-
Re: [Aqualibi] 2018 - Make-over + renovatie
Die concepts van de thematisering voor Aqualibi vind ik geweldig. Op zich was Aqualibi geen lelijk zwembad, maar tijdens mijn laatste bezoek vond ik het vooral een vrij kaal zwembad. En wat ik mij vooral nog herinner is dat dit zowat het properste subtropisch zwembad moet geweest zijn waar ik geweest ben. Het rook bijvoorbeeld overal opvallend naar eucalyptus, in de kleedkamers kon je bijna van de grond eten (en ik ben zo iemand die constant onopvallend op zijn tippen loopt in een zwembad, aangezien ik enorm vies ben aan de vloeren van zwembaden).
Het is eigenlijk ook zeer opvallend dat het bezoekersaantal van Aqualibi jaar na jaar blijft groeien. Vorig jaar ontving Walibi Belgium 1.400.000 bezoekers, waarvan 1.000.000 voor Walibi Belgium en dus 400.000 voor Aqualibi. Neem daar de spijtige sluiting van Océade bij dit jaar en Aqualibi gaat een goeie toekomst tegemoet. En hopelijk resulteert dat in 2020 in een openluchtzwembad met ligweide ;) ?
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
K-ToF
Die concepts van de thematisering voor Aqualibi vind ik geweldig.
Het enige wat ik opvallend vind is dat ze een warme, tropische Caraïbische sfeer creëren in het huidige waterpark, maar de uitbreiding waar ze nu aan bezig zijn dan extreem strak uitgewerkt hebben.
-
Citaat:
yelle8
Het enige wat ik opvallend vind is dat ze een warme, tropische Caraïbische sfeer creëren in het huidige waterpark, maar de uitbreiding waar ze nu aan bezig zijn dan extreem strak uitgewerkt hebben.
Rake opmerking! Nu ja, ik denk wel dat de inkleding nog niet 100% vaststond. Misschien zetten ze het doelbewust er ook niet op. Rechtsachteraan zie je bv. wel al wat beplanting. Sowieso betwijfel ik of die witte muur achteraan de foto wit blijft, er zal wel een banner opkomen ofzoiets.
-
Het “strakke” kan ook te maken hebben met de verzekering. Die eisen meer een meer zekerheden voor speeltuinen en dergelijke ik zou er me niet over verbazen dat het hier ook is wan waterspeltuigen zijn voor hun hetzelfde.
-
-
Spijtig dat de dominante structuur van het koepeldak de meeste theming in zwembaden niet tot zijn recht doet komen. Ik hoop dat Walibi er toch nog in slaagt om meer sfeer te scheppen, want dit vind ik maar magertjes. Beplanting kan veel doen (zie Center Parcs), maar daar zie ik Walibi niet direct massaal in investeren om dat in het waterpark te zetten.
Langst de andere kant zouden ze in bulk tropische planten besteld kunnen hebben. Voor in de Tropische zone in het pretpark en om het waterpark aan te kleden.
-
Begint al mooi vorm te krijgen, maar ik vrees nog steeds voor een net-niet met de nieuwe kinderzone...
-
-
-
Citaat:
yelle8
Nieuwe glijbaannamen?!
Yes! Dat was meer dan welkom.
-
De eerste (video)beelden onderaan deze post! Voor mij mocht er dubbel zoveel groen gekomen zijn, ik vind het bijzonder spijtig dat die boot op de wenteltrap er niet gekomen is en de nieuwe kinderzone ziet er leuk uit maar o-zo kaal tov de test van aqualibi! Precies een Lago-hal!
Edit: De boot zou later nog komen --> "Et le bateau alors ? D'après Marc Guffens,directeur marketing de Walibi, Jora Vision ne pensait pas que ça serait si compliqué de l'installer. Il sera donc posé plus tard dans l'année."
-
Wat zeggen ze dan? Karma is a bitch? Blijkbaar ... Na eindeloos zeuren over Plopsaqua komt Aqualibi nu ook met een kale loods ...
-
Mmm, ik had toch ook wel meer verwacht hiervan. En zoals ik eerder zei... de kinderzone vloekt met de rest!
-
Mag je eigenlijk nog steeds geen short aandoen in Aqualibi :rolleyes: ?
-
Citaat:
Hanskuh
Mag je eigenlijk nog steeds geen short aandoen in Aqualibi :rolleyes: ?
die regel is er nog steeds :p
-
Citaat:
bobby turbo
Meteen de enige reden waarom ik nog nooit daar geweest ben :D . Toch maar eens overwegen om te gaan dit seizoen.
-
Citaat:
bobby turbo
Inderdaad, de regel is er nog steeds. Vorig weekend wilde ik er nog zwemmen, maar aan de balie werd niets gevraagd en toen we doorliepen hielden ze een vriendin tegen die ook een short droeg. Daar deden ze moeilijk over, en iets later ook over mijn short. Het chloor zou de stof aantasten en dat zou gevaarlijk zijn kreeg ik als uitleg. Enkel in het Frans, verder sprak iedereen wel Nederlands.
-
Eens en voor altijd, dit is de wet in Wallonie:
Art. 18
pour les hommes, le port d´un maillot type slip ou shorty. Toute autre tenue est interdite. Dit wil dus zeggen dat een spannende short is toegelaten (maillot shorty) een loshangende short is een maillot Short en dus niet toegelaten.
Dit is dus bv. wel toeglaten:
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...rSLNy2vY8IKhXA
-
Gisteren ben ik naar Aqualibi geweest en de nieuwe thamatisatie vond ik wel geslaagd. Alles zag er heel netjes uit. Kiddie bay was inderdaad wel wat minder maar het speeltoestel op zich zag er wel leuk uit. Laat ons hopen dat ze de omgeving rond kiddie bay later nog aanpakken.
-
1 Bijlage(n)
En binnenkort ook nog een masterblaster in de nieuwe glijbaantoren!
Bijlage 2847
-
Eindelijk wat deftige glijbanen in België
-
Ik kan het alleen maar toejuichen. we ontbreken toch wel wat aan zwembadgeweld.
Als de plannen kloppen zou dit mijn eerste water coaster moeten worden. Hopelijk een goeie.
Daarnaast denk ik dat het eindelijk een namiddag waard word om te gaan. op dit moment ben in na een uur of twee wel voldaan.
Misschien nog een relax gedeelte en ik kom voor een dag.
Ten slotte nog een vraagje: zie ik het goed een komt deze toren aan de uitgang van de huidigen banen? Dan is dit het om gebied van uitbreidingen of zie ik her anders?
-
ik zie het eerder achter de cobra komen.
-
Citaat:
traveler
Ten slotte nog een vraagje: zie ik het goed een komt deze toren aan de uitgang van de huidigen banen? Dan is dit het om gebied van uitbreidingen of zie ik her anders?
Zoals ik het interpreteer komen die nieuwe glijbanen te staan op de plaats waar nu de personeelsparking is (rode gebied op satellietbeeld hieronder).
Bijlage 2847
https://i.imgur.com/TZxFYYi.png
-
Weet iemand hoe de kledinglockers werken in Aqualibi, werken ze met munten? Ik kan hier nergens iets over vinden. Vrijdag ga ik er voor het eerst heen.
-
Je krijgt ter plaatse een polsbandje, munten zijn niet nodig.
-
Citaat:
jefke88
Je krijgt ter plaatse een polsbandje, munten zijn niet nodig.
Bedankt voor de info.