nu, je kan ook de 'stem-rij' doen ook als je vooruit wil, maar je dat extra verrassingseffect wilt van niet weten welke kant het uiteindelijk zal opgaan. Die wachtrij splitsen in een rij voor alleen voorwaarts en een rij om te kiezen is in mijn ogen de beste oplossing.
-
Ook ik was vandaag bij de opening voor abo-houders. Ik ben met weinig verwachtingen er heen gegaan en ik ben helemaal weg van deze baan. Ongetwijfeld een toppertje! Ik ging de eerste keer meteen voor in achteruit-modus. Iedereen stemde voor achteruit behalve mijn vriendin, de dispatcher lachte zich kapot toen hij dat op zijn scherm zag. Dit grappige momentje ter zijde, ik vond de rit heel comfortabel. Ik was zelfs vergeten dat dit een Gerstje is... Echt mega soepel. Achteruit geven de spikes wel een leuker gevoel dan vooruit, naar mijn mening. De rest van de elementen zijn gewoon top in beide richtingen.
Ik ga ongetwijfeld 1 van de dagen nog eens terug, al moet ik alleen gaan. Ik verwacht nu nog stilte voor de storm, dus nog even profiteren. :D
Nog een pluspunt waren de gratis onride video's die je kreeg als abo-houder. Een leuke herinnering aan mijn eerste rit.
-
Citaat:
Phantasiastisch
... de dispatcher lachte zich kapot toen hij dat op zijn scherm zag.
Kunnen passagiers ook dat scherm zien? Ik heb het tijdens 2 vote-ritten en 1 no-vote-rit niet gezien. Ik hoorde wel - na een rit, wachtend op mijn kinderen in de volgende rit bij de stationsuitgang - een operator tegen een andere zeggen "Deze zal nu achteruit gaan". Ik hoop dat je het stem-resultaat als passagier niet kan zien en dat de verrassing duurt tot de eerste draaischijf.
Het stemmen en verrassen hebben ze zeker gedaan voor de (wereld-)primeur en dus om wat internationale aandacht te krijgen. Zelfs op dag 1 (de pers-avond niet meegeteld) en met maar 1 trein leverde dat allemaal zeer weinig chaos of ontgoocheling op.
Bij deze ook hulde aan Gertlauer. Waar is de tijd dat ik als forum-groentje werd uitgelachen om mijn enthousiasme bij de bouw van Karnan en ik terloops meedeelde dat ik Anubis best soepel vond? Hoeveel meter B en M zou je krijgen voor de prijs van 600 meter Gerstlauer?
Citaat:
Nog een pluspunt waren de gratis onride video's die je kreeg als abo-houder. Een leuke herinnering aan mijn eerste rit.
Gatver, niks van gemerkt! En door mijn abo eind november te kopen, ook al die 5 fastpassen gemist. Dan ga ik toch nog even in zaag-modus, het is immers een BJL-topic ;)
Revolution / MM is sinds de seizoenstart nog steeds huilen met of zonder de bril op. Maar liefst 4 wagens in het MM-deel krijgen geen VR-bril, dat staat pas op de poorten geafficheerd. Bij dispatching laat men deze wagens doorgaans leeg vertrekken. Ondanks dat het voor de gewone Rev. ook 30 minuten aanschuiven was. Mijn bril had geen centrale strap van voor- naar achterhoofd, waardoor het geval op mijn neus drukte en jawel: de ademhaling bemoeilijkt (of ik word echt oud). En het beeld schokte om de halve seconde, het leek een foto-sequentie uit de begindagen van de cinema.
-
het is niet echt een aparte wachtrij. Pas als je in het kasteeltje komt waar je kan instappen, stond er vandaag een grouper die vroeg of je "bij voorkeur vooruit" of bij voorkeur "kiezen" wou en het publiek indeelde in twee vakken. In elk vak kan er een man of dertig staan, waaruit dan beurtelings 12 (of minder ) mensen werden doorgelaten tot aan de instappoortjes. Al zagen wij ook in het voorkeur-vak 'vooruit' een treintje achteruit gaan, kwestie van wie er op welke pijltjes drukt....
Het was de openingsdag, en de baan reed met ??n treintje. Dus toch een 80-tal minuten aangeschoven, maar dat was de moeite waard. Hevig en toch een soepel baantje, goede mix tussen hangen, vallen en inversies. Het is een kort ritje, waardoor deze toch voor een breed publiek bereikbaar is.
Is het de beste baan van Belgi?? Voor mij een volmondige ja, maar laat ons eerlijk zijn, de echte toppers van de Benelux en de wijdere omgeving staan voor mij niet in Belgi?....
Qua communicatie over het filmpje voor abo-houders: wij waren niet op de hoogte, al zijn we reeds meerdere jaren abo-houder. Enkel toevallig hoorden we dit in de shop aan de uitgang van de attractie. Omdat ons filmpje niet beschikbaar was (ik heb het altijd gezegd, ik pak niet op papier), kregen we een tegoedbonnetje voor de volgende keer.... Communicatie blijft toch een pijnpuntje in Lichtaart.
-
Citaat:
Phadd-F
Nu, je kan ook de 'stem-rij' doen ook als je vooruit wil, maar je dat extra verrassingseffect wilt van niet weten welke kant het uiteindelijk zal opgaan.
Dit lijkt mij een rare redenering. Als iemand vooruit wil gaat die toch gewoon in de "vooruit-rij" staan en niet in de "stem-rij". Ik zou mij zelfs een beetje schuldig voelen om in de "stem-rij" te staan en dan vooruit te stemmen terwijl er een aparte rij is voor de mensen die vooruit willen.
Maar misschien denk ik er te ver over na ;)
-
Het enige wat ik spijtig vindt, is dat de wachtrij van de Typhoon wel aangenamer is, maar het merendeel van het wachten zal je nog steeds rondom het stationsgebouw moeten doen. Juist dat deel is het minst aangepakt van heel Land of Legends.
Bovendien lijkt het me ook beter om heel het plein voor de Typhoon te ontharden en te voorzien van groen. Want nu gaat het weer zo'n plein zijn waar niets meer mee gaat gedaan worden, waar onkruid tussen de tegels gaat komen, ... Kortom, iets wat niemand echt wilt, of zijn er al plannen om dit gebied op te knappen?
Voor de rest natuurlijk alleen maar complimenten voor Bobbejaanland :).
Door de nieuwe weg naar Land of Legends zou er rondom de Kettingmolen, Koggemolen, Rode Baron, ... ook een coherenter thema kunnen worden voorzien. Tevens valt me op dat de speeltuin nabij de WC-blok en de Convoy Trucks van de pretparkplattegrond is verdwenen. Is deze in realiteit ook weg?
Ook gezien op de plattegrond dat je in heel het gebied van de Wondergarden tot aan de Kettingmolen nu niet mag roken.
Op een video van Eftelflags wordt ook vermeld dat Bobbejaanland volgend jaar terug Cowboy Town aanpakt. Maar ik weet natuurlijk niet hoe accuraat die info is. Iemand een idee voor volgend jaar, wat de investeringen zullen zijn? Ik verwacht eerlijk gezegd enkel wat opknappingen, misschien een show, maar voor de rest zullen ze in 2020 nog wel teren op Fury.
-
De baan is 1 dag open, en jawel, enkele schoolkinderen vonden het al nodig om hun namen in een support te kerven.
https://www.looopings.nl/img/foto/240619vanfur2.jpg
https://www.looopings.nl/img/foto/240619vanfur1.jpg
bron: de 3 o's
-
Citaat:
Jak
... Tevens valt me op dat de speeltuin nabij de WC-blok en de Convoy Trucks van de pretparkplattegrond is verdwenen. Is deze in realiteit ook weg?
... misschien een show, maar voor de rest zullen ze in 2020 nog wel teren op Fury.
Die speeltuin - of toch minstens het grote klimrek - is idd al een tijdje weg. De zandbak is er nog en daar staan nu twee zielige bootjes.
Ik had ook al opgemerkt dat er dit jaar geen show is in de arena achteraan het park. Daar zie ik meerdere redenen voor:
1. De publiekstrekker deze zomer is natuurlijk Fury en omgeving. Dan heb je geen personeelsintensieve show nodig, zullen ze denken.
2. De arena is sinds okt 2018 binnenin gedecoreerd naar de uitstekende maze Welp. De Halloween-reclame voor 2019 toont opnieuw Welp prominent in beeld. Dat moet dus niet worden afgebroken en terug worden opgebouwd. Dit impliceert wel dat ze de ruimte nu niet kunnen verhuren voor bedrijfsevenement of andere. Mogelijk zie ik dit fout in.
-
Citaat:
Zeuzzz
Ergens zou ik het idee van 2 aparte rijen (1 voor vooruit en 1 voor stemmen) wel een spijtige oplossing vinden. Ik denk dat het interactieve element van het kunnen stemmen en het bijhorende verrassingseffect dan veel van zijn kracht verliest. Iemand die vooruit de rit wil beleven gaat dan toch gewoon in die rij staan waardoor de "stem-rij" dan 90% van de keren achteruit zal gaan?
Die bedenking had ik me ook al gemaakt. Wie absoluut vooruit wil, gaat in de rij "vooruit" staan. Wie blijft er dan over in de rij "kiezen?" De mensen die heel graag achteruit willen en de mensen die het niet zo veel kan schelen welke kant ze opgaan. In de rij "kiezen" wordt het relatieve aandeel achteruit-stemmers dus groter. 90% is misschien wat overdreven, maar de kansen zullen zeker geen 50/50 meer zijn. En dat verpest inderdaad ten dele het verrassingseffect. Ik verkies dus het voormiddag/namiddag-principe.
-
Citaat:
Earlyspencer
Kunnen passagiers ook dat scherm zien? Ik heb het tijdens 2 vote-ritten en 1 no-vote-rit niet gezien. Ik hoorde wel - na een rit, wachtend op mijn kinderen in de volgende rit bij de stationsuitgang - een operator tegen een andere zeggen "Deze zal nu achteruit gaan". Ik hoop dat je het stem-resultaat als passagier niet kan zien en dat de verrassing duurt tot de eerste draaischijf.
Bij deze ook hulde aan Gertlauer. Waar is de tijd dat ik als forum-groentje werd uitgelachen om mijn enthousiasme bij de bouw van Karnan en ik terloops meedeelde dat ik Anubis best soepel vond? Hoeveel meter B en M zou je krijgen voor de prijs van 600 meter Gerstlauer?
Gatver, niks van gemerkt! En door mijn abo eind november te kopen, ook al die 5 fastpassen gemist. Dan ga ik toch nog even in zaag-modus, het is immers een BJL-topic ;)
Nee, je kan het scherm niet zien. Ik zag het gewoon aan de operator zijn gedrag en wat hij mompelde.
Het was bij ons spannend tot op de draaischijf... Dan begonnen de passagiers te speculeren of het stemmen gelukt is en of het achteruit zal worden: forward of backwards, that's the question... Als de schijf in backwards position draaide begon iedereen te juigen en te lachen. Een heel leuk effect dat wel zorgt voor wat spanning! :D
Citaat:
Jak
Het enige wat ik spijtig vindt, is dat de wachtrij van de Typhoon wel aangenamer is, maar het merendeel van het wachten zal je nog steeds rondom het stationsgebouw moeten doen. Juist dat deel is het minst aangepakt van heel Land of Legends.
Bovendien lijkt het me ook beter om heel het plein voor de Typhoon te ontharden en te voorzien van groen. Want nu gaat het weer zo'n plein zijn waar niets meer mee gaat gedaan worden, waar onkruid tussen de tegels gaat komen, ... Kortom, iets wat niemand echt wilt, of zijn er al plannen om dit gebied op te knappen?
Inderdaad, dat is wat ik ook dacht toen ik er doorheen liep gisteren. Op eerdere concept-arts was te zien dat het plein voor Typhoon onthard zou worden en er beplanting zou komen.
Ik verwacht dat ze dit in de toekomst nog wel gedeeltelijk zullen doen, omdat de bezoekers bij het binnenkomen steevast richting het plein lopen naar de vroegere ingang. We zagen veel mensen de moeite niet nemen om rond te lopen en liepen al gelijk door de nieuwe beplanting door de nieuwe wachtrij.
Daarom hoop ik dat het plein en het oude wandelpad tussen de Koggemolen en de Kettingmolen zal verdwijnen zodat het veel duidelijker is waar je naartoe moet.
Nu, helemaal gaat de verharding nooit verdwijnen want op dit plein is de toegangspoort voor vrachtverkeer en voor de hulpdiensten. Deze poort ergens anders zetten zie ik ook niet meteen gebeuren, aangezien de verharde weg tussen Typhoon en zijn nieuwe wachtrij behouden is.
Citaat:
Jak
Door de nieuwe weg naar Land of Legends zou er rondom de Kettingmolen, Koggemolen, Rode Baron, ... ook een coherenter thema kunnen worden voorzien. Tevens valt me op dat de speeltuin nabij de WC-blok en de Convoy Trucks van de pretparkplattegrond is verdwenen. Is deze in realiteit ook weg?
Op een video van Eftelflags wordt ook vermeld dat Bobbejaanland volgend jaar terug Cowboy Town aanpakt. Maar ik weet natuurlijk niet hoe accuraat die info is. Iemand een idee voor volgend jaar, wat de investeringen zullen zijn? Ik verwacht eerlijk gezegd enkel wat opknappingen, misschien een show, maar voor de rest zullen ze in 2020 nog wel teren op Fury.
Op termijn zal dit gedeelte een nieuw themagebied worden, de vraag is alleen wanneer. Dat de speeltuin verdwenen is, heb ik niet op gelet omdat mijn volledige aandacht naar Land of Legends ging. ;) Ik zal er morgen op letten.
Voor mij lijkt dit gebied rond de Kettingmolen etc. het meest waarschijnlijke volgende project omdat - zoals ik hier reeds eens heb neergeschreven - dan vanaf de parkingang tot aan Cowboy Town het park reeds gerenoveerd/aangepakt is.
In Cowboy Town verwacht ik misschien het touwenparcours dat men (volgens geruchten) wil bouwen op de betonvlakte naast Speedy Bob. Anderzijds mag dit wegblijven en mogen ze in de toekomst Horse Ride en de Horse Pedalo verwijderen, vooral deze laatste krakkemikkige attractie. Een kleine woodie zoals Heidi the ride in Plopsaland de Panne zou wel passen in dit gebied, vind ik persoonlijk. Ik wijk te veel uit en laat me weer meeslepen...
Back on track, naast het touwenparcours en wat schilderwerken verwacht ik niet veel in Cowboy Town.
Voor de rest hier en daar wat kleine renovatieprojecten en schilderwerken zoals Kinderland dat opeens een nieuwe verflaag kreeg. :)
-
Citaat:
Azmidiske
Die bedenking had ik me ook al gemaakt. Wie absoluut vooruit wil, gaat in de rij "vooruit" staan. Wie blijft er dan over in de rij "kiezen?" De mensen die heel graag achteruit willen en de mensen die het niet zo veel kan schelen welke kant ze opgaan. In de rij "kiezen" wordt het relatieve aandeel achteruit-stemmers dus groter. 90% is misschien wat overdreven, maar de kansen zullen zeker geen 50/50 meer zijn. En dat verpest inderdaad ten dele het verrassingseffect. Ik verkies dus het voormiddag/namiddag-principe.
Ik heb in de "kiezen" rij toch meermaals voorwaarts gegaan hoor. Het is niet enkel de mensen die achteruit willen die daar in gaan, maar het us vooral de competitie die ontstaat die het zo leuk maakt.
-
de voor- en namiddagregeling is niet mogelijk, blijkbaar doen ze nieuwe baan pas open na de middag:confused:. Als reden geeft men de afstelling en finetuning van de baan op.
Aangezien het park maar opent om 10h, en om 17h al terug sluit, kan dit toch gemakkelijk voor en na de openingsuren ?
Of gaan ze hun ergerlijk beleid van later openen en vroeger sluiten van attracties ook doortrekken op de nieuwe baan....
-
Citaat:
knessel
de voor- en namiddagregeling is niet mogelijk, blijkbaar doen ze nieuwe baan pas open na de middag:confused:. Als reden geeft men de afstelling en finetuning van de baan op.
Aangezien het park maar opent om 10h, en om 17h al terug sluit, kan dit toch gemakkelijk voor en na de openingsuren ?
Of gaan ze hun ergerlijk beleid van later openen en vroeger sluiten van attracties ook doortrekken op de nieuwe baan....
Mensen van Gerstlauer doen de hele dag nog de bediening van de achtbaan, zij beslissen wanneer er volk in mag. Stel dat die voor en na parkuren ook moeten werken, moeten mensen onnoemlijk veel overuren draaien...
-
ola, dat wist ik niet, maar euh… baan open of niet open, ze zijn er dagelijks aan het werken ? 't is dus precies toch nog nipt geweest om de baan tijdig draaiende te krijgen....
-
Citaat:
bobby turbo
Mensen van Gerstlauer doen de hele dag nog de bediening van de achtbaan, zij beslissen wanneer er volk in mag.
Dan is de baan eigenlijk nog maar in soft opening om het zo te stellen. Dit was ook zo bij tiki waka in Walibi, daar waren de mensen van Gerstlauer ook continu aanwezig en ging de baan meestal pas in de namiddag open onder het toeziend oog van de personen van Gerstlauer.
-
Citaat:
knessel
't is dus precies toch nog nipt geweest om de baan tijdig draaiende te krijgen....
Ik heb ergens gelezen dat de TUV de baan pas heeft goedgekeurd enkele uren voor de pers-preview van zaterdag, het was dus idd nipt (en gelukkig voor BJL is het goedgekomen). :)
-
Citaat:
Phantasiastisch
Inderdaad, dat is wat ik ook dacht toen ik er doorheen liep gisteren. Op eerdere concept-arts was te zien dat het plein voor Typhoon onthard zou worden en er beplanting zou komen.
Ik verwacht dat ze dit in de toekomst nog wel gedeeltelijk zullen doen, omdat de bezoekers bij het binnenkomen steevast richting het plein lopen naar de vroegere ingang. We zagen veel mensen de moeite niet nemen om rond te lopen en liepen al gelijk door de nieuwe beplanting door de nieuwe wachtrij.
Daarom hoop ik dat het plein en het oude wandelpad tussen de Koggemolen en de Kettingmolen zal verdwijnen zodat het veel duidelijker is waar je naartoe moet.
Nu, helemaal gaat de verharding nooit verdwijnen want op dit plein is de toegangspoort voor vrachtverkeer en voor de hulpdiensten. Deze poort ergens anders zetten zie ik ook niet meteen gebeuren, aangezien de verharde weg tussen Typhoon en zijn nieuwe wachtrij behouden is.
Op termijn zal dit gedeelte een nieuw themagebied worden, de vraag is alleen wanneer. Dat de speeltuin verdwenen is, heb ik niet op gelet omdat mijn volledige aandacht naar Land of Legends ging. ;) Ik zal er morgen op letten.
Voor mij lijkt dit gebied rond de Kettingmolen etc. het meest waarschijnlijke volgende project omdat - zoals ik hier reeds eens heb neergeschreven - dan vanaf de parkingang tot aan Cowboy Town het park reeds gerenoveerd/aangepakt is.
In Cowboy Town verwacht ik misschien het touwenparcours dat men (volgens geruchten) wil bouwen op de betonvlakte naast Speedy Bob.
Back on track, naast het touwenparcours en wat schilderwerken verwacht ik niet veel in Cowboy Town.
Voor de rest hier en daar wat kleine renovatieprojecten en schilderwerken zoals Kinderland dat opeens een nieuwe verflaag kreeg. :)
Oei, ze lopen nu al van de paden af, terwijl veel aanplantingen maar net gebeurd zijn.
Wel zielig dat de mensen er zich niets van aantrekken waar ze lopen. Wel grappig dat iedereen geconditioneerd is om naar dat plein te lopen, stiekem dacht ik al dat dat ging gebeuren. Dat is al een ritueel van elke Bobbejaanland-abbonnee die bij parkopening van de ingang naar dat plein ging.
Dat stuk vooraan lijkt me wel geen gigantische renovatie te ondergaan.
Nijpender vindt ik de sfeer en de look en feel van heel de linkeroever. Dat stuk begint echt onsamenhangend te worden en steekt ongelooflijk af tegen LoL, Cowboy Town, Adventure Valley. Om dan nog te zwijgen van de geheel ongethemede boomstambaan. Maar die zie ik op middellange termijn ook wel verdwijnen.
Zo'n touwenparcours zie ik er nog wel komen. Zeker omdat het zo'n succes is in Slagharen.
Daar hebben ze veel expertise kunnen opdoen, dus kunnen ze dat makkelijk inplementeren in Bobbejaanland. Bovendien is het gerucht al de ronde gegaan, dus zal het plan wel nog steeds op tafel liggen.
Het zou alvast die kale betonvlakte eindelijk wegwerken.
Verder heb ik het gevoel dat Bobbejaanland altijd het kneusje is. Slagharen, en vooral MPG, staan hoger op hun lijstje, waardoor zij eerst altijd hun attracties krijgen. Of zo lijkt het toch.
-
Citaat:
knessel
ola, dat wist ik niet, maar euh… baan open of niet open, ze zijn er dagelijks aan het werken ? 't is dus precies toch nog nipt geweest om de baan tijdig draaiende te krijgen....
Enkele uren voor opening was de TUV controle pas rond ;)
-
Ook ik was aanwezig bij de opening van Land of Legends. Er waren heel wat bekende gezichten te spotten, zoals ex-directeur Roland Kleve. Bobbejaanland heeft knap werk geleverd met de nieuwe zone, dit is exact wat het park nodig had! Door Sledge Hammer en Typhoon erbij te betrekken is dit hele stukje park samenhangend geworden. De sfeer zit goed in het nieuwe gebied en het concept van het centraal plein doet zijn werk goed.
De baan zelf is fantastisch! Zonder twijfel de beste achtbaan van Belgi?. Een verslag van de opening met heel wat foto's kan je hier terugvinden. Beluister ook onze nieuwe podcast aflevering, volledig toegewijd aan Fury en Bobbejaanland.
https://themepark-world.com/wp-conte...jaanland22.jpg
-
Ik ben vandaag terug geweest. Fury opende normaal om 12u... Dat werd uiteindelijk +- 12u25 door een technische storing, aldus het personeel. Dit kwam men zeer laat melden aan de wachtende menigte op het LOL plein voor de wachtrij van Fury. De meerderheid stond er al om 11u30 in volle zon. Ik en mijn beste vriend zijn om de beurt naar Naida Waters gelopen om onder de waterval door te lopen. Dat deed deugd! :p
Uiteindelijk ging hij open en wat bleek... Ze hebben de tweede trein operatief gekregen! De capaciteitsproblemen van de afgelopen dagen werden vandaag dus vermeden, hoewel de wachtrij uiteraard lang bleef... Natuurlijk is dat normaal met een nieuwe attractie die opent.
Hier en daar kleine storingen die snel opgelost werden (Dreamcatcher, Naga Bay). De operations verliepen overal vrij vlot en deugnieten die over hekken klommen en voorstaken in wachtrijen werden aan de desbetreffende attractie geweigerd. Overigens was er extra security aanwezig om de schoolgaande jeugd onder controle te houden want het was heel druk.
Ik las overigens bij de site met de triple O's dat ze de vandalen die Fury beklad hebben, gevonden hebben. Ze waren zo dom om een foto van hen (in het station van Fury) op sociale media te zetten. Bobbejaanland heeft maatregelen getroffen en ik hoop dat ze hard aangepakt worden. Dat ze maar een duidelijk signaal geven naar dit soort wangedrag. :)
EDIT
Ook hebben ze het probleem bij het oude plein voor Typhoon deels opgelost. Men heeft het hekwerk doorgetrokken waardoor de beplanting afgeschermd is en er niet meer doorgelopen kan worden.
Er sprongen wel nog enkelingen over de wachtrij hekken omdat ze niet helemaal rond wilde lopen. Dat plein en de oude toegangsweg tussen de Koggemolen en de Kettingmolen moeten (naar mijn gevoel) dus echt volledig afgesloten en beplant worden zodat bezoekers het begrijpen dat ze maar 1 kant op kunnen, namelijk de nieuwe toegangsweg naar LOL.
De linkeroever is inderdaad een groot contrast met de rechterkant van het park. Toch gok ik dat men eerst het voorste deel bij de Orka's, Koggemolen en Kettingmolen gaan aanpakken aangezien ze daar al die kleine opknapwerkjes gedaan hebben ( springkussen dat weg is, die fonteinen vervangen door beplanting, speeltuintje weg en vervangen door die bootjes). Dit lijken me allemaal tijdelijke opfrissingen om later grondig aangepakt te worden.
Vervolgens gok ik ook dat ze eerst aan de linkerzijde de buitenboomstammen aanpakken. Van mij mogen die volledig het veld ruimen. Je wordt er toch niet of amper nat in, dus de eigenlijke bedoeling van de attractie is er niet. Bovendien hebben we de veel betere Indiana River die bovendien uniek is als indoor logflume.
.................................................. ......
Maar wat zeker eerst moet gebeuren is dat de ronde bootvaart aanpalend aan Land of Legends aangepakt moet worden, vooraleer men elders verder gaat met renoveren... Deze valt letterlijk uit de boot naast al het nieuws/vernieuwde dat er vlak naast gedaan is. :p
-
Altijd wel van die nozems te vinden die dergelijke streken uithalen in een pretpark. Vandalisme zoals namen krassen is echt een plaag. Al heeft het ene park zoiets beter onder controle dan het andere.
-
Ik denk dat deze plaag eerder moment-gerelateerd dan park-gerelateerd is. Afgelopen maandag en dinsdag waren DE schoolreis-dagen bij uitstek voor leerlingen uit het secundair: tussen de examens en de vergader-dagen, bestaat de invulling van de leerplicht vaak uit bezigheidstherapie zoals een pretpark-bezoek.
En 12 - 15-jarigen bezoeken dan de attracties meestal zonder een begeleider in de wachtrij. Lagereschool-kinderen met hun meester of juf komen doorgaans niet tijdens de laatste schoolweek, halen minder deze streken uit en staan meer onder toezicht.
Nu valt het natuurlijk extra op omdat het op de eerste open-publieksdag van een nieuwe attractie gebeurde. Efteling heeft bij JeDD ook serieus last van "krassen en kriebels".
Of dit op te lossen of te vermijden is? Eerlijk: het bestaat al zo lang dat pretparken bestaan, dus kom niet af met "jeugd van tegenwoordig". Alleen zie ik nu wel een positieve rol voor sociale en andere media: van publieke schandpaal tot hulpmiddel bij juridische vervolging.
En aan iedereen die (op de 000-website) om een park-verbod schreeuwt: Dat is enkel mogelijk indien men werkelijk elke bezoeker aan een ID-controle onderwerpt. Daar wil ik als brave burger geen half uur extra voor aan de toegangspoort staan. Voor abonnees zou een verbod misschien nog kunnen, hoewel: als hun abo wordt geweigerd, zouden ze bij een volgend bezoek een online ticket kunnen kopen, desnoods onder een andere naam.
-
Citaat:
Earlyspencer
En aan iedereen die (op de 000-website) om een park-verbod schreeuwt: Dat is enkel mogelijk indien men werkelijk elke bezoeker aan een ID-controle onderwerpt. Daar wil ik als brave burger geen half uur extra voor aan de toegangspoort staan.
Zeer terechte opmerking!
-
Citaat:
siroccofreakske
Zeer terechte opmerking!
Tenzij je herkend wordt ...:
Een parkverbod is een wel of niet schriftelijk verbod tot het betreden van priv? eigendom. Wie tijdens dergelijk verbod t?ch het terrein betreed en gezien wordt kan makkelijk vervolgd worden voor huisvredebreuk, dus het is meer een kwestie van alert zijn.
Zelf vind ik persoonlijk dat een parkverbod er voor een reden is, net als het huisreglement van een park een reglement als een ander is. Indien je dit (opzettelijk) overtreed, hoef je er de gevolgen maar van dragen. Que-jumpers, wachtrijbekladders, vandalen, geweldplegers en dergelijke mogen voor mijn part zonder pardon het park uitgezet worden en buiten gehouden worden, permanent of voor bepaalde duur.
-
Citaat:
etwien
Tenzij je herkend wordt ...:
Ja, en hoe?! Het controlepersoneel ziet elke dag duizenden verschillende mensen passeren langs die toegangspoorten. Het is quasi onmogelijk werk om gewoon iemand op basis van eens een foto gezien te hebben er uit te pikken. Onbegonnen werk! Je kan wel die straf uitspreken, ze uitvoeren is echter niet zo makkelijk.
Zoals Earlyspencer zegt moet je dan al ID controle gaan uitvoeren, waar ik allesbehalve voorstander van ben. Want dat gaat nog extra wachttijd cre?eren, en qua privacy valt er ook heel wat over te discussi?ren. Dus nee bedankt.
-
Citaat:
Phadd-F
Ja, en hoe?! Het controlepersoneel ziet elke dag duizenden verschillende mensen passeren langs die toegangspoorten. Het is quasi onmogelijk werk om gewoon iemand op basis van eens een foto gezien te hebben er uit te pikken. Onbegonnen werk! Je kan wel die straf uitspreken, ze uitvoeren is echter niet zo makkelijk.
Zoals Earlyspencer zegt moet je dan al ID controle gaan uitvoeren, waar ik allesbehalve voorstander van ben. Want dat gaat nog extra wachttijd cre?eren, en qua privacy valt er ook heel wat over te discussi?ren. Dus nee bedankt.
Ik weet uit goeie bron dat in een niet nader genoemd Belgisch park geregeld wel eens mensen met een parkverbod tegen de lamp lopen als ze herkend worden door personeelsleden die bij de ban aanwezig waren, het is een kwestie van het volhardend te blijven uitvoeren, en na verloop van tijd werpt zoiets ook zijn vruchten af.
-
Vandaag in de namiddag met 2 treinen. Maar de wachtrij vorderde even traag als enkele dagen geleden met 1 trein. Elke volgeladen trein moest +/- 100 sec wachten voor vertrek. Elke trein moest op het einde van de rit, na de draaischijf, dan ook nog eens wachten alvorens het station binnen te rijden. Meer dan de helft van de wachttijd buiten zag je eigenlijk geen van beide treinen.
Ik veronderstel dat dit nog moet worden gefinetuned, die Gerst-mannen zaten er niet voor niks. Wel een gemiste kans om voor instap en uitstap geen twee aparte platforms te voorzien.
Positief: geen storingen waargenomen. Werkpunt: die massa losse leistenen in de wachtrij verwijderen. Betere stenen om te krassen vind je haast niet. Ik zag een onverlaat ermee over de omheining gooien, gelukkig niet naar de sporen of een aankomend treintje. Voorkomen vs genezen, denk ik dan.
Na 16:00 schoof een personeelslid mee aan achteraan de wachtrij. Die verhinderde dat er nog klanten zouden aansluiten. Om 17:15 werd het laatste geladen treintje gereden.
-
Zelf was ik ook aanwezig op de opening zondag, en ook ik was onder de indruk van Land of Legends en vooral Fury! Heel knap wat BBJ gepresteerd heeft de afgelopen maanden en Fury is wat mij betreft ook echt een beest van een baan!
Het hele gebied ziet er knap uit en geeft het park een heel nieuwe sfeer. Typhoon blijft een blikvanger, maar krijgt nu concurrentie van zowel Fury als Sledge Hammer. Die laatste zit niet langer verstopt tussen de bomen.
Ook de waterspeelplaats ziet er goed uit en had zondag - deels door het warme weer - heel wat aantrek. Persoonlijk juich ik deze wel toe, want het lijkt me toch beter te werken dan de vorige kiddies die er stonden.
Blij dat ze daar ook een Panos geopend hebben, alsook de toiletten in hetzelfde gebouw heropenden. Naast die Panos stond ook een Coca Cola Bar die zondag wel gesloten was, maar met het terrasje ervoor voelde dit alles niet langer aan als een verwaarloosd en doods stukje park, maar een levendig plein waar veel te ontdekken en beleven valt!
Maar tbh had ik ook nog wat kritiek...
- Wij waren al vroeg aanwezig voor onze 'ERT' op Fury, maar het duurde toch wel even voor de 1e rit een feit was, alsook werd er jammer genoeg maar met 1 trein gereden. De reden is nu wel bekend.
- De wachtrij van Fury vind ik persoonlijk iets minder geslaagd. Konden ze geen leukere hekkens voorzien? Als je dit dan vergelijkt met de wachtrij van Taron, of zelfs in het park met de nieuwe wachtrij van Sledge Hammer, dan vind ik dit toch wel afsteken. Ook die losse keien mogen ze voor mijn part meteen vervangen.
- De communicatie rond de gratis onride video's was mij ook totaal onbekend. Spijtig, want dit was zeker een topper. Hoewel, bij mijn ritjes heb ik mezelf nooit gevonden op de onrides.
- Typhoon's station vind ik ook wat minder geslaagd, vooral het laatste deel van de wachtrij, ziet er nog steeds wat vreemd uit. Ik had persoonlijk iets meer thema-objecten verwacht.
Dit gezegd zijnde, ben ik blij dat ik er zondag aanwezig was. Het was goed druk in het park, maar er werd overal vlot doorgewerkt. Ondanks de storingen werden die wel snel verholpen. Laatste negatieve noot: alleen mijn middageten was teleurstellender... Rond 12u30 gingen we eten in het grote restaurant vooraan, waar je op het middaguur toch wel ??n en ander kan verwachten. Toen ik puree vroeg, meldden ze mij dat ik zo'n 20 minuten geduld zou moeten hebben. De vorige porties waren net uitgedeeld en nieuwe moest gemaakt worden... Dan maar voor frieten gekozen!
Conclusie: Ik zie deze uitbreiding als een mooie uitbreiding, waarbij de nieuwe directeur volgens mij een eerste echte daad van zijn plannen heeft kunnen waarmaken. Maar volgens mij zal er in de komende weken nog wat gesleuteld en toegevoegd worden. Hier en daar zag je al dat er wat boordstenen waren weggebroken, maar ik hoop dat er nog meer verwijderd wordt en aangeplant wordt. Dit kan de sfeer alleen maar versterken. Vooral rond Typhoon dan.
Wat de toekomst betreft, een zomershow staat inderdaad precies (nog) niet gepland, maar een jaartje overslaan lijkt me geen kwaad te kunnen. Met Land of Legends hebben ze al een grote investering gedaan voor dit jaar, waar ze een heel seizoen zeker op kunnen teren! Bovendien zie ik het ook wel gebeuren dat Welp nog steeds in de Arena zit. Op het nieuwe parkplan kan je ook niet direct zien dat dat gebouw een theater is, want het staat er niet op ingetekend... Dus mogelijks krijgen we nog min. 2 zomers geen Arena-show.
Wel vreemd dat Cowboy Town volgend jaar opnieuw zouden aanpakken, aangezien ze hier nog maar vorig seizoen hebben in ge?nvesteerd... Het avonturenparcours mag er wat mij betreft zeker komen, want die zou ook een extra dimensie kunnen geven aan het gebied daar.
Maar verder hoop ik ook dat de zone tussen Wondergarden en Land of Legends eerst aan de beurt komt, gevolgd door de zone links tussen de ingang en Indiana River.
-
Die lelijke hekken in de wachtrij vond ik ook jammer, dat had mooier gekund.
De baan zelf vond ik best tof, maar zo mega-enthousiast als de gemiddelde fan ben ik niet. Je blijft aan het comfort merken dat je in een Gerstlauer zit. Achteruit vond ik de rit wel behoorlijk geslaagd en voor Bobbejaanland is het zeker een erg goede uitbreiding. De beste achtbaan van Belgi? vind ik het zeker niet.
Binnenkort ga ik nog eens terug om een beter oordeel te kunnen vellen. Was nog moe van een jetlag en nog geen dag terug van 3 weken Amerika. Als de adrenaline van een Superman en Lightning Rod is wegge?bd, zal mijn mening misschien nog wel wat positiever evolueren.
-
Citaat:
simon
- Typhoon's station vind ik ook wat minder geslaagd, vooral het laatste deel van de wachtrij, ziet er nog steeds wat vreemd uit.
Wel vreemd dat Cowboy Town volgend jaar opnieuw zouden aanpakken, aangezien ze hier nog maar vorig seizoen hebben in ge?nvesteerd...
Het laatste meander gedeelte van de wachtrij bij Typhoon is voor mij ook een doorn in het oog. Bijna volledig weghalen en 1 recht stuk naar rechts leggen dat ineens aansluit op de nieuwe wachtrij, zou ik zeggen. Zo sta je op drukke dagen niet nog steeds voor het stationsgebouw zelf maar in de nieuwe wachtrij.
Bij Cowboy Town hoort El Rio, die er zeer slecht bij ligt dus deze zou misschien op de planning kunnen staan.
Citaat:
Earlyspencer
Ik veronderstel dat dit nog moet worden gefinetuned, die Gerst-mannen zaten er niet voor niks.
Werkpunt: die massa losse leistenen in de wachtrij verwijderen. Betere stenen om te krassen vind je haast niet. Ik zag een onverlaat ermee over de omheining gooien, gelukkig niet naar de sporen of een aankomend treintje. Voorkomen vs genezen, denk ik dan.
Inderdaad, de mensen van Gerstlauer blijven nog tot het einde van de week en de openingsuren van Fury blijven daarom ongewijzigd. Met andere woorden zal Fury nog steeds pas openen vanaf 12u.
Wat betreft de steentjes heb je volledig gelijk. Dat ze achter de hekken liggen is allemaal geen probleem maar in de wachtrij... Ik zag ook jongens ermee gooien (ook hier gelukkig niet naar de baan of een trein). Weghalen, zo snel mogelijk.
-
Ik las net een tweet van een Instagram post van het account Thrillsensations dat de Fury onveilig zou zijn en dat Bobbejaanland niets doet aan veiligheid van hun bezoekers! Wat een pure nonsens! Wat doet zo?n groepering in deze sector?
https://www.instagram.com/p/BzQv9VDI..._web_copy_link
-
Citaat:
Thecoasterfreak
Ik las net een tweet van een Instagram post van het account Thrillsensations dat de Fury onveilig zou zijn en dat Bobbejaanland niets doet aan veiligheid van hun bezoekers! Wat een pure nonsens! Wat doet zo?n groepering in deze sector?
https://www.instagram.com/p/BzQv9VDI..._web_copy_link
Vind je die onzin dan waard om te delen in de link? :)
(ik veronderstel dat het de link is naar de comment over die zogenaamde onveiligheid)
Ik ben al 3 keer in Fury geweest en bij deze comment weet je dat ik het overleefd heb. Everything is safe dus. :p
-
Boos omdat ze geen uitnodiging ontvingen ;)
-
Thrillsensations ... breek er mijn bek niet over open ...
-
Groetjes uit de wachtrij van Fury.. die om 10u open is gegaan en met 2 treinen rijd en we zagen zonet 2 x na elkaar een trein achterwaarts vertrekken ... ik ben benieuwd :-)
Na edit:
Om 10.05 half uurtje aangeschoven.. keuze achteruit: Leuk, toffe baan
Om 14.45: 20 min aangeschoven.. tot we vanvoor plots moesten wachten omdat de tweede draaitafel niet wou draaien. toen nog eens 15 min mogen wachten en dan de baan voorwaarts mogen ervaren: Heerlijk, stuk beter dan achterwaarts!
Om 17.30 nog eens gaan aanschuiven en op 20 min er door geraakt. Het park was open tot 18u maar ik heb niet gekeken of de wachtrij om 17.50 nog open was
Conclusie: Beste van Belgie: JA! Aanwinst voor BBJ: JA! Zijn er beter banen in de omgeving buiten Belgie: JA!
-
Dat zijn top-tijden. Is het "testrijden met publiek" dan gedaan?
1e zaterdag van Belgische zomervakantie is vaak niet druk: schoolreisvolk is net geweest, Werchter, nog geen verlof in delen van NL en daar komt nu bij: pokke-chaud. Gelukkig moest je daar geen 70 min. staan zoals afgelopen woensdag.
-
Citaat:
Earlyspencer
Dat zijn top-tijden. Is het "testrijden met publiek" dan gedaan?
Op de schermen stond: Softopening om 10u..
Bij de storing tijdens onze 2de rit viel het op dat er een man met zwart t-shirt zonder logo bij in de controlekamer zat (mannetje van Gerstlauwer?) En er nog twee mensen met zwart t-shirt (met logo van BJL, techniekers of ingenieurs? In opleiding?) bij geroepen werden. Het standaard personeel van BJL heeft soort blauwe tshirts aan en stonden er ook bij.
Na een kwartiertje was het probleem verholpen vanuit de controlekamer (systeemreset? Reboot? Wie zal het zeggen)
Citaat:
Earlyspencer
1e zaterdag van Belgische zomervakantie is vaak niet druk: schoolreisvolk is net geweest, Werchter, nog geen verlof in delen van NL en daar komt nu bij: pokke-chaud. Gelukkig moest je daar geen 70 min. staan zoals afgelopen woensdag.
Ik ben vorig jaar een week na de opening van fenix in toverland geweest bij 32 graden... daar waren sommige pleinen echt verlaten (zoals het nieuwe plein vlak na de ingang). En stonden we gemiddeld nog geen 10 min in de rij voor fenix. Dat gevoel had ik vandaag niet, het was nog best druk, maar veel families met kleinere kinderen. (Dus niet daar voor Fury). Ik denk dat veel middelbare scholen naar pretparken gaan, maar lagere scholen veel minder...
Als het 70 min aanschuiven was... was het bij 1 ritje gebleven met deze warmte ;-)
-
Citaat:
PyongWon
Conclusie: Beste van Belgie: JA! Aanwinst voor BBJ: JA! Zijn er beter banen in de omgeving buiten Belgie: JA!
Hier ben ik het volledig mee eens! Wij hebben donderdag na een wachrij van +-40min genoten van een ritje voorwaarts met Fury. Het was laaaaang geleden dat ik nog eens had gegild op een achtbaan en Fury heeft dat toch voor mekaar gekregen! :D
-
Bobbejaanland blijft sleutelen aan hun park:
- De doorgang tussen de Koggemolen en de Kettingmolen is nu definitief afgezet.
- De Monorail kreeg nieuwe bestickering in thema van Land of Legends tijdens zijn sluiting tijdens het schoolreisjesseizoen.
- Naiads Waters is terug open na vandalisme
- Er is dan uiteindelijk toch een horecapunt bijgekomen in Land of Legends. Je kan er voortaan Spirello's en frisse pintjes kopen.
(heb het altijd al commercieel raar gevonden dat er totaal geen horeca bijkwam in LoL).
- In Adventure Valley kan je nu Bicky Burgers kopen aan een extra horecapunt.
- NIEUWE SHOW: Waar we onlangs nog over discussieerden is nu werkelijkheid. Er gaat een nieuwe vuurshow door in de Arena. Dit in thema van Land of Legends: "The legend: Land of Fire & Flames". Te bezoeken tussen 13/07/2019 en 21/08/2019 om 12u00, 14u00, 16u00
Alle info kan je hier vinden: https://www.bobbejaanland.be/ontdek/...nd-fire-flames
Bronnen: bobbejaanland.be en Twitter BJL Central
-
Gisteren naar Bobbejaanland geweest en viel goed mee van drukte! Alleen bij fury stond een iets langere rij maar komt ook omdat het bijna niets vooruit gaat. De treinen worden heel traag gevuld en nemen echt wel tijd. Een beetje te veel tijd. ;) Maar wel een goede baan al ben ik niet echt fan van zoon soort banen. En het is wel een mooie toevoeging voor het park. Hopelijk blijven ze zo verder doen en optijd in onderhoud.
https://youtu.be/y-Ns3mYq0lE
-
Citaat:
Eftelplopsa
De treinen worden heel traag gevuld en nemen echt wel tijd. Een beetje te veel tijd.
Kleine nuance, gebaseerd op 8 ritten op drie verschillende bezoekdagen. De treinen worden in een voor mij aanvaardbare tijd gevuld. Maar de bevolkte treinen blijven voor vertrek en na de rit telkens ongewoon lang stilstaan.
Ik denk dat de vertrekkende trein pas mag uitrijden als het spoor-stuk van de draaischijf op het einde van de rit, aansluit op de track richting eind-spike. En daardoor kan de aankomende trein niet meteen het station inrijden, enz.
Ik had gehoopt dat het 'schijnbaar' trage dispatchen aan onwennigheid of extra controles te wijten is, maar vrees er voor. Indien ze nu een langer station hadden, waarbij iets eerder kan worden uitgestapt, had dit euvel ten dele gecompenseerd kunnen worden.
BTW: Al enig nieuws/ervaringen met de door mij mislopen fast-tickets? Fury zou wel baat hebben bij een single-rij, want te vaak zag ik nog lege plaatsen. En pas in het station naar singles vragen, vind ik wat te laat.
-
Citaat:
Earlyspencer
Ik denk dat de vertrekkende trein pas mag uitrijden als het spoor-stuk van de draaischijf op het einde van de rit, aansluit op de track richting eind-spike. En daardoor kan de aankomende trein niet meteen het station inrijden, enz.
Ondertussen hebben ze het programma nog wat aangepast, want gisteren konden ze al starten wanneer de tweede draaischijf begon te draaien om de trein in het station te laten rijden i.p.v. pas starten wanneer hij terug op de 'normale' positie staat.
-
Citaat:
Earlyspencer
BTW: Al enig nieuws/ervaringen met de door mij mislopen fast-tickets?
Bedoel je de fastpass? Die kan je gewoon gebruiken door via de uitgang te gaan. Zelf heb ik deze nog niet gebruikt omdat ik nooit meer dan 20 minuten heb moeten aanschuiven :p
-
Zaterdag 13/7 eens een kijkje willen gaan nemen. Stond heel de dag in panne. Iemand gesproken van de techniekers (die me uit bobexpress kwam bevrijden toen deze in panne viel) en bleek dat er al een onderdeel moest vervangen worden. Moest geleverd worden uit Tsjechi?. Brute pech voor ons dus :-(
-
Oei dat is inderdaad heel jammer :(
Zelf zou ik binnenkort ook naar BBJL willen gaan. Rijdt Fury intussen alweer?
-
Citaat:
Azmidiske
Oei dat is inderdaad heel jammer :(
Zelf zou ik binnenkort ook naar BBJL willen gaan. Rijdt Fury intussen alweer?
Zondag 14/07 heeft hij de hele dag gereden.