Re: [Islands of Adventure] 2019: Nieuwe Harry Potter ride
Ik hoop het toch niet. Dat zou een serieuze downgrade zijn. Natuurlijk is het type uitermate geschikt voor een mooie darkride, maar na het sluiten van DD heeft dit park toch meer behoefte aan een goede thrill ride lijkt me.
Als de footers outdoor zijn en het inderdaad een Arthur-systeem wordt, vraag ik me af hoe ze het immersive gaan maken. Dat zal aardig wat outdoor theming vergen.
Parken zoals DisneyWorld, Universal en hun andere parken over de wereld mikken niet op een publiek dat op zoek is naar thrill. Zij willen een destination zijn voor families, een resort waar families een meerdaagse vakantie willen doorbrengen. Ik vind het ook zeer spijtig van Duelling Dragons, want ik vond dat een topcoaser, maar het is nu eenmaal zo in deze parken.
Voor thrill moet je naar parken zoals Six Flags, Cedar Point, Bush Gardens Tampa, ...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
zilli
Parken zoals DisneyWorld, Universal en hun andere parken over de wereld mikken niet op een publiek dat op zoek is naar thrill. Zij willen een destination zijn voor families, een resort waar families een meerdaagse vakantie willen doorbrengen. Ik vind het ook zeer spijtig van Duelling Dragons, want ik vond dat een topcoaser, maar het is nu eenmaal zo in deze parken.
Voor thrill moet je naar parken zoals Six Flags, Cedar Point, Bush Gardens Tampa, ...
En sinds wanneer horen tieners en thrillseekers niet meer bij een familie??
Juist het onderschijdende van Universal was dat ze een meer volwassen aanbod hadden, maar desalniettemin geschikt bleven voor de HELE familie inclusief thrill lovers. Als universal het op de familie-tour wil gaan gooien, gaan ze het nooit winnen van Disney.
Citaat:
coasterfrenzy
En sinds wanneer horen tieners en thrillseekers niet meer bij een familie??
Juist het onderschijdende van Universal was dat ze een meer volwassen aanbod hadden, maar desalniettemin geschikt bleven voor de HELE familie inclusief thrill lovers. Als universal het op de familie-tour wil gaan gooien, gaan ze het nooit winnen van Disney.
Het ziet er toch naar uit dat ze die weg op gaan... Laatste toevoegingen: Harry Potter, King Kong, Harry Potter 2, Despicable Me: Minion Mayhem, Transformers 3D: The Ride, Fast and Furious en binnenkort Harry Potter 3. Ik zie geen enkele rollercoaster daartussen, allemaal attracties voor families met kinderen van alle leeftijden. Ze hebben enkel The Hulk helemaal vernieuwd omdat er anders geen enkele grote coaster meer in Islands Of Adventures park staat.
Enkel nog Hollywood Rip Rocket Coaster en The Mummy. En deze laatste is ook al toegankelijk vanaf jongere leeftijden.
Dus het is enkel een vaststelling van mij.
Die vaststelling lijkt te kloppen, maar het idee dat tieners/thrillseekers niet bij een familie horen is een fout die al veel parken gemaakt hebben. Ik denk niet dat het toeval is dat zowel de Efteling als Phantasialand als EP diverse thrills kort na elkaar plaatsten (Respectievelijk: J&D/Baron - Taron/FLY - Blue Fire/Wodan) en dat ook Toverland al op redelijk jonge leeftijd groots uit pakt hiermee (Troy, Fenix).
In Amerika is de cultuur daarvoor zelfs nog groter, al hebben zowel Disney als Universal het grote voordeel van sterke IP en dat is vaak wat mensen trekt bij deze parken.
Nu heeft Universal aardig wat grond opgekocht en schijnen ze al te kennen hebben gegeven dat ze er twee nieuwe parken op willen zetten. Met dat IoA toch al aardig wat family-rides had, kan ik me voorstellen dat er ergens een plan is om één van die parken als een soort thrill-park te gaan gebruiken. We zullen uiteraard moeten zien wat de toekomst brengt. De huidige parken lijken nog wel aardig wat Thrill te hebben in sommige van hun darkrides (daar is echt niet persé een achtbaan voor nodig), maar dat moet ik helaas nog opmaken uit vage omschrijvingen (ik zit ook niet op spoilers te wachten). Als alles goed gaat kan ik het in November zelf eens testen. Ik kijk - ondanks het gemis van DD - zeker niet minder uit om IoA te bezoeken. En park dat toch al héél lang de top van mijn verlanglijstje siert :)
Dan ga ik geen spoilers geven :D
Ik kan wel zeggen dat attracties zoals Harry Potter en Transformers 3D: The Ride natuurlijk attracties van wereldniveau zijn. Daar kunnen weinig darkrides aan tippen. Bovendien heeft Islands Of Adventures superleuke waterattracties én is The Hulk ook wereldniveau. Neemt niet weg dat ik het toch spijtig vind van Duelling Dragons. Ik ben wel blij dat ik ze nog heb kunnen doen.
Je gaat uiteraard niet teleurgesteld zijn van Universal Orlando resort :)
Ook van dit project nu de eerste foto's op dit forum! We zien al coastertrack en heel wat funderingen en supports:
https://i.imgur.com/R8qWlKg.png
https://i.imgur.com/OhhKJOn.png
https://i.imgur.com/7a78VLb.png
Voorlopig is alles van de ride dus nog in openlucht, maar vraag is of dit zo blijft, gezien de beschrijving van de attractie.
Duelling dragons neemt te veel plaats in.
Weet je wat, we slopen ze, zo komt er meer plaats vrij.
Oh, als we dan toch die ruimte hebben, laten we die dan volledig vullen met één achtbaan (in plaats van de twee die er stonden en waar makkelijk een derde tussendoor gebouwd kon worden).
pffff. :(
Citaat:
flyingtiger
Voorlopig is alles van de ride dus nog in openlucht, maar vraag is of dit zo blijft, gezien de beschrijving van de attractie.
Er gaat track in het gebouw en ook binnenin zie je track, lijkt me toch een indoor gedeelte, want dat gebouw lijkt me te groot om enkel te dienen als station
Citaat:
bobby turbo
Er gaat track in het gebouw en ook binnenin zie je track, lijkt me toch een indoor gedeelte, want dat gebouw lijkt me te groot om enkel te dienen als station
Dit is het oude station van DD en het ziet er naar uit dat ze er precies een in-en uitstapstation van maken (de track binnenin gaat van het ene naar het andere oude station). Dus verwacht daar niet echt een indoor stukje. Vraag mij af wat de complete baan gaat worden.
2e foto aan de linkerkant zie je duidelijk dat er gewerkt wordt aan een grote fundering die dieper in de grond ligt. Het zou me sterk verbazen mocht hier geen indoor gedeelte komen.
Intussen is er al heel wat track bijgekomen:
https://i.imgur.com/qExCYdO.jpg
https://i.imgur.com/aDv8Miq.jpg
https://i.imgur.com/uASHvLZ.jpg
En er is meer info over de ride. Het is dus een Intamin baan en vergelijkbaar met Juvelen enerzijds en Thirteen anderzijds. Er komen 3 indoorstukken, enkele lanceringen, een vrije val, een stuk achterwaarts. Dit alles in volgend, heel interessant filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=I7Q9-CG8AxM
5 Bijlage(n)
Ondertussen is er nog wat meer gesleuteld aan deze attractie. Ik ben benieuwd of ze uiteindelijk een geloofwaardige bossfeer gaan kunnen neerzetten. Bij Thirteen vond ik dat concept toch maar zeer wankel. Het is wel de complete tegenpool van Taron wat betreft compact achtbaanspoor leggen.
Bijlage 815
Bijlage 816
Bron: Facebook Midway Mayhem
Bijlage 812
Bijlage 813
Bijlage 814
Bron: coasterforce.com
Gezien het concept van een bos verwacht ik niets anders dan de tegenpool van Tharon voor compactheid.Je gaat immers een half bos moeten plaatsen om het er echt te laten uitzien en er zijn nog geen goede valse bomen die je kan maken zoals je zelf wilt. mensen zien een valse boom vanaf een afstand zeker tussen echte.
Als je kijkt naar de track valt het op dat de zichlijnen van het publiek opzettelijk weg worden gehouden van andere delen track.
Meh, in Japan hebben ze ook geprobeerd dingen te verstoppen met één rijtje bomen, dat werkt gewoon niet. Tenminste niet in een wachtrij: misschien dat het op een snelle coaster meer succes heeft.
Is het al bekend wat de grotere constructies (piramide, gebouw) moeten voorstellen? Iets uit de wereld van Harry Potter? Ik legde de link met Hagrid's huisje, maar daarvoor is die piramide veel te groot, en een Zwijnstein hebben ze al dus dat kan dat grote gebouw ook niet zijn...
Citaat:
Ignace
Meh, in Japan hebben ze ook geprobeerd dingen te verstoppen met één rijtje bomen, dat werkt gewoon niet. Tenminste niet in een wachtrij: misschien dat het op een snelle coaster meer succes heeft.
Is het al bekend wat de grotere constructies (piramide, gebouw) moeten voorstellen? Iets uit de wereld van Harry Potter? Ik legde de link met Hagrid's huisje, maar daarvoor is die piramide veel te groot, en een Zwijnstein hebben ze al dus dat kan dat grote gebouw ook niet zijn...
Volgens de meeste voorspellingen gaat dit inderdaad Hagrids hutje worden. Zou de twee zitter moterkarretjes wel deels kunnen verklaren...
De ride opzich ziet er wel oké uit, al blijf ik het jammer dat een van de beste banen van Orlando zo plots moet wijken voor een family ride om met Disney te concureren...
Citaat:
Belgiumcoasterfreak
De ride opzich ziet er wel oké uit, al blijf ik het jammer dat een van de beste banen van Orlando zo plots moet wijken voor een family ride om met Disney te concureren...
Dueling Dragons was blijkbaar op. Net zoals The Hulk. Ik vind het logisch dat ze The Hulk vervangen door een exacte kopie, maar bij Dueling Dragons (die in het Harry Potter gebied ligt) kiezen voor een nieuwe Harry Potter attractie.
Citaat:
Belgiumcoasterfreak
Volgens de meeste voorspellingen gaat dit inderdaad Hagrids hutje worden. Zou de twee zitter moterkarretjes wel deels kunnen verklaren...
Nu ben ik in Orlando nog niet geweest, maar in het Japanse Harry Potter-deel staat al een Hagrid's hutje. Dat is zo klein dat het Hagrid er maar met moeite lijkt in te passen, maar kom:
https://i.imgur.com/LKwyfzN.jpg
Heeft Orlando dit dan niet? Of gaan ze werkelijk tweemaal hetzelfde hutje bouwen, waarvan er één decoratie in de wachtrij van een kinderachtbaan is, en de ander zo groot dat je er een bocht in kan maken met een grote coaster? Niet echt consistent. En dan blijft nog de vraag wat dat andere gebouw is, want als het Zweinstein is (het enige gebouw in de directe omgeving van het hutje in de Harry Potter wereld), is het dan weer onnozel dat dit niet zoveel groter dan het hutje is.
Dit is een fanmade lay-out, maar het ziet er wel vrij correct uit. Indien dit de echte lay-out is, vind ik dit toch een mooie toevoeging aan het bestaande aanbod. En gezien de vele (zachte) launches zal de capaciteit ook wel vrij hoog liggen.
http://www.youtube.com/watch?v=XzenwAejvF8
EDIT: meer en meer theming, en testen met (tot nu toe) 3 treinen.