Fun Pilot!
Afdrukvoorbeeld
Fun Pilot!
Leuke naam! Bij deze ook bevestigd: opening dit jaar in de lente :)
Fun Pilot!
Ik ben geen fan van de naam, anderzijds klinkt het niet al te moeilijk voor kinderen! Het design van de trein spreekt mij anders wel aan.
Hopelijk krijgen we nu ook snel een antwoord op andere vragen én komen er snel foto’s. Want samen met de mega coaster in 2021 is Karma World toch wel een beetje de zone waar ik het meest naar uitkijk!
Wat zien we daar? ...
Bijlage 861
Langs de achterkant van het park kon je ook duidelijk zien dat Le Palais Du Genie volledig in de stellingen stond. Ook de muren van het nieuwe restaurant staan al helemaal recht.
Aha, gaat goed daar dus. :D
Ben benieuwd wanneer we hier rond wat updates krijgen ook. :)
@Etwien: Is dat een foto die jij zelf gemaakt hebt?
Hoe dan ook bedankt voor de update, want tot nu toe hebben we nog niet zo veel beeldmateriaal gekregen van de nieuwe zone.
Cobra lijkt hier nog steeds dezelfde kleur te hebben als op pagina twee van dit topic en dat was blijkbaar de grondlaag ... iemand een idee wanneer de definitieve kleuren erop geschilderd worden?
Stond de tent over het station nog steeds overeind?
Bedankt voor de foto, leuk dat je die moeite gedaan hebt voor ons forum :)
Ik ben waarschijnlijk het enige forumlid dat hoopt dat een eventueel nieuw station ook een tent zal zijn. Mijn belangrijkste argument hiervoor heb ik eerder al genoemd (geluidsoverlast beperken voor het personeel). En volgens mij kan een tent met de juiste kleuren en patronen ook perfect binnen een Bollywood-thema passen. Zelfs de huidige rood-blauwe tent zou er naar mijn mening niet al te hard mee vloeken.
Om één of andere reden vind ik het ook grappig om te zien hoe dat tentzeil strak gaat staan als de trein er aan maximumsnelheid onderdoor vliegt. Maar dat zal mijn afwijkend brein wel zelf verzonnen hebben :p
Heb je ook foto's van het Paleis van de Geest?
Van Le Palais Du Genie heb ik geen foto’s, maar vanaf Rue Joseph Dechamps kon je duidelijk zien dat hij aardig in de stijgers stond.
Op de concept arts staat een bruin gebouw ingetekend, dus ik vermoed (en hoop) dat deze weg gaat. Idealiter maken ze de ingang aan de andere kant (of alleszins wachtrij), waardoor ze op het middenplein toch iets meer theming kunnen toevoegen aan de baan. Al was het maar een rechthoekig vijvertje met wat groen, zoals er vroeger eigenlijk stond (en vergelijkbaar met dat pleintje bij Fata Morgana)
Maar dat zal eerder utopisch denken zijn vermoed ik, ik denk dat ze enkel het station een gebouw gaan geven en de rest laten staan zoals het is.
Inderdaad, ik denk ook dat de tent definitief verdwijnt, en vervangen wordt door een nieuwe constructie. Als ik de concept art nog eens bekijk, is er een boog toegevoegd waar nu de ingang van de wachtrij was, maar lijkt de wachtrij heel wat korter te worden, waardoor er een plein vrijkomt. Ik denk dat we daar enkel wat extra groen moeten verwachten, maar geen vijvertje.
Ook zie je op de concept dat Ali Baba ook wat extra theming krijgt, waardoor hij er minder kermis uitziet, en meer in het totaalplaatje zal passen.
https://www.dimensionparcs.fr/wp-con...esigner-wa.jpg
Ik ben vooral zeer blij te lezen dat het Paleis van de Geest niet vergeten wordt, dus misschien kunnen we ook wat hoop uitoefenen dat Radja River ook een beurt krijgt. Veel moet hier niet veranderd worden volgens mij, maar wat opfrissing kan er ook zeker geen kwaad.
Hopelijk blijven ze van het waterplafond van Radja River af, want dat staat ook helemaal anders ingetekend. Maar dat zal wel een foutje zijn zeker.
Ik denk dat we niet teveel waarde moeten hechten aan deze schetsen tot in het kleinste detail. We hebben bij vorige projecten ook al gezien dat er veel gedetailleerdere tekening bestaan en deze "overzichten" meer een globale sfeer meegeven. Dus volgens mij blijft het waterplafond van Radja gewoon zoals het is.
Als je die concept art zo bekijkt blijf ik het toch een gigantische fout vinden van Sixflags dat ze destijds dat bijzonder sfeervolle pleintje voor de Ali Baba verknald hebben door er een boomerangcoaster neer te ploffen. Stel je voor dat de Efteling dat zou doen op het Fata Morgana-plein... dan was Nederland te klein!! Ik denk anderzijds wel dat het nieuwe restaurant en de opwaardering van die gehele hoek voor meer sfeer en gezelligheid zal zorgen, maar de basis blijft toch 'verkeerd' vind ik...
Over de details van de schetsen en of het waterplafond van Radja River blijft maak ik mij totaal geen zorgen. Maar de staat waarin Radja River zich zal bevinden, daar maak ik mij wel zorgen over. Want ik weet niet of je Walibi Belgium zo'n beetje kent ;), maar ik zie het nog gebeuren dat die binnen enkele maanden zal openen in de toestand zoals ze hem vorig jaar hebben gesloten.
Maar, ze hebben wij de voorbije jaren meer dan eens verrast, ik ben dus benieuwd hoe grondig men te werk is gegaan.
Mja ze pakken het Paleis van de Geest toch ook aan deze winter? En die ligt al heel wat buiten Karma World... Ik denk dat er misschien toch meer gedaan wordt dan we eerst denken :)
Precies. Ik zag ze om die reden de boomerang liever weghalen eigenlijk. Ik vind niet dat Walibi die baan nodig heeft en hij is ongelooflijk misplaatst. Sorry aan de fans ervan :p Hopelijk komt er inderdaad weer een klein pleintje in het midden, maar met al die supports... Ik weet niet welk effect dat zal geven.
Ik vind het wel raar dat ze met het nieuwe restaurant het pad niet veel breder hebben gemaakt (op de concepts afgaande). De foto van het oude horecapunt dat gesloopt was gaf die hoek een véél opener gevoel. Hier had eigenlijk evengoed ook een nieuw pleintje kunnen ontstaan tussen Cobra en het restaurant. Zo te zien is er wel meer ruimte nu, maar door de vorm van het restaurant blijft het toch gewoon een doorgang en geen plein.
Maargoed, we zullen zien wat het wordt. :)
De Cobra (Walibi Belgium) zal dit jaar in een nieuwe glans stralen...
https://www.mupload.nl/img/8xapsahybxcv.jpg
https://www.mupload.nl/img/7rzcv3f.jpg
https://www.mupload.nl/img/ei5l0yt7odt7.jpg
Bron: Sabino Lettorale (entreprise Monnaie S.A.)
Nice. Ben echt fan van deze kleuren.
Zie wel dat de station-tent er nog staat. Ik hoop toch wel dat ze daar effectief veranderingen in brengen? (Al zie ik het gebeuren dat de focus nu ligt op alle andere stukken van de zone.)
Btw, ook op te merken, bij de laatste foto is duidelijk zichtbaar dat het pad stukken is uitgebroken. Ook hier verwacht ik dus, net zoals bij Tiki Waka, nieuwe bijpassende paden. :D :D
De werken schieten goed; ondertussen staat het toekomstige horecapunt overeind en werd het nieuwe pad naar Radja River gelegd...:
Eindelijk eens een blik op de werken in Waver. Ik ben echt enorm benieuwd naar het eindresultaat. Alleen zie ik wel dat Radja River er tamelijk smerig bij ligt. Hopelijk doen ze daar nog iets aan. Want een klepper van een rapid river in een zeer mooi themagebied maar overwoekerd met mos...het zou geen zicht zijn.
Vandaag in Aqualibi geweest en ff gaan kijken bij Cobra.
Voor zij die in spanning afwachten: het station van Cobra is weggehaald, enkel een stalen constructie stond over het station waarvan ik vermoed dat het een nieuw framework is gezien de vorm. Bij Cobra is zowel een geel-witachtige verflaag te zien voornamelijk op de supports (grondlaag?) is en een beige/zeer lichtbruine op de backbones van de lifftills en er is ook wat mee geëxperimenteerd op hele kleine stukjes op de supports onder de lifthill ('echte' kleur'?) -> zie 2de foto hieronder. Het was me alleszins niet duidelijk of er nu al een definitieve kleur te zien was. Verder was de zijkant van het gebouw van van Popcorn Revenge al wat opgesmukt en lagen er op de parking enkele decorstukken.
https://i.imgur.com/Q1blwYF.jpg
https://i.imgur.com/EHtiA0o.jpg
https://i.imgur.com/Q0c9v0o.jpg
https://i.imgur.com/9wIlFap.jpg
https://i.imgur.com/8M4GZ7l.jpg
@Iedereen: bedankt voor alle nieuwe foto's! Interessant om de vorderingen toch een beetje te kunnen volgen.
Toen de eerste geruchten en speculaties over het masterplan de ronde deden, vreesde ik een beetje dat Walibi de Cobra misschien zou verwijderen ... ik ben nog steeds zeer blij dat dit niet zo is, want ik zou deze achtbaan wel degelijk gemist hebben! Nog steeds één van mijn favoriete banen in het park.
Mij stoort het eerlijk gezegd absoluut niet dat hij het plein nogal domineert. Hij staat daar prima :) Ik moet er wel bij zeggen dat mijn eerste bezoek aan Walibi uit 2003 dateert dus ik heb de Ali-baba-zone zelf nooit zonder Cobra gezien. (Nutteloos detail: Cobra is zo goed als zeker de allereerste attractie die ik ooit deed in Walibi.)
Jullie voorspelling komt uit: de tent is weg. Ergens wel jammer, want daarmee verdwijnt de laatste verwijzing naar het allereerste kleurenschema van de Cobra :p Wat zou Walibi nu met dat zeildoek gedaan hebben?
Mij is het ook niet duidelijk of dit reeds definitieve kleuren zijn. Momenteel vind ik het resultaat niet lelijk, maar wel nogal flets/bleekjes. Belangrijk is vooral dat de nieuwe kleuren goed bij de rest van de zone zullen passen. Daarom wil ik dit pas beoordelen als alles af is (naast het feit dat foto's sowieso niet altijd een correcte indruk geven).
Mee eens, ik vind hem juist knap staan daar. Alleen is het wat jammer dat het enkel een zigzagwachtrij is op dat plein.
Ik vermoed recht de container in... Dat zeil hing er al zeer lang op en is volgens mij echt smerig geworden door de jaren heen. Dit valt misschien niet meteen op als je in de Cobra zit, maar als je het wegneemt zal je dit wel opmerken.
Ik denk het niet. Zoals eerder gezegd is het bleke een grondlaag. Op de concepts zie je fellere kleuren, en die zouden ook veel beter passen bij Bollywood. Nog even afwachten dus :)
Even offtopic:
Iemand ook altijd het idee gehad dat de hal van Aqualibi eigenlijk een slag groter moest zijn, maar dit niet kon door de komst van Cobra. Op deze foto zie je toch ook duidelijk dat de hal eigenlijk niet af is. Deze hal leek zo hard dat er nog een stuk lanks rechts moest gebouwd worden. Vond het ook altijd raar dat je in de Rapido zelf zo precies in een uithoek de attractie beleefde :-)
Ik hoop dat er net zoals bij BJL veel decorstukken extern gemaakt worden. Tot nu toe heb ik ook hier weinig theming gezien, of gaan we ook hier vanuit van de nieuwe trend in pretparkland: bouwen in maart-april-mei en openen, net voor de zomer?
Ik kijk wel uit naar de darkride, maar om de één of andere manier vond ik de bouw van Tiki Waka interessanter. Zal er wel mee te maken hebben dat het een achtbaan is. Verder is Walibi niet meer aan zijn proefstuk toe en zal de aandacht er minder voor zijn.
Het valt me trouwens op hoe laag de reacties hier zijn op de aankondigingen van BJL, WB, ... Ik herinner me jaren geleden vijf berichten per dag wanneer The Forbidden Caves of Wickey De Viking-zone werd gebouwd...
Ik verwacht inderdaad een opening rond juni, zoals Walibi de voorbije jaren steeds gedaan heeft.
We zijn de laatste jaren misschien nogal erg verwend geweest en zijn al meer gewoon? ;) Langs de andere kant hangt het ook voor ene groot deel van het park af denk ik, en dan bedoel ik de frequentie waarmee het park zelf hun volgers op de hoogte houdt. Plopsa is daar een kei in (al heb ik de indruk dat er enkele jaren geleden meer bouwupdates kwamen dan nu), terwijl de andere Belgische parken daar toch veel minder actief in zijn.
Edit: Net even opgezocht, voor BJL zijn er de afgelopen drie dagen een 50-tal posts verschenen, en over Bellewaerde zullen we maar even zwijgen ;p
die kleuren zullen raar doen aan de cobra. iemand die weet of de kleuren van de trein veranderen ??
met muziek :)
Een nieuwe trein hoeft voor mij niet echt, want de huidige trein vind ik eigenlijk prima. Enige minpuntje is dat de voorste tweezit iets te weinig voetruimte heeft wat ik altijd oplos door een poortje bij een achterste tweezit te kiezen. Gelukkig zijn er bij Cobra nog geen groupers. Normaal gezien heb ik geen probleem met een plaats toegewezen krijgen, maar in dit specifieke geval zou het mij dus minder goed uitkomen.
De huidige trein mag van mij dus blijven, en ik zou eigenlijk alleen een nieuwe trein willen als deze effectief een verbetering inhoudt. Liefst geen beugels zoals op Python of Hyperspace Mountain dus want dat zwarte korset is nogal dwangbuisachtig.
Dan veronderstel ik dat je het hoogseizoen bedoelt? Tijdens de Halloween nocturnes heb ik er namelijk geen gezien. Ofja, er stond iemand die de rij ophield om vervolgens een groep door te laten om de trein te vullen, maar hij wees geen vaste plaatsen aan. Je kon dus nog gewoon kiezen waar je ging zitten. Of telt dat ook mee als grouper?
Overigens moet ik wel zeggen dat ik een voorstander ben van nieuwe treinen. Naar mijn mening hebben de oude treinen hun beste tijd wel gehad. Persoonlijk heb ik geen problemen met het 'harnas', integendeel, ik vind ze juist lekker zitten! Dus als het aan mij ligt, laat die nieuwe treinen maar komen. :)
Ik heb vorig seizoen ook enkele keren een grouper aan het werk gezien. Sowieso zijn ze daar in Waver op vlak van operations uitmuntend goed. Hun werktempo is iets waar parken als Bellewaerde, Bobbejaanland, Plopsa, Movie Park, Efteling en nog veel andere parken enkel van kunnen dromen.
Ik had eigenlijk ook zeer graag een nieuwe trein gezien. Ik bekijk het namelijk als volgt: ze zijn die gehele zone aan het opwaarderen, waarom Cobra dan ook niet wat specialer maken? Geef het een Sunkid trein, zo is hij al iets specialer dan alle andere Boomerang coasters op enkelen na, is de ervaring naar mijn idee toch een pak sensationeler en wordt het comfort er enkel groter op.
Ik vrees hier echter voor ...
Speed of Sound helaas nog niet gedaan, maar op youtubefilmpjes lijken dat dezelfde beugels te zijn als Python of Hyperspace Mountain. Is er een verschil dat mij nog niet is opgevallen? Of zijn het echt helemaal dezelfde beugels?
Als we in de toekomst een grouper kunnen verwachten, dan hoop ik toch op een nieuwe trein met evenwaardige voetruimte bij alle zitplaatsen, zodat het effectief niets meer uitmaakt welke plaats je toegewezen krijgt. Ik vrees namelijk dat groupers geen rekening zullen houden met dit soort dingen (al kan ik me vergissen uiteraard).
Ondertussen zijn de eerste onderdelen van Karma World geplaatst en is er veel meer decoratie toegekomen.
Bijlage 902
Bijlage 903
Bijlage 904
Bron: ParkFan Explorer
Mooi, het schiet daar lekker op!
Wat betreft de discussie van nieuwe treinen, ook ik ben voor! En ik hoop ook dat ze dit echt gaan doen... want ze hebben het station afgebroken en bouwen er een nieuw station. Ze hebben het kleurenschema ook gewijzigd en vermoedelijk wordt ook de wachtrij heraangelegd. Een nieuwe comfortabele trein zou toch ook meer dan welkom zijn? Ik zie het bijna als een evidentie als ze zo grondig de rest van de baan aanpakken.
ik denk dat er jammer genoeg geen nieuwe trein gaat komen... Het is al een redelijk duur jaar voor het park.Jammer, want Sunkid-treinen kunnen van de matige ervaring die Cobra is, een nieuwe topcoaster voor Walibi maken.
Nieuwe generatie Vekomatreinen zou ik dan weer geen meerwaarde vinden op de Cobra. SoS vind ik de minst comfortabele Boomerang die ik al deed.
Goh, daardoor hoeven meningen niet minder te verschillen :).
Ik vond de Sunkid treinen alles behalve goed op de Boomerang in Wenen. Akkoord, het gevoel van vrijheid heeft alle voordelen over de schouderbeugels. Maar de trein zat idioot oncomfortabel. Bij het los-klikken van de kabel op de eerste lifthil kreeg ik door de vreemde stoelen (en ditto beugels) ook een slag in mijn rug die ervoor zorgde dat de rest van mijn citytrip gepaard ging met pijn (ik geraakte met moeite uit mijn bed). En neen, ik heb geen voorgeschiedenis met rugproblemen. Nu is dit gebaseerd op dat ene ritje, maar dat ene ritje was wel genoeg voor me.
Net als Bobbyturbo vind ik Speed of Sound de leukste Boomerang die ik al deed. Fijne treinen en leuke opbouw met muziek. Prima ding in zijn categorie!
Ook hier grote fan van SOS! De treinen zijn mij een pak comfortabeler dan die van Cobra, en de opbouw met de tunnel en muziek vind ik er ook zeer toepasselijk.