-
Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten
De concept-art heeft wel iets. Al doet die filter ook veel. Zoals andere al melden zal de baan gewoon dezelfde kleur behouden. Maar die Naga Bay make-over kon me ook wel bekoren, dus zie ik dit wel zitten. Leuk dat er de laatste jaren geïnvesteerd wordt in onderhoud. Al missen natuurlijk die nieuwe grote toevoeging...
Over de VR toevoeging blijf ik wel sceptisch. Andere parken laten zien dat dat qua capaciteit echt wel nadelig is. En Bobbejaanland kennende zullen we die pas tegen de (na)middag kunnen bezoeken.
-
Hahahahahaha. Komaan zeg.
Walibi komt de komende jaren af met een paar nieuwe achtbanen en een hoop flatrides. Wat doet Bobbejaanland, bestaande attracties opwaarderen en vervolgens als 'nieuw' verkopen. Hoe kan je dat nu als team bedenken daar. Ik snap het echt niet meer.
Sorry dat ik vergelijk, maar het is nu eenmaal wel de realiteit. Vraag me oprecht af hoe lang ze dit nog gaan volhouden.
-
Dat ze nood hebben aan nieuwe dingen, ga ik zeker niet tegenspreken. Maar ze verkopen niets als nieuw, ik zag nergens in hun aankondiging Nieuwe achtbaan met VR of nieuwe glijbaan....
Wat ik wel positief vind is dat ze in een periode dat ze niks nieuw krijgen investeren in een opwaardering, iets waar heel dit forum ook al jaren over roept.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
bobby turbo
Dat ze nood hebben aan nieuwe dingen, ga ik zeker niet tegenspreken. Maar ze verkopen niets als nieuw, ik zag nergens in hun aankondiging Nieuwe achtbaan met VR of nieuwe glijbaan....
Wat ik wel positief vind is dat ze in een periode dat ze niks nieuw krijgen investeren in een opwaardering, iets waar heel dit forum ook al jaren over roept.
En daar sluit ik me bij aan. Veel mensen lopen maar te roepen dat Bobbejaanland dit niet mag aankondigen als nieuwe attracties, maar dat doen ze ook helemaal nergens. Ze spreken telkens over een vernieuwing. Akkoord dat Bobbejaanland nood heeft aan nieuwe attracties, maar er moet daar heel wat opknapwerk gebeuren ook.
-
Ik vind het gewoon niet oké hoe ze daar redeneren? :)
+ toegegeven, echt promoten als 'nieuw' in de letterlijke zin doen ze niet. Maar zoals bij Mount Mara, doen ze mijn insziens ook niet echt veel moeite om het als een toevoeging (extraatje, whatever) te beschrijven. (https://www.bobbejaanland.be/blog-ni...ng-met-samsung - 2 zinnetjes gaan over het feit dat het de Revolution is.)
Ik vind dat dit 'goedkope' (nuja goedkoop) zoethoudertjes zijn om toch maar 'innoverend' en 'investerend' over te komen naar de buitenwereld? (Los van het al dan niet nieuwe karakter van de attractie.)
Voor ik hier verzuurd of als hater overkom (als dat nog niet te laat is), ik ben blij met de retheming van de glijbaan en het station van dreamcatcher en van naga bay etc. Ben gewoon erg teleurgesteld dat ze dit telkens veel te groots opblazen voor wat het is (en dat dit wrss het enige nieuwe gaat zijn voor komende seizoen, face it).
Had ik liever dat ze niks deden? Nou, ik had liever dat ze dreamcatcher wat meer thematiseerden (station en rond de baan, wachtrij) en dat zonder VR. Naga Bay vond ik een mooie aanzet, maar daar is niet alles uitgehaald wat er kon uitgehaald worden. Maar alsjeblieft, stop met die VR...
-
Het grootste nadeel aan VR vind ik de beleving en de sfeer in het park. Je kijkt naar een attractie (in dit geval een heel zichtbare achtbaan) en dat schept een bepaalde sfeer en verwachting. En als je deze attractie dan doet dan heb je (meestal) een vrij grote en abrupte sfeerbreuk, waarbij de verwachtingen ook serieus bijgesteld worden, al dan niet positief. En dat heb je nog eens als je de attractie verlaat. Wat dus wilt zeggen dat je sfeer geen continuïteit heeft, en dat de sfeeruitstraling van dat gebied ook minder sterk ervaren wordt. En laat net dat laatste iets zijn waar BJL een tekort aan heeft, dan stel ik me toch ook vragen bij deze zet.
Bij Revolution/MM begrijp ik de VR meer, de baan zit toch verscholen en met VR past ze beter bij het themagebied. Spijtig natuurlijk dat deze baan een cultstatus heeft en dat er dus ontzettend veel bezoekers zijn die graag de non-VR versie doen, want anders zou de sfeer van dat gebied nog beter zijn, als iedereen MM gedaan heeft en niet de helft.
Sowieso is dat nadeel van de sfeer door VR niet eigen aan BJL, maar gaat BJL wel meer moeite hebben om die sfeer in het park te krijgen, omdat ze net met een park zetten dat niet echt een rode draad heeft. Hopelijk kunnen ze het tegendeel bewijzen, maar ik vrees ervoor, dat is mijn inziens niet op 1 seizoen opgelost...
-
Citaat:
Michielsken
Bij Revolution/MM begrijp ik de VR meer, de baan zit toch verscholen en met VR past ze beter bij het themagebied. Spijtig natuurlijk dat deze baan een cultstatus heeft en dat er dus ontzettend veel bezoekers zijn die graag de non-VR versie doen, want anders zou de sfeer van dat gebied nog beter zijn, als iedereen MM gedaan heeft en niet de helft.
Alsof het de schuld is van de 'cultfanaten' dat die baan niet in het junglethema past. Met wat VR-brillen los je het themaprobleem niet op, de wachtrij en het station zien er uit als een vervallen hangar. Zelfs het nieuwe wachtrijgedeelte past niet bij het junglethema met al dat blauw licht, maar ziet er wel 'nice' uit moet ik toegeven.
En om eerlijk te zijn is de VR ook gewoon niet goed. Dan kun je nog beter de gewone doen, ook al zijn de effecten zo verouderd. Povere PS1-graphics, er wordt nauwelijks gebruik gemaakt van de mogelijkheid om 360° in het rond te kijken, en de rijen puilen uit doordat het personeel het nauwelijks aankan om twee attracties tegelijkertijd te bedienen en het een eeuwigheid duurt vooraleer de trein kan vertrekken omdat ze de brillen moeten uitdelen. MM is een organisatorische ramp en ik zou het dan ook niet betreuren dat dit zou verdwijnen. Die 1 miljoen hadden ze beter gestoken in een serieuze renovatie van de ride. Het in ere herstellen van de originele projecties, nieuwe lichtshow, nieuw concept, rook- en misteffecten, nieuwe speakers, nieuwe wachtrij met technologsiche snufjes om u te zeggen en misschien zelfs een retracking op sommige plaatsen. Nu zal hetgeen ik opgesomd heb waarschijnlijk meer dan 1 miljoen kosten, maar dan zou de attractie toch weer heel wat jaartjes meekunnen en zijn de cultfanaten ook blij.
En wat Dreamcatcher betreft: toch grappig hoe iedereen al zit te juichen terwijl ze enkel nog maar wat concept art hebben gezien. De vraag is natuurlijk hoe het er in het echt zal uitzien. Ik vrees dat het niet meer zal zijn dan de ombouw van Dizz naar Naga Bay. Een nieuw stationsgebouw en that's it, al ben ik blij dat die lelijke tipi's zullen verdwijnen. Hopelijk pakken ze de vuilzakkentunnel ook aan. Maar om dit nu echt "wauw" te vinden? Nah. BJL heeft véél meer nodig dan dit.
Don't get me wrong, BJL is een leuk park en ik kan me er zeker en vast vermaken, maar ik denk toch echt dat ze daar aan grote nieuwigheden mogen beginnen denken, zeker als je ziet hoe de andere parken aan het uitbreiden zijn. Hetgeen ze de laatste 10-12 jaar hebben gezet, zijn attracties met een beperkte houdbaarheidsdatum. De 3D-cinema en Desperado City zijn al verdwenen, Banana Battle en King Kong zijn bijzonder onpopulair (bij BB is het zelfs zo erg dat hij maar tegen de middag opent en dan nog de helft van de boten leeg uitvaren), en bij Dizz/Naga Bay en de Caves puilen de rijen enkel uit door een gebrek aan capaciteit.
We moeten rekening houden dat de meeste grote attracties die in BJL staan al 20 tot 30 jaar oud zijn. Revolution, El Paso en Indiana River leunen tegen de dertig aan en Dreamcatcher zit er zelfs al over. Zelfs Typhoon en Sledge Hammer, de laatste grote attracties die het park IMO heeft gezet, zijn ondertussen al bijna 15 jaar oud. Ja, voorlopig kan het park nog op deze 'ouwe meuk' teren, maar de vraag is hoelang nog. Er zal toch wel eens een moment komen waar ze óf die 'ouwe meuk' zullen moeten vervangen door nieuwe grote attracties (zoals Phantasialand), óf ze de 'ouwe meuk' zodanig zullen moeten updaten dat ze nog enkele jaartjes meekan (zoals de Amerikaanse Disney-parken of de Efteling), óf een combinatie van beide (hetgeen ik persoonlijk zou voor kiezen).
Maar goed, dat is maar mijn persoonlijke opinie.
-
Ik vind dat elk geld dat nog in Dreamcatcher word gestoken gewoon weggegooid geld.
Met uitzondering van de afbraakkosten van die tipi's.
-
Tenten weg en een nieuwe wand aan het station. HOERA!
En dit waarschijnlijk als grote nieuwigheid verkopen...
Natuurlijk moet je een VR-bril opzetten zodat je de versleten en vuile baan niet ziet. Lekker handig.
-
Ik word er niet echt enthousiast van. De omvorming van Dizz naar Naga Bay vond ik persoonlijk een overbodige zet en ook niet sterk uitgevoerd: een nieuwe (vrij vlakke) muurbekleding van het stationsgebouw en een ingangspoort en dat was het zowat. De beleving van de attractie wordt er nauwelijks tot niet door beïnvloed.
Bij Big Bang zie ik niet in hoe deze thematisatie een meerwaarde betekent voor de attractie, die de investering rechtvaardigt. De attractie ziet er nu prima uit (een likje verf voor de glijgoten mag natuurlijk altijd) en ik denk niet dat veel mensen het storend vonden dat er geen thema was. Maar goed, er komt dus een nieuwe boog boven de ingang, het dak wordt vernieuwd en aan de uitgang komt een soort houten constructie. Wordt de attractie hier nu echt beter van? Als je dit soort attracties echt wil themen, pak dan ineens groots uit zoals met de vulkaan bij Dino Splash in Plopsa Coo. Daar heb je een échte blikvanger en geeft de theming ook een meerwaarde aan de attractie door als een tunnel dienst te doen. Ik denk niet dat veel mensen zich nog de nieuwe theming van Big Bang zullen herinneren na hun bezoek aan Bobbejaanland volgend jaar; de vulkaan van Plopsa Coo lijkt mij een blijvendere indruk na te laten. Daarom lijkt mij de hertheming van Big Bang dus een verkeerde investering. Ik kan er op zich niet tegen zijn, want een beetje aankleding is altijd wel leuk, maar het geld had van mij toch wat anders geïnvesteerd mogen worden.
Over Dreamcatcher: de concepttekening is zeker niet verkeerd, maar ik vrees voor de uitwerking als ik naar Naga Bay kijk. De toevoeging van VR vind ik een erg domme zet.
-
Vandaag kwam er een tweede enquête naar buiten bij Bobbejaanland. Dit keer vroegen ze niet naar welke nieuwe attractie jij graag zou zien willen komen, maar wel welk thema jij deze zou willen geven. Er wordt gevraagd naar een aantal 'standaard' thema's zoals spoken, archeologie, tropisch, mythologie, piraten, steenkolenmijn enz, maar ook naar serie-, film- en gamethema's zoals The Walking Dead, The Hunger Games, The Hobbit en Assasins Creed.
Alle informatie vind je in het nieuwsbericht: http://www.pretparken.be/article/190...0Bobbejaanland
-
Kan je voor de Smurfen kiezen?
Theming naar een extern auteursrechtelijk beschermd merk/naam/product vind ik doorgaans knudde. Ik maak graag een uitzondering voor kinderattracties zoals die rond Spongebob in MPG. Wat doe je als de licentie verlopen is en/of het thema niet zo tijdloos blijkt te zijn? BJL kan de centen beter besteden aan onderhoud, nieuwe attracties, ruimere openingsuren, ...
Misschien moet het park eens iets in Western-thema proberen!
-
Mmm, toont precies weer gelijkenissen met de enquête van MPG... Ik vraag me af of we dit moeten toejuichen of bang afwachten...
-
Ik heb nergens die enquête gezien, waar passeerde ze? Het zijn toch andere dingen dan wat we bij Moviepark zagen: dus ik vermoed dat het idee van die enquête van hogerop komt en ze lokaal wat opties mogen invullen.
Mijn grootste schrik is dat men massaal op een IP-gerelateerd thema zal stemmen, waaruit Bobbejaanland concludeert dat hun huidige themazones Adventure valley en Western niet meer in de smaak vallen. Waarna ze die herthemen naar iets filmgerelateerd waar ze na enkele jaren de licentie voor kwijtspelen.
En dan beste kinderen... zijn we hoe onwaarschijnlijk het ook klinkt... nog verder van kant.
-
Citaat:
Pretparkfreak7
Ik heb nergens die enquête gezien, waar passeerde ze? Het zijn toch andere dingen dan wat we bij Moviepark zagen: dus ik vermoed dat het idee van die enquête van hogerop komt en ze lokaal wat opties mogen invullen.
Mijn grootste schrik is dat men massaal op een IP-gerelateerd thema zal stemmen, waaruit Bobbejaanland concludeert dat hun huidige themazones Adventure valley en Western niet meer in de smaak vallen. Waarna ze die herthemen naar iets filmgerelateerd waar ze na enkele jaren de licentie voor kwijtspelen.
En dan beste kinderen... zijn we hoe onwaarschijnlijk het ook klinkt... nog verder van kant.
Via een nieuwsbrief werd deze verspreid :) Ik heb inderdaad ook schrik dat men voor een IP gaat kiezen. Dat gaat niet passen in BJL volgens mij.
-
Zelf ben ik wel fan van de serie "The Hunger games" (ik heb daar zelfs drie lange verhalen over geschreven die op een website voor fanfictie-schrijvers gepubliceerd staan). Maar ik zie zoiets niet direct passen in Bobbejaanland. En inderdaad, je loopt een reëel risico om vroeg of laat problemen te krijgen met copyright-toestanden. Dan heb ik liever een algemeen thema waar niemand eigendomsrecht op kan claimen.
Ik ben als sinds mijn kleuterjaren niet meer in Bobbejaanland geweest, maar heb begrepen dat het hele park oorspronkelijk rond western en cowboys gebouwd was? Volgens mij zullen mensen het dan altijd daarmee associëren en kunnen ze dus beter dat thema in ere herstellen.
-
Citaat:
Azmidiske
maar heb begrepen dat het hele park oorspronkelijk rond western en cowboys gebouwd was? Volgens mij zullen mensen het dan altijd daarmee associëren en kunnen ze dus beter dat thema in ere herstellen.
Dat is ook niet helemaal waar. Bobbejaanland was in oorsprong vooral een attractiepark met af en toe een attractie die wel een uitgesproken thema meekreeg. Het is pas vanaf Parques Reunidos dat ze zoeken naar zones en thema.
-
IP zou volgens mij prima werken voor Bobbejaanland en zou niet na enkele seizoenen stiekem worden afgevoerd... Kijk maar naar hun mooie Smurfenzo- oh, laat maar.
Of kijk naar het nog steeds razend populaire Ukiland, dat zegt ook genoeg.
Ik denk trouwens dat de Hobbit en the Hunger Games budgetgewijs toch helemaal niet mogelijk mogen zijn voor Bobbejaanland? Misschien dat ze beter een Safety-First licentie kopen, dan houden ze misschien nog wat geld over voor een attractie groter dan een kikkermolen.
-
Nee, ook hier hetzelfde gedacht, geen IP's in Bobbejaanland aub...
-
Zou het kunnen dat die IP-licenties in een pakket zijn aangekocht door PR en zodoende aan BJL worden opgedrongen?
Feit is wel dat een park veel meer knuffelbeesten, T-shirts e.a. verkoopt met die IP's erop (zie wederom MPG).
Beide partijen (PR en de IP-eigenaars) met dollartekens in de ogen en een korte-termijn-visie, zouden dit als win-win kunnen beschouwen.
Hopelijk ben ik met deze gedachte goed fout.
-
Citaat:
Earlyspencer
Zou het kunnen dat die IP-licenties in een pakket zijn aangekocht door PR en zodoende aan BJL worden opgedrongen?
Dit zou waarschijnlijk wel kunnen kloppen, aangezien er een aantal IP's zijn die al voorkomen in andere PR parken. Bv. Walking Dead in MPG, Hunger Games in Motiongate Dubai...
-
Parques reunidos is samen met lionsgate van plan om een indoorpark te zetten op Times Square in NY. Waarschijnlijk dat ze dan die licenties dan ook in andere parken mogen gebruiken. Hetzelfde als we hebben gezien met Walking dead.
Maar voor mij moet t niet, zet die IP in Moviepark daar komt het naar mijn mening beter tot zijn recht, niet in bobbejaanland.
Licenties als game of thrones, Thor en The Hobbit/Lord of the the rings zijn te duur of licenties die ze niet kunnen gebruiken (Thor=Disney) dus ik snap niet waarom ze op de lijst staan behalve dat het meer om de sfeer is die ze willen scheppen.
-
Citaat:
yelle8
Via een nieuwsbrief werd deze verspreid :) Ik heb inderdaad ook schrik dat men voor een IP gaat kiezen. Dat gaat niet passen in BJL volgens mij.
Maar hoe kom je op die nieuwsbrief? Ik heb me al meermaals aangemeld en nog nooit reactie hierop gekregen...
Wat betreft de IP's, voor mij hoeven deze ook niet. In Plopsa-parken horen ze zeker thuis, dus laat IP's hier maar passeren. Indien ze zo graag film-IP's willen aantrekken in Bobbejaanland, dan moeten ze meteen alles in een filmjasje stoppen en kunnen ze het park hernoemen naar Movie Park Belgium. Klinkt misschien ook wat internationaler dan.
Zoniet, gelieve zich dan te houden aan tijdloze, IP-loze themazones die voor meer sfeer zorgen, zonder snel gedateerd te zijn.
De redenering die werd aangehaald dat bepaalde IP's aangekocht werden en in meerdere parken gebruikt kunnen worden klinkt inderdaad heel logisch, en zal hier en daar ook wel passen, maar om dan in bepaalde parken 1 attractie in filmthema te steken, zal volgens mij weer eerder averechts werken... Tenzij ze het hele park meteen omtoveren in een Hunger Games park bvb.
Neen, gebruik die IP dan in de parken waarvoor het geschikt is, zoals MPG, Parque Warner, Motiongate...
-
Citaat:
simon
Maar hoe kom je op die nieuwsbrief? Ik heb me al meermaals aangemeld en nog nooit reactie hierop gekregen...
Geen idee... Ik krijg hem gewoon en kan me niet meer herinneren wanneer ik me hiervoor heb aangemeld, jaren geleden wellicht. Ik denk dat de links ook persoonlijk zijn en dat het dus geen zin heeft dat ik 'mijn' link ga doorgeven.
-
-
Zozo; die sculptering ziet er lekker duurzaam uit... :^)
Zag net op de facebook van BBJ dat er trouwens net als de MM en de Revo, er aparte wachtrijen zullen zijn en je dus kunt kiezen voor al dan niet VR.
Schattig hoe BBJ dat op facebook ook telkens verdedigt als hun 'monument'. Als je een attractie lekker oud laat worden en verloederen krijgt hij automatisch een 'monument' status daar. Easy peasy. ;)
-
Citaat:
yelle8
Geen idee... Ik krijg hem gewoon en kan me niet meer herinneren wanneer ik me hiervoor heb aangemeld, jaren geleden wellicht. Ik denk dat de links ook persoonlijk zijn en dat het dus geen zin heeft dat ik 'mijn' link ga doorgeven.
Geen probleem hoor, op het forum kunnen we gelukkig ook reageren ;)
Op Facebook reageerden ze vandaag ook op een aantal vragen van fans / bezoekers. Enkele vaststellingen:
- Je zal Dreamcatcher ook nog steeds zonder VR kunnen beleven: Net als bij Revo/MM zal een deel van de trein met en een deel van de trein zonder VR voorzien worden.
- Er zullen 2 wachtrijen zijn: 1 met en 1 zonder VR.
- De handling van de brillen is een stuk vereenvoudigd en het station wordt aangepast. Er zijn dus lessen getrokken uit MM en ze beloven heel wat maatregelen te treffen om de wachttijd zoveel mogelijk te beperken.
- Op Facebook zullen nog meer updates volgen van de werken.
-
"Het verloop van het station wordt aangepast", eindelijk poortjes per bakje? Dat zou al een verzuchting zijn voor de capaciteit!
-
Maar de helft van de trein voorzien voor VR's? Dus moet er helemaal niet met een aparte trein gedraaid worden voor VR en niet VR. Ik verwacht dat ze de openingsprocedure van Dreamcatcher dus ook niet gaan aanpassen, en de dag ingaan met één trein. Dat word dus als je de klassieke Dreamcatcher wil doen een dubbel zo trage rij...
-
Citaat:
Ignace
Maar de helft van de trein voorzien voor VR's? Dus moet er helemaal niet met een aparte trein gedraaid worden voor VR en niet VR. Ik verwacht dat ze de openingsprocedure van Dreamcatcher dus ook niet gaan aanpassen, en de dag ingaan met één trein. Dat word dus als je de klassieke Dreamcatcher wil doen een dubbel zo trage rij...
Ik mag hopen dat ze meteen starten met twee treinen. Tenzij dat ze beslissen om de VR wachtrij pas tegen de middag te openen op het moment dat ze met twee treinen gaan rijden...
-
wat een aangepaste werkkledij?, veiligheidsschoenen?, valbeveiliging? en linkshandig werken op een ladder met een bedrade machine én een hand over de dakrand?...Zeker dat dit niet in één of ander Oostblokland is ? Volgens mij een prachtige foto voor de opleidingen veiligheidscoördinator en aanverwanten.
-
Citaat:
knessel
linkshandig werken
Misschien is die man ook gewoon linkshandig, dan kan je moeilijk verwachten dat hij het rechts doet he :p Maar idd veiligheid van dat bouwbedrijf is zeker niet in orde.
-
Wrijf verdikke toch eens die roest eerst eens weg voor je er gaat over sculpturen.... Als je zo te werk gaat bijt de roest zich na een jaar al door die bekleding heen. Is alsof je een deken smijt over een zetel vol schimmel...
-
Citaat:
yelle8
Ik zie precies dat ook de bekende tunnel op het einde van de rit verwijderd is. Benieuwd of die nog zal terugkomen in een andere vorm.
-
Citaat:
yelle8
Ik zie precies dat ook de bekende tunnel op het einde van de rit verwijderd is. Benieuwd of die nog zal terugkomen in een andere vorm.
De effecten daarin stonden praktisch altijd uit, op het geluidseffect na, dus denk niet dat die terug komt.
-
Ik ben eens benieuwd of ze die resem, aangeslage indianen langst de oevers laten staan... Dat was daar precies een vertoning van oude indianen die zich etaleerden voor toevallige passanten.
Hopelijk halen ze toch nog eens de hoge druk boven om de baan te kuisen, kijk maar eens naar die foto hoe bruin die ziet met die eerste bocht naar de lifthill.
-
Ik hoop echt oprecht dat ze met 2 treinen gaan rijden. De capaciteit lag al zo drastisch laag, laat staan met zo'n VR erop.
-
Ik ben eens benieuwd aan welke andere attractie we die indianententen mogen zien opduiken. Voorlopig gok ik op Bob Express of aan het plein aan de uitgang van de IR.
-
Citaat:
Joran
Schattig hoe BBJ dat op facebook ook telkens verdedigt als hun 'monument'. Als je een attractie lekker oud laat worden en verloederen krijgt hij automatisch een 'monument' status daar. Easy peasy. ;)
Ze speelden iets te vaak Planet Coaster. :D
-
Citaat:
Jak
Ik ben eens benieuwd aan welke andere attractie we die indianententen mogen zien opduiken. Voorlopig gok ik op Bob Express of aan het plein aan de uitgang van de IR.
Ik heb het antwoord uit de communicatiedienst via Facebook kunnen halen. De tenten worden definitief verwijderd uit het park.
Toch handig, Facebook :-D
-
Citaat:
simon
- Je zal Dreamcatcher ook nog steeds zonder VR kunnen beleven: Net als bij Revo/MM zal een deel van de trein met en een deel van de trein zonder VR voorzien worden.
- Er zijn dus lessen getrokken uit MM en ze beloven heel wat maatregelen te treffen om de wachttijd zoveel mogelijk te beperken.
Ik mag hopen het achterste deel met en het voorste deel zonder VR wordt bereden. Het zwakke punt van haast elke hangende coaster vind ik het beperkte uitzicht, behalve wanneer je front zit. Hopelijk dus geen MM-bis wat dat betreft.
-
Citaat:
simon
Geen probleem hoor, op het forum kunnen we gelukkig ook reageren ;)
Op Facebook reageerden ze vandaag ook op een aantal vragen van fans / bezoekers. Enkele vaststellingen:
- Er zullen 2 wachtrijen zijn: 1 met en 1 zonder VR.
- De handling van de brillen is een stuk vereenvoudigd en het station wordt aangepast. Er zijn dus lessen getrokken uit MM en ze beloven heel wat maatregelen te treffen om de wachttijd zoveel mogelijk te beperken.
- Op Facebook zullen nog meer updates volgen van de werken.
Ik weet niet of je deze informatie effectief zo gelezen hebt of dat dit jouw interpretatie hierop is, maar niks van dit alles klopt eigenlijk. Er komen geen twee wachtrijen. Er komt wel een voorsorteerstrook in het station zodat de mensen klaar staan wanneer de trein arriveert. De brillen zijn reeds bevestigd op de stoeltjes en je kiest zelf of je deze al dan niet op zet, dus geen half/half systeem als bij MM.
-
Citaat:
bobby turbo
Ik weet niet of je deze informatie effectief zo gelezen hebt of dat dit jouw interpretatie hierop is, maar niks van dit alles klopt eigenlijk. Er komen geen twee wachtrijen. Er komt wel een voorsorteerstrook in het station zodat de mensen klaar staan wanneer de trein arriveert. De brillen zijn reeds bevestigd op de stoeltjes en je kiest zelf of je deze al dan niet op zet, dus geen half/half systeem als bij MM.
Wat Simon zegt heeft BJL zelf gezegd op hun fb:
https://i.imgur.com/JyKgH1D.png
Of het nu om een voorsorteerstrook zou gaan of niet, het blijft een soort van andere wachtrij waartussen je moet kiezen.
-
Citaat:
yelle8
Wat Simon zegt heeft BJL zelf gezegd op hun fb:
https://i.imgur.com/JyKgH1D.png
Of het nu om een voorsorteerstrook zou gaan of niet, het blijft een soort van andere wachtrij waartussen je moet kiezen.
Een woordvoerder van het park beweerde nochtans iets anders, er komen geen twee wachtrijen en de brillen zitten bevestigd op de trein, waardoor je dan kan kiezen. Maar nu snap ik de verwarring wel ivm half/half. Men zegt hier niet letterlijk dat het hetzelfde systeem wordt als bij MM, maar leggen ze uit hoe het bij MM werkt.
-
Hmm, verwarrend inderdaad. Denk dat we het pas zullen zien als het park weer open gaat zeker? Of als BBJ beslist om nog meer foto's te delen uiteraard. :)
-
Citaat:
Earlyspencer
Heeft iem. al weet welke coasters in Tusenfryd en Bonbon VR krijgen? Ik heb me al anderhalve maand de pløris gesurfd!
Ik zal je alvast half uit je lijden verlossen: voor BonBon-Land wordt het Viktor Vandorm, de custom Zierer Tivoli, die VR krijgt. Dat staat op Parkerlebnis te lezen. De naam wordt Den Hemmelige Verden. De VR zou ook interactief worden: je moet je hoofd bewegen om dingen te verzamelen. Zoiets vind je ook al in Europa-Park, bij de Paddington-film op Alpenexpress.
-
-
@bobby_turbo: ik had inderdaad de info gehaald uit de Facebookreacties, maar ik hoopte ook dat het anders zou zijn (zoals je ook beschreef). Laten we inderdaad hopen dat iedereen gewoon kan kiezen om de bril op te zetten en je geen aparte wachtrij hebt. Ik vond het op gewone dagen al best lang aanschuiven daar, en ik vrees dat het met een dubbele wachtrij een complete ramp zal worden.
-
We hoeven op niet veel te hopen... als je al ziet dat de roestvlekken aan het station niet eens onder handen genomen worden, dan weet je heus zelf ook wel dat er ook qua onderhoud aan de baan zelf bitter weinig zal gebeuren. Een vlotter omhoog takelen van het treintje bvb zou al veel helpen.
Maar nog eens... het blijft BJL natuurlijk. Behalve de fans schudt iedereen eens met zijn hoofd en geeft er zijn geld niet meer uit.
-
Citaat:
borisvdd
Een vlotter omhoog takelen van het treintje bvb zou al veel helpen.
Ik denk dat dat vooral te maken heeft voor wanneer er twee treinen op de baan staan zodat de trein niet zo snel terug in de remmen staat, want anders moet die daar lang wachten. Maar met voorsorteerpoortjes zou het instappen dan weer vlotter moeten gaan waardoor je inderdaad een punt hebt.