Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?
Ik snap de frustrates sowieso, maar anderzijds, de parken zouden sowieso nu nog niet open zijn vanwege de wintersluiting. Op uiteraard enkele in het buitenland na
Uiteraard niet maar zoals de parken zelf ook al aangaven, het seizoen voorbereiden kost ook tijd en moeite. Dus wat meer duidelijkheid of het op 3 april al dan niet of kan, gebonden aan enkele voorwaarden ofzo, zou al handig zijn voor hun.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Pretparkfreak7
Dat het ook in dierenparken tot ongezonde volkstoelopen komt, toont wat mij betreft aan dat meer geopende locaties vooral voor méér mensen op de been zorgen, eerder dan voor meer spreiding.
Dat komt ook omdat dierenparken momenteel zo'n beetje het enige uitje is waar je naartoe kunt. Voorheen had je hetzelfde effect met stadsparken. Wanneer je iets open gooit, zul je dat in het begin sowieso hebben. Ongeacht wat het is: Mensen zijn er lang niet meer heen kunnen gaan, dus loopt het in het begin storm om het toch weer te kunnen doen.
Dan denk ik tóch dat méér tegelijk open gooien wel degelijk voor een betere spreiding zorgt.
Maar het belangrijkst blijft toch eigenlijk wat Phadd-F aan gaf: Goede controle en handhaving. Als je er voor zorgt dat dit op punt staat, is er vrij weinig wat écht niet kan.. Echter dat kost veel moeite voor de diverse overheidslagen. Je moet kunnen micro-managen en dat kan een landelijke overheid gewoonweg niet. Gemeentes kunnen dat wel, maar hebben daar dan vaak weer de middelen/manschappen niet voor. En zo blijf je in een vicieuze circel werken.
De parken mogen open vanaf 1 april! Zal natuurlijk wel onder enig voorbehoud zijn dat de cijfers niet te veel stijgen maar eindelijk wat perspectief. Ik snak naar weer een pretparkbezoekje.
Ik heb wel een vermoeden dat één bepaald Belgisch park op 3 april bestormd zal worden met pretpark fans ;)
Citaat:
Phadd-F
Ik heb wel een vermoeden dat één bepaald Belgisch park op 3 april bestormd zal worden met pretpark fans ;)
Ik houd ook mijn hart vast voor de volkstoeloop bij Boudewijn Seapark.
Citaat:
Phadd-F
Snel ons plekje reserveren wanneer we kunnen. Is er eigenlijk al zekerheid dat Kondaa dan onmiddelijk open zal zijn? Kan ook eventueel pas openen in de tweede helft van de paasvakantie zoals Tiki Waka.
Citaat:
Pretparkfreak7
Terecht, ook Mega Speelstad zal dranghekkens nodig hebben vrees ik!
Citaat:
Pretparkfreak7
Loool
Citaat:
Phadd-F
Terecht, ook Mega Speelstad zal dranghekkens nodig hebben vrees ik!
Pretparken mogen heropenen als openlucht activiteit, niet zeker of mega speelstad, als indoor park daar wel bij zit...
Citaat:
bobby turbo
Pretparken mogen heropenen als openlucht activiteit, niet zeker of mega speelstad, als indoor park daar wel bij zit...
Wat is het nut van pretparken te heropenen als hét pretpark van België niet open mag :(
Ook in California mogen de parken weer openen vanaf 1 april. Al zal Disneyland pas eind april klaar zijn. Avengers Campus zal pas later op het jaar openen.