Deze foto van Walibi Band geeft je een bouwvakker als referentie. Dat lijkt me wel voldoende imposant, al kan het natuurlijk altijd nog groter.
Bijlage 2429
Afdrukvoorbeeld
Deze foto van Walibi Band geeft je een bouwvakker als referentie. Dat lijkt me wel voldoende imposant, al kan het natuurlijk altijd nog groter.
Bijlage 2429
Dat is inderdaad duidelijk als referentie. Ik had om eerlijk te zijn het gebouw kleiner ingeschat. Op basis van de foto's wordt ik nu toch wel heel benieuwd! :)
Het valt mij nu ook op dat de verhouding hier hetzelfde zijn. Vaak is dat in het echt toch nog anders.. maar blijkbaar komt het toch redelijk goed overeen met de werkelijkheid. Maar dan is dat echt een immens station gebouw en dat moet toch een enorme indruk gaan nalaten. Spannend.
Blijkbaar hebben ze zelfs de werf-brug (de derde brug dus) in thema gestoken en de poort aangepast. Ze gaan er wel voor zeg. ;)
Welja, hij was al permanent hé. Diende ervoor voor naar die opslagruimten te gaan.
Bijlage 2439
Ziet er nu dus zo uit:
Bijlage 2440
Speciaal is dit wel te noemen uiteraard. ;) Ze hadden wrss wat balkjes over gok ik dan? ;)
Ik denk dat ze dit vooral gedaan hebben om het zicht vanaf het nieuwe horecapunt en de paden aan CoT, dat vandaar het zicht op de zone ook wat goed is.
Blijkbaar circuleren er nu ook foto's van de Moulin die ook beige geschilderd wordt, de kozijnen zijn al zwart geschilderd.
Iemand een idee van de beschermingsvoorwaarden?
Op een database voor watermolens staat hij aangeduid als 'niet beschermd'. Ik veronderstel dat het park dan liever geen olie op het vuur gooit door het ding met de grond gelijk te maken. Een verfbeurt zal per slot van rekening ook minder kosten dan een volledige afbraak en het is geen al te drastische wijziging aan het gebouw zelf.
Ik zou het evenwel geen slechte zaak vinden als ze daar ook wat strooien dakjes overheen draperen.
Van de buurtbewoners mocht Walibi dit gebouw niet neerhalen aangezien het een grote nostalgische waarde had voor de mensen, dus gaat Walibi proberen om het meer in de zone in te werken en het gebouw ligt er ondertussen zo uit
https://www.instagram.com/p/CM9jTbPB..._web_copy_link
Ik dacht dat ze er kantoorruimte van hadden gemaakt
Als ik die websites mag geloven is het vooral dat rad op zich dat belangrijk is. Dus zolang ze daar afblijven en het gebouw meetrekken in het geheel... Natuurlijk moeilijk te verzoenen: een typisch Brabantse molen met een Afrikaans-Junglethema.
Dat ter zijde. Als de molen zou draaien, zou dit wel nog een mooi effect kunnen geven.
Kondaa zal overigens open zijn vanaf de seizoensstart op - hopelijk - 8 mei. Is door een medewerker van CDA bevestigd in een Frans artikel.
Hier hebben we een mooi beeld wat we gaan krijgen als we de wachtrij betreden van Kondaa, heel veel mogelijkheid voor geweldige foto's te kunnen maken.
Bron: Air Time News
Jammer dat men voor een betonnen vloer gegaan is in de wachtrij.
Ze hadden dan inderdaad op z'n minst voor een gekleurd beton kunnen gaan, dat zou toch iets beter in het thema passen. Verder vind ik het er wel fantastisch uitzien! :)
Wie zegt dat dat al volledig af is?! ;) Ik vertrouw Walibi om erin te geloven dat ze dat zo niet gaan laten, want zo ziet het er inderdaad niet echt uit.
Onze eerste keer dat we een kijkje krijgen in het stationsgebouw van Kondaa en damn het ziet er heel prachtig uit, ik ben er een hele grote fan van, bravo Walibi
Op foto ziet het er inderdaad niet slecht uit, al zou ik het toch graag in het echt zien om een volledige indruk te krijgen. Bedankt voor de foto wel, Belgiumwaffle!
In de making off zitten leuke beelden! En stukjes onride:
https://www.youtube.com/watch?v=aC2HzFUjI2c
Raar dat ze daar nu pas me beginnen
Het lijkt me logisch dat je je promotie pas op gang trekt wanneer mensen ook effectief kunnen beginnen plannen om je richting uit te komen. Voor ons pretparkfans werkt het om maandenlang stukjes informatie toegeworpen te krijgen, maar voor het brede publiek is marketing voor het park effectief open kan wellicht verspilde moeite.
De baan staat nu ook op het parkplan:
Bijlage 2506
En de omschrijving van de attractie op de website is vrij duidelijk: "De achtbaan van alle records!"
https://www.walibi.be/nl/attracties/thrills/kondaa
Is het niet "Recorden" in het Nederlands?
Wist ook niet dat Kondaa 15 inversies zou krijgen :p
Zie ik dat goed iemand van 1m95 mag er niet in? Gelukkig ben ik 1m93 groot zonder schoenen maar met schoenen zeker 1m95 .
Snap dat eigenlijk niet dat daar steeds lengte limieten op staan zeker in tijden dat de jeugd groter en groter wordt.
Oeioei, dan gaat mijn wederhelft met zijn 1m94 ook goed zijn schouders mogen intrekken. :p 9 vd 10 gaat hij er dan ook geen grote liefhebber van zijn, gewoonlijk als er een max. lengtelimiet is zit het karretje voor hem zodanig oncomfortabel dat het hem de rit - hoe geweldig ook - niet waard is om dat meerdere keren na elkaar uit te zitten.
Zonde, in Spanje loopt hij ook altijd tegen dit probleem aan, in Port Aventura gaan ze er blijkbaar vanuit dat de standaard max. lengte van de gemiddelde persoon wel 1m80 ish is. Daar heeft hij ook altijd het gevoel dat ze hem in een kiddie coaster aan het proppen zijn. ;)
SPOILER ALERT DO NOT WATCH IT U WANT TO GET SUPRICED:
https://www.youtube.com/watch?v=OE8z9u5ow-M
Eén woord heb ik hiervoor : ZOT
Die lengte restrictie is kak. Aan te dik zijn kan je iets doen, aan te groot of te klein echter niet... Hyperion en Velocicoaster hebben ook een maximum lengte van 1,95 meter, lijkt me aan Intamin te liggen. Al vraag ik me ook af hoe streng ze hier op gaan controleren?!
Precies om deze reden ben ik ook een beetje teleurgesteld in die lengterestrictie. Ik ben ergens tussen 1m85 en 1m88 en blijf dus zelf buiten schot. Maar fabrikanten zouden intussen toch wel moeten weten dat mensen van 1m95 of meer niet meer zo'n uitzondering zijn als vroeger?
Dat ik in een schoenenwinkel quasi altijd moet afdruipen en af en toe met 'meneer' wordt aangesproken is tot daar aan toe ... maar ik hoop dat ik nooit afgekeurd zal worden voor een attractie. Al denk ik dat ik nog klein genoeg ben om overal in te mogen :)
Hoop gewoon dat ze niet te streng zijn zodat ik er wel in kan al moet ik zeggen dat ik met Taron nog geen problemen gehad heb dus laat ons hopen bij Kondaa ook niet
Red Force is goed te doen, mijn vriend heeft meer moeite bij Shambhala. Daar moet hij telkens zijn benen in een zeer vreemde kleermakerszit plooien waarbij er dan 2 medewerkers mee op de beugel moeten komen duwen om hem effectief te doen "klikken". :p
Moet wel zeggen dat ze daar altijd veel moeite doen om hem erin geplooid te krijgen en niet zomaar wegwuiven van "oh, tant pis, te groot, dat gaat niet lukken".
Altijd zonde zo'n restricties inderdaad, zoals gezegd, overgewicht kan je nog iets of wat zelf beïnvloeden (al geldt dit ook niet voor alle situaties natuurlijk, je weet nooit of er een medische achtergrond de oorzaak is), maar lengte heb je nu eenmaal niet te kiezen. Veel hangt natuurlijk ook af van hoe je lengte verdeeld is. Zijn het vooral de benen, dan is dit doorgaans geen probleem, heb je daarentegen een zeer lang bovenlichaam, dan kan dit met sommige veiligheidsbeugels wel moeilijker worden, omdat die bv. in sommige attracties dan niet op een correcte manier naar beneden kunnen omdat de schouders in de weg zitten. Je kan dan een beetje gaan 'inzakken' en een patattenzakhouding aannemen, maar dat gaat ook geen 10cm erafkegelen natuurlijk. En dan zwijgen we nog over het comfort tijdens de rit, want zo bijeengepropt zitten onder bepaalde G-krachten is ook niet alles.
We gaan nog genoeg kunnen palaveren over de boom, maar kunnen we na de persvoorstelling het toch ook even hebben over de 'worstenboom' die Walibi er ergens verstopt zou hebben? Dat ding krijgt op termijn gigantische vruchten en stinkende bloemen...
Bijlage 2507
Die foto nodigt uit voor een resem makkelijke grappen :D
Het zou kunnen dat die maximumlengte van 1,95m geen harde limiet is, maar eerder te vergelijken met de houdbaarheidsdatum op een verpakt voedingsproduct. Ze kunnen voor een persoon die groter is dan 1,95m geen garantie geven op een comfortabele en aangename rit.
Die 1,95m restrictie is dus exact hetzelfde als voor Hyperion in Energylandia. In Energylania heeft nooit iemand mij tegengehouden bij Hyperion met m'n 2m, maar wel bij andere achtbanen in Energylandia. De meeste achtbanen en attracties in Europa die een 1,95m restrictie hebben zijn gewoon comfortabel voor mij, en meestal heb ik ook geen problemen en houdt niemand me tegen. Er zijn uitzonderingen: Dalton terror heb ik nooit mogen uitproberen, want daar wordt ik wél consequent tegengehouden. Net hetzelfde met Mystery Castle in Phantasialand, daar wordt ik altijd uitgegooid, maar Black Mamba is ook nooit een probleem. Fingers crossed voor Kondaa :)
Artikel in Het Nieuwsblad. De journalist kende me nog van een reportage over een Gentse houten achtbaan uit 1913.
'Spoiler'-bericht bedoeld voor stafleden van pp.beDit gedeelte bevat spoilers. Klik op onderstaande knop om het gedeelte open te klappen.
Open spoilers************ Spoilergedeelte ************
Ik had me voorgenomen om nog enkele maanden te wachten met het posten van forumberichten ... en om eventueel de draad bij de Parkgids terug op te pikken. Beschouw mijn zelfgekozen kluizenaarschap als boetedoening.
De journalist beschouwt me n.a.v. een eerder artikel als 'achtbaankenner', wat ikzelf te veel eer vind. Ik heb meermaals de naam Pretparken.be en de Parkgids vermeld, met toevoeging dat ik daar niet meer actief ben. Ik heb ook de coördinaten van twee hondstrouwe stafleden doorgegeven aan de journalist, in de hoop op wat nationale media-exposure voor pp.be. Dat mijn naam - zelfs gelinkt aan de (Pret)Parkgids - hier nu twee keer valt, is voor alle duidelijkheid niet op mijn verzoek. Het dubbelzinnig-schunnige citaat uit de titel zullen jullie wel herkennen als vintage Earlyspencer. Wie mij nog even wil vermijden doet zondag as. beter een blinddoek om in Lichtaart.
https://i.imgur.com/EMkm0OD.png
https://i.imgur.com/inHDubh.png
https://i.imgur.com/hinSTnq.png
Ik neem er absoluut geen aanstoot aan dat je als pretparkexpert wordt aangeschreven door het nieuwsblad. :p
Ze verkondigen ook geen leugens als ze zeggen dat je meewerkte aan de Europese parkgids. :D
Zijn er vandaag naar walibi geweest? Ben benieuwd naar de reacties over Kondaa.
Ik was vandaag in het park aanwezig! Naar mijn mening is Kondaa de beste achtbaan van de Benelux. Botersoepel, zalig hoeveelheid airtime en fantastische theming, ik denk dat dat de beste manier is om deze achtbaan te beschrijven.
Qua ritervaring had hij wat weg van Untamed, maar om eerlijk te zijn vind ik deze beter.
Ik ben vooral benieuwd naar wat andere er van vonden.
Ik was er vandaag ook. Heb hem ongeveer 5 keer kunnen doen en het verschil doorheen de dag is immens. Bij het eerste ritje in de ochtend was hij goed maar niet zo intens als verwacht. De ritjes in de namiddag waren echt stukken intenser. Die first drop op de back row is dan niet normaal, je word echt uit je stoel gegooid en dit is dan ook mijn favo stuk van de baan. Al bij al is het een echte pracht coaster die zeker in de top van Europa behoort.
Het verschil tussen een rit tijdens de ochtend en de latere namiddag is inderdaad erg groot. Net zoals een rit frontseat en backseat ook enorm van elkaar verschilt. Achteraan is het een serieuze airtimemachine verderop in de dag, front is die airtime er ook nog wel maar krijg je een beter snelheidsgevoel. Ik zou zelfs durven zeggen dat ik hem front net iets beter vind dan backseat.
De baan begint erg sterk, de cobra roll haalt de snelheid wel iets uit de baan maar dat wordt in het stuk verderop wel weer goedgemaakt. Ik was eerst niet zo'n fan van de geforceerde drops die wat van RMC afgekeken leken te zijn, maar later in de dag kon ik deze wel meer en meer appreciëren. Beide bunnyhops over de Dijle zijn het hoogtepunt na de cobraroll.
Voor België is dit echt een dijk van een coaster, behoort tot de top van de Benelux. Het is echter geen Expedition GeForce voor mij, die lay-out vind ik sterker en ook het snelheidsgevoel vind ik daar beter over komen. Ik heb een vermoeden dat de trein daar voor iets tussenzit. Bij de oudere Intamin Mega Coasters lijk je lager op de baan te zitten en zijn de treinen minder log zoals dat bij Kondaa het geval is, wat naar mijn gevoel het snelheidsgevoel verhoogt. De baan is ook stil wat minder bijdraagt aan het sensatiegevoel. Op Europees vlak komt deze ook vrij hoog in mijn lijst terecht, maar ik kan toch nog een reeks banen opnoemen die hoger uitkomen dan Kondaa.
Voor België is zo'n baan ongezien en het is echt een coaster die zeer goed in Walibi past. Ben ervan overtuigd dat deze baan een massa volk naar het park zal lokken in de komende maanden en jaren.
Ook ik heb intussen 2 dagen op rij Kondaa kunnen uittesten en kan niet anders dan concluderen dat dit dé baan is die de line-up van Walibi nog nodig had.
Het geheel is fantastisch afgewerkt (enkel het groen moet z’n werk nog doen) en alle bezoekers die ik zag uitstappen waren wild enthousiast met praktisch elke trein een applaus in de brakerun.
Dik geslaagd, Walibi!
We zijn 2 dagen geweest om hem zeker te kunnen doen (ja met 2 kinderen is dit niet evident
.
Eerste keer was op Zaterdag de volle 100 min gewacht, ook al stond het bord op 60 min. veel pannas
de Wachtrij: mooi uitzicht op het beest. ook veel mooie fotomomentjes.
De baan: Die first drop is gewoon zalig, non inverte cobra roll zalig element. Veel airtime, voor de benelux is zeker een toppertje.
hij doet mij denken aan taron( het bochtenwerk) maar dan hoger.
tweede keer (op zondag)was het 40 min wachten en we stonden even ver. Het ging echt snel.
Kondaa zal zeker walibi helpen groeien want het is een aanwinst voor het park.