-
Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020
Dit stemt me - hou je vast - enigszins positief. Dank ook @Simon voor de BJL-code bij Plopsa, al moet ik het zelf nog uittesten, zien en dan pas geloven. Iets zegt me dat dit in Coo, Hasselt en De Panne vlotter zal gaan dan in Hol.Park, maar ach. Mogelijk verstrekt BJL dezelfde info binnenkort in hun voordelen-update.
Feit is dat BJL met dit bijgestuurd abo-beleid in de toekomst gelooft en gelijktijdig realistisch is. Hopelijk sneuvelen niet te veel externe voordelen in 2020 en gelden alle gebruikelijke voordelen opnieuw in 2021. Tot zo ver mijn positieve oprisping van deze maand ...
-
Ik heb vandaag een mail ontvangen met informatie.
De prijzen voor het abonnement voor volledig 2021 staan er ook bij:
2. Wordt er een compensatie voorzien?
Uiteraard, alle reeds aangekochte abonnementen worden automatisch verlengd tot 30 juni 2021. Je dient hiervoor geen nieuw pasje op te halen aan de kassa. Het pasje dat je reeds in je bezit hebt, blijft geldig.
Bovendien zal ook iedereen die zich in bovenstaande situatie bevindt, de mogelijkheid hebben om zijn of haar abonnement voordelig te verlengen tot het einde van het seizoen in november 2021. Dat kan aan de infobalie of kassa van het park, volgens onderstaande tarieven:
- Bronze Pass: € 25
- Silver Pass: € 30
- Gold Pass: €40
Het aanbod is geldig van 1/07/2020 tot 8/11/2020.
-
Wow, we worden hier in snelheid gepakt, ik zal dus nog eens positief moeten zijn vandaag! Al zullen we zelf ook snel moeten zijn: het park wil ons geld uiterlijk op het einde van dit seizoen. Ergens snap ik het park ook wel: hoe sneller verse inkomsten, hoe beter.
Omdat 2021 - en zelfs 2020 - een grote onbekende is, denk ik niet dat veel abonnees al meteen op het aanbod zullen ingaan.
Ik ga alvast de kat uit de boom kijken tot de herfstvakantie, maar ik ben gecharmeerd door het aanbod. De kortingen ogen immers niet min in mijn zuinige ogen. Ik dacht met Zwarte Vrijdag vorig jaar 59 € te hebben betaald voor onze Zilveren abo's en € 74 voor Zilver incl. parking. De voorgaande jaren had ik Goud, maar dat was laatst aanzienlijk duurder dan Zilver incl. parking. Het aanbod voor 2021 komt dus neer op +/- 50% korting. Als ik het goed begrijp, kan je niet upgraden (Zilver 2020 -> Goud 2021). Dan wordt Zilver incl. parking minstens € 5 duurder dan Goud. Ik moet toch over iets kunnen zagen ...
Aangezien ze volgend jaar dus opnieuw drie abo-versies aanbieden, zullen de vele externe voordelen - die het prijsverschil mee bepalen - waarschijnlijk ook in 2021 grotendeels blijven gelden (in de positieve veronderstelling van een genormaliseerd 2021).
Ik lees tussen de regels dat de externe voordelen met een automatisch - dus kosteloos - verlengd abo, niet 100% gegarandeerd zijn. Je krijgt immers geen nieuwe pas, er zal dus nog steeds 2020 op prijken.
Nu nog hopen dat je als abonnee komende maanden op de meeste dagen vlot een toegang voor je hele gezelschap kan reserveren. Dan beloof ik plechtig om zo veel als mogelijk Lichtaart tijdens zomerse weekends en op feestdagen te mijden.
Het voelt wat onwennig aan om dit te typen, maar sjiek gedaan van BJL.
-
Wow, inderdaad snelle reactie van BBJ! Wellicht de eerste in België met 100 % heldere communicatie?
Mag zeker ook eens geprezen worden :)
-
Genoeg lof, er mag ook nog eens gek@kt worden. Online tickets op datum zijn te koop, maar abonnees kunnen nog niks reserveren. Ik zie dit eerder als en lepe streek dan een technisch manco.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Earlyspencer
Genoeg lof, er mag ook nog eens gek@kt worden. Online tickets op datum zijn te koop, maar abonnees kunnen nog niks reserveren. Ik zie dit eerder als en lepe streek dan een technisch manco.
Goh, vind het ergens maar normaal dat dagjesbezoekers die maar één maal per jaar het park bezoeken (en die ook meer betalen), een beetje een voorkeursbehandeling krijgen en zeker gaan zijn van hun datum waarop ze het park kunnen/mogen bezoeken. Abonnees zullen nadien ook wel toegang krijgen. Ik zou niet te snel oordelen. Sowieso krijgen abonnees ook plaats, maar misschien zijn ze niet meer 2x in de week welkom (wat ik enigszins als fan wel begrijp, iedereen moet immers kunnen genieten van BJL, alsook het park mag niet failliet gaan of dergelijke).
Niemand wilt toch dat Spanje BJL straft door investeringen uit te stellen, we gaan toch sowieso langer moeten wachten op investeringen, Bobbejaanland zou het nog aleen maar verergeren moesten ze nu in vele getale abonnees toelaten en betalende klanten de deur wijzen. Al is het natuurlijk een verhaal van En + En. Alleszins, wachten hoe dit evolueert.
Bij de Efteling werken ze nu ook met last-minutes (dat zijn dagen waarop het park niet volledig is uitverkocht, de overige plekken worden opgevuld met abonnees), zoiets lijkt me ook wel handig voor BJL.
Verder bedraagt de toegangsprijs deze zomervakantie 35 euro (ADK normaal 39,5 euro). Wat ik in de optiek van wat een abonnenemt kost, wel heel veel vind, zeker voor een 3/4 product (geen show, animatie, 1 attractie dicht, 2 VR attracties niet actief), gebukt onder coronamaatregelen. Maar ook hier lijkt me de financiële draagkracht van het park voorop te staan.
-
Ik benijd jouw altruïsme en geduld, Jak (toch geen telg van de Schoepen-dynastie?).
Abonnees kijken volgens mij toch harder uit naar een eerste parkbezoek dit seizoen dan de occasionele bezoekers. Natuurlijk besef ik donders goed dat die laatste categorie vers geld oplevert. Maar dat creëert de valse tegenstelling dat abo-houders 'gratis' naar binnen kunnen. Elke abo-houder heeft gemiddeld twee keer de volle kassaprijs betaald, terwijl BJL bij uitstek een park is waar veel occasionele bezoekers binnen komen met allerhande reducties. Met jouw bewering dat dagjesmensen meer betalen, riskeer je een herexamen economie.
Je vergelijking met Efteling gaat volgens mij ook niet op: Eft opende de eerste dagen exclusief voor abonnees. Dat zijn hun trouwste klanten en even belangrijk: die kennen de weg daar wel, wat het 'in de pas lopen' mogelijk vergemakkelijkt. Groot verschil is natuurlijk dat BJL pas opent bij aanvang van de zomervakantie. Ik snap wel - verstand komt met de tijd - dat alleen al daarom de Belgische parken graag wat meer op voorhand hadden geopend, om b.v. exclusief voor abo-houders te proefdraaien.
Ervaring en gesprekken met personeelsleden leert me dat de eerste weekdagen van juli doorgaans kalm zijn in BJL: sommigen hebben nog examens, er is nog geen bouwverlof, het valt +/- samen met Rock Werchter, sommige kortingen zijn excl. juli en aug., veel mensen vertrekken naar zee of naar het buitenland, ... Natuurlijk zal dit totaal anders zijn op woensdag 1 juli 2020. Maar of het op dan meteen een overrompeling wordt en de abo-houders daarom on hold moeten worden gezet? Het park zou beter abo-houders ontmoedigen op weekends en officiële feestdagen, denk ik vol ongeduld en pragmatisme.
Inkom reserveren op de webstek van Slagharen lukt mij ook al niet. Je moet - een verdacht voorteken - al je toegangsoptie bepalen nog voor je een datum kan kiezen. Naast de aankoop-optie zijn er deze twee mogelijkheden: als abo-houder (ik veronderstel uitsluitend een Slagharen-abo) of met een pre-sale-ticket, 'partnerticket' genoemd. Ik heb tevergeefs de twee laatste opties geprobeerd met het nr. van m'n BJL-Silver-abo. Dan nummer werd niet aanvaard.
Er is dus al veel beloofd aan de abo-houders maar ik heb tot op heden drie keer niks in handen. En wil wel één en ander plannen: een eerste bezoekje aan mijn thuispark en een eenmalig bezoek aan Slagharen als bevriend abonnee (ik offer dit jaar al geplande uitjes naar Mirabilandia, Bonbonland, Belantis, Tusenfryd, MPG, Aqualud en Bø Sommarland op). Probeer Slagharen dit maar eens te combineren met een pre-sale-toegang voor Wal. Hol. op een aansluitende dag. En pas daarna kan je een overnachting proberen te boeken. Benieuwd hoe mensen met minder vrije tijd die klus gaan klaren.
-
Wat de voordelen van het bobbejaanland-abonnement betreft, ondertussen is het al wel terug mogelijk om een reservering te maken bij MPG sinds een paar dagen. Bij Slagharen inderdaad nog niet, voor zover ik weet.
-
MPG:
Optie 'Gratis kaartje' Ik krijg dezelfde foutmelding ('ongeldige code') bij MPG als bij Slagharen :(
Optie 'Ik heb ticket zonder datum': idem :(
Update: je moet voor seizoenspas gaan.
Wel verwarrend want ze tonen een MPG-abo als klik-icoon.
Klik je verder, dan is er de optie 'abo's van andere parken'
Daar staan dan de keuzes met o.a. een Slagharen-abo of een Belantis abo of ... andere.
BJL staat er niet in vermeld.
Ja kan dus ook niet meteen je abo-nummer testen.
Je moet het park mailen
-
Bobbejaanland heeft op enkele plaatsen overkapping voorzien om schaduwplekken te creëren. Op de foto's in deze link zien we bij de picknick plek naast de bob express en in de wachtrij van Dreamcatcher zo'n doek hangen, bovendien zien we ook een deel van de herschilderde Dreamcatcher. Ik moet zegge dat dit wel mooi staat bij die rotsen.
https://m.facebook.com/story.php?sto...16323691778672
-
Citaat:
Earlyspencer
Idd, ik heb gisteren de site bezocht en ik zag dat tickets op datum inderdaad gekocht kunnen worden.
Ik heb vervolgens Bobbejaanland een bericht gestuurd:
"Beste, als abonnementhouder kan ik nog geen reservering maken voor een bezoek aan het park terwijl het reserveringssysteem wel al operationeel is voor ticket-kopers. Ik zou er graag bij zijn op 1 juli. Het zou fijn zijn als jullie ons de kans geven om te reserveren."
Het antwoord van Bobbejaanland:
"Dag *****, het reservatieplatform wordt volgende week gelanceerd. Vanaf dan kan je meteen reserveren. :)"
Kortom, liegen kunnen ze ook als de beste! Echt een schande.
-
Zo'n systeem voor abohouders zal er nog wel komen. Zo'n systeem hadden ze vroeger niet en nu moet zoiets op een paar weken tijd op poten gezet worden.
-
"Liegen en schande" vind zelfs ik als beroeps-zeurkous nogal beladen. De realiteit ligt mogelijk ergens tussen een lepe streek (zo veel mogelijk verse inkomsten, pech voor wie al betaald heeft) en het technisch op punt zetten van het online reserveren.
Wat dat laatste betreft moet BJL IC-Technisch immers op één lijn zitten met MPG en Slagharen. Daar geldt onderling voor abo-houders het equivalent van "als jij de jouwe laat zien, laat ik de mijne zien."
Ik kreeg van BJL geen antwoord op de vraag hoe korting in Hol. Park te verzilveren.
En voer voor een ander topic, maar ach: voor Coo kan je nog geen online tickets kopen voor 1 of 2 juli. En Tripsdrill liet me weten dat ze online tickets maar tot 10 dagen vooraf aanbieden. Prima voor locals maar ik wil me wel tijdig van verblijf verzekeren.
-
Ik heb nog verder contact gehad met Bobbejaanland. Men vertelde dat volgende week het reservatieplatform wordt gelanceerd. Ik wil er graag bij zijn op 1 juli dus mijn reactie kwam vanuit de ongerustheid dat die dag volzet zou zijn. Ik denk namelijk dat ze hier in België veel strikter gaan zijn met de controle op max. parkcapaciteit.
Ik klaag écht niet snel maar dit vond ik gewoon jammer. Ongeacht of het nu technisch is, ik vind het alsnog spijtig dat men niet ervoor gezorgd heeft dat het gelijktijdig gelanceerd wordt. Ik weet hoeveel werk hier in kruipt maar dat beperkte capaciteit een maatregel zou worden en daarvoor reservatie noodzakelijk nodig zou zijn, was al snel te voorspellen.
Een pre-opening voor abo's gaat zeker niet gebeuren doordat ze zo laat in het seizoen pas open mogen, wat ik uiteraard meer dan logisch zou vinden.
Mijn vriendin had even later ook naar Bobbejaanland gestuurd, ze wilde eens zien wat ze tegen haar zouden zeggen. Tegen haar vertelde ze dat enkel ticket kopers al kunnen reserveren en dat het reservatieplatform voor abonnees pas volgende week gelanceerd zal worden.
Hebben ze echt zo snel geleerd om open en eerlijk te communiceren? :p
Ik klaag niet snel, maar dit vond ik niet oké. Ik zal ook niet snel negatief praten over Bobbejaanland (of eender welk ander park). :)
-
Met een BJL-abo een dagje Movie Park reserveren: gelukt :) Via (alle) abonnementen -> partner-parken -> BJL staat er nu wel tussen. Wel eigenaardig: je moet online geen abo-nummer invoeren, gewoon je naam + mail-adres e.a. Dan krijg je per mail je dag-reservatie met barcode en de vermelding "Reservation for partner season ticket Bobbejaanland". Aangezien we maar met een half gezin gaan en dus later nog eens later voltallig willen gaan, hoop ik niet dat het een eenmalige gratis toegang betreft. Online zullen we door dit systeem - zonder nummers in te voeren - in elk geval geen obstakel ondervinden bij een latere reservering.
Bij Slagharen lijkt er enkel de optie te bestaan voor eigen abo's en eerder online gekochte tickets. Ik heb ze een mailtje gestuurd.
-
Ook Bobbejaanland heeft zijn reserveringsysteem online gezet.
Voor diegene die bij MPG al een reservering hebben gemaakt, gaat dit reserveringssyteem wel vrij bekend voorkomen denk ik! :)
-
Oei, moet ik mij aangesproken voelen? Bij MPG was er geen barcode-getallenreeks nodig, hier wel.
3/4 van ons gezin heeft een reservatie voor 01/07 in BJL :) Waag het niet om binnen onze anderhalve meter te komen, forumleden en lezers!
Het overige vierde van het gezin gaat niet mee want er wordt vanuit Lichtaart doorgereden richting Plopsa Coo (gekocht met BJL-abo-korting), Miramar Weinheim (nog niet gekocht en onder voorbehoud), Zoo Heidelberg (idem), Tripsdrill (o.v. want nog niet te koop), Legoland Deutschland (probleemloos gereserveerd met abo), Ulm Münster Turm (o.v.), Sea Life Speyer (probleemloos gereserveerd met abo), Holiday Park (gekocht met een korting-code van een Duitse parkenwebsite), Porta Nigra Trier (o.v.) en heel misschien Eifelpark. Die laatste vind dit belachelijk duur (33 € p.p.) voor een afgedankte coaster, een rodelbaan met kapsones, en prefab-kermis-fluim en wat inheemse beesten ... Ja, er is de nieuwe valtoren. Enthousiaste kenners mogen me altijd proberen te overtuigen. Al wie weet hoe je daar korting kan versieren: spreek!
Slagharenaren en Movieparkers zijn ook welkom in BJL. Maar het zijn weer de krenterige Kezen die moeilijk moeten doen. Onderstaand antwoord uit Overijssel kreeg ik deze ochtend in m'n mailbox:
Citaat:
"Het is op dit moment nog niet mogelijk om met je Bobbejaanland abonnement bij ons te reserveren. Je ontvangt een melding van Bobbejaanland zodra het systeem gereed is. Excuses voor het ongemak."
-
Yes! Bobbejaanland op 1 juli check! Ik vraag me wel af hoeveel het maximum aantal personen bedraagt tijdens een dagje Bobbejaanland in coronatijdperk.
-
3 van de 4 reservaties is gelukt. Een vriend heeft een abonnement aangekocht maar nog niet ontvangen. Je kan dit aanduiden onder de module "abonnement: nog niet ontvangen".
Hij moet dan normaal een code ingeven dat op het toegangsticket staat waarmee hij binnen geraakt en dan zijn abo kan afhalen aan het infopunt. Echter krijgt hij een foutmelding dat de code onjuist is.
Iemand die dit ook voor heeft?
Iemand die de oplossing weet?
(Bobbejaanland heeft nog niet geantwoordt op mijn bericht.)
Alvast bedankt!
-
Ik ben vers lid van de FB-groep 'Bobbejaanland abonnementen' of zo iets. Daar heeft iemand hetzelfde probleem. Het nummer van de barcode bij de aankoop van het abo wordt nu bij reservering niet herkend. Bellen is de boodschap!
-
Ik heb het gisterenavond om 23u nog eens geprobeerd en toen lukte het wel. Ze hebben het probleem opgelost.
Toch bedankt voor het antwoord!
-
Citaat:
Earlyspencer
Eifelpark. Die laatste vind dit belachelijk duur (33 € p.p.) voor een afgedankte coaster, een rodelbaan met kapsones, en prefab-kermis-fluim en wat inheemse beesten ... Ja, er is de nieuwe valtoren. Enthousiaste kenners mogen me altijd proberen te overtuigen. Al wie weet hoe je daar korting kan versieren: spreek!
Oei. Ik vond Eifelpark altijd een heel charmant parkje, maar wist niet dat het zo duur geworden was. Zelfs als 'enthousiaste kenner' moet ik dus zeggen dat dat park z'n prijs niet waard is... :p
Het probleem is natuurlijk dat je als pretparkfan mee betaalt voor het dierenpark, zelfs als je dat (zoals in mijn geval) eigenlijk geen *** interesseert...
-
In een interview met Radio 2 vanmorgen zei Yves Peeters dat mondmaskers op achtbanen verplicht zouden worden op achtbanen, en dat ook Kinderland en El Paso gesloten blijven, net zoals de VR/3D attracties (wat al aangekondigd was).
-
El Paso gesloten? Daar zouden ze perfect kunnen spreiden telkens een karretje tussen dus begrijp de keuze niet goed.
-
waarschijnlijk omdat je die pistolen vastneemt, en dat dan telkens ontsmet zou moeten worden?
-
In Lego Indoor Oberhausen speelden ze afgelopen zondag elk kwartier een 4D film en was de interactieve darkride met tijdslots geopend. Natuurlijk: dat parkje heeft voor het overige niet zo veel te bieden. Maar dat soort attracties kan dus wel degelijk coronaproof opereren. Voor zo ver het niet botst met de lokale wetgeving.
Het niet openen van één en ander (4D, Time en dino's in MPG en nu dit allemaal in BJL) is dus een besparende maatregel.
Minder inkomsten en meer kosten => minder attracties open. Er is iets voor te vinden maar ik juich het geenszins toe. Voor wie de volle pot betaalt, is dit echt wel sneu.
Dit ruikt toch sterk naar een dictaat van PR. Zou Wal. Popcorn en CoT dicht gooien, denk het niet.
@sirocco: thx
-
Dit is inderdaad zeer waarschijnlijk gewoon wegens besparingen. Het desinfecteren van attracties als El Paso is denk ik toch wat arbeidsintensiever dan bij achtbanen en we weten allemaal dat er graag op personeel bespaard wordt in Lichtaart. Echt missen zal ik die attractie wel niet doen: het is iets voor een keertje als je wat tijd over hebt vind ik, maar het is wel weer wat capaciteit dat weggenomen wordt in de drukke zomermaanden. Dat de VR tijdelijk verdwijnt juich ik alleen maar toe!
-
Een prachtig filmpje over de sympathieke conciërge van Bobbejaanland die vertelt over de stilte in het park. Inclusief dronebeelden van het hele park en een paar close shots van de vernieuwing rond Indiana River.
https://youtu.be/iRZpq6ID7DA
-
En dat o zo toepasselijk lied erbij: ontroerend. Alleen zal de conciërge tot het jaar 2135 moeten wachten op een zonsverduistering in BJL.
-
Citaat:
Earlyspencer
Alleen zal de conciërge tot het jaar 2135 moeten wachten op een zonsverduistering in BJL.
Haha, geweldig!
Ben ook blij te zien dat de nieuwe toegangspoortjes geïnstalleerd werden.
-
off-topic: het hoeft misschien niet over een volledige verduistering te gaan voor hem, dat weten wij niet hé :p
Op donderdag 10 juni 2021 zal er een zonsverduistering plaatsvinden die 26% van de zonnediameter bedekt. Rond 11u17 zal het begin van de eclips te zien zijn. Bij helder weer is de verduistering goed te zien.
Begin van de eclips 11u17
Maximale eclips 12u19
Einde van de eclips 13u25
Op dinsdag 25 oktober 2022 is er opnieuw een zonsverduistering te zien. Tussen 11u09 en 13u00 zal 19% van de zon haar oppervlakte bedekt zijn.
Begin van de eclips 11u09
Maximale eclips 12u04
Einde van de eclips 13u00
Op zaterdag 25 maart 2025 vindt een zonsverduistering plaats waarbij 35% van de zonnediameter wordt verduisterd. Dit gebeurt op de middag tussen 12u13 en 14u. Bij mooi weer is de hele verduistering goed waar te nemen.
Begin van de eclips 12u13
Maximale eclips 13u07
Einde van de eclips 14u01
Op 12 augustus 2026 is er eindelijk een zonsverduistering die écht de moeite waard is. Die woensdag wordt 91% van de zonnediameter verduisterd. Niet zo spectaculair als in 1999 dus, maar zeker de moeite. De eclips vindt 's avonds plaats, en het einde kunnen we niet meer meemaken. De verduistering is maximaal om 20u13, met een zonshoogte van zo'n 7°.
Begin van de eclips 19u19
Maximale eclips 20u13
Einde van de eclips 21u05 (zonsondergang)
bron: https://www.urania.be/astronomie/dos...psen-in-belgie
-
De Noren en de Denen zouden ons toch mogelijk toelaten deze zomer, nadat ondergetekende alle verblijf en transport heeft geannuleerd.
Tusenfryd verplicht natuurlijk ook een datum-reservatie voor haar eigen abonnees. De verkoop van abo's is er trouwens stop gezet. Dat ze niets melden over bevriende abonnees is te begrijpen, gelet op de perifere ligging van het land. Het doet desalniettemin mijn respect voor Bobbejaanland en Movie Park toenemen omdat beide parken zich op de website vlot open stellen voor externe abo-houders. Schaam op jullie Slagharen, waar dit na bijna een maand park-opening nog steeds niet kan!
Maar goed, weekend of niet, de Noren antwoorden razendsnel op een mail en dan nog positief ook. Ik speel even vertaler
Citaat:
"Bedankt voor uw aanvraag. Als u de een abo heeft voor andere park van Parques Reunidos, dan zou deze bij ons geldig moeten zijn. Het is aangewezen om deze voordelen te controleren bij uw thuis-park. Als je abo hier geldig is, hoef je geen dag te reserveren, maar toon je de kaart bij de ingang."
Ons bezoek aan Scandinavië is deze zomer verre van zeker, maar dit is toch fakking positief. :) :) :) Wellicht redeneert zo'n park dat ze hoop en al 200 Denen, 100 Duitsers, 100 NL'ers en 4 Belgen (eigenlijk drie want mijn madam is Noorse) zullen mogen ontvangen met hun extern abo. Zelfs voor een middelmatig park met strenge bezoeker-restricties is dat quantité négligeable.
Om een gelijkaardige reden zijn de tolwegen in Noorwegen gratis voor buitenlandse wagens. Automatische inning invoeren zou veel meer kosten aan apparatuur en administratie dan dat het iets zou opleveren.
-
Citaat:
Earlyspencer
De Noren en de Denen zouden ons toch mogelijk toelaten deze zomer, nadat ondergetekende alle verblijf en transport heeft geannuleerd.
Ja, we hebben het gisteren ook ontdekt :)
We hebben voorlopig nog niks geannuleerd, want anders gingen de kosten voor ons zijn. Zweden gaan we niet meer doen deze zomervakantie, aangezien het daar toch niet echt aan te raden is. In België mag je wel Zweden bezoeken, in Nederland moet je bij terugkomst 2 weken in quarantaine.
In Stockholm heeft er verleden week zelf een hotel onze boeking geannuleerd.
Denemarken zal waarschijnlijk wel door kunnen gaan. We gaan wel alles met de auto doen, ipv vliegtuig/openbaar vervoer.
Ondertussen zitten we al aan reisplan C :)
-
Goed om te zien dat er nog zo'n gemotiveerde mensen zijn. Die man doet dat met hart en ziel. Je ziet dat gewoon.
-
Citaat:
Earlyspencer
Het doet desalniettemin mijn respect voor Bobbejaanland en Movie Park toenemen omdat beide parken zich op de website vlot open stellen voor externe abo-houders. Schaam op jullie Slagharen, waar dit na bijna een maand park-opening nog steeds niet kan!
Je kan ondertussen wel degelijk voor Slagharen reserveren met een BJL-abonnement. Gewoon je abonnementsnummer ingeven in het menu voor abonnees, hierna verschijnt je abonnement van BJL. Inderdaad vreemd dat ze dit niet communiceren, ik ben er zelf ook maar achter gekomen door een berichtje naar Slagharen via Whatsapp.
-
Thx. Test ik later uit. Bij Bonbonland dezelfde mooie service als bij Tusenfryd: welkom met je buitenlands abo, geen datum-reservering vereist. Bonbon gaat de datumreservatie afschaffen, Lego Billund heeft het al gedaan. Wellicht verwachten de halfgesloten Denen serieus minder buitenlandse bezoekers en is men daarom zo soepel jegens externe abo's.
MPG lijkt me het park dat de meeste externe abo-houders gaat aantrekken, omwille van de strategische ligging. Wel raar dat je net daar een datum-toegang kan reserveren zonder een abo-nummer op te geven. Mensen met kwade bedoelingen kunnen daar voor de tick-tock-gein meerdere toegangen reserveren zonder de intentie het park te bezoeken en zelfs zonder over een PR abo te beschikken. Als BJL-abonnee moet ik tot m'n eerstkomende bezoekdag wachten om een nieuwe datum te kunnen vastpinnen in BJL. Niets fout mee, maar ik kan dus wel een opeenvolgende meerdaagse in MPG boeken. Niet dat ik het van plan ben.
Belangrijk: je moet bij Slagh. na nummer-opgave op 'voeg nog een nummer toe' klikken en niet op 'volgende'!
-
In deze review op YouTube krijgt Bart Baan een rondleiding langsheen de vernieuwingen rond Indiana River en de opnieuw geverfde Dreamcatcher!
Het gebied rond Indiana River ziet er goed uit! Knap wat ze hier gerealiseerd hebben zo vlak na de Land of Legends uitbreiding.
Bij deze is bevestigd dat de looproute langsheen het water wel degelijk het oude hoofdpad vervangt.
Daar waar het oude hoofdpad lag, is dus voorzien voor de wachtrij van Indiana River.
Morgen eens met eigen ogen gaan bekijken! Ondanks het slechte weer kijk ik er enorm naar uit! :)
https://youtu.be/8J2cYeLeXoc
-
Een hele dikke buis:
Maar twee poorten die pas om 09:55 openden. Gevolg dichte drommen op het plein 'buiten' het park.
Na 50 infoloze minuten in wachtrij Fury: wachtrij ontruimd. Om 11:25 begon een kraanwagen takken boven Fury te verwijderen.
Bij Fury steeds middelste rij leeg. Beter georganiseerd bij Typhoon. Daar moet in elke rij één lege plaats zijn. Lijkt heel raar. En als trio mochten we daarom een stukje wachtrij bypassen. Vriendelijke operator bij Ty. Die bedankte iedereen voor de medewerking (handen, masker, ...).
Revo zonder muziek. Groot cirkelscherm toont twee error-windows.
Nee BJL is niet voldoende voorbereid. Typerend: Peggy die arme cameramensen van hot naar her meezeulde. Ze wou natuurlijk Fury op de achtergrond.
-
2 Bijlage(n)
Ondanks de Coronacrisis blijkt de Express Pass toch ingevoerd en de Summer Pass geeft onbeperkt toegang tijdens juli en augustus 2020:
Bijlage 1787
Bron
Bijlage 1788
Bron
-
Inderdaad, aan de ingang ging alles heel traag vooruit omdat er maar 2 routes zijn... de dag begon ook met technische storingen bij zowat elke attractie die we wilden doen. Het gebied rond IR ziet er echt heel goed uit, ondanks de regen een zomergevoel! Jammer dat er in IR niets is veranderd of aangepast. DC ziet er goed uit met dat zwart en die rotsen. Wat mij opviel doorheen heel het park is dat het nogal begroeit is (over takken lopen in wachtrijen en zelfs bukken voor takken in achtbanen..). Revo inderdaad eerst zonder muziek en film, later op de dag hebben ze dit 'verholpen', de muziek stond erg zacht en de film speelde half tegen de muur af :/ Al bij al toch een leuk en veilig dagje gehad ondanks dat sommige mensen de regels niet al te serieus nemen.
-
Die Express pass was vandaag nog niet geldig volgens mij, want al die ingangen waren nog afgesloten. Ik denk wel dat die de komende dagen wel open gaan eens alle maatregelen volledig op punt staan, aangezien er overal al groene stippen waren aangebracht in die wachtrijen.
Wij hadden tijdens ons bezoek mondmaskers van Europa-Park op, en aan alle attracties aan de rechtse kant van het park zei niemand daar iets over, terwijl het in de attracties van de linkse kant van het park niet mocht (Dreamcatcher, Oki Doki en Bob Express). Aan Dreamcatcher zeiden ze dat ze het gingen navragen terwijl we er in zaten (we hadden gelukkig nog een 'gewoon' stoffen mondmasker bij als reserve), maar bij het einde van de rit hadden ze er niks meer over gezegd tegen ons.
-
Personeel was echt vriendelijk. Dreamc. en Oki reden met twee (halve) treinen :)
Boomstammetjes binnen en buiten hadden 10 cm water bij het instappen :(
Eigenlijk moet je het park nu best in wijzerzin (links) beginnen. Anders passeer je van heel wat attracties eerst de uitgang en dan de ingang : Ind.Riv., nieuwe toegang Oki en aan de overkant Naga. Dat was vroeger ook al deels het geval, maar met de vernieuwing nu dus nog meer. En je zal er dan ook niet van 's ochtends (nutteloos) staan wachten bij Fury.
Die laatste had heel vaak kortstondige storingen. Wanneer een trein terug binnen reed, leek het alsof het spoorstuk daar achter niet automatisch in 'normaal' wou draaien. Daardoor mag de andere trein natuurlijk niet vertrekken.
Ik ben al wat milder, het was een try-out en wij waren de proefkonijnen. Maar toch nog een straaltje azijn: waarom de miskleun Banana open (zelfs al rond de middag) en de western-schieter dicht? En waarom ken ik na +100 bezoeken nog steeds niet de correcte naam van sommige attracties ;)
-
Citaat:
ExpeditionGeForce
Wij hadden tijdens ons bezoek mondmaskers van Europa-Park op, en aan alle attracties aan de rechtse kant van het park zei niemand daar iets over, terwijl het in de attracties van de linkse kant van het park niet mocht (Dreamcatcher, Oki Doki en Bob Express). Aan Dreamcatcher zeiden ze dat ze het gingen navragen terwijl we er in zaten (we hadden gelukkig nog een 'gewoon' stoffen mondmasker bij als reserve), maar bij het einde van de rit hadden ze er niks meer over gezegd tegen ons.
Huh, waarom zouden die niet goed zijn? Omdat er reclame op stond van een ander park?
-
Citaat:
jefke88
Huh, waarom zouden die niet goed zijn? Omdat er reclame op stond van een ander park?
Ik heb ook geen idee waarom die niet goed zijn. Die zitten echt goed strak en de kans dat die loskomen is echt wel heel klein. Aan Dreamcatcher zeiden dat het een randgeval was en dat ze het niet goed wisten. Ik daarom een mail gestuurd om te vragen of ze nu wel mogen of niet en waarom als ze niet mogen.
-
Was het mss een type buff / ski-sjaal? Dat ze daar over moeilijk doen, zeg! Ik zag bezoekers in wachtrijen roken en mondmasker als kin-masker en in een station met masker bungelend aan één oor. Het park zou een klik-lijn moeten openen om deze ongehoorzaamheden te melden.. ;)
Op onze bezoekdag konden we geen nieuwe reservatie maken voor later. En ook na middernacht krijg ik de melding 'code reeds gebruikt.'
-
Citaat:
Earlyspencer
Was het mss een type buff / ski-sjaal? Dat ze daar over moeilijk doen, zeg! Ik zag bezoekers in wachtrijen roken en mondmasker als kin-masker en in een station met masker bungelend aan één oor. Het park zou een klik-lijn moeten openen om deze ongehoorzaamheden te melden.. ;)
Op onze bezoekdag konden we geen nieuwe reservatie maken voor later. En ook na middernacht krijg ik de melding 'code reeds gebruikt.'
Als je ze aanhebt, hebben ze wel wat weg van een buff, maar je moet die twee uiteinden aan elkaar 'kleven' met klittenband. En als je die aanspant, zitten die echt wel strak. Dat ze over zoiets zagen en over de andere dingen die dan erger niet snap ik ook niet.
Met het abonnement heb ik ook hetzelfde probleem. We kunnen m.a.w. onbeperkt met ons BBJ abo naar Movie Park (en omgekeerd ook), maar slechts 1x naar BBJ.
-
2e reservatie gelukt om 05:10 u. Ochtendstond heeft zilver in de mond.
-
Ik vond gisteren een geslaagd dagje Bobbejaanland. Voor hun eerste openingsdag met alle maatregelen vind ik dat ze het goed georganiseerd hebben.
Ik treed jullie wel bij dat de dag langzaam begon omdat de poorten zo laat openden. Wat hier de bedoeling van was om pas om 09u55 de poorten open te gooien was me een raadsel. Of is het simpelweg zodat bezoekers niet op het plein ophokken tot de binnenpoorten openen en dat geen goed idee was voor het oog van de camera's?
Buiten dat waren de maatregelen wel duidelijk. De maatregelen werden overal vermeld op borden en het werd veelvuldig omgeroepen. In elk station staat een desinfectiepunt vlak voor het instappen. Je krijgt plaatsen toegewezen en het uitstappen wordt gereguleerd.
Het enige wat ik met grote vraagtekens aankijk is hoe het zal verlopen eens er meer bezoekers toegelaten worden. Door de 1,5m worden plaatsen opengelaten en dit zal qua capaciteit echt voor drama zorgen... :p
Ik hoop doordat mondmaskers verplicht zijn in attracties binnenkort de treinen weer voller gevuld mogen worden. Enkel geen verschillende huishoudens naast elkaar waar je de armen raakt van je naaste passagier, is de enige regel die dan nog nodig blijft, vind ik.
Daarnaast staan bijna overal reeds de fastlanes die men gaat introduceren, er zijn zelfs als stippen aangebracht in die fast-pass wachtrijen, dus ze zullen die toch snel in gebruik nemen, lijkt me. Nog langere wachtrijen en lagere capaciteit? Gegarandeerd wel...
Die "kliklijn" (is het foute woord, 'klikken' zou geen taboe meer mogen zijn) vind ik een goed idee. Het gaat hier om de veiligheid van veel mensen. Niet egoïstisch zijn omdat je zelf geen f*ck geeft om Corona, zorg dragen voor anderen is de boodschap.
Als dat in gedrang komt en ik daarvoor de "tiplijn" moet bellen, zal ik dat zeker doen. Dit is een top initiatief dat ik zeker toejuig. Hopelijk introduceren andere parken dit binnenkort ook.
-
Wij zijn vandaag ook naar BBJ geweest. Ik vind ze goed bezig daar!
Ik vind het park toch net weer wat hoger scoren dan vorig jaar op vlak van aankleding/netheid. Hier en daar kan het misschien nog iets beter, maar:
- Nieuwe parking is een stuk properder en duidelijker (bvb uitrij route)
- Nieuw pleintje IR en wandelroute is netjes gedaan
- Wildwaterbaan lijkt wat onder handen genomen te zijn (en we kwamen er best nat uit vandaag)
- Dreamcatcher in dat antraciet ziet er beter uit dan de vorige (verbleekte) kleuren
- Het leek erop dat er op veel plaatsen propere nieuwe vuilbakken staan
- Vriendelijk personeel, doorheen heel het park
Wat betreft de genomen maatregelen in het park merk ik op dat BBJ (BE) strenger is dan Toverland (NL), waar we recent geweest zijn.
- Verplicht handen ontsmetten na betreden attractie (met toezicht van personeel)
- Verplicht mondmasker in bepaalde attracties
- Veel ontsmettingspunten en -mogelijkheden doorheen het park (zelfs overdekt)
Enkele kleine verbeterpuntjes die me vandaag opvielen:
- Ingang van Okidoki is verplaatst, maar was niet meteen duidelijk welk pad nu eigenlijk naar de ingang ging. Zal waarschijnlijk nog wel komen in de toekomst.
- Ontsmettingspunt aan de toegangspoort van de Revolution staat niet echt handig (vóór het toegangspoortje). De ontsmettingsgel was juist op toen wij daar stonden aan te schuiven, en de hele wachtrij moest een stip (afstandsmarkering) terug opschuiven.
- Het bordje van het monorailstation aan de ingang waarop staat dat dit slechts een afstapstation is (enkel instappen in Cowboystad) hadden we niet opgemerkt. Wel zagen we de pijlen op de grond.
- Het achterste stukje parking is nog niet onder handen genomen. Op zich is dit stukje nog redelijk netjes, maar als het geregend heeft vormen hier zich wel grote plassen modder.
Goed gedaan dus!
Ik ben wel benieuwd naar de komende weken, als de bezoekerscapaciteit gaat stijgen.
- In- en uitstapprocedures zijn trager, plus volledige ontsmetting af en toe.
- De eettentjes zullen vermoedelijk ook niet op volle capaciteit kunnen draaien vanwege de afstandsmaatregelen tussen de personeelsleden zelf (was me vandaag opgevallen in Friet El Rio).
- De wachtrij bij opening van het park is nu al even wachten (+/-15min), maar zal wellicht enkel maar langer worden zodra het aantal bezoekers verhoogt.
-
Zo te lezen neemt Bobbejaanland de maatregelen zeer strikt, dit kon van Bellewaerde absoluut niet gezegd worden (daar merkte ik niets van controle omtrent de maatregelen behalve iemand bij sommige attracties die er gewoon stond te staan en niets deed, ook al volgden bepaalde mensen voor zijn/haar neus absoluut de regels niet), dus chapeau Bobbejaanland.
Ok, een boom vergeten te snoeien bij de nieuwste top achtbaan is een dikke blunder, maar ik hoor dat ze deze winter veel pijnpunten aangepakt hebben en het park er beter en beter bij ligt en het personeel vriendelijk was (1. Neem een screenshot mensen, ik ben positief over Bobbejaanland *whaaaat*) (2. See that. Bellewaerde).
Ze lijken daar langzaam maar zeker weer boven water te geraken na jarenlang te falen, hopelijk houden ze deze lijn vol!!!