We gaan vier dagen, waarvan we de eerste dag zeer vroeg vertrekken en de tweede pas om tien uur terug gaan, dus we hebben voldoende tijd voor andere zaken. En we bezoeken de London Eye en Madame Tussauds al niet.
Afdrukvoorbeeld
We gaan vier dagen, waarvan we de eerste dag zeer vroeg vertrekken en de tweede pas om tien uur terug gaan, dus we hebben voldoende tijd voor andere zaken. En we bezoeken de London Eye en Madame Tussauds al niet.
Als de leerkrachten het al gevonden hadden begrijp ik het probleem niet. Een lagere prijs ga je nooit vinden. Schoolgroepen hebben steeds de laatste prijs van alle bezoekers.
Als 12€ per persoon enorm veel geld is wil ik niet weten op welk budget jullie 4 dagen Londen gaan doen.
Alles is duur in Londen, zelfs gewoon nog maar een drankje. De Tower of London bvb is voor scholen al 7,45 pond per persoon en daar ben je letterlijk op minder dan een uur rond.
Ik denk ook dat je niets goedkoper zal vinden dan wat fkl8 hierboven aangaf. Indien je het nog zou combineren met een andere Merlin-attractie, kan je zo misschien nog iets van extra voordeel doen in een combopack, maar anders ook geen idee hoe je nog goedkoper zou kunnen gaan.
we hebben destijds een London-pass genomen, en daar kun je veeeeeel mee bezoeken voor een redelijke prijs. Als ik me goed herinner zat daar ook een dagkaart voor de metro bij.
Ik ben van plan binnenkort naar Phantasialand te gaan met een vriend van me. We weten dat je in bepaalde zones in Duitsland een wegenvignet nodig hebt, maar weet er iemand waar precies? En vooral, hebben we dat nodig om naar Phantasialand te rijden?
hier kun je de kaarten vinden waar je een vignet nodig hebt. Normaal is de regel dat je dit niet nodig hebt op autostrades die door het gebied lopen...http://gis.uba.de/website/umweltzonen/umweltzonen.php
Een vraag voor forumleden met meer technische kennis: Het gebeurt weleens dat mensen na een panne geëvacueerd moeten worden uit een attractie. Hoe doen ze dit bij achtbanen die onder de rails hangen? Er is natuurlijk wel een trap langs de lifthill, maar hoe laten ze de passagiers veilig uit hun zitje kruipen als er zo'n diepe afgrond onder is?
Ik heb dit zelf nog niet meegemaakt. het is dus gewoon een vraag uit interesse.
Sommige hangende achtbanen hebben een catwalk onder hun lift, zoals de B&M's. Daar kan je dus gewoon uit je stoeltje stappen. Andere hebben dan weer enkel catwalk naast de lift en in het geval van een evacuatie komt er een platform naar boven geschoven dat onder de zitjes komt. Zoals een soort lift, dit systeem zie je bij Vekoma SLC's. Let er volgende keer maar op als je Vampire in Walibi doet ;)
En indien beide systemen niet gehanteerd worden is het met een hoogtewerker vermoed ik.
inderdaad bij de vampire is dat goed te zien. Hier op sec 6 voor de snelle kijkers https://youtu.be/TdI0A-OEruI dan 'rij' je over een platform dat men onder de trein kan optakelen.
Heb je niet nodig. Valt er buiten zolang je de autostrade's volgt. En voor dit soort bestemmingen is er meestal een uizondering, ook al ligt het in een umweltzone. Centro Oberhausen is daar een mooi voorbeeld van. Midden in de umweltzone, maar tussen autostrade en parking is er een uitzondering. Voor Movieworld hetzelfde, ligt er net buiten.
Klinkt als een top planning..
Alles valt en staat met:
- Wanneer ga je?
- Hoe ga je?
- Hoeveel attracties willen jullie doen?
- Wat is het doel van de reis?
Zowiezo, die tourist traps zijn het niet waard. Tussauds niet, Dungeon al helemaal niet. Dat zijn foliekes van de leerkrachten. Tenzij je graag lang aanschuift (een uur is niets) en in grote drukte zit.
Het enige wat je in Londen nodig hebt is een Oyster kaart (altijd het goedkoopste!) voor de metro. Zonder dat verlies je 3 u per dag.
Zeker als je overnachtingsplaats wat buiten het centrum ligt, wat bij scholen meestal zo is, is de metro ALTIJD sneller en goedkoper als met je eigen bus. En dan spreek ik over rap 1,5u sneller enkele rit.
Wat ik wèl aanraad, en zijn geld altijd waard is: Spaar dat geld uit van die attracties, zorg dat je in de voormiddag om 10am bij de TKTS Ticket Booth op Leicester Square staat. Koop musical tickets last minute naar keuze en geniet er van. Met wat geluk kan je vanaf 14£ naar een wereldmusical gaan zien.
Ook een aanrader is het Londen Transport museum.
En wat absoluut een must do is: Camden Town!! (liefst op zondag) Wat je daar ziet en kan, kan op geen andere plaats in Europa.
En kwa winkelen: Hamley's (speelgoed winkel waar je zelf en het personeel alles zit uit te proberen, met speelgoed dat je nèrgens anders gaat vinden, speciale series enz) De Disney store, de M&M's winkel en Harrods.
Grappig eigenlijk dat tourist traps doen afgeraden word, terwijl we nota bene op een pretparkforum zitten :p. Zelf heb ik de Dungeon in Amsterdam gedaan en vond er echt niets aan: ik zou eerder voor Tussauds kiezen, die hebben een best nog toffe darkride in Londen.
Als het tussen die 2 gaat zou ik ook Tussaud nemen. Kunnen ze nog met Justin Bieber op de foto :).
In Hamburg zou ik de Dungeon dan weer wèl aanraden. Alle attracties, Miniatur Wonderland bijvoorbeeld, zitten daar bij elkaar in dezelfde straat. Je kan daar relatief goedkoop binnen in pakketvorm met de rest van de attracties, zeker in groep. Wachttijden zijn miniem, en als ze er zijn krijg je gratis frisdrank of koffie ondertussen.
In London heb ik nog - als pedagogisch ontspoorde leraar - met Dolphy geposeerd. Ik vraag me af of dat nu nog kan, of hebben ze die net als in Tuss. Berlijn achter plexiglas gezet?
Korte wachtrij Wunderland Hamburg, das musst ein Witz sein!
Zonder pre-boek ticket met tijdslot kan je er tot twee uur wachten (op een ochtendlijke weekdag begin augustus 2016). Dungeon vond ik er qua rides beter dan in Berlijn of Londen. Als pretpark-gek zou ik meteen een Merlin Premium abo aanbevelen. Daar mag je trouwens ook alle wachtrijen mee skippen, zeker handig bij sommige Sea Lifes. En halve prijs op alle Merlin-dingen in het VK.
@Phadd-F en Knessel: merci voor het beantwoorden van de vraag, ik zal er volgende keer in Vampire eens op letten :)
Welke pretparken zijn er deze winter allemaal geopend?
En welke hiervan vinden jullie zeker het bezoeken waard?
Zijn er daarnaast ook speciale kerstmarkten (met attracties) die je zeker moet ontdekken?
Zelf dacht ik vooral aan Winter Efteling, Winter Europa-Park, Wintertraum in Phantasialand, Magische Winterweken in Toverland, Disney's Betoverende Kerst, Winter Slagharen en natuurlijk Plopsland De Panne.
Maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat ook Parc Astérix de deuren deze winter opende (staat ook bij de openingstijden hier op de parkpagina), maar op de eigen website kan ik hier niets meer van vinden. Gaat dit dan nog door?
Tivoli Gardens: https://www.tivoligardens.com/en/praktisk/aabningstider
Heenvluchten vanuit CRL zijn momenteel spotgoedkoop tot 20 dec., terugvluchten helaas maar tot 13 dec.
Zelf heb ik dit park enkel des zomers bezocht.
Qua winterse sfeer vermoed ik dat dit authentieke park met de kerst haast onklopbaar is in Europa.
Misschien is Berlijn een optie: http://board.pretparken.be/showthrea...-21-22-12-2015
Wie zich een ietsiepietsie uit de slag kan trekken in andere talen, ging al eens snuisteren op Google.it, Google.se of Google.no. Als je dan onder de zoekterm koos voor zoeken in die specifieke vreemde taal, kwam je uit bij artikels / fora e.a. uit het land en in de taal van je buitenlands onderwerp. Die resultaten zijn natuurlijk doorgaans actueler / uitgebreider dan zoekresultaten in het NL. Zo kon ik vanaf okt 2016 de perikelen over Wildfire quasi dagelijks volgen in het Zweeds (ja, sommige mensen hebben tijd teveel).
Sinds enkele weken heeft Big Brother Google z'n policy aangepast. Welk Google-adres je in de adresbalk ook intypt, de zoekresultaten zullen gerelateerd zijn aan je eigen locatie, en dus niet aan de locatie van je onderwerp. Je kan niet meer kiezen voor resultaten in een vreemde taal. Google doet dit natuurlijk omdat je zo vaker bij bedrijven uit je eigen regio terechtkomt. It's the economy, stupids! Best irritant om buitenlandse pretpark-info te vergaren in deze pretpark-luwe periode.
Ik heb al de zoekmachine gewijzigd naar NCR, maar zonder verhoopt resultaat. Als een techneut hier een simpele oplossing voor heeft: graag.
't Is nog vroeg, maar ik stel de vraag alvast: zijn er hier mensen in de zaal die een ideale uitvalsbasis in de vorm van bijvoorbeeld een Landal-huisje kennen voor een weekje vakantie met een dag Movie Park, (minstens ;) ) een dag Phantasialand, een dag Toverland en een (al dan niet halve) dag Kalkar op de agenda? Er zijn een paar Landals links daarvan gelegen, maar niks centraal daar tussen. Iemand die daar al ergens in de streek verbleven heeft? :-)
Centerparcs Limburgse Peel of Meerdal, of evt Heyderbos
Of huur gewoon een B&B (Zimmer Frei) in Duitsland, dan heb je ook ontbijt, en je kan in Duitsland B&B's vinden waar je maar 40 Euro per nacht betaalt.
Ik speel met het idee om een mooie foto van een achtbaan af te drukken en in te lijsten, of als bureaubladachtergrond te gebruiken. Uiteraard wil ik hiervoor een baan kiezen waar ik zelf bijzondere herinneringen aan heb.
Heeft iemand toevallig een paar artistiek mooie foto's van de Python in de Efteling, met de treintjes die in 2001 op de baan reden? Dat jaar heb ik de baan voor het eerst bereden, dus ik zou graag een foto met die treintjes willen.
hey
https://www.eftepedia.nl/lemma/Python Daar staan er fotos op van alle generaties
Groeten
Wellicht een al vaker gestelde vraag: Wat met kortingen bij een nog vol seizoen geldig BJL-abo (Silver / Gold) na het huidige parkseizoen?
Ik wou er komende dagen / weken nog profijt uit halen, o.a bij Comics Station en Plopsa DP.
Ik herinner me dat op de webstek van BJL nog recent stond vermeld "geldig t.e.m 7 jan. 2018" en "30/12/17" voor Comics: https://webcache.googleusercontent.c...&ct=clnk&gl=us
Dat is nu gewijzigd: "geldig op alle openingsdagen van 2018" zie https://www.bobbejaanland.be/abonnementsvoordelen
Hoe zit het dan met de resterende dagen van 2017? Iemand recente ervaring?
mailtje sturen met de vraag, en geprinte mail meenemen naar de kassa.
Of gewoon langsgaan, gewapend met een overbodige PDF van de gecachte webpagina met (oude) voordelen!
Bij de kassa van CS Antwerpen hangt er een doc. met daarop alle toe te kennen kortingen.
M.b.t. BJL-abo's staan 'Silver, Gold Pro en Addict' duidelijk omcirkeld.
Eitje dus om er dezer dagen goedkoper binnen te komen.
In PDP verwacht ik (ook) geen problemen, daar bestaat de wederzijdse korting al enkele jaren.
Een (zoveelste) communicatief schoonheidsfoutje op de webstek van BJL en een zoveelste angsthazige reactie mijnentwege.
Vrijdag vertrekken we op wkd naar Disneyland Parijs. Nu had ik eens zitten kijken hoe het zit met een Photopass (+) die je kan aankopen. Na wat zoeken heb ik gevonden dat deze 50€ kost. Is dit de moeite voor 3 dagen in de parken? Mijn zoon van 2 gaat mee, dus we zullen al wat vaker aanschuiven bij een figuurtje. Iemand (positieve) ervaringen mee? Gebruiksgemak?
De photopass+ is echt de moeite waard! Als je het berekend zal je na vier attracties/figuren het geld er al uit gehaald hebben. Het is echt zeer makkelijk, je moet gewoon bij een figuur je kaartje door een fotograaf laten scannen en je foto's staan op je profiel. Bij attracties moet je na de rit nog even naar de plek waar je foto's kan kopen. Je moet daar ook alleen je kaart laten scannen.
Voor Wintertraum in PHL, kan je hier dan ook genieten van je korting met je BBJ-abonnement of is die enkel geldig in het zomerseizoen?
Thanks, dan nog eens zoeken of we nog ergens een voordeel kunnen scoren :)
Ik vond o.a. Funticket waar ze tickets voor 34,50 euro aanbieden.
Iemand ervaring mee?
Werkt prima ja.
Funticket is een website van Phantasialand zelf, naar het schijnt. Die hebben ze gelanceerd om in België wat naam te maken denk ik. Het eerste jaren waren de tickets er spotgoedkoop, dit jaar bedraagt de korting er nog maar 5 euro.
Phantasialand heeft trouwens op z'n eigen website (klik) tickets voor Wintertraum voor maar 29 euro. Op bepaalde bespaardagen is het zelfs maar 22 euro, en op bepaalde dagen vanaf 16u00 maar 19 euro.
Hartelijke dank allemaal!
Bij wijze van experiment heb ik eens op hun website de prijs uitgerekend voor een tweedaags verblijf 7/2/18 - 8/2/18.
Ik heb overal de goedkoopste opties gekozen en volgens mij was er 30% korting, maar ik ga zeker boven 250 euro per persoon (en dat dus voor 2 dagen 1 nacht doordeweeks in februari). Het was wel inclusief TGV vanuit Brussel-Zuid.
Wat doe ik verkeerd? :(
@Crazy2girlken: Bedankt voor het antwoord! Nu weet ik tenminste dat ik niet in die valkuil mag trappen :)
En dan nog een algemeen vraagje uit nieuwsgierigheid. Toen ik vorige zomer met mijn ouders en zus naar Bellewaerde ging, stonden we samen naar Boomerang te kijken. Vanaf de grond probeerden we in te schatten hoelang elke rit ongeveer duurde. Mijn zus wou er niet in na haar ervaringen met Cobra en Weerwolf (ik ben als enige van de familie ingestapt). Later heb ik tegen mijn zus gezegd dat Cobra en Boomerang in feite dezelfde banen zijn, maar zij had de indruk dat haar rit in Cobra duidelijk langer duurde dan de ritten die we Boomerang zagen maken.
Eigenlijk verbaasde dat antwoord me niet echt. Als ik zelf in een achtbaan zit, dan lijkt de rit ook voor mij altijd langer te duren dan in werkelijkheid het geval is. Ik merk het vooral als ik youtube-onrides bekijk van banen die ik zelf al gedaan heb. Die filmpjes zijn altijd zo snel afgelopen, in mijn persoonlijke herinneringen schat ik de rit ook altijd langer in.
Nu is mijn vraag: zijn mijn zus en ik de enigen bij wie dat gebeurt? Of komt het wel vaker voor dat passagiers van een achtbaan de ritduur langer ervaren dan in werkelijkheid het geval is?
Tijd is relatief hé. ;)
We gaan waarschijnlijk zeer binnenkort boeken voor DLRP, en het zal januari, februari of maart worden.
Is het veiliger om in januari te boeken omdat de onderhoudskalender voor die maand nu waarschijnlijk niet meer zag wijzigen? Of maakt dit weinig uit en kan ik erop vertrouwen dat ook de onderhoudskalenders van februari en maart nu vast liggen?
Ik wil Hyperspace Mountain en RNRC absoluut niet missen, vandaar de vraag ;-)
Valt nog goed mee lijkt me, 400 euro. Vervoer tja. Als je echt goedkoop wil gaan, zijn er van die shuttle bussen denk ik? Anders, voor goedkoper de trein te pakken heb ik me altijd laten vertellen dat je met de trein best eerst naar Lille gaat en van daar uit een tgv pakt? Geen idee of dat effectief de waarheid is? (Maar wel de moeite om er eens naar te kijken lijkt me?)
We zijn van plan om met de auto te gaan, en dan nog een paar dagen in de buurt te verblijven.
Dat van die bussen is misschien wel een goede tip voor Azmidiske. Via flixbus of ouibus en wat is het allemaal zal je er wel goedko(o)p(er) raken dan met de trein.
Ah, de auto kan uiteraard ook! :)
Heb trouwens vlug de treinen gecheckt (kon het niet laten), voor de trein van hier (in mijn geval Gent, gekeken op midden maart) naar Disney (via Lille Flanders), kom in een rittenschema en prijs uit (het goedkoopste van de hoop) van 32,60€ (enkel uiteraard, dus 64€ heen en terug).
Lijkt me een goede deal (weet nu niet wat de prijzen zijn voor via brussel te gaan en daar de tgv te pakken, maar wel een pak duurder lijkt me.)
Tegen dat je in Rijsel bent is toch een halve dag om? Is een halve dag Disney minder dan 20 euro besparing waard...?