-
Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh
Het is soms toch moeilijk om te wachten op een afgewerkt product :-D
Nu, mijn gedacht was van in het begin al dat er twee ideale vlakken waren ontstaan voor grote reclame spandoeken. Dit bevestigd tot nu toe mijn vermoeden.
Maar zoals de laatste tijd steeds in PHL. Wachten tot het eindresultaat en dan beoordelen.
-
1 Bijlage(n)
Geen lampen of reclame banners maar meer pijpen:
Bijlage 2074
Bron
-
Begint er langszamerhand heel cool uit te zien en gaat warempel nog veel lijken op een fan-concept dat maanden geleden al eens rond ging op enkele fora.
-
Update:
- FLY Draait inmiddels rondjes met testpersonen er in. Normaliter zou dit dus betekenen dat de baan zelf open zou kunnen voor publiek.
- PHL zoekt blijkbaar personeel voor Hotel Charles Lindberg
- PHL zoekt acteurs voor een reclamevideo (voor Rookburgh wellicht?)
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
coasterfrenzy
Update:
- FLY Draait inmiddels rondjes met testpersonen er in. Normaliter zou dit dus betekenen dat de baan zelf open zou kunnen voor publiek.
- PHL zoekt blijkbaar personeel voor Hotel Charles Lindberg
- PHL zoekt acteurs voor een reclamevideo (voor Rookburgh wellicht?)
Dat brengt nog maar eens bij een update...
Simon woensdag 1 april 2020
schumacher305 woensdag 15 april 2020
Fkl8 dinsdag 28 april 2020
Jak vrijdag 1 mei 2020
siroccofreakske woensdag 20 mei 2020
Ggolt maandag 25 mei 2020
GriffonofNemesis vrijdag 29 mei 2020
Vercruz zaterdag 30 mei 2020
ExpeditionGeForce maandag 1 juni 2020
Zeuske83 dinsdag 2 juni 2020
Phantam93 zaterdag 20 juni 2020
Coasterfrenzy maandag 22 juni 2020
Joran donderdag 25 juni 2020
Michielsken vrijdag 26 juni 2020
Nathan G zondag 28 juni 2020
Nicooke Maandag 29 juni 2020
Polletje dinsdag 30 juni 2020
Xarbero woensdag 1 juli 2020
Etwien vrijdag 3 juli 2020
Starsplash zaterdag 4 juli 2020
Pyongwon maandag 5 april 2021
Phadd-F woensdag 1 april 2082
Nog maar 2 datums die nog niet bereikt zijn...
-
Ik zou niet verschieten van een Wintertraum-opening. Hoewel er nog wel wat werk overblijft gaat het precies toch eerder om kleine klussen die in een mum van tijd aangepakt kunnen worden. Het personeel voor het hotel is dan echter misschien wel aan de latere kant daarvoor...
En qua gokjes voor de openingsdatum: ik denk toch echt dat de bedoeling was dit jaar open te gaan maar dat is niet gelukt door de crisis...
-
5 Bijlage(n)
Inmiddels zijn er ook patrijspoorten (of zoiets) toegevoegd. Ook de eerder aangebrachte lampen zijn lichtjes aangepast en zijn nu niet meer volledig zwart.
Bijlage 2087
Bijlage 2088
Bijlage 2089
Inmiddels moge ook duidelijk zijn waarvoor de kleine uitsteeksels in de hoeken van de gevel zijn:
Bijlage 2090
Lijkt me dat de uitsteeksels bovenop de gevel ook uiteindelijk gebruikt worden om soortgelijke pijpen te bevestigen.
Inmiddels lijkt de gevel aan de zijkant volledig klaar te zijn:
Bijlage 2091
Bron: Bezoek van Wishmaster gisteren.
-
1 Bijlage(n)
Ondertussen wordt al dat pijpwerk bekroond met gouden kroontjes & werd de hotelnaam nog eens in steno herhaalt op dat centrale luik.
Bijlage 2092
Bron: Kiiro_erlebniswelt
-
Die gevel begint er echt wel goed uit te zien. Bewijst nog maar eens dat we alle vertrouwen in Phantasialand mogen hebben :)
-
Citaat:
Phadd-F
Die gevel begint er echt wel goed uit te zien. Bewijst nog maar eens dat we alle vertrouwen in Phantasialand mogen hebben :)
PHL heeft de laatste jaren zelden teleurgesteld. Dan gaan ze denk ik ook nu weer niet doen ;-)
-
het begint er nu toch meer en meer uit te zien dat het project zijn voltooiing nadert... hoe lang nog voor ze het kunnen openen? Voor eind dit jaar moet dat toch lukken!
-
Phantasialand is momenteel behoorlijk aan het stunten met toegangsprijzen voor de rest van het zomerseizoen. Volgens mij doe je zoiets niet als je nog een grootse nieuwigheid gaat openen.
Zo lastig in te schatten allemaal.
het zomerseizoen wordt verlengd een sluit nu direct aan op de wintertraum, zonder een korte stop er tussen. Dat lijkt me toch ook wel zijn impact te hebben op elk project dat loopt. Daarmee bedoel ik dus niet alleen FLY met RB, maar ook de omvorming van Zomer naar Winter en het plaats maken voor weer een volgend project.
-
Op verschillende fora wordt gesproken over een nakende opening: vanaf de 7e september zou het personeel en genodigden een preview krijgen, en traditioneelgewijs zou dan twee a drie weken later de opening voor het publiek plaatsvinden!
Het zou misschien ten dele verklaren waarom er geen korte sluiting is in het najaar: de nieuwigheden ten volle tentoonstellen (naast de onoverkomelijk gemiste corona-inkomsten inhalen uiteraard).
-
Interessante ontwikkelingen. Zeker gezien het feit dat ze nu met kortingen gooien. Het zou misschien ook wel kunnen dat ze het gebied nu al open doen maar het hotel nog niet, gezien de situatie zullen ze wel serieus minder overnachtingen hebben en al sowieso geen congressen en Fantissima. En dan lijkt het me niet opportuun om extra bedden te creëren.
-
Citaat:
Michielsken
Interessante ontwikkelingen. Zeker gezien het feit dat ze nu met kortingen gooien. Het zou misschien ook wel kunnen dat ze het gebied nu al open doen maar het hotel nog niet, gezien de situatie zullen ze wel serieus minder overnachtingen hebben en al sowieso geen congressen en Fantissima. En dan lijkt het me niet opportuun om extra bedden te creëren.
Gisteren werd de belichting getest en testritten tot 22u. Dit kan niet lang meer duren...
-
Citaat:
vampire
Gisteren werd de belichting getest en testritten tot 22u. Dit kan niet lang meer duren...
Geruchten gaan dat de persopening voorzien is voor 11 september.
-
Citaat:
fkl8
Geruchten gaan dat de persopening voorzien is voor 11 september.
Pretparken.be zal wel uitgenodigd zijn, dus 11 september zal wel snel gecommuniceerd worden door de verschillende fansites. Tenzij PHL ook daar zwijgplicht eist en we pas op 12 september opeens beelden, verslagen en filmpjes zien. Nuja, het is alleszins kortbij...
-
Ik denk niet dat het 11 september wordt. Meestal openen ze niet vlak voor een weekend zodat de baan eerst nog een paar dagen zonder weekend-drukte kan indraaien.
-
Citaat:
coasterfrenzy
Ik denk niet dat het 11 september wordt. Meestal openen ze niet vlak voor een weekend zodat de baan eerst nog een paar dagen zonder weekend-drukte kan indraaien.
die baan is al ingedraaid ondertussen :-P enkel het personeel nog.
-
Citaat:
Xarbero
die baan is al ingedraaid ondertussen :-P enkel het personeel nog.
Je kunt 1000 testritten met zo'n baan doen. Maar bepaalde dingen kun je simpelweg niet testen buiten de praktijk (dus met normale bezoekers) om.
Het is ook niet persé de baan zelf, maar ook om het personeel in te kunnen werken. Die wil je ook niet direct met grote drukte laten starten.
Ik denk dat ze daarom ook beginnen met personeel. Gemoedelijk aan, geen discussies en daarna bij stellen in de procedures waar nodig.
-
1 Bijlage(n)
En toen besloten ze in Brühl om een of andere reden dat het toch welletjes was met dat legaal over het muurtje piepen... :p
Bijlage 2103
Bron: Phantafriends
-
Citaat:
Michielsken
Pretparken.be zal wel uitgenodigd zijn, dus 11 september zal wel snel gecommuniceerd worden door de verschillende fansites. Tenzij PHL ook daar zwijgplicht eist en we pas op 12 september opeens beelden, verslagen en filmpjes zien. Nuja, het is alleszins kortbij...
Het zou natuurlijk ook kunnen dat er owv Corona slechts een heel beperkte groep pers en fans wordt uitgenodigd. Misschien wel enkel Duitsers?
Als park wil je natuurlijk graag zoveel mogelijk publiciteit, maar anderzijds wil je denk ik ook vermijden dat een event in jouw park achteraf wordt aangewezen als broeihaard voor een nieuwe Coronagolf. Gezien het feit dat Antwerpenaren en Brusselaars Duitsland niet binnen mogen zonder negatieve Coronatest en dat nu ook verschillende Nederlandse provincies donkeroranje gekleurd zijn, zal daar zeker niet bij helpen...
-
Citaat:
siroccofreakske
Het zou natuurlijk ook kunnen dat er owv Corona slechts een heel beperkte groep pers en fans wordt uitgenodigd. Misschien wel enkel Duitsers?
Als park wil je natuurlijk graag zoveel mogelijk publiciteit, maar anderzijds wil je denk ik ook vermijden dat een event in jouw park achteraf wordt aangewezen als broeihaard voor een nieuwe Coronagolf. Gezien het feit dat Antwerpenaren en Brusselaars Duitsland niet binnen mogen zonder negatieve Coronatest en dat nu ook verschillende Nederlandse provincies donkeroranje gekleurd zijn, zal daar zeker niet bij helpen...
Voor zover ik begrepen heb is die beperking voor Antwerpen en Brussel opgeheven sinds gisteren. Dat is allesinds het geval voor Europa-Park, dus ik neem aan dat ook PHL die maatregelen wel (zal) heroverweegt.
Edit: net even gecheckt en volgens De Standaard beschouwt Duitsland inderdaad Antwerpen niet langer als risicogebied (hoera!). Onze overheidssite lijkt in dit opzicht wel nog niet aangepast, de Duitse dan weer wel. Een doolhof zonder uitweg...
-
Citaat:
siroccofreakske
Alle gekheid op een stokje, zou Eric Daman dan ook niet naar PHL mogen gaan zonder test? :p
Nu denk ik niet dat ze 'gewone' Belgische en Nederlandse pers gaan uitnodigen, maar bepaalde fansites uit België, Nederland en Frankrijk misschien wel nog. Nuja, we zien wel...
-
Citaat:
Pretparkfreak7
En toen besloten ze in Brühl om een of andere reden dat het toch welletjes was met dat legaal over het muurtje piepen... :p
Bijlage 2103
Bron: Phantafriends
Dit is vanaf de opbouw van de hotelingang een bewuste keuze geweest van Phantasialand om dit laatste stukje open te houden tot dit moment. Phantasialand kijkt mee op de fora en weet dat hun fans via elk gaatje of spleetje (don't think dirty) naar binnen proberen gluren. Dat vonden ze prima, tot gisteren. Haha.
Ze sturen zeer bewust wanneer er gepraat mag worden over iets.
Denk maar aan hoe ze eerst de openingen in de Rookburgh deur van de Wuze Wall dicht gemaakt hadden zodat we er niet door konden kijken. De openingen werden terug open gemaakt dit seizoen, waardoor er foto's van de baan opdoken en zeer recent nog de foto van de onderkant van de Zeppelin bovenin de stalen constructie.
Phantasialand speelt het spelletje goed. :p
-
Een bietje off-topic, b'alleve veur wie nen dikke nek hee en nor Deutslaand wilt raze: https://m.hln.be/nieuws/buitenland/d...anje~ac5aa804/
1. Zolang gazetten e.a. dit publiceren en niet de bevoegde overheidsinstellingen van beide landen (bu.za.), is de wijziging volgens mij niet officieel.
2. Doorgaans zal eerst een nationale gezondheidsinstantie van land A het statuut van een ander land (B) wijzigen. Dat is dan een advies waar bu.za. van A mee rekening houdt. Het kan dan nog enkele dagen duren voor de inreizenden / terugkerenden uit B groen licht krijgen (vrijstelling van quarantaine of van negat. test). Ik heb dit van heel dichtbij opgevolgd / meegemaakt m.b.t. Denemarken.
3. Wat pretparken doen m.b.t. weigeren o.b.v. woonplaats: ik weet niet of dat wettelijk is. Volgens mij werkt het vooral ontradend. Parken willen idd niet de Blackface worden toegeschoven van een nieuwe broeihaard te zijn. Door die weigering of eis van negatief attest kunnen ze a.h.w. aantonen dat ze niet louter commercieel zijn ingesteld. Een negat. attest van < 48 h. is een serieuze opdracht. Hoe lang wachten op de test, hoe lang op het resultaat? En wat als je toch netjes binnen de tijd je negat. test kan voorleggen in park 1 en je twee dagen later park 2 wil bezoeken?
On topic: top dat F.L.Y. in dit rampjaar nog zou openen. Een vraag die ik al eerder stelde: blijft die naam behouden? Ik heb een boontje voor parken die attracties een naam in de locale taal geven of net een heel exotische (b.v. Chiappas, Talocan). Black Mamba, Crazy Bats, Mystery Castle en River Quest verdienen beter. Feng. Palace verdient inwendig de sloophamer.
-
Citaat:
Earlyspencer
Een negat. attest van < 48 h. is een serieuze opdracht. Hoe lang wachten op de test, hoe lang op het resultaat? En wat als je toch netjes binnen de tijd je negat. test kan voorleggen in park 1 en je twee dagen later park 2 wil bezoeken?
Wij zijn in ieder geval al een tijdje aan het stressen omwille van ons geplande reisje naar EuropaPark eind september. Nu is het wel zo dat, naar aanleiding van ons verblijf in hotel Colosseo, EuropaPark ons een email had verstuurd waarin ze duidelijk maakte dat we een 48u test-resultaat moesten voorleggen + de hotelbonnetjes van eventuele hotels in Duitsland voor het geval dat we niet rechtstreeks naar EuropaPark zouden reizen (wat in ons geval het plan was, we gaan eerst een weekje naar het Zwarte Woud).
Vandaag heeft het hotel ons een tweede email gestuurd om ons gerust te stellen dat de maatregelen m.b.t. reizen vanuit Antwerpen zijn opgeheven.
Verder kijken we natuurlijk enorm uit naar de opening van Fly. Als EuropPark wat meevalt (ons eerste buitenlandse pretparkbezoek dit jaar) zullen we zeker overwegen om deze winter een bezoekje aan Phantasialand te plannen.
-
Citaat:
siroccofreakske
Inderdaad. Bvb de persopening van Max & Moritz was in tijdsblokken met een beperkt aantal personen.
But we shall see. Zijn de geruchten waar en worden PP en BSM uitgenodigd?
-
Allé, eindelijk licht aan het einde van de tunnel? We zijn intussen bijna aan pagina 60!
-
Citaat:
Earlyspencer
On topic: top dat F.L.Y. in dit rampjaar nog zou openen. Een vraag die ik al eerder stelde: blijft die naam behouden? Ik heb een boontje voor parken die attracties een naam in de locale taal geven of net een heel exotische (b.v. Chiappas, Talocan). Black Mamba, Crazy Bats, Mystery Castle en River Quest verdienen beter. Feng. Palace verdient inwendig de sloophamer.
De naam blijft. Die staat al zo op het officiele logo (dat toch al een tijdje geleden al in dit topic stond) en is ook zo te zien op de treinen. (nouja.. voordat ze dat laatste stukje ook dicht maakten was het nog wel te zien).
-
5 Bijlage(n)
Vandaag werd er schilderstape op de grond aangebracht van aan de ingang van Rookburgh in Berlijn tot achter de zweefmolen met extra S-bochten op de Kaiserplatz.
Bijlage 2106
En de tv's werden aangesloten:
Bijlage 2107
Ook aan de gevel van het hotel blijft men werken:
Bijlage 2108
De deur werd zwart overschilderd (je kan het reliëf van de sticker met het logo er nog door zien):
Bijlage 2109
Ook werd er langs de dakrand, aan de bovenkant van de rechtopstaande balken, een gat gemaakt in de theming, waarschijnlijk voor de installatie van de HVAC:
Bijlage 2110
-
Als vandaag de 'opening' voor het personeel is, zie ik die baan vanaf morgen wel in softopening gaan. Hebben ze destijds met Maus-au-Chocolat ook gedaan.
-
Reservering voor Zaterdag is bevestigd. Een soft-opening zou zeker niet verkeerd zijn die dag.
-
Ik ben benieuwd wat er nog aan die hotelgevel gaat veranderen eer het 'af' is. Het zwart van de deur gaat beter samen met het buizensysteem daarnaast, maar het is wel overduidelijk dat dat portaaltje nog niet in zijn definitieve gedaante te zien is. Ik verwacht op zijn minst nog een (tegel)vloertje en deurklinken en het stuk naakte metaal linksonder lijkt me ook niet voor de eeuwigheid.
Verder hoop ik dat de balustrades van die balkons nog een extra laagje afwerking krijgen: een boord onderaan en wat decoratieve toppen bij de leuning zouden niet misstaan om die puntige verticale metalen profieltjes wat gracieuzer weg te werken.
Zou dat opengebroken decor niet beter werken als een aansluiting voor ingewerkte afvoerbuizen voor regenwater?
-
Citaat:
Pretparkfreak7
Zou dat opengebroken decor niet beter werken als een aansluiting voor ingewerkte afvoerbuizen voor regenwater?
Zou kunnen, al zit de regenpijp helemaal rechts. In elk geval is men iets vergeten of werd iets foutief aangesloten...
Citaat:
Pretparkfreak7
Het zwart van de deur gaat beter samen met het buizensysteem daarnaast, maar het is wel overduidelijk dat dat portaaltje nog niet in zijn definitieve gedaante te zien is. Ik verwacht op zijn minst nog een (tegel)vloertje en deurklinken en het stuk naakte metaal linksonder lijkt me ook niet voor de eeuwigheid.
De andere hotels hebben allemaal automatische deuren. Een klink is dus niet nodig. Gezien ze zover naar achter zitten kunnen deze deuren helemaal open zwaaien naar buiten.
-
En dan nog die vreemde kabel die voor de deur langs lijkt te lopen. Maar ze zullen dat vandaag nog wel af werken.. of het personeel krijgt het hotel te zien vanuit de park-kant en men werkt dit later af nog vóór de officiele opening.
-
-
Spannend. Al ben ik nog volop op officiële info ivm persopening/opening aan het wachten om te reserveren. Of op info van de bezoekers die al soft-openingen hebben kunnen doen.
Enerzijds kan het nu allemaal snel gaan, anderzijds is het natuurlijk wel een prototype coaster die véél technische storingen kan hebben (zitjes die kunnen draaien, baan die zowel kettinglift als launch heeft, een dubbele launch zelf, etc.) En dus zou het volgens mij ook kunnen dat ze uitvoerig willen testen zodat ze die storingen zo weinig mogelijk hebben.
-
Vreemd genoeg nog bijna niets van gezien of gelezen online... Ze slagen er toch in om alles goed afgeschermd te houden!
-
buiten enkele rijders op coaster-count :P
-
We hebben al een reservatie gedaan. We gaan naar phl op 15 oct. (na EP). Laat ons hopen dat het tegen dan open is.
-
Citaat:
simon
Vreemd genoeg nog bijna niets van gezien of gelezen online... Ze slagen er toch in om alles goed afgeschermd te houden!
Nuja, ze mochten niet hé. Niet vergeten dat de enige 'gasten' het eigen personeel is, die gaan hun job (of een uitbrander) echt niet op de helling zetten voor wat geschreven info over een nieuwe attractie die enkel interessant is voor wat fans. Sowieso hadden ze geen fototoestellen en/of smartphones mee, dus ze zouden er achteraf nog wel wat tijd in moeten steken om het gedetailleerd uit te typen. Ik verwacht wel veel info als er softopeningen zijn of bij de persopening.
Al denk ik nu eigenlijk meer en meer dat er geen softopeningen zullen zijn. Het zou niet passen in het plaatje dat PHL hanteert rondom de communicatie. En dan is dit soort avonden (personeels-test-avond) wel een handige troef om de kinderziektes er uit te krijgen en het personeel ingewerkt... Bij Taron en Chiapas waren er volgens mij ook geen softopeningen, niet?
-
Ik reken toch ook niet op softopeningen. Waarom zouden ze nu al die moeite doen dan om het geheim te houden als ze geen groots en officieel open-moment kunnen houden dan.
Op 't forum van coasterforce wordt er trouwens ook gefluisterd over een pers-moment nu vrijdag. Opening voor de 'gewone' gasten eind september / begin oktober.
If so wel een bizar lange tussenperiode tussen pers en gewone opening. Daarom ben ik er ook niet echt van overtuigd dat dit het geval zal zijn.
We'll see zeker. Opnieuw is het enige wat we kunnen doen geduld hebben. Voor de verandering. ;)
-
Citaat:
Michielsken
Spannend. Al ben ik nog volop op officiële info ivm persopening/opening aan het wachten om te reserveren. Of op info van de bezoekers die al soft-openingen hebben kunnen doen.
Enerzijds kan het nu allemaal snel gaan, anderzijds is het natuurlijk wel een prototype coaster die véél technische storingen kan hebben (zitjes die kunnen draaien, baan die zowel kettinglift als launch heeft, een dubbele launch zelf, etc.) En dus zou het volgens mij ook kunnen dat ze uitvoerig willen testen zodat ze die storingen zo weinig mogelijk hebben.
De baan test nu toch al een tijdje en het ontwerpproces was al een hele poos bezig voor de eerste schop de grond in ging, ik zou vermoeden dat FLY intussen goed geijkt moet zijn en relatief stabiel zou draaien na zo’n lang proces van ontwerpen en testen ...
Ik hoop hem de 18’e te kunnen doen, maar toch liggen mijn verwachtingen een pak lager dan bij Taron 4 jaar geleden (die z’n verwachtingen ruimschoots overtrof)
-
Citaat:
etwien
De baan test nu toch al een tijdje en het ontwerpproces was al een hele poos bezig voor de eerste schop de grond in ging, ik zou vermoeden dat FLY intussen goed geijkt moet zijn en relatief stabiel zou draaien na zo’n lang proces van ontwerpen en testen ...
Ik hoop hem de 18’e te kunnen doen, maar toch liggen mijn verwachtingen een pak lager dan bij Taron 4 jaar geleden (die z’n verwachtingen ruimschoots overtrof)
Bouwtijd zegt niets over hoe de baan getest is. Ondanks dat ze al een tijdje bezig zijn, zijn de tests nog niet buitengewoon lang geleden begonnen. Eerst moest immers alles afgewerkt worden. Daarnaast is het ook een behoorlijk complex project, wat zijn tijd kost.
En zelfs met 10.000 testritjes met Dummies: Je kunt nooit voorspellen wat het gaat doen met echt volk. Dan duiken toch altijd weer problemen op die de testen met dummies niet tonen.
Wat dat betreft denk ik dat het personeel vooral proefkonijn was om ook dat een beetje te testen. Wellicht dat men nu nog aan procedures schaaft of in het station wat dingen aanpasat om doorstroom te verbeteren. Of sensoren anders af stelt om foutmeldingen te voorkomen omdat een paar gasten wel erg traag instappen... etc. etc.
-
1 Bijlage(n)
Citaat:
Rein
Ook werd er langs de dakrand, aan de bovenkant van de rechtopstaande balken, een gat gemaakt in de theming, waarschijnlijk voor de installatie van de HVAC:
Het bleek voor extra theming op het dak te zijn:
Bijlage 2119
-
die dingen zien er bizar uit.. Net contragewichten van een jaknikker.. Benieuwd hoe dit gaat uit zien als het af is. Zou best wel eens cool kunnen zijn.
De voorgevel ziet er nu in het echt best imposant uit met al die buizen.
-
Wat ik nog interessant zou vinden (en ook wel volledig bij PHL zie passen) is dat ze deze buizen gebruiken om er rook of stoom uit te laten komen. Zeker 's ochtends, als de meeste gasten passeren moet dit wel echt een zalig effect zijn.
Wat met wel opvalt, de zijgevel van het stuk hotel dat verder 'in' het park staat wel heel kaal en saai afgewerkt is. Komt hier nog iets voor of zou dit tijdelijk zijn tot ze er een stuk aan kunnen zetten?
-
Ik denk dat dit zo blijft. De zijkant van een fabrieksmuur. Door de hoek van de foto valt het hier wellicht meer op dan in realiteit.
Overigens zijn er al mensen die berichten hebben geplaatst dat ze (behoorlijk wat) rook/stoom uit RB hebben zien komen. Dus wie weet komt dat ook nog wel bij het hotel.
-
Echt rook uit de gevel van het hotel verwacht ik niet direct. Héél misschien in de ochtend en/of avond maar anders is daar toch wel te weinig passage om echt een meerwaarde te bieden qua beleving lijkt mij. In het gebied zelf zal er wel genoeg stoom en/of rook te vinden zijn die veel meer zijn meerwaarde heeft en dus ook een meer te verantwoorden kost betekent.