-
Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Nathan G
Het is toch duidelijk dat TotNH en HT niet heel lang meer mee kunnen. Het park heeft thematisch een ongelofelijk hoog niveau tegenwoordig en die attracties horen daar duidelijk niet in thuis. Als China Town eerst wordt aangepakt, is dit ongetwijfeld als volgt aan de beurt. Dan spreken we inderdaad nog niet over de komende paar jaren, maar ik zie het daar geen 10j meer staan. Akkoord, er worden kleine vernieuwingen toegevoegd aan de attracties, maar ik denk dat dat eerder is omdat het niet anders kan. Volgens mij heeft HT nieuwe rollers gekregen omdat de oude niet meer konden en ze de attractie wel open willen houden. Om dezelfde reden zou het goed kunnen dat ze voor VR kiezen bij TotNH, de attractie ziet er niet uit, maar omdat ze het voorlopig nog niet gaan slopen kiezen ze voor een tijdelijke, goedkope oplossing zodat het toch iets meer presentabel zou zijn.
Overigens is TotNH echt niet zo enorm populair hoor :p ik herinner mij een zomerse nocturnedag enkele jaren geleden en het was belachelijk druk. De volledige wachtrij van zowat elke attractie stond vol: Chiapas, Black Mamba, Winja's... voor Taron heb ik toen 120 minuten(!) gewacht. TotNH was ongeveer 10 minuutjes, in het volle van de namiddag. Misschien had ik geluk, maar elk weekend 30-40 minuten, no way.
Het klopt inderdaad dat de temple voor vorig seizoen nooit zo goed bezocht werd. Maar vorig seizoen was het echt anders. Heb bijna ieder weekend de wachttijden gezien in een groep en het sprong elke keer boven de 20/30 minuten. In de vakanties zelfs 35/45 minuten. En dat is onwijs veel voor een attractie die 1800 personen per uur aankan. Nog een ding: VR is totaal niet goedkoop? De film laten maken/het gene wat je op moet doen kost veel geld. Dus kan me haast niet voorstellen dat dit een tijdelijke oplossing is. En zolang Fantissima in dat gebouw zit wordt het niet gesloopt. En Fantissima heeft net een nieuwe ingang gekregen dus die blijft daar nog wel een tijd.
-
Citaat:
_robin_
Het klopt inderdaad dat de temple voor vorig seizoen nooit zo goed bezocht werd. Maar vorig seizoen was het echt anders. Heb bijna ieder weekend de wachttijden gezien in een groep en het sprong elke keer boven de 20/30 minuten. In de vakanties zelfs 35/45 minuten. En dat is onwijs veel voor een attractie die 1800 personen per uur aankan. Nog een ding: VR is totaal niet goedkoop? De film laten maken/het gene wat je op moet doen kost veel geld. Dus kan me haast niet voorstellen dat dit een tijdelijke oplossing is. En zolang Fantissima in dat gebouw zit wordt het niet gesloopt. En Fantissima heeft net een nieuwe ingang gekregen dus die blijft daar nog wel een tijd.
Goh, ik moet toegeven dat ik inderdaad niet echt een idee heb van de kostprijs van VR. Toch ben ik vrij zeker dat het een stuk goedkoper is dan een volledig nieuwe achtbaan of een grote renovatie. Dat is dan voornamelijk wat ik bedoel, ze willen hem vernieuwen, maar kiezen liever voor die tijdelijke oplossing dan voor iets anders dat veel duurder zou uitvallen.
En inderdaad, Fantassima heeft een nieuwe ingang gekregen, ze hebben er dus voor gezorgd dat het nog wel even mee kan, maar zoals ik al zei zie ik het daar geen 10 jaar meer staan.
-
Het grootste probleem bij TotNH en HT zijn de buren. Het gebouw en de attracties zijn op, maar het vernieuwen lukt niet naar huidige PHL-normen. Ze moeten dat stuk dus slopen, maar dat gaan ze pas doen als ze een bouwvergunning voor een nieuw gebouw/gebied hebben.
En hier knelt volgens mij het schoentje, de buren liggen sowieso dwars bij de bouw van een nieuw gebouw, want dan passeert er sowieso meer volk in dat gebied (ook rondom het meer). Dat is volgens mij ook de reden dat Wakobato wel gebouwd kon worden, daar dit geen permanente (lees als, ze drijft volledig) attractie is.
-
Citaat:
_robin_
Mag ik vragen waarom je blijft zeggen dat de sloopkogel steeds dichterbij komt?
Nathan 👇 was mij voor. Om die redenen dus. :)
Citaat:
Nathan G
(...) Het park heeft thematisch een ongelofelijk hoog niveau tegenwoordig en die attracties horen daar duidelijk niet in thuis. (...) ik zie het daar geen 10j meer staan. (...) dat ze voor VR kiezen bij ToTNH is omdat ze het voorlopig nog niet gaan slopen kiezen ze voor een tijdelijke, goedkope oplossing zodat het toch iets meer presentabel zou zijn.
Het grootste probleem bij TotNH en HT zijn de buren. Het gebouw en de attracties zijn op, maar het vernieuwen lukt niet naar huidige PHL-normen.
Puntje 2 hieronder, is wat ik denk. :)
Ik heb nog nóóit zoveel reclame van het park gezien in Vlaanderen als in de afgelopen 1,5 - 2 jaar. Ik denk dat de buitenlandse bezoekersaantallen (zeker Nederlanders en Belgen) toch wel wat gestegen zijn.
2. Temple of the Nighthawk & Hollywood Tour passen niet meer in het nieuwe Phantasialand. De redenen daarvoor zijn reeds allemaal opgesomd.
Maar wat betreft het omzetten naar de Phantasialand-Normen: dit lukt zeker wel.
Ik denk dat de buren heel graag het gebouw tegen de vlakte zien gaan. De afspraak zal sowieso zijn dat het nieuwe gebouw lager wordt en mooi gethematiseerd moet worden en moet opgaan in de natuurlijke, groene omgeving van Fantasy.
Als dit dan aansluit op Wuze Town dan gaan de buren niet veel lawaai horen want de bezoekers zitten nog meer binnen.
Wat betreft het pad rond het meer, denk ik dat het beste zou zijn dat ze het pad langs de zijde van de huizen afsluiten voor bezoekers. Het pad aan de zijde van Wurmling Expres en de Temple loods kunnen ze bij in het dan nieuwe indoor gedeelte leggen.
En zo kan het nieuwe project naar de Phantasialand-normen gerealiseerd worden, waarbij alle partijen tevreden zijn.
Ik blijf verbaast dat Wakobato nog niet terug verwijderd is...geen geklaag meer van zowel de buren als van de teleurgestelde bezoekers die geen begrip hebben voor dat de attractie gesloten is op een warme zomerdag. Moet toch veel aangenamer zijn qua imago, operations en financieel.
Een attractie onderhouden en open houden, die niet ten volle benut kan worden, is toch veel weggesmeten geld, vermoed ik? :)
-
Citaat:
Phantasiastisch
2. Temple of the Nighthawk & Hollywood Tour passen niet meer in het nieuwe Phantasialand. De redenen daarvoor zijn reeds allemaal opgesomd.
Maar wat betreft het omzetten naar de Phantasialand-Normen: dit lukt zeker wel.
Ik denk dat de buren heel graag het gebouw tegen de vlakte zien gaan. De afspraak zal sowieso zijn dat het nieuwe gebouw lager wordt en mooi gethematiseerd moet worden en moet opgaan in de natuurlijke, groene omgeving van Fantasy.
Als dit dan aansluit op Wuze Town dan gaan de buren niet veel lawaai horen want de bezoekers zitten nog meer binnen.
Wat betreft het pad rond het meer, denk ik dat het beste zou zijn dat ze het pad langs de zijde van de huizen afsluiten voor bezoekers. Het pad aan de zijde van Wurmling Expres en de Temple loods kunnen ze bij in het dan nieuwe indoor gedeelte leggen.
En zo kan het nieuwe project naar de Phantasialand-normen gerealiseerd worden, waarbij alle partijen tevreden zijn.
Wuze Town is niet gemaakt op een doorstroom van zoveel mensen naar een nieuw gebied. Er zijn wel doorgangen gemaakt, zoals op de half verborgen tweede verdieping, maar de hele opbouw van die hal is niet gericht op heel veel extra mensen. Daarnaast gaan die buren echt niet blij zijn met een nieuwbouwproject aan 'hun' kant van het park, want hoe je het ook aanlegt, er komen sowieso meer bezoekers aan die kant.
Het pad sluiten gaat PHL mijns inziens nooit doen, net zomin als het weghalen van Wakobato. Deze attractie is er volgens mij enkel gekomen zodat PHL dit gebied ook echt als deel van het park kan/mag beschouwen. En daarnaast zou ik niet versteld staan als ze dit gebied ook 'misbruiken' in de metingen voor geluidsoverlast. Als ik me niet vergis is zo'n meting een gemiddelde voor het hele park. Dan is het gebied rond de vijver wel heel goed meegenomen om toch binnen de grenzen te blijven én je gasten te imponeren met prachtige en toffe attracties.
-
Het pad afsluiten zou een enorme doodlopende hoek creëren. Dat is gewoon in geen enkel opzicht handig.
Citaat:
Nathan G
En inderdaad, Fantassima heeft een nieuwe ingang gekregen, ze hebben er dus voor gezorgd dat het nog wel even mee kan, maar zoals ik al zei zie ik het daar geen 10 jaar meer staan.
Die nieuwe ingang stelt niet heel veel voor. Ik heb PHL duurdere constructies zien zetten om simpelweg een bouwput voor anderhalf/twee jaar aan het zicht te onttrekken. Ik zou me er niet blind op staren.
Maar als we het hebben over het binnenkort slopen van het Temple complex dan is "binnenkort" natuurlijk heel subjectief. Het is te verwachten dat de Geister Rikscha eerder gesloopt wordt. Daarnaast moet nog ergens een vervanger voor Fantissima komen. Dus het zou me niet verbazen als we over het volgende tijdsschema spreken:
2019/2020 - Sloop Geister Rikscha
2020 - Opening Rookburgh
2022/2023 - Sloop Silverado Theater
2023 - Opening nieuwe geister rikscha.
2024 - Opening Nieuw Theater dat dubbelt als Fantissima Theater
2024 - 2025 Sloop Temple Complex.
En daar kan nog makkelijk ergens een jaar uitstel/vertraging in komen. Daarnaast is PHL wispelturig. Het kan zomaar zijn dat er nog een project tussen komt dat we niet direct anticiperen. Denk aan de fruitwei achter Berlin, het Taron Wachtplein (of combinatie van die twee) of wellicht nog een aanpak van het Wuze Gedeelte (Ik zie ze achteraan de vijver nog wel volledig afgraven. De gebouwen in die hoek zijn eigendom van het park, dus als ze tot de weg kunnen graven komt een aardige ruimte vrij voor een indoor-attractie).. zo zijn er nog genoeg verrassingen die we kunnen krijgen.
-
Citaat:
Phantasiastisch
Een attractie onderhouden en open houden, die niet ten volle benut kan worden, is toch veel weggesmeten geld, vermoed ik? :)
Daar zeg je het: ze onderhouden hem dan ook praktisch niet volgens mij. Of toch niet erg grondig. Deze zomer hebben wij hem gedaan en op onze boothelft deed één van de vier waterkanonnen het helemaal niet, van een andere was ergens iets afgebroken of krom wat het schieten / richten bemoeilijkte (ik weet niet meer precies wat) en tijdens de rondvaart zelf zijn maar 2 (!) effecten afgegaan terwijl we de meeste, zo niet allemaal wel geraakt hebben. En wij helemaal uitgeput van het draaien aan die kanonnen. :p
Open houden, tja, er stond maar 1 operator en het was meteen instappen. Ik denk dat het voor de buren vooral niet te druk moet worden daar, maar zoals de dag dat wij er waren hebben ze er denk ik weinig last van.
Ik hoop toch dat de attractie blijft, of in ieder geval de vijver met het pad errond. De attractie mag wel eens onderhoud krijgen, maar het is een behoorlijke verademing hoe rustig het is als je daar even een kwartiertje rond die vijver wandelt en de attractie doet. We zijn maar op onze tweede bezoekdag naar daar gelopen, op de kaart ziet het er maar een saai stuk uit, maar in het echt is het meer de moeite. Ik overdrijf nu misschien een beetje, maar je moet het toch eens zelf gezien hebben vind ik. :)
-
Citaat:
Michielsken
Wuze Town is niet gemaakt op een doorstroom van zoveel mensen naar een nieuw gebied. Er zijn wel doorgangen gemaakt, zoals op de half verborgen tweede verdieping, maar de hele opbouw van die hal is niet gericht op heel veel extra mensen. Daarnaast gaan die buren echt niet blij zijn met een nieuwbouwproject aan 'hun' kant van het park, want hoe je het ook aanlegt, er komen sowieso meer bezoekers aan die kant.
Enerzijds moeten de bezoekers moeten niet allemaal door Wuze Town. Ze wandelen naar het nieuwe gebouw dat kan aansluiten vlak achter Wolke's Luftpost (langs waar iedereen momenteel ook naar Temple, Hollywood en Wakobato gaat).
Anderzijds kan er hier en daar wel een opening gemaakt worden in de muur van Wuze Town. Het hoogteverschil (de huidige helling tussen de 2 gebouwen) laat ik in het midden want structureel kunnen ze dat veranderen zodat dit al geen probleem zou vormen. Het Wuze Town gebouw is qua wandelpaden niet veel breder dan op sommige andere punten in het park dus daar zou ik niet op verder gaan.
Wat betreft "meer bezoekers": die komen sowieso. Het park wordt populairder, bezoekersaantallen steigen en die bezoekers moet je toch ergens kwijt kunnen.
Daarnaast gaat Rookburgh ongetwijfeld ook voor meer bezoekers zorgen in het Fantasy gebied. De Temple site gaat in de toekomst ongetwijfeld plaats moeten maken voor iets nieuws. Ik zou niet kijken naar dat dit meer bezoekers rond de vijver gaat brengen.
Als je dat wel doet en als Phantasialand de bezoekers hier wil weghouden, dan gooien ze het gebouw gewoon tegen de vlakte en zetten er een gebouw enkel bedoeld voor Fantissima.
Hoewel dat nonsens zou zijn om dat te doen omwille van het toenemende aantal bezoekers aan deze kant van het park. Er komen overigens nu al veel mensen op drukkere dagen voor Hollywood Tour & ToTNH. Dat aantal bezoekers gaat dus geen rol spelen.
Citaat:
coasterfrenzy
Dus het zou me niet verbazen als we over het volgende tijdsschema spreken:
2019/2020 - Sloop Geister Rikscha
2020 - Opening Rookburgh
2022/2023 - Sloop Silverado Theater
2023 - Opening nieuwe geister rikscha.
2024 - Opening Nieuw Theater dat dubbelt als Fantissima Theater
2024 - 2025 Sloop Temple Complex.
Zoiets denk ik ook dat het zal worden. Temple die nog 5 jaar rondjes rijdt... Dat is wat ik bedoel met niet lang meer.
Citaat:
coasterfrenzy
(...) Denk aan de fruitwei achter Berlin, het Taron Wachtplein (of combinatie van die twee) of wellicht nog een aanpak van het Wuze Gedeelte
Is het raar dat ik meer nieuwsgierig ben naar wat ze hiermee gaan doen dan wat de eindbestemming van Temple zal zijn? :p
Citaat:
coasterfrenzy
Ik zie ze achteraan de vijver nog wel volledig afgraven. De gebouwen in die hoek zijn eigendom van het park, dus als ze tot de weg kunnen graven komt een aardige ruimte vrij voor een indoor-attractie... zo zijn er nog genoeg verrassingen die we kunnen krijgen.
Ja, precies. Baum erger Irrgarten (dat kinderdoolhof) erbij betrekken en de nieuwe hal eventueel vlak tegen Wuze Town plaatsen en je hebt de grootste site van het hele park waar een groot indoorgedeelte kan komen...
-
Wakobato is de grootste rommel die PHL in de afgelopen jaren gezet heeft.. Het concept vind ik werkelijk briljant. Je mag de vijver niet bebouwen? Prima, dan laten we de attractie er wel op drijven.. maar de uitwerking is helaas enorm triest. Deels ook veroordzaakt door de buren. Veel effecten zijn inderdaad afgezet en het verbaasd me te horen dat deze zomer de waterspuiten het überhaupt nog deden, want naar wat ik begrepen heb horen ook die doorgaans af te staan vanwege "Geluidsoverlast".
Maar ook als alles prima zou werken, is dit toch niet helemaal de attractie die het had kunnen zijn. Ik had hier toch veel liever een soort Open-air-darkride gezien. Zoals dat boottochtje van Epedimaïs in Parc Asterix.. Leg bijvoorbeeld een wuze in een hangmat die ligt te slapen en laat die zo'n waterstraal in het gezicht krijgen. Op die manier had je aardig wat toffe scenes en een goede attractie kunnen creëren. Wat er nu staat was al matig bij opening en het gezaag van de buren heeft er geen goed aan gedaan.
Neemt echter niet weg dat de attractie voorlopig waarschijnlijk zo blijft. Het neemt eigenlijk geen ruimte in beslag (vijver mag immers toch niet bebouwd worden) en dat ene personeelslid is nu ook niet direct een gigantische kostenpost. Toch hoop ik dat ze er ooit nog meer mee gaan doen, maar ik vrees dat daarvoor eerst een overeenstemming met de buren bereikt moet worden (en ook tussen de buren onderling).
-
Citaat:
coasterfrenzy
Wakobato is de grootste rommel die PHL in de afgelopen jaren gezet heeft.. Het concept vind ik werkelijk briljant. Je mag de vijver niet bebouwen? Prima, dan laten we de attractie er wel op drijven.. maar de uitwerking is helaas enorm triest. Deels ook veroordzaakt door de buren. Veel effecten zijn inderdaad afgezet en het verbaasd me te horen dat deze zomer de waterspuiten het überhaupt nog deden, want naar wat ik begrepen heb horen ook die doorgaans af te staan vanwege "Geluidsoverlast".
Ah zo, de effecten zijn gewoon uitgezet, oké... ;) Hebben wij dit gemist in het station of geven ze dat niet aan? Die operator moet ook gelachen hebben met ons dan. Ik moet wel zeggen, het is misschien niet helemaal de insteek van de attractie, maar de verrassing om plots een tweede effect te zien dat werkt is ook wel leuk hoor, haha! :)
Dat de attractie volledig drijft is inderdaad wel geniaal gevonden. Kan Bellewaerde eigenlijk ook niet zo'n truc uithalen? :p
-
Als er 2 effecten en de pompen werken, mag je er van uit gaan dat ze niet waren af gezet (tenminste niet op dat moment), maar dat de rest gewoon heel stroef staat afgesteld en/of kapot was.
-
Citaat:
coasterfrenzy
Wakobato is de grootste rommel die PHL in de afgelopen jaren gezet heeft...
Hoe vat je Wakobato samen in 1 zin. :D
De situatie gaat wellicht niet snel veranderen... Echt jammer. Toch raar dat net dit het stukje is waar het allemaal mee begonnen iets meer dan 51 jaar geleden...
-
Citaat:
Phantasiastisch
Hoe vat je Wakobato samen in 1 zin. :D
De situatie gaat wellicht niet snel veranderen... Echt jammer. Toch raar dat net dit het stukje is waar het allemaal mee begonnen iets meer dan 51 jaar geleden...
Nou.. eigenlijk begon het om de vijver heen, niet op de vijver. Die boot-tour was pas later geopend als ik me niet vergis.
Als je van nostalgie houdt: Het paleis van het sprookje "Der kleiner Muck" bestaat nog, maar heeft nieuwe theming gekregen. Is nu een huisje waar water naar beneden valt in een soort ton.
-
Citaat:
coasterfrenzy
Nou.. eigenlijk begon het om de vijver heen, niet op de vijver. Die boot-tour was pas later geopend als ik me niet vergis.
Als je van nostalgie houdt: Het paleis van het sprookje "Der kleiner Muck" bestaat nog, maar heeft nieuwe theming gekregen. Is nu een huisje waar water naar beneden valt in een soort ton.
Ja, dat weet ik. En je vergist je niet. Ik bedoelde meer figuurlijk dat het net in dit deel van het park ooit begonnen is. Waar heel veel bezoekers rondliepen. En nu moeten die 'bezoekers' noodgedwongen wegblijven uit dit deel van het park als Wakobato gesloten is. Want buiten mensen die picknicken komen er op die dagen helemaal geen mensen meer. Echt triest.
-
Citaat:
Phantasiastisch
Ja, dat weet ik. En je vergist je niet. Ik bedoelde meer figuurlijk dat het net in dit deel van het park ooit begonnen is. Waar heel veel bezoekers rondliepen. En nu moeten die 'bezoekers' noodgedwongen wegblijven uit dit deel van het park als Wakobato gesloten is. Want buiten mensen die picknicken komen er op die dagen helemaal geen mensen meer. Echt triest.
Sterker nog. Ik heb al diverse keren gezien dat die hoek van het park gewoon afgesloten is als Wakobato gesloten is (waarbij dus ook het kinderdoolhof niet toegankelijk is). Ik weet niet of ze dat altijd doen, maar dat betekent dat zelfs die picnickers er niet eens meer (kunnen) komen.. Jammer, want door het vele groen is het eigenlijk wel een mooi hoekje.
Misschien moet PHL toch maar eens alle huizen die aan het park grenzen stilletjes gaan opkopen om ze vervolgens te vervangen door een geluidsmuur :p
-
Citaat:
coasterfrenzy
Sterker nog. Ik heb al diverse keren gezien dat die hoek van het park gewoon afgesloten is als Wakobato gesloten is (waarbij dus ook het kinderdoolhof niet toegankelijk is). Ik weet niet of ze dat altijd doen, maar dat betekent dat zelfs die picnickers er niet eens meer (kunnen) komen.. Jammer, want door het vele groen is het eigenlijk wel een mooi hoekje.
Ik heb Wakobato al vaak gesloten gezien (doordeweeks) maar wij konden wel rond de vijver wandelen. Dus altijd sluiten ze het niet af.
Citaat:
coasterfrenzy
Misschien moet PHL toch maar eens alle huizen die aan het park grenzen stilletjes gaan opkopen om ze vervolgens te vervangen door een geluidsmuur :p
Je zegt het wel voor te lachen en het klinkt gek maar dat is iets wat ik al lang denk.
De hele wijk opkopen en er personeel laten wonen. Problem solved.
Ik weet natuurlijk dat het allemaal niet zo eenvoudig is maar de situatie is niet oké. Phantasialand was er eerst, die wijk is recenter en is er gekomen nadat het park er al was.
Maar het is makkelijk tegenwoordig... Een bouwgrond goedkoop kunnen kopen door een pretpark naast de deur en vervolgens te lopen klagen voor geluidsoverlast.
Het ergste is dat die mensen nog gesteund worden door de politiek en ze hun zin krijgen. Geheel onlogisch toch.
Ik ga toch ook niet naast een luchthaven wonen en dan klagen dat er te veel vliegtuigen over vliegen.
-
Citaat:
Phantasiastisch
Ik ga toch ook niet naast een luchthaven wonen en dan klagen dat er te veel vliegtuigen over vliegen.
Maar je gaat misschien wel naast een vliegveldje voor sportvliegtuigjes wonen en je boosheid is begrijpelijk wanneer dat veldje plots doorontwikkelt tot een internationale luchthaven. :p
-
Citaat:
Pretparkfreak7
Maar je gaat misschien wel naast een vliegveldje voor sportvliegtuigjes wonen en je boosheid is begrijpelijk wanneer dat veldje plots doorontwikkelt tot een internationale luchthaven. :p
Bedrijven groeien. Dat is common sense en letterlijk een van de eerste dingen die je leerst met economie in de eerste klas middelbaar.
Fout ligt - vind ik - ook bij een overheid die de grond beschikbaar stelt voor woonwijken. Ze weten donders goed dat er heibel mee komt, maar ook nu blijven ze dat nog doen.
-
Paar nieuwe updates:
-Dit jaar maken ze heel het gebouw schoon ( vorig jaar deden ze alleen fantissima side )
-Ze hebben het gebouw opnieuw geverfd bij het fantissima gedeelte + boven de ingang van hollywood tour en de temple of the night hawk
-
Citaat:
_robin_
Paar nieuwe updates:
-Dit jaar maken ze heel het gebouw schoon ( vorig jaar deden ze alleen fantissima side )
-Ze hebben het gebouw opnieuw geverfd bij het fantissima gedeelte + boven de ingang van hollywood tour en de temple of the night hawk
Maw: het gebouw moet nog minstens 5 jaar dienen voor wat het dient :-p
-
Citaat:
PyongWon
Maw: het gebouw moet nog minstens 5 jaar dienen voor wat het dient :-p
Zou ik niet te hard roepen. De Gondelbahn had in het jaar voor sluiting nog heel wat nieuwe kleertjes gekregen voor de poppen. Dus ze kijken er duidelijk niet op een paar euro in onderhoud.
-
Citaat:
coasterfrenzy
Zou ik niet te hard roepen. De Gondelbahn had in het jaar voor sluiting nog heel wat nieuwe kleertjes gekregen voor de poppen. Dus ze kijken er duidelijk niet op een paar euro in onderhoud.
Ze lijken hun best te doen voor Temple waardoor iedereen verwacht dat Geister Rikscha eerst gesloopt zal worden. Ik zie opeens binnen x aantal tijd de kranen komen aanrijden om het Temple gebouw beginnen te ontmantelen. Zonder aankondiging. Dan hebben ze onze gedachten toch maar mooi in de verkeerde richting gestuurd. Zou lachen zijn. :D
-
Net op facebook een aankondiging gezien. TOTNH wordt Crazy bats.
Ik dacht het is 1 april vandaag.. Ze zijn een dag te vroeg. :p
-
Als dit geen 1 april grap is, wat wel vrij reëel zou kunnen zijn want ik zie de link tussen die beestjes en WuzeTown echt niet, dan weten we direct ook waarom 25/06 geblokkeerd is in de hotels. Rookburgh is dus voor 2020, als het geen '1 april grap' is.
-
Citaat:
Michielsken
Als dit geen 1 april grap is, wat wel vrij reëel zou kunnen zijn want ik zie de link tussen die beestjes en WuzeTown echt niet, dan weten we direct ook waarom 25/06 geblokkeerd is in de hotels. Rookburgh is dus voor 2020, als het geen '1 april grap' is.
Kijk eens naar de muren rond rookburgh, vleermuizen enzo.. weet ge wel. Dit zal wel in een totaal plan voor dat stukje park passen.
Ik zie het wel zitten: Als Phantasialand iets doet, doen ze het meestal ook goed! Dus voor het eerst kijk ik uit naar een vr-achtbaan
😎
-
OOO meldt pas operatief met VR in de zomer. Rijdt die dan in het voorjaar zoals voorheen of is-ie zolang gesloten? De redenering hierboven van 25/06 klinkt zeer aannemelijk.
-
Als dit een 1-april grap is, dan wordt het wel een hele goede.. Vooral ten opzichte van pooopings.
Maar laten we ook eerlijk zijn: áls er een baan is die goed met VR zou werken, dan is het de temple wel. Ik meen iets opgevangen te hebben dat de baan gesloten was tijdens een speciaal evenement. Dus dat zou voor de ombouw kunnen zijn geweest.
Ze hebben het over de nieuwste VR techniek. Zouden ze opteren voor het systeem dat EP op CCC gebruikt? Op zich hebben ze de ruimte er wel voor. De wachtrij buiten beneden (die nooit gebruikt wordt) kunnen ze dan daadwerkelijk als wachtrij gebruiken. De wachtrij buiten boven gaat als uitgiftepunt voor de VR brillen dienen (Uitgang loopt er langs, dus inname kan ook meteen op die plek) en vervolgens loop je met de VR al op door die lelijke gang binnen heen de trap op naar het station.
Dat is tenminste hoe ik het dan zou inrichten.
-
Citaat:
coasterfrenzy
Als dit een 1-april grap is, dan wordt het wel een hele goede.. Vooral ten opzichte van pooopings.
Maar laten we ook eerlijk zijn: áls er een baan is die goed met VR zou werken, dan is het de temple wel. Ik meen iets opgevangen te hebben dat de baan gesloten was tijdens een speciaal evenement. Dus dat zou voor de ombouw kunnen zijn geweest.
Ze hebben het over de nieuwste VR techniek. Zouden ze opteren voor het systeem dat EP op CCC gebruikt? Op zich hebben ze de ruimte er wel voor. De wachtrij buiten beneden (die nooit gebruikt wordt) kunnen ze dan daadwerkelijk als wachtrij gebruiken. De wachtrij buiten boven gaat als uitgiftepunt voor de VR brillen dienen (Uitgang loopt er langs, dus inname kan ook meteen op die plek) en vervolgens loop je met de VR al op door die lelijke gang binnen heen de trap op naar het station.
Dat is tenminste hoe ik het dan zou inrichten.
Heb een vermoede dat er niet alleen vr komt. Maar dat er nog meer gebeurt daar binnen. VR toepassen duurt niet lang. Tuurlijk moet je het testen om te kijken of alles goed werkt. Maar dat duurt geen 2 maanden. Vandaag is er ook een evenement en is hij alweer niet open. Je moet stations altijd toepassen aan vr. Ik heb dus een vermoede dat ze ook het station + de wachtrij aan het renoveren zijn. We weten wel dat een temple sloop de komende jaren totaal niet aan de orde is ( als het geen 1 april grap is )
-
Ik ben toch echt benieuwd naar de toepassing van VR op deze baan. PHL was nooit voorstander van VR, maar heeft er wel de ideale baan voor. Hopelijk hebben ze een manier gevonden om de nadelen te beperken. Al ben ik nog altijd niet volledig zeker of dit geen aprilvis is...
-
Citaat:
Michielsken
Ik ben toch echt benieuwd naar de toepassing van VR op deze baan. PHL was nooit voorstander van VR, maar heeft er wel de ideale baan voor. Hopelijk hebben ze een manier gevonden om de nadelen te beperken. Al ben ik nog altijd niet volledig zeker of dit geen aprilvis is...
Het is met name de "Opening zomer 2019" en het feit dat de baan gesloten is bij bepaalde evenementen dat me sterk doet vermoeden dat het géén grap is. Als hij bij de evenement nog open was geweest, hadden ze morgen even goed kunnen roepen "Grapje!".. maar welke andere reden zouden ze hebben om dat ding gesloten te houden.
Wel beetje jammer dat ze voor een Happy Family spin-off gaan en geen eigen verhaal/thema creëren. In principe had je met het thema van "Hawk Mountains" echt wel iets moois kunnen doen.
-
Citaat:
coasterfrenzy
Wel beetje jammer dat ze voor een Happy Family spin-off gaan en geen eigen verhaal/thema creëren. In principe had je met het thema van "Hawk Mountains" echt wel iets moois kunnen doen.
Het feit dat het geen custom made thema is, is het bewijs dat Temple binnen enkele jaren toch gesloopt wordt. Er wordt wel tijdelijk geïnvesteerd maar niet te veel... Logisch voor een tijdelijke oplossing. :D :p
-
Volgens Loopings is ToTN gesloten tot aan de VR-opening eind juni. Een azijn-vraag waarvan ik dacht dat ik 'em nooit aan het alom gelikte PHL zou stellen: waar dient een wintersluiting dan voor? Alle begrip dat in de pretparkwereld echte nieuwigheden vaak pas tegen het hoogseizoen openen. Behalve meer bouwtijd zorgt een nieuwigheid dan voor extra publiciteit (en capaciteit).
Ik wil tijd & werk voor het ombouwen tot VR niet minimaliseren en PHL kennende, zullen ze ook uitwendig één en ander grondig willen veranderen. En bovendien heeft dit park een betrekkelijk korte winterpauze in vergelijking met de meeste andere parken die al eerder VR invoerden op een bestaande coaster.
Maar ik herinner me niet dat Revolution langdurig gesloten was bij de ombouw tot Mount M. En zelfs toen de remake van Dreamcatcher vertraging opliep door een externe oorzaak, bleef de coaster z'n gewone rondjes rijden.
-
Ik heb zo'n vermoeden dat FLY oorspronkelijk wel dit jaar zou moeten openen, maar de bouw lijkt een tijd stilgelegen te hebben. Het lijkt mij dat deze VR-ombouw vrij last-minute beslist is, om deze zomer toch iets nieuw te kunnen aankondigen.
-
Citaat:
Earlyspencer
Volgens Loopings is ToTN gesloten tot aan de VR-opening eind juni. Een azijn-vraag waarvan ik dacht dat ik 'em nooit aan het alom gelikte PHL zou stellen: waar dient een wintersluiting dan voor? Alle begrip dat in de pretparkwereld echte nieuwigheden vaak pas tegen het hoogseizoen openen. Behalve meer bouwtijd zorgt een nieuwigheid dan voor extra publiciteit (en capaciteit).
Ik wil tijd & werk voor het ombouwen tot VR niet minimaliseren en PHL kennende, zullen ze ook uitwendig één en ander grondig willen veranderen. En bovendien heeft dit park een betrekkelijk korte winterpauze in vergelijking met de meeste andere parken die al eerder VR invoerden op een bestaande coaster.
Maar ik herinner me niet dat Revolution langdurig gesloten was bij de ombouw tot Mount M. En zelfs toen de remake van Dreamcatcher vertraging opliep door een externe oorzaak, bleef de coaster z'n gewone rondjes rijden.
Hoezoe pooopings quoten als dit al veel langer door PHL zelf aangekondigd is via Social Media, Whatsapp en sinds 1 april ook in het park zelf?
In elk geval is de sluiting vrij lang en vanuit de Hollywood Tour is te zien dat de werkverlichting in TotNH aan is. Er wordt dus blijkbaar heel wat aan gedaan. Ik kan me best voorstellen dat men Thematisch nog een en ander aanpast in het station. Daarnaast zal er ook iets moeten komen om te meten waar de trein is. Mack deed dat tot nu toe altijd met sensoren in de wielen, maar het zou me niets verbazen als PHL voor een ander systeem kiest.
-
Citaat:
coasterfrenzy
Hoezoe pooopings quoten als dit al veel langer door PHL zelf aangekondigd is via Social Media, Whatsapp en sinds 1 april ook in het ...
Ik hoop dat op dit forum ook plaats is voor leden die geen extreme afkeer koesteren jegens het overzichtelijke jedoch soms stemmingmakende en sensatiezuchtige Looopings. En ook voor liefhebbers die niet elke kwek of tweet van andermans lievelingspark 24 op 24 en 7 op 7 volgen. Ik had een post of tien hierboven gevraagd of de attractie zou sluiten, en vond hier geen antwoord.
-
3 Bijlage(n)
Deze week is er heel wat gebeurd in de buiten wachtrij van de Temple of the Night Hawk/Crazy Bats.
-Hekken zijn Blauw/wit geverfd.
-Het gebouw zelf is op bepaalde plekken blauw geverfd (ingang en uitgang van het gebouw)
-Er zijn blauwe zeilen geplaatst boven de wachtrij van Crazy Bats.
-Er is een klein stukje muur weg gehaald. Er zijn geruchten dat daar de nieuwe ingang van de attractie komt. De oude ingang naast Hollywood Tour zou niet meer gebruikt gaan worden en wordt dus ook niks meer mee gedaan.
De geruchten zijn dat het thema van Crazy Bats een "ijs grot" wordt. Omdat buiten nu alles blauw/wit/zilver geverfd wordt denk ik dat dit gerucht inderdaad klopt. De naam "Temple of the Night Hawk zou helemaal verdwijnen. Ook de IMAscore soundtrack zal waarschijnlijk niet meer te horen zijn. Wat ik erg zonde vind. Want het is een van de mooiste IMAscore soundtracks van het park.
Waarschijnlijk kan je gewoon zonder VR rijden maar is er helemaal niks te zien onderweg. Geen effecten en geen muziek. Het wordt dus nog slechter als voorheen.
Ik blijf er bij dat ik dit thema totaal niet bij wuze town/fantasy vind passen.
(Het zijn en blijven natuurlijk geruchten)
-
Blij dat ze toch wat grondiger te werk gaan dan eerst gedacht. Lijkt me dus toch wel voor middellange termijn te worden. Ik blijf toch gokken dat deze nog zo'n 5 jaar minimum zal blijven bestaan, en we eerste China op de schop zullen zien gaan.
Wat betreft het thema, tjah, TotNH of Hollywood Tour vind ik beiden niet echt bij Fantasy passen, dus op zich kan het met Crazy Bats alleen maar verbeteren.
-
Het vorige thema paste zeker bij fantasy. Het was alleen helaas niet goed uitgewerkt. Het verhaal was dat de "night hawk" de oppergod van de wuzen was. Nu wordt het een thema wat gewoon totaal niet in het gebied past. Space Center is ooit aangepast omdat het niet bij wuze town paste. Dan past dit er ook niet bij.
-
Bij een ijsgrot verwacht ik wel blauw en wit.. maar zeer zeker niet die kleur donkerblauw. Denk dat dit eerder passend bij het IP gemaakt is. Alle reclame/aankondigingen tot nu toe zijn immers ook met vrij donker blauwe kleuren gedaan (ok?, ook daarvoor weer niet z? donkerblauw).
Die ingang verplaatsen is een goede zet. Velen hupten op die plek toch al snel over het muurtje heen, dus ze kijken goed naar het gedrag van de bezoekers en spelen er op in.
De naam TotNH is inderdaad overal al verdwenen (al sinds de opening). Onderweg was er sowieso al niets te zien, dus voor we de headset af zet zal het niet pers? slechter worden. Enkel de muziek valt idd weg, maar wellicht dat je w?l een koptelefoon op kunt houden?.
Qua uitwerking blijven er in elk geval nog veel vragen staan. Ze lijken er idd iets meer mee te doen dan verwacht. Nu hopen dat er in elk geval ?ets van niveau bereikt wordt.
-
Citaat:
_robin_
Het vorige thema paste zeker bij fantasy. Het was alleen helaas niet goed uitgewerkt. Het verhaal was dat de "night hawk" de oppergod van de wuzen was. Nu wordt het een thema wat gewoon totaal niet in het gebied past. Space Center is ooit aangepast omdat het niet bij wuze town paste. Dan past dit er ook niet bij.
Ok, dat was mij dus totaal niet duidelijk. Zelfs het jungle station kon ik niet rijmen met Wuze Town. Nog enkele maanden geduld tot de opening, want ik verwacht dat ze hier wel zeker over nagedacht hebben om het geheel te laten kloppen binnen het gebied.
-
Citaat:
simon
Ok, dat was mij dus totaal niet duidelijk. Zelfs het jungle station kon ik niet rijmen met Wuze Town. Nog enkele maanden geduld tot de opening, want ik verwacht dat ze hier wel zeker over nagedacht hebben om het geheel te laten kloppen binnen het gebied.
Alles van binnen blauw gemaakt in plaats van groen ;)
-
Nu is PHL nooit heel goed geweest met re-theming (Space Center -> Temple, Galaxy -> RfA).. en of Crazy Bats een geweldig goede re-theming wordt valt nog te zien. Maar het lijkt er op dat ze er in elk geval meer werk in steken dan vroeger/verwacht:
https://www.phantafriends.de/uploads...6ed54e0f7.jpeg
Met dank aan M!cha @ Phantafriends
-
1 Bijlage(n)
Update van Phantafriends:
Bijlage 1133
-
Oh neen! Iemand is naar Walibi Holland geweest ter inspiratie?!
-
Mascha heeft blijkbaar een 2’de carri?re als concept Artist gestart ...
-
Wel grappig hoe iedereen meteen over Walibi Holland begint zodra iets lelijk is :')
Zelf vind ik het er nog niet te slecht uitzien, al is het wel duidelijk dat ze hier geen miljoenen meer in pompen. Dit toont voor mij des te meer aan dat ze vonden dat TotNH niet meer kon, maar ze hem toch geen eeuwigheid meer willen houden.
-
Het is wel geen grafitti maar wel degelijk 3D letters die op de witte achtergrond zijn geplakt. Ziet er in het echt op zich niet verkeerd uit..
Het bordje ingang, is ook nog wel tof.. enkel die 2D varkens die ernaast hangen vind ik niet echt mooi uit zien.. Juist omdat je er onderdoor kunt lopen is het raar.
Ik begin wel het idee te krijgen dat de attractie op zich wel redelijk passend (bij het IP) afgewerkt wordt.. maar het blijft heel raar uit zien in dat themagebied (ook in het echt). Maar ach, dat hele gebouw ziet al lang niet goed meer uit. Gelukkig ligt het in die straat wel enigszins verstopt. Vooralsnog blijf ik erbij dat het vloekt zo hard maar kan, al ben ik wel ?ets positiever geworden van de uitwerking (al ben ik er nog niet helemaal).
-
Ik zal het inderdaad eerst in het echt moeten zien! Voorlopig maakt dit me nog niet helemaal warm...
-
Ongelooflijk eigenlijk hoe iedereen de afgelopen jaren zat te zagen dat Temple of the Nighthawk een nieuw thema of renovatie zou moeten krijgen. En nu ze dat eindelijk gerealiseerd hebben is het voor die klagers nog niet goed.
Ten eerste wordt dit laatste lelijke stukje Phantasialand eindelijk gemoderniseerd zodat het niveauverschil met de rest van het park minder groot is als voorheen.
Ten tweede is dit nog niet het eindresultaat. Niemand heeft de afgewerkte theming al gezien of reeds een onride gemaakt.
Ten derde, het is maar een tijdelijke overgangsoplossing van enkele jaren. Het is hierbij logisch dat ze hier geen Chiapas-, Klugheim- of Rookburgh-budjet tegenaan gooien.
:) :) :)
-
Citaat:
Phantasiastisch
Ongelooflijk eigenlijk hoe iedereen de afgelopen jaren zat te zagen dat Temple of the Nighthawk een nieuw thema of renovatie zou moeten krijgen. En nu ze dat eindelijk gerealiseerd hebben is het voor die klagers nog niet goed.
Ten eerste wordt dit laatste lelijke stukje Phantasialand eindelijk gemoderniseerd zodat het niveauverschil met de rest van het park minder groot is als voorheen.
Volgens mij is het net doordat je eerste stelling volgens velen niet klopt, dat er kritiek is.
De attractie wordt vernieuwd, maar het niveau blijft even laag als dat het was. Het verschil met de rest van het park blijft dus even groot.
Nu, dat is op basis van de eerste foto's h?. Ik ben wel volledig akkoord met je stelling 2 en 3. We moeten het eindresultaat afwachten en bovendien in het achterhoofd houden dat dit wellicht maar een tijdelijke overgangsoplossing is.
Op zich maakt dat 3e punt me wel eerder positief. Zoals hierboven al gesteld, het feit dat ze zo weinig geld in TotN pompen, maakt de kans wel groter dat ze van plan zijn om binnen enkele jaren de boel plat te gooien en er iets nieuw op te zetten. :)