-
Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Phantasiastisch
Ik durf het haast niet meer te zeggen, maar dit lijkt me op voorbereidend werk. Hoe je het formuleert gok ik dat je denkt wat ik denk: bye bye Silverado Theater? :p
Het kwam inderdaad in me op dat dit wel eens een teken aan de wand kan zijn. Anderzijds waren de kluisjes onder het theater ook wel erg verstopt, dus dat kan al genoeg reden zijn om ze te verplaatsen. Dus het zegt nog niets. Maar het zou wat mij betreft wel het perfecte volgende project zijn opdat er een vervanger voor Fantissima toch vroeg of laat nodig zal zijn.
-
Citaat:
coasterfrenzy
Het kwam inderdaad in me op dat dit wel eens een teken aan de wand kan zijn. Anderzijds waren de kluisjes onder het theater ook wel erg verstopt, dus dat kan al genoeg reden zijn om ze te verplaatsen. Dus het zegt nog niets. Maar het zou wat mij betreft wel het perfecte volgende project zijn opdat er een vervanger voor Fantissima toch vroeg of laat nodig zal zijn.
Ik was vorige week weer 2 dagen in het park en ik moet zeggen dat ik vind dat ze nu nog meer ontrokken zijn aan het zicht nu ze binnen staan. Ik vind dat ze nu nog meer verstopt zijn dan ervoor, ik merkte ze enkel op als ik uit Colorado Adventure buiten kwam.
Wat betreft het Silverado Theater: ik denk dat we het er over eens zijn dat die gwwoonweg te groot is. Ze is nooit volledig gevuld (wasted space). En dat die hal op een plaats staat die gewoon perfect is voor inderdaad Fantissima te vestigen centraal tussenin de hotels.
Wat ik het meest logische en mogelijke acht.
-
Citaat:
Phantasiastisch
Ik was vorige week weer 2 dagen in het park en ik moet zeggen dat ik vind dat ze nu nog meer ontrokken zijn aan het zicht nu ze binnen staan. Ik vind dat ze nu nog meer verstopt zijn dan ervoor, ik merkte ze enkel op als ik uit Colorado Adventure buiten kwam.
Wat betreft het Silverado Theater: ik denk dat we het er over eens zijn dat die gwwoonweg te groot is. Ze is nooit volledig gevuld (wasted space). En dat die hal op een plaats staat die gewoon perfect is voor inderdaad Fantissima te vestigen centraal tussenin de hotels.
Wat ik het meest logische en mogelijke acht.
Ze zullen fantissima heus wel een keer gaan verplaatsen. Maar fantissima heeft vorig jaar nog een gloednieuwe ingang gekregen wat er niet eens zo goedkoop uitziet. Dus denk dat het de komende jaren nog wel in het temple complex blijft. Nu ook vanwege de renovatie van de temple. Denk dus niet dat fantissima het silverado theater gaat vervangen.
-
Vandaag eindelijk Crazy Bats mogen doen. Super amusant filmpje, nam me volledig mee in het verhaal en heeft zeker een herhaalwaarde. De kwaliteit van het beeld was zeker goed. Op dit moment lijkt het een toegevoegde waarde en de wachttijd bevestigt dat wel ergens.
Ookal had ik er geen last van toch een man zien neerliggen om te bekomen en een meisje dat misselijk was die ene keer dat ik er geweest ben. Ik ben er weliswaar niet helemaal uit hoe het scherpstellen precies werkt. Ik moet eerlijk bekennen dat ik er ook niet helemaal uit wijs geraakte bij de info borden. Desalniettemin was het bij mij perfect synchroon en scherp.
Past de attractie in het gebied? Ja, op papier hoort het bij Wuze maar wanneer wij met het gezin daar rond lopen voelt dat eerder als een op zich staande attractie samen met Hollywood Tour. Een hoger 'vreemde eend in de bijt' gehalte maar niet storend. Het is een beetje zoals Colorado Adventure. Op papier hoort dat bij Mexico maar het voelt ter plaatse echt wel als een western restant. Het is een andere discussie maar waarom die op termijn niet meetrekken met Afrika of China.
-
Citaat:
_robin_
Ze zullen fantissima heus wel een keer gaan verplaatsen. Maar fantissima heeft vorig jaar nog een gloednieuwe ingang gekregen wat er niet eens zo goedkoop uitziet. Dus denk dat het de komende jaren nog wel in het temple complex blijft. Nu ook vanwege de renovatie van de temple. Denk dus niet dat fantissima het silverado theater gaat vervangen.
Ik zou het niet meteen uitsluiten. Een theater is niet in 1,2,3 gebouwd en als men een nieuwe bouwt dat moet voldoen aan de eisen van mevrouw L?ffelhardt (voor een upgrade van Fantissima) en rijkelijk gethematiseerd moet worden, met andere woorden eentje op het nieuwe Phantasialand-niveau, dan neemt dit denk ik wel meer dan 2 jaar in beslag.
Dus de huidige renovatie bij het oude gebouw is "niet voor niets" geweest. Afwachten tot er iets gebeurt, maar de lockers verplaatsen was misschien stap 1. ;)
-
Ik verwacht op dit moment eerder eerst een onderhoud/ update van Hollywood tour. in combinatie met de bats kan dit dan nog even mee.
dat men het colerado gedeelte zou aanpakken lijk me geen slecht idee.
het theater heeft volgens mij ook al betere tijden gekend (het dak)
ondertussen zouden ze en nog iets kunnen bij proppen rond het theater een de mijnterrein meer naar Mexico trekken.
een renovatie breng inderdaad minder op dan een nieuwe attractie maar dat treintje is in mijn ogen toch nog altijd een van de betere na Europa.
aan de andere kant heb ik geruchten gehoord dat de visclub op het gebied naast het park gaat verhuizen.
in dat geval moeten we niet in het park kijken
-
Citaat:
kennyh
Het is een andere discussie maar waarom die op termijn niet meetrekken met Afrika of China.
Ik hoop zelf nog steeds dat ze er een diamantmijn in Afrika van maken. De baan loopt deels langs het hotel, wat je qua thema echt niet gecorrigeerd krijgt als ze de baan opeens in een Chinees Thema zouden steken. Afrika heeft dan ook eindelijk meer dan ??n attractie. Het gedeelte waar CA en Chiapas elkaar kruisen/paralel lopen kan generiek gethemed worden dat het zowel in Mexico als in Afrika past. Of je maakt juist dat deel indoor om ze van elkaar te scheiden.
Citaat:
_robin_
Mwah.. Echt een nieuwe ingang is het niet eens. Meer een tunnel naar de ingang toe. Natuurlijk kost dat geld, maar het lijkt me relatief professorisch, ondanks dat het er goed uit ziet.
Veel van het gebruikte materiaal kan in elk geval vrij gemakkelijk herbruikt worden.
Citaat:
traveler
Ik verwacht op dit moment eerder eerst een onderhoud/ update van Hollywood tour. in combinatie met de bats kan dit dan nog even mee.
dat men het colerado gedeelte zou aanpakken lijk me geen slecht idee.
het theater heeft volgens mij ook al betere tijden gekend (het dak)
ondertussen zouden ze en nog iets kunnen bij proppen rond het theater een de mijnterrein meer naar Mexico trekken.
een renovatie breng inderdaad minder op dan een nieuwe attractie maar dat treintje is in mijn ogen toch nog altijd een van de betere na Europa.
aan de andere kant heb ik geruchten gehoord dat de visclub op het gebied naast het park gaat verhuizen.
in dat geval moeten we niet in het park kijken
Het dak van Silverado kan niet meer volledig open (wel nog gedeeltelijk), maar veerder lijkt me daar niets mis mee. Kun je nader uitleggen wat je bedoelt?
Colorado is nog steeds enorm populair en iets waar het park ook wel trots op is. Kijk naar de wachtrijen, die alleen maar langer lijken te worden in plaats van korter. In dat geval heeft renoveren zeker nog nut.
Een flinke beurt voor de Hollywood tour zou prachtig zijn. Maar de laatste keer dat ze dat gedaan hebben, heeft het niet heel lang stand gehouden helaas. Beetje het effect als in MPG. Daar knappen ze ook veel dingen heel goed op en na een half jaar zie je het verschil al niet meer. Zonde, maar toch. Er steekt nog stiekem veel onderhoud in de hollywood tour. Er worden geregeld nieuwe kleren of maskers gespot en ook zie je zelden kapotte effecten.. en als ze er zijn worden ze snel genoeg hersteld. (die rechtse haai schijnt berucht te zijn, maar ook die zie ik meestal wel werken, maar idd: ook wel eens defect gezien).
-
Het idee van Colorado Adventure te rethemen naar Afrika vind ik ook de beste keuze (na het behouden van zijn eigen thema).
Dat ze Chiapas maar helemaal afsluiten door dat stuk volledig indoor te maken en zo ook Colorado Adventure vormgeven als een diamantmijn.
Ze kunnen bijvoorbeeld lifthills 2 & 3 van Colorado Adventure mee indoor maken als een mijn met zelfs een projectie op de lifthill (zoals BTM in Disneyland Paris).
Met andere woorden, de donkere hal (2) verbinden (over de lifthills heen) met de grote rotswand van Chiapas waar lifthill 2 tegenstaat.
Vervolgens de eerste huidige hal open maken zoals het vroeger was. Zo cre?r je vanop het Colorado Adventure "plein" (naast station en Tikal) en langsheen het wandelpad dat naar de brug leidt als uitzicht een berglandschap wat verderweg omdat dan hal 1 verdwenen zou zijn en dus voor dat gebergte een opener gevoel.
Zo zouden ze hetzelfde effect kunnen cre?ren als bij Chiapas: de wandelpaden zijn niet zo breed maar de attractie en theming zijn zodanig geplaatst dat ze een open gevoel geven langsheen het wandelpad. En natuurlijk straalt Colorado Adventure dan als nooit tevoren, letterlijk tussen die diamanten. ;)
-
1 Bijlage(n)
Citaat:
Michielsken
Hoe kom je aan die 92%? En hoe is die bekomen, vraagstelling via internet, direct, opsomming, etc. Hoe is de vraag gesteld kan ook veel doen, bv vergelijking met hoe het vroeger was of gewoon 'droog' de vraag goed/slecht stellen.
Maw, die 92% moet, zoals met al zo'n peilingen, in een groter kader geplaatst worden om de correctheid te toetsen.
Net zoals ieders mening duidelijker wordt als je die onderbouwt met valabele argumenten...
Om hier even op terug te komen: dit heeft op de Facebook-pagina van Phantasialand gestaan.
Nu is 250 ondervraagden niet eens zo veel, en verder weten we ook niet aan welke doelgroep en welke vragen er gesteld werden.
-
Zoiets is natuurlijk sterk voor interpretatie vatbaar. Hoe zijn de vragen geformuleerd en aan wie zijn ze gesteld? Voor marketingdoeleinden een conclusie trekken die je wil trekken uit een onderzoek dat je zelf voert, lijkt me erg simpel... ;)
Zegt overigens niets over mijn mening over Crazy Bats, want ik ben zelf nog niet in PHL geweest dit jaar. Gewoon een bedenking bij dit cijfer.
-
Dat geldt helaas zelfs voor "serieuse" onderzoeken zo: In opvallend veel gevallen pakken die altijd goed uit voor degene die het onderzoek betaald.
Overigens: Als park wil je voor jezelf uiteraard w?l een goed beeld hebben. Dan kun je er namelijk op in spelen. Voor marketing zou in theorie het hele onderzoek verzonnen kunnen zijn. Wie gaat dat immers controleren?
Uiteindelijk maak ik mijn mening toch wel zelf. En die is lang niet altijd gelijk aan de massa.
-
Citaat:
coasterfrenzy
Uiteindelijk maak ik mijn mening toch wel zelf. En die is lang niet altijd gelijk aan de massa.
spijtig genoeg is de massa de hoofdinkomst voor parken ;-) vandaar dat sommige keuzes dat wij niet altijd achter staan als fans toch genomen worden...
-
Ik ben toch geschrokken over de Hollywood Tour... Ik ben er eens in geweest een aantal jaar geleden en eerlijk vond ik hem toen erg tof. Toen ik laatst nog eens terug ging naar phantasialand stond Hollywood Tour best vrij hoog in mijn top lijstje. Ik vind het geen wonder dat er niemand naar hollywood tour komt want er staan niet eens wegwijzers heen en ze hebben hem al zo ver verstopt dat niemand weet dat hij er is. Als je dan eindelijk in de attractie komt, word je opgewacht door een of andere vent die beide ogen kwijt is en wat heen en weer staat te wiegen... Komop phantasialand... Het is toch een kleintje om hem even te vervangen door een mooier exemplaar. De grotscene hoeft niet aangepast te worden, ik vind hem mooi zo. Bij de 'Jaws' sc?ne zijn 2 nieuwe haaien misschien wel eens nodig want nu lijken ze op diegene die wij knutselen uit papier mache in de kleuterschool.
De sc?ne met die spin vind ik vrij meevallen qua slijtage. Ik vind de ouderwetse poppen wel iets hebben. Gewoon wat poetswerk en nieuwe kleren is voldoende denk ik.
Voor de sc?ne met de vallende effecten geld hetzelfde, opkuisen en andere kleren voor de poppen.
De frankenstein sc?ne ziet er nog goed uit, volgens mij ook omdat het vrij donker is en daardoor slijtage niet zo zichtbaar is.
De onderwaterscene mag van mij per direct verdwijnen. Gewoon wat vissen aan een stok achter een vliegennet... Afschuwelijk! Is die duiker trouwens allang weg of was ie gewoon in reparatie toen ik er was want hij ontbrak waardoor er een leeg gat ontstond.
De tarzanscene vind ik wel tof, gewoon eens grondig poetsen.
De sc?ne van de tovenaar is gewoon ok?.
De king kong sc?ne vind ik wel altijd overweldigend. Het is misschien goedkoop maar ik vind hem wel mooi.
Ik weet dat hollywood tour beter moet maar een renovatie van 2 miljoen is niet realistisch volgens mij... Ik zou al tevreden zijn met de kleine aanpassingen van mijn lijstje. Ik blijf het toch raar vinden dat een park als phantasialand zo slecht scoort op darkrides.
Hollywood tour ziet mij alleszins nog terug! Als het nog niet te laat is toch...
-
Wat betreft het onderzoek, is dat inderdaad ferm voor interpretatie vatbaar... De beste VR-achtbaan die je ooit deed? Hoeveel heeft iedereen er dan al gedaan? Wellicht een groot deel van de bevraagden nog nooit ??n, en een ander groot deel misschien ??n. Op die manier heb je wel snel gezegd dat het de beste is die je deed, omdat er weinig te vergelijken valt.
-
Citaat:
simon
Wat betreft het onderzoek, is dat inderdaad ferm voor interpretatie vatbaar... De beste VR-achtbaan die je ooit deed? Hoeveel heeft iedereen er dan al gedaan? Wellicht een groot deel van de bevraagden nog nooit ??n, en een ander groot deel misschien ??n. Op die manier heb je wel snel gezegd dat het de beste is die je deed, omdat er weinig te vergelijken valt.
Niemand spreekt over de beste VR achtbaan die hij ooit deed. De uitspraak is dat ze de attractie (in het algemeen) fantastisch vinden.
Dat van die beste VR achtbaan is iets heel anders en staat los van het onderzoek. Dat is namelijk een uitspraak die het marketing team van PHL doet (niet de bezoekers). En op zich kunnen ze het gerust zeggen, want het is tot nu toe de enige VR attractie de gebruikt maakt van de nieuwe, kwalitatief betere systemen. Dus kwalitatief zijn ze de beste. Of ze qua fun-factor de beste zijn: Dat moet natuurlijk iedereen voor zichzelf uit maken.
-
Citaat:
coasterfrenzy
Niemand spreekt over de beste VR achtbaan die hij ooit deed. De uitspraak is dat ze de attractie (in het algemeen) fantastisch vinden.
Dat van die beste VR achtbaan is iets heel anders en staat los van het onderzoek. Dat is namelijk een uitspraak die het marketing team van PHL doet (niet de bezoekers). En op zich kunnen ze het gerust zeggen, want het is tot nu toe de enige VR attractie de gebruikt maakt van de nieuwe, kwalitatief betere systemen. Dus kwalitatief zijn ze de beste. Of ze qua fun-factor de beste zijn: Dat moet natuurlijk iedereen voor zichzelf uit maken.
Ok, ik had het anders ge?nterpreteerd in hun post. Maar feit is wel dat dit subjectief is voor iedereen.
-
Citaat:
coasterfrenzy
Vanmorgen (of was het toch gisterenavond?) op de Facebook van Phantasialand:
Phantasialand
Gisteren om 16:21 ?
Du bekommst nicht genug vom weltweit besten VR-Coaster – oder kannst deine erste Fahrt gar nicht erwarten? Dann zeige es deinen Freunden mit dem neuen CRAZY BATS-Profilbildrahmen!
Kun je maar niet genoeg krijgen van ’s werelds beste VR-achtbaan? Of sta jij ook zo te popelen om je eerste ritje te maken? Verfraai dan nu je profielfoto met de nieuwe CRAZY BATS kader en laat het aan al je vrienden zien!
Vous ne vous lassez pas de la meilleure montagne russe en VR au monde ? Ou vous avez h?te d’embarquer pour votre premier tour ? Alors montrez-le ? vos amis en ajoutant le nouveau d?cor de CRAZY BATS ? votre photo de profil !
-
Gisteren nog eens in Phantasialand geweest en eens een blik kunnen werpen op Crazy Bats. De vernieuwde wachtrij overtreft de oude. De vernieuwde wachttijd overtreft evenzeer de oude. Er is wel ontegensprekelijk meer te zien onderweg dan voorheen.
Qua beeldkwaliteit zit de VR beleving wat mij betreft op dezelfde hoogte als die van de powered Coaster in Tibidabo, met het verschil dat je daar wel 360? beeld had, terwijl het hier beperkt blijft tot wat er zich voor je afspeelt. Er worden geen nieuwe internationale standaarden mee gezet.
Ook in Phantasialand zorgt VR voor een verlaging van de capaciteit, we stonden geruime tijd in de twee blokremmen voor het station.
Voor mij is het met voorsprong de minst indrukwekkende vernieuwing die het park de afgelopen twintig jaar heeft doorgevoerd. Inclusief de toevoeging van Tikal en andere kleuterattracties. Ik loop er niet warm van, maar het irriteert me minder hard dan verwacht.
-
Er zijn heel wat problemen met crazy bats. Hij was de afgelopen 2 dagen. van zondag ochtend. tot dinsdag ochtend gesloten vanwege technische storingen. Hij is nu weer open. er rijden maar slechts 2 treinen. En de transportband voor de VR wordt niet meer gebruikt?. Ze maken alle brillen nu schoon met een doekje. Ook is de wachtrij heel erg bekrast door bezoekers deze maanden. Je kan letterlijk de kleuren van de temple en space center weer zien op de hekken. Ben benieuwd of het allemaal nog goed gaat komen.
-
Ik had online de wachttijden in de gaten gehouden en het viel me op dat het bij Bats soms dubbel zo lang wachten was als bij Taron of Quest. Mijn gedachte was: mooi, zo wordt Klugheim wat ontlast. Maar blijkbaar ligt er dus een defect aan de oorzaak.
En hoewel ik best positief was na twee ritjes op Bats begin juli, verbaast dit slechte nieuws me after all niet. De decoratie in de wachtrij is weinig hufter-proof en oogt vrij goedkoop. Als je dan ook nog eens extra lang moet wachten in de traag vorderende rij ... is dat nog geen enkele reden om de vandaal uit te hangen, maar het verhoogt wel het 'risico'.
Jammer ook van dat clean-and-transport-systeem. Ik had de indruk dat PHL hiermee de zwakke plek van andere parken met gratis VR wist te ontwijken (hoge capaciteit en hygiëne).
Ik veronderstel dat ze maar met twee treinen rijden omwille van het beperkt aantal werkende en gereinigde brillen. Is het dan een optie om bij grote drukte treinen zonder VR te laten rijden? Dat krijg je moeilijk verkocht, zeker als je geen aparte wachtrij hebt waar het minder lang wachten is voor een ritje zonder VR. Het alternatief is > 120 minuten wachten. VR-tragend is VR altijd, VR-rijkend is het soms.
-
Tsja.. het blijft natuurlijk een prototype, dan zijn problemen te verwachten.. De problemen lijken hier echter een stuk groter te zijn dan verwacht. Ik vraag me af wat die (lange) storingen precies veroorzaakt. De baan zelf zal het probleem niet zijn, die liep al jaren met amper tot geen storingen.
-
Vandaag ook Crazy Bats gedaan. En ook Phantasialand in zijn geheel bezocht.
Ook niet zo enthousiast, de attractie is er globaal gezien wel op vooruit gegaan, maar VR s niet mijn ding.
1. Het beeld was wazig, je kon nog wel de contouren zien, maar de scherpte die ik had verwacht, bleef uit. Gevolg: misselijkheid. Bij mijn broer stond het beeld wel zeer scherp, maar bij mijn vriendin ook helemaal niet? Of ligt het aan het feit dat we brildragers zijn. We hebben nochtans de instructies in de wachtrij opgevolgd.
2. De wachttijd bedroeg 30 minuten, om 11u30. En dit op een schooldag in september. Er waren wel veel schoolreisjes aanwezig, maar Taron stond het meest van de dag op 20min. Dan vond ik en mijn medegezelschap het wachten voor Taron of andere attracties meer waard dan de 30 min. hier.
Oorzaak volgens mij: de transportband werkte niet, er werd gewerkt met twee treinen (er was wél genoeg personeel, 4 pers. voor de brillen aan te geven en te kuisen).
3. Het uiterlijk van station en wachtrij is er écht op vooruitgegaan. Al vind ik deze straat in Fantasy nog altijd niet zo goed passen, zeker met de aanwezigheid van de nog meer uit de toon vallende Hollywood Tour. en de nu flashy blauwe accenten van Crazy Bats. En de attractie vind ik ook niet goed aansluiten bij Fantasy. Hoe dan ook, na Winja's is er nu nog wel een goede, bijkomstige reden om naar Fantasy te komen als thrillseeker.
Kortom, ik was er niet echt enthousiast over, mede door dat ik ziek was geworden.
Wanneer een park een tamme of zwakke coaster bouwt, ben ik nog mild (zoals Dizz bv.), maar hier krijgen bezoekers wel een product aangeboden waar ze ziek van worden, waar ze veel te lang voor moeten wachten, ...
The Temple Of The Night Hawk moest sowieso een andere bestemming krijgen, want de ritbeleving trok op niet veel, er is inderdaad meer te beleven en de attractie krijgt dus heel wat volk over de vloer, maar de kwaliteit van enkele maanden terug die ik hier las, lijkt weinig van over te schieten. Ook het vandalisme viel me hier op, maar sommige stickers/plakaten beginnen al kleur te verliezen of te vervagen. Inderdaad, Crazy Bats is niet echt hufterproof zoals bv. de wachtrij van Taron dat is. Ze hebben ook sommige trappen in de wachtrij blauw geverfd, vooral outdoor, maar door slijtage komen de oude kleuren er toch door, dat hadden ze toch kunnen voorzien dat dit kon gebeuren?
In de wachtrij hebben ze de railing wel goed aangepakt, een aluminium hulsel over sommige stukken, zorgt er voor dat daar de verf nooit kan afgaan.
Crazy Bats is dus een goede zet, mits de techniek 100% op punt staat, want pas dan is de ervaring ook af en kan het zich meten aan de andere attracties van Phantasialand, maar vandaag kreeg ik een Bobbejaanland gevoel, waarbij ze hoog van de toren blazen met hun nieuwigheid, maar je maar een half afgewerkt product krijgt. En een attractie waar ik weinig ID van Phantasialand in vond: echte materialen en immersieve theming, aangename wachtrij en uitmuntendheid in ritbeleving.
Pas op, indien de techniek op punt staat, kan deze attractie nog 10 jaar mee, maar dan moet het wel goed bijgehouden worden. Zowel de brillen als de theming.
-
Oei oei, dat is wel minder om te lezen. PHL kennende streven ze toch wel hoge kwaliteit na, maar als het zelfs nu, na het echte hoogseizoen, nog steeds niet terug in orde is... Nochtans blijven ze er wel redelijk veel reclame voor maken, dus moeten ze hier toch ook een zekere trots over hebben?
Ikzelf ga waarschijnlijk in de winter nog eens piepen.
-
Citaat:
Jak
Het uiterlijk van station en wachtrij is er écht op vooruitgegaan. .
Vind zelf dat het station er totaal niet op vooruit is gegaan. Het station van de temple had veel meer sfeer dan het station van crazy bats.
Vind het station van crazy bats ook maar erg donker. Wachtrij is er op vooruit gegaan. Maar alles wordt daar langzaam gesloopt waardoor het er weer minder uit gaat zien. Ik vind deze `upgrade` dus totaal niet geslaagd.
-
Citaat:
_robin_
Het station van de temple had veel meer sfeer dan het station van crazy bats.
Opletten dat je die blikken doos met legernetten geen te warm hart toedraagt hè. :p Ik vind dat de sfeer op zich aan elkaar gewaagd is voor en na VR en dat beide versies meespelen op het niveau Bobbejaanland Revolution.
-
Citaat:
Pretparkfreak7
Opletten dat je die blikken doos met legernetten geen te warm hart toedraagt hè. :p Ik vind dat de sfeer op zich aan elkaar gewaagd is voor en na VR en dat beide versies meespelen op het niveau Bobbejaanland Revolution.
Ik vind oprecht dat het station van de temple meer sfeer had. dat kwam ook heel erg door de soundtrack. ik vind het station van crazy bats te donker en vind het ook geen sfeer hebben.
Zijn er deze week/vorige week nog mensen in crazy bats geweest? ben benieuwd hoe het er nu voor staat :)
-
capiciteit is nog slechter geworden. ze rijden maar met 2 treinen + soms moet 1 trein helemaal leeg weg gestuurd worden + 5 minuten wachten voordat ze er weer 1 kunnen vrijgeven. er zijn heel veel brillen kapot gegaan waardoor ze er gewoon te weinig hebben op t moment. 3 maanden open en al zoveel problemen. damn.....
-
Jammerlijk nieuws hierboven. Die schrap ik even van m'n must-do's komend weekend.
VR op coasters bestond al enige tijd in andere parken ...
- PHL kon dus de kat uit de boom kijken = rekening houden met VR-euvels in andere parken.
- VR had zich in tussentijd wel verder ontwikkeld, PHL kon dus een recentere / betere versie kopen dan de concurrenten
PHL is nu ook niet het park dat bezuinigt op kwaliteit. Als zij het (ook al) niet kunnen, wie dan wel? Het vol-gesponsorde EP, waar je nog eens extra mag betalen voor VR?
Ik heb het geluk gehad Crazy Bats in optimale condities te hebben bereden (zelfs 2 keer op 1 dag). Ik was toen best enthousiast, maar ik ben nu geneigd te hopen dat alle VR op coasters in 2020 ten grave wordt gedragen. Het zou me niet verbazen dat ze in Lichtaart hetzelfde denken. Alton Towers is al eerder op z'n VR-stappen teruggekeerd.
Bij deze hulde aan de parken die niet hebben meegedaan aan deze virtuele opsmuk en opteerden voor een echte make-over van coasters (Untamed, Colossos, Star Wars Hyperspace en zelfs Psykè). Parken die volgend seizoen durven uitpakken met een 'nieuwe' VR-coaster, maken zichzelf i.m.o. ontzettend belachelijk. Want zelfs zonder storingen is er nog de enorm vertragende factor. En daar zit volgens mij geen enkele park-bezoeker op te wachten.
-
Citaat:
Earlyspencer
PHL is nu ook niet het park dat bezuinigt op kwaliteit.
Wanneer ze iets volledig nieuw bouwen meestal niet. Maar die lift van River Quest heeft er verdorie lang uit gelegen en je kan veel zeggen van Crazy Bats, maar die uitvoering zag er toch allesbehalve 'voor de eeuwigheid' uit? Het valt mij ook op dat er heel veel wachttijdschermbordjes buiten gebruik zijn tegenwoordig.
-
Vandaag crazy Bats voor eerste keer bezocht. Ik was best aangenaam verrast wat ze met de wachtrij hebben gedaan, ik kon vlot doorlopen dus qua "gesloopte" delen niet echt kunnen opletten. Wachttijd was rond de 15 min.
Echter blijf ik bij een 1 keer en nooit meer. De bril deed belachelijk veel pijn op mijn neus. Alsof je met een mes recht erin duwt en moest de bril dan ook heel de rit vasthouden i.p.v. te laten rusten op m'n neus. Mijn compagnon had hetzelfde voor. Als je de bril hoger op je gezicht zet, kan je de pijn verhelpen, maar zie je niets meer, enkel onscherp gedoe. Een slecht design van VR-brillen. Wel leuk om te zien dat elke bril gedesinfecteerd wordt t.o.v. wat er in Bobbejaanland gebeurd.
Ik hou het wel bij m'n eigen headset thuis. ;)
-
Vandaag staat er opeens een hoogwerker in China Town. Uiteraard zorgt dat direct voor gespreksstof en de geruchten dat de Geister Rikscha aan zijn laatste dagen bezig is.. het kan echter ook zo zijn dat deze alvast klaar staat om de daken schoon te maken, onderhoud te plegen, of om iets groots voor de Wintertraum op te zetten.
Edit: Het is voor snoeiwerkzaamheden :D
-
Citaat:
coasterfrenzy
Vandaag staat er opeens een hoogwerker in China Town. Uiteraard zorgt dat direct voor gespreksstof en de geruchten dat de Geister Rikscha aan zijn laatste dagen bezig is.. het kan echter ook zo zijn dat deze alvast klaar staat om de daken schoon te maken, onderhoud te plegen, of om iets groots voor de Wintertraum op te zetten.
Edit: Het is voor snoeiwerkzaamheden :D
denk dat er na wintertraum niks weg gaat. Ze willen nu op rookburgh focussen.
Een ander dingetje:
We zijn nu 2 maanden verder en de problemen bij crazy bats zijn nog steeds niet opgelost.
De capiciteit is nog steeds zo slecht als 2 maanden geleden. er zijn nog steeds onwijs veel kapotte VR brillen. De wachtrij komt er iedere week slechter en slechter uit te zien. Ook is het probleem met de vr brillen die op de neus drukken nog steeds niet verholpen.
Snap niet waarom dit zo lang duurt. Steken ze er geen moeite in omdat het na dit seizoen toch al weg gaat? Of weten ze niet hoe ze het moeten oplossen?
-
Citaat:
_robin_
denk dat er na wintertraum niks weg gaat. Ze willen nu op rookburgh focussen.
Een ander dingetje:
We zijn nu 2 maanden verder en de problemen bij crazy bats zijn nog steeds niet opgelost.
De capiciteit is nog steeds zo slecht als 2 maanden geleden. er zijn nog steeds onwijs veel kapotte VR brillen. De wachtrij komt er iedere week slechter en slechter uit te zien. Ook is het probleem met de vr brillen die op de neus drukken nog steeds niet verholpen.
Snap niet waarom dit zo lang duurt. Steken ze er geen moeite in omdat het na dit seizoen toch al weg gaat? Of weten ze niet hoe ze het moeten oplossen?
Het siezoen is over een week afgelopen. Dan zullen ze wel een grote beurt voor Crazy Bats voorzien om een en ander op te lossen, lijkt me weinig nut te hebben de attractie nu daarvoor te sluiten. Het viel me gisteren inderdaad wel op dat de wachtrijen voor de attractie enorm lang waren.
De brillen zelf zullen echt niet een nieuw design krijgen. Zelf ook volstrekt geen last gehad van drukken op de neus. Ieder persoon is natuurlijk ook weer anders gebouwd, kun je nooit volledig rekening mee houden lijkt me.
Meestal beginnen ze wel met de sloop van een oude attractie in het seizoen voordat de nieuwe open gaat. Ik zou het echter ook niet erg vinden als ze een jaartje over slaan en zich focussen op andere dingen. Zoals bijvoorbeeld de issues bij CB die je noemt, maar ook om de nieuwe ingang van RQ eens open te krijgen (die staat er inmiddels ook al 2 seizoenen ongebruikt bij). Universal heeft de rotsen van Afrika opgeknapt, maar er zijn nog steeds delen waar rotsen gewoon zijn weg gelaten (en nog delen die nieuwe rotsen moeten krijgen). Bij Talocan steken twee ijzeren pinnen uit de ogen van de afgod boven de ingang van de kelder, geen idee wat ze ermee van plan zijn, maar is ook al even zo. Zo lijken er nog wel wat projectjes binnen het park te zijn die wat aandacht mogen krijgen.
-
Citaat:
coasterfrenzy
Het siezoen is over een week afgelopen. Dan zullen ze wel een grote beurt voor Crazy Bats voorzien om een en ander op te lossen, lijkt me weinig nut te hebben de attractie nu daarvoor te sluiten. Het viel me gisteren inderdaad wel op dat de wachtrijen voor de attractie enorm lang waren.
De brillen zelf zullen echt niet een nieuw design krijgen. Zelf ook volstrekt geen last gehad van drukken op de neus. Ieder persoon is natuurlijk ook weer anders gebouwd, kun je nooit volledig rekening mee houden lijkt me.
als je zegt dat het de beste VR coaster ter wereld is. moet je het ook goed bijhouden. je kan ook dingen oplossen zonder de attractie te sluiten. Zoals de kapotte VR brillen.
Over de druk op de neus. Ik lees onwijs veel reacties dat mensen blauwe plekken op de neus krijgen vanwege het gewicht van de VR bril. Ook moeten heel veel mensen de VR bril constant vasthouden omdat ze anders verschuiven.
Het klopt inderdaad dat ze meestal een attractie sluiten voordat het nieuwe gebied geopend is. Maar ik denk dat dat bij rookburgh anders is. Ze willen eerst zeker weten dat ze het dit seizoen af krijgen.
-
leuk nieuwtje: gister is de soundtrack van de temple of the night hawk op de een of andere manier geleaked op een site uit slovenia. inmiddels staat hij ook op youtube: https://www.youtube.com/watch?v=g9JVJW4aYgg
update: inmiddels helaas verwijderd door een auteursrechtclaim van phantasialand.
-
Phantasialand was er snel bij.
Toevallig iemand die het filmpje al om heeft gezet in MP3?
-
Citaat:
coasterfrenzy
Phantasialand was er snel bij.
Toevallig iemand die het filmpje al om heeft gezet in MP3?
https://www.youtube.com/watch?v=MQP3...ature=youtu.be staat nu weer online. alleen met een andere naam. haha
-
Ik wil het toch nog even kwijt. Ik vind het echt belachelijk dat de problemen die 4 maanden geleden begonnen zijn nog steeds niet zijn opgelost. De capiciteit is een hel. Rond de 400/500 mensen per uur. Ze rijden nog steeds maar met 2 treinen waarvan 2/3 karretjes niet gebruikt worden. dus eigenlijk rijden ze maar met 1 trein. Er zijn niet veel VR brillen meer over omdat er heel veel kapot zijn gegaan en de transport band nog steeds niet gerepareerd is. De wachtrij ziet er inmiddels ook vervallen uit. In de buiten en binnen wachtrij komen op sommige plekken de kleuren van de temple terug en in de binnen wachtrij worden er heel veel dingen gesloopt. Sorry. Maar waar is die off-season dan voor? Het park is letterlijk een maand dicht geweest en er is niks veranderd? Het wordt tijd dat PHL stopt met deze onzin. Van een 1600 mensen per uur capiciteit naar een 500 mensen per uur capiciteit is al niet te accepteren. Thematisering in de hal was een veel beter keuze geweest...
-
In amper één maand off-season kun je relatief weinig doen, het is vooral nét genoeg om het park klaar te stomen voor de wintertraum. De meeste veranderingen gebeuren in de langere off-season periode na de Wintertraum.
Dat de oude verf er langzamerhand doorheen begint te komen is erg spijtig, maar helaas ook geen verrassing. Van begin af aan is er vaak genoeg gezegd dat de ombouw relatief goedkoop is gedaan en dat blijkt hiermee helaas wel weer. Ik verwacht helaas ook niet dat ze het probleem met de verf en vandalisme gaan aanpakken. Of althans: toch niet voor de start van komend zomerseizoen.
Wat er qua capaciteit mis is, kunnen we alleen maar raden. Ik zou niet verwachten dat het herstel van een loopband heel lastig is, maar wellicht wordt deze niet herstelt omdat het in de praktijk geen nut blijkt te hebben. Immers, als er steeds veel tijd in zit dat de treinen kunnen vertrekken, is er tijd genoeg om de headsets zelf even naar achteren te brengen. Misschien doet de band het wel en staat die gewoon af.
Voor de Fabrikant van het VR systeem is dit ongetwijfeld ook niet bepaald een pretje. Van diverse fabrikanten al gehoord dat PHL heel erg kritisch is. Het nadeel van een prototype blijft toch dat het storingsgevoelig is. Je zag dat ook veel bij de Winja's, Maus, Chiapas, Taron en ongetwijfeld straks ook bij FLY. Zo wordt PHL wel een beetje een storingspark natuurlijk. Uiteindelijk zal het wel goed gaan lopen, maar hoe lang gaat dat duren. Kijk daar de problemen met Chiapas, die gaan toch al de nodige jaartjes mee. De kinderziektes bij Taron leken dan weer vrij snel opgelost (al was daar relatief weinig nieuw aan natuurlijk)..
Voor Maus zijn er bepaalde printplaten die heel snel kapot gaan. PHL heeft er een aardige stapel van op voorraad liggen en verwisselt ze steeds. Dat gaat snel. ETF pikt de kapotte platen op, herstelt ze en brengt ze weer terug. Tenminste.. dat was in de beginperiode zo. Het zou me sterk verbazen als het nu nog zo werkt. Ik neem aan dat ETF inmiddels printplaten heeft die het Euvel niet meer hebben.
Zo zullen ze ongetwijfeld ook wel op zoek zijn naar een oplossing voor Crazy Bats. Kan even duren, maar hopelijk komt het snel.
-
Ik heb Crazy Bats vorige week voor het eerst uitgeprobeerd, en ondanks ik het een zeer geslaagde upgrade vond (dat was nu eens de enige coaster waar ik altijd al van zij: VR that thing) viel het Vandalisme en de lage capaciteit meteen op. Ook de wachtrij begint hier en daar al redelijk wat sporen van vandalisme te tonen wat het geheel niet meer zo nieuw doet ogen dan het toch wel is.
Wat de brillen betreft: deze werden van elke trein bij het binnenrijden/uitstappen snel opgepikt door de ride ops, snel geveegd met een doekje en opnieuw uitgedeeld, keer op keer. Spijtig dat Phantasialand het geheel niet wat eleganter en met meer capaciteit kon presenteren ... Een leuke, tijdelijke overlay dan maar?
-
Tijdelijk? Ongetwijfeld! Voor mij geeft het aan dat dit complex niet de eerstvolgende sloopkogel zal krijgen, maar ik denk dat de uitwerking wel duidelijk aangeeft dat het ook geen attractie is die 25 jaar mee moet gaan.
Wel benieuwd wat het volgende project wordt. Als PHL te werk gaat zoals ze de laatste projecten gedaan hebben, zou direct aan het begin van seizoen 2020 er al iets verdwenen, of op zijn minst gesloten moeten zijn. Al zou ik het zeker niet erg vinden als ze een jaartje rust nemen om diverse andere zaken (waaronder Crazy Bats) aan te pakken.
-
Citaat:
etwien
Ik heb Crazy Bats vorige week voor het eerst uitgeprobeerd, en ondanks ik het een zeer geslaagde upgrade vond (dat was nu eens de enige coaster waar ik altijd al van zij: VR that thing)?
Niet mee eens. Deze coaster heeft echte thematisering in de hal nodig. Zoals vogel rok heeft. En ik weet dat het lastiger is. Maar er zijn bepaalde plekken in de hal waar je theming op kan zetten. Het is een donkere achtbaan en die zijn gemaakt voor thematisering. Niet voor VR....
-
Citaat:
_robin_
Niet mee eens. Deze coaster heeft echte thematisering in de hal nodig. Zoals vogel rok heeft. En ik weet dat het lastiger is. Maar er zijn bepaalde plekken in de hal waar je theming op kan zetten. Het is een donkere achtbaan en die zijn gemaakt voor thematisering. Niet voor VR....
Vogel Rok? Grapje zeker?
En neer, er zijn niet direct plaatsen in de hal waar je nog theming kunt zetten. Dat kan de constructie niet aan. Hele lichte dingen kunnen er wel in staan, maar die voldoen qua materiaal niet meer aan de moderne eisen (TüV) of zijn zo duur dat je voor dat geld ook een nieuwe achtbaan kunt plaatsen inclusief theming.
-
Grote themaobjecten zijn ook niet nodig, maar een beetje strategisch geplaatste lichten moet toch mogelijk zijn?
-
Citaat:
siroccofreakske
Grote themaobjecten zijn ook niet nodig, maar een beetje strategisch geplaatste lichten moet toch mogelijk zijn?
Dat is inderdaad zeker mogelijk. In het verleden zijn er ook al effecten met lasers geweest. Maar of de baan daar veel beter van wordt is voor discussie vatbaar. De makkelijkste optie is natuurlijk er een achtbaan van te maken waarbij je door een disco ofzo heen rijdt, maar dat past van geen kant in het themagebied. Crazy Bats is al op zijn zachts gezegd dubieus.
-
Citaat:
coasterfrenzy
En neer, er zijn niet direct plaatsen in de hal waar je nog theming kunt zetten. Dat kan de constructie niet aan. Hele lichte dingen kunnen er wel in staan, maar die voldoen qua materiaal niet meer aan de moderne eisen (TüV) of zijn zo duur dat je voor dat geld ook een nieuwe achtbaan kunt plaatsen inclusief theming.
die zijn er wel. je kan ze niet op de platen zetten. maar wel op de balken die door de hal heen lopen. de ondersteuningen van de achtbaan etc. met een paar lasers, wat jungle planten, flitsende lichten en de 3d effect van de vogel had het al veel beter kunnen zijn. In ieder geval beter dan dat het nu is...
-
Citaat:
_robin_
die zijn er wel. je kan ze niet op de platen zetten. maar wel op de balken die door de hal heen lopen. de ondersteuningen van de achtbaan etc. met een paar lasers, wat jungle planten, flitsende lichten en de 3d effect van de vogel had het al veel beter kunnen zijn. In ieder geval beter dan dat het nu is...
Ik denk dat met de ontsnappingsroutes en wat theming van de Hollywood tour die hier aan hangt er weinig over blijft. Bedenk dat die 'balken' waarvan je spreekt vooral het gewicht van de achtbaan al moeten dragen. Inclusief rijdende treinen die enkele tonnen wegen.. Een projector van een paar kilo kan nog wel, maar als je er al planten op wilt zetten zit je vrij snel al over het maximum heen.
Ter illustratie deze foto (die kan ik niet hier plaatsen dus je moet even klikken - als de link niet werkt, moet je eerst even hier klikken en dan nog eens proberen):
https://onride.de/onride-upic67785@640
In eerste instantie valt wat draadwerk op. Dit waren vroeger rotsblokken/kometen waar je doorheen vloog. De theming is er echter af gehaald vanwege brandveiligheid.
Veel opvallender is het blauwe ding ernaast. Dit is de cylinder die de helicopter van de Hollywood Tour op en neer laat bewegen. Je ziet dat vanuit de cylinder een constructi loopt die min of meer de vorm heeft van een piramide. Zo wordt het gewicht verdeeld over 2 stalen dragers die je langs de bodem ziet. Deze zijn aangelegd speciaal voor die helicopter. De cilinder tilt overigens niet het volledige gewicht van die helicopter.
De rest van de hal ziet er eerder zo uit:
https://scontent.cdninstagram.com/v/...48&oe=5E834C1A
Je ziet dat er niet bepaald veel balken zijn die iets kunnen dragen. Je zou wat planten in een T-Vorm kunnen zetten op dat T-Stuk vooraan, maar dat gaat er eerder belachelijk uit zien. Verder op de achtergrond zie je wel nog kleinere balken van het 'grid' waar de baan op staat, maar als je goed kijkt zie je dat daar ook al een hoop leidingen overheen lopen en nog verder naar achteren zie je een pad om bij de nooduitgang (rechts) uit te komen. De meeste balken die je noemt lopen voor een groot deel onder de track. Binnen de track zelf blijft er weinig ruimte over om iets mee te doen. Daarom dat bij het Space Center vrijwel alle theming aan het plafond hing, maar dan krijg je weer zo'n dak als hoe het station er uit zag vóór crazy bats.
Goed. Natuurlijk is dat alles wat wél kan beter dan niets. Maar dan komt de commerciele overweging: Die theming zou uiteindelijk meer gaan kosten dan de ombouw naar Crazy bats en er zou geen kip op af komen. De gaten in het dak dicht maken zodat de baan écht volledig donker zou worden zou waarschijnlijk een veel beter effect hebben, maar ook dat zou de wachtrij van de baan niet vullen. Crazy Bats doet dit wel. Ook op de momenten toen de attractie nog op capaciteit kon draaien stond de wachtrij volledig vol. Dat had met geen enkele andere upgrade gelukt.
Persoonlijk heb ik ook een droombeeld in mijn hoofd waarbij je door een jungle met watervallen en grotten raast.. maar dat beeld is enkel realistisch als de baan gewoon op de grond zou staan.
-
Zowat het Revolution-syndroom hier :D. Iedereen heeft prachtige ideeën, maar de realiteit leert ons dat quasi elke bouwkundige ingreep te moeilijk is door trillingen, draaglast of het prijskaartje.
Ik heb indoor coasters altijd al gekend als coasters met een identiteitscrisis. De enige achtbaan in het donker die ik helemaal kloppen vindt is Space Mountain. Revolution, TOTNH en Vogelrok missen voor mij allemaal iets. Revolution en TOTNH liggen er thematisch niet goed bij, Crazy Bats staat niet op punt, Vogelrok en Huracan mist voor mij de intensiteit. Ook zijn de meeste indoorachtbanen allemaal zo kort (behalve TOTNH dan). Een indoor coaster draait bij mij veeleer over sfeer dan om veel theming. Rioolrat lijkt me bv. thematisch helemaal te kloppen met de realiteit en de ritbeleving.
Ook de vroegere Eurosat vond ik altijd zo tweestrijdig, de sfeer is er wel aanwezig, maar daar is de baan wel zo ruw, nu ja, nu lijkt dit te zijn verholpen, ik moet dringend nog eens naar Europa-Park :-)
-
Citaat:
coasterfrenzy
Maar dan komt de commerciele overweging: Die theming zou uiteindelijk meer gaan kosten dan de ombouw naar Crazy bats en er zou geen kip op af komen. ... Crazy Bats doet dit wel. Ook op de momenten toen de attractie nog op capaciteit kon draaien stond de wachtrij volledig vol. Dat had met geen enkele andere upgrade gelukt.
Persoonlijk heb ik ook een droombeeld in mijn hoofd waarbij je door een jungle met watervallen en grotten raast..
Wat het financiële aspect betreft: onderschat de blijvende meerkost niet van het legertje extra personeel.
Een upgrade zonder VR had - mits enig niveau - ook wel voor extra gegadigden gezorgd, denk ik. Dankzij je technische uitleg en de link naar de 'belichte binnenkant-foto's' is het nu wel duidelijk: de draagkracht, de evacuatieroutes, de brandveiligheid en zelfs de aanpalende attractie leggen serieuze beperkingen op. Bovendien vind ik conventionele ornamenten zoals bij Cancan en (vroeger?) bij Space Mountain wat goedkoop ogen.
Je wil er geen disco... elk z'n mening natuurlijk, maar ik wil er geen jungle-thema! Het is immers een BINNENcoaster. Jungles evoceer je toch beter in open lucht met echte planten, zoals o.a. bij die hangende B&M in Thorpe. Outer space is natuurlijk ook buiten, maar wegens de permanente duisternis aldaar (wat wetenschappelijk onjuist is) past dit i.m.o. wel bij een binnencoaster.
Een disco puur sang zou idd kunnen vloeken, maar een up-to-date klank- en lichtspel van groot formaat had toch mogelijk / wenselijk geweest. Het thema laat ik in het midden. De laatste decennia is op dat gebied toch een enorme vooruitgang geboekt aan mogelijkheden. Dat houdt ook in dat relatief kleine en lichte apparatuur tegenwoordig veel kan produceren. Ik had graag de 2.0-versie ervaren van de ooit revolutionaire Revolution, de finale van Huracan en datgene waar Vogelrok te schaars in is. Als zelfs de Grotten van Han en Aqualand Köln met audiovisuele snufjes uitpakken, dan toch ook PHL dat als geen ander weet creatief om te gaan met ruimte-schaarste.
Gisteren nog 2 keer ge-Batst. De wachtrij was beperkt van het eerste tourniquet tot aan de routende operator, dus geen dubbel aantal wachtenden voor de (levensgevaarlijke want onbestaande) poortjes in het station => 25 minuten wachttijd. Er reden 2 treinen met d'office het eerste en laatste wagentje leeg. Soms zat daar een enkeling, ik vermoed voor iemand die mag bissen als de bril niet functioneerde in de voorgaande rit. En het was soms Mount-Mara-lang wachten tussen het plaatsnemen in de coaster en het uiteindelijke vertrek. Waarom worden de wachtenden niet ge-entertaind in de voorshow-ruimte met vitrine? Een bats-voorfilmpje met instructies had toch gekund? Nu treedt er soms nog een extra vorm vanvertraging op door onwetenden die hun sjaal of tas op de disfunctionele transportband leggen, waarna de operator hen JeDD- en Python-gewijs moet terechtwijzen.
En ook al gebeurt er onride heel wat op animatief gebied, zodra je even het hoofd draait, houdt het beeld op. Bats in z'n huidige vorm (incl. aankleding en capaciteit) is PHL-onwaardig, maar wel boeiender dan de kale en donkere rit van voorheen.
-
Citaat:
Jak
Ik heb indoor coasters altijd al gekend als coasters met een identiteitscrisis. De enige achtbaan in het donker die ik helemaal kloppen vindt is Space Mountain...ik moet dringend nog eens naar Europa-Park :-)
Op indoor-coaster-gebied moet je mss dringender naar Cinecittà World. Inferno is in positieve zin de duistere shit! En iets dichterbij heb je nog altijd Van Helsing in MPG.