Ik begrijp nu welk deel je bedoelt. Het is mij nog een raadsel waarvoor de pilaren daar dienen, maar onderdeel van een wachtrij zou best goed kunnen.
Volgens mij staan ze op de zelfde hoogte als het station en de bodem van de bouwput.
Afdrukvoorbeeld
Ze hebben daar in Brühl blijkbaar een oepsieboepsie met die extra hutjes langs Black Mamba. De strodakjes zouden stro 'lekken' en zijn voorlopig verdwenen.
https://i.imgur.com/E9q5PkH.jpg
Bron: Phantafriends.de
Jammer. ziet er beduidend minder mooi uit zo. Hoop dat ze het snel fixen.
Als het goed is zijn ze trouwens traditioneel gemaakt. Misschien dus gaan voor wat minder traditioneel en wat meer vasthoudend.
Vandaag zijn er trouwens ook weer trackdelen geleverd/geplaatst voor FLY. Van buitenaf niet echt zichtbaar waar of hoe, maar er zijn mensen die ze aan de hijskraan hebben zien hangen.
Een jongeman op Twitter bemerkte (terecht) dat er recentelijk een aanpassing is geweest in het youtube-kanaal beleid van Phantasialand. Te trailer van F.L.Y. (die voorheen gewoon op het kanaal stond); is in een afspeellijst geplaatst met als titel 'special_fr'. (Je kan het zelf ook checken: https://www.youtube.com/user/Phantasialand/playlists)
Kunnen we binnenkort meer verwachten? :D :D (Of; het was gewoon opkuis van het kanaal, maar ach, laten we toch een beetje hopen hé.)
Op Duitse fora wordt er al sinds de start van de bouw gespeculeerd over een darkride-stuk bij de baan.
Maar als ik op de situatieschets die rechte hoek rechtsonder als het station bezie met achtereenvolgens het uitstapstation (parallel met de gebouwen linksonder) en het instapstation. Dan moeten daarvoor vermoedelijk twee of zelfs drie blokremmen komen als het einde van de rit. In dat geval blijft er na vertrek eigenlijk alleen maar de bocht naar het uiterste stuk rechts over, waarna het al schuin omhoog gaat met een bandenlift. Dat lijkt mij ongeveer evenveel potentieel voor een darkride gedeelte als bij Taron. Wat denken jullie?
Bijlage 540
Op Phantafriends.de maakt iemand nog een ander interessant schetsje van de bouw en daar zien we een ommuurde cirkelvormige ruimte bij nummer 3. (de tekening van hierboven is dus 90° gekanteld: dus die cirkel linksboven volgt eigenlijk die gebogen muur rechtsboven op de bovenste tekening) In mijn wildste fantasieën past daar zonder problemen een eindeloze-trein-dark-ride genre carnaval festival, maar dan op de kelderverdieping. Kan iemand die fantasie vakkundig aan diggelen slaan of verder voeden?
Bijlage 541
Het omcircelde deel in de foto hierboven wordt (hoogstwaarschijnlijk) rem in de achterste en lancering in de voorste stippellijn. Het betreffende gedeelte is inmiddels ook al overkapt.
Ter Verduidelijk: De achterste (bovenste) Stippellijn zal vermoedelijk de eindrem worden. Dan zie je helemaal links een stuk bocht dat al geplaatst is. Dat is de bocht naar het uitstapstation toe.
Het station (uitstap/instap) zal dan paralel aan de hal van Maus liggen (rechts van de hal zie je de track er weer uit komen)..
Na de instap volgt er de bocht die je rechts van de Maus-hal ziet. Er komt weer een recht stuk (darkride?) waarna er een bocht volgt die bijna 180 graden is. Hier komt de wissel om treinen van de baan te halen, of er juist op te zetten.
Na de bijna 180 graden bocht volgt weer een lang recht stuk. Wederom ruimte voor een darkride deel. Dan volgt er een klimmende bocht richting Maus-hal. Deze zal boven het station uit komen. Wederom is hier ruimte genoeg voor een darkride deel totdat de baan bij de launch komt.
In elk geval zijn er wel echt té veel rechte stukken om geen darkride gedeelte te hebben, in tegenstelling tot Taron.
Wat coasterfrenzy uitlegt is alsvolgt heel eenvoudig:
1. Paars: instapstation
2. Zwart: 180° bocht en recht stuk
3. Rood: draaiende bocht naar boven
4. Zwart: lifthill
5. Groen: van zitpositie in vliegpositie kantelen
6. Geel: draaiende bocht naar beneden
7. Blauw: Launch
*8 Groen (lang stuk naast blauw: launch): remmen
*9 Rood (klein stukje): terug in zitpositie kantelen
*10 Zwart: laatste bocht, lang recht stuk met het uitstapstation.
* bocht naar links terug in instapstation (paars)
Op enkele fora zijn we er van overtuigd dat er een tweede attractie komt. Een darkride in de kelder houden we niet voor onmogelijk maar doordat F.L.Y. een darkride gedeelte krijgt (begin, lifthill, einde... Wie weet) lijkt het mij minder voor de hand liggend dat er nog een darkride gaat komen. Een kleine infill-attractie is realistischer.
Dat was niet wat ik uit legde :p
Zoals je zelf al aan geeft is het lange rechte stuk met uitstapstation wel érg lang. Vermoedelijk komt hier dan ook zowel het uitstapstation als het instapstation. (net als bij Taron: Op één rechte lijn achter elkaar. Spaart ook meer ruimte).
Wat je hierboven als paars hebt ingetekend wordt vermoedelijk een stukje darkride.
Daarnaast is op bovenstaande afbeelding de aansluiting voor launch en rem met elkaar verwisseld. Zoals het nu uit ziet moet de track zich nog een keer ergens kruisen. (je kunt op de bovenste afbeelding van PPF7 heel goed zien dat de bocht die naar het lange rechte toe stuk leidt, richting de achterste rode stippellijn gaat en niet de voorste). Juist omdat er daardoor nog een kruising moet zijn, is het nog een raadsel hoe de "Bovenverdieping" van het station gaat uit zien. Een 2e rechte lijn wordt nu een beetje onwaarschijnlijk.
De manier zoals hierboven wordt uitgelegd is wel een "tweede favoriet". De meesten geloven er niet zo in, maar onrealistisch is de situatie niet. Rechts van de paarse lijn zijn namelijk een hoop pilaren gezet. Het kan dus prima zo zijn dat daar de hekjes komen voor het instappen en/of de diverse wachtrijen (gewoon, fastpass, SRL) doorheen gaan lopen. Je ziet die pilaren ingetekend staan op de potloodtekening wat hogerop. Als die tekening echter klopt, is er aan beide kanten geen plek voor station aangezien er overal een muur omheen staat. Nu kan er rustig ergens een deur in die muur zitten, maar die lijkt niemand te hebben gezien (al is dat natuurlijk ook zeer moeilijk om te herkennen).
Als ik bekijk hoe lang die treinen van de proefopstelling bij vekoma waren en ze - zoals de transfertracks doen uitschijnen - met vier treintjes gaan werken, lijken mij in de eindremmen en stations samen maximaal 3 treinen te passen. Bij Taron kan elke trein netjes in 4 blokjes aan het einde van de rit staan. Het lijkt me geen overbodige luxe om dat hier ook te hebben.
Die achterste bocht verbindt de remsectie (naast de launch) wel degelijk met de rem/station-track zoals Phatasiatisch aangaf. Van ingewikkelde kruispunten is er dus geen sprake: op wat minder legale foto's kan je dat duidelijk zien.
Ahja.. natuurlijk, helemaal duidelijk met die bochten. Had zelf ergens iets verwisseld. Maar zoals hierboven getekend klopt inderdaad.
Wel is de bocht niet helemaal rond maar zit er nog ergens een recht stuk in. Wellicht een afsluitende darkride-scene??
Je punt over alle 4 de treinen kunnen stallen klinkt logisch. Maar waarvoor daar extra secties voor vrij maken als je een darkride deel hebt waar ze prima kunnen staan?
Je noemde Taron inderdaad al. Daar zit je er mee dat de trein stil zetten op de block in het midden niet wenselijk is aangezien deze daar niet in één keer van kan vertrekken (trein wordt dan eerst achteruit gelanceerd om vervolgens weer vooruit gelanceerd te worden). Doordat er een block extra is bij het station kan iedereen zijn rit af maken.
Bij FLY lijkt me dat probleem niet direct van toepassing te zijn. Tenzij het inderdaad een multi-launch flying coaster wordt.
Nu hangt het er een beetje van af hoe groot de baan gaat worden, maar gezien het darkride gedeelte relatief lang is, ga ik er niet van uit dat er nog een blockbrake tussen lancering en rem in komt te zitten. Zeker ook in verband met de zitpositie tijdens de rit en de uitstappositie die nodig is, lijkt een blockbrake tijdens de rit me niet handig.
Dat wil niet zeggen dat deze er niet komt natuurlijk. Met PHL en Vekoma weet je natuurlijk maar nooit :)
Black Mamba is gewoon te kort om een blockbrake in te steken, de baan is nog geen 800m lang. Daar een blocksectie zou gewoon de boel extra vertragen en dus tijdsverlies/capaciteitsverlies opleveren ipv winst.
Taron heeft wel een block(brake) in de vorm van de tweede launch. Als er iets zou gebeuren in het stuk na de tweede launch dan kan je stilgezet worden op het launchstuk, wat dus een block(brake) is.
Ik vermoed dat PHL ook hier dus met een launch/blocksectie zal werken zodat de beleving niet erstoord wordt en de capaciteit toch hoog kan zijn.
Grappig dat je Black Mamba kort noemt, maar ik begrijp wat je bedoeld.
Ik liet bij Taron de launch als blockbreak erbuiten. Ik zei "blijven gaan van begin tot einde" waarmee ik bedoel dat de trein niet wordt afgeremd tijdens de rit (ik zal het nu maar zeggen dat ik de trimbreaks voor de laatste bocht ook weer buiten beschouwing laat omdat het betrekking heeft op de laatste 5 seconden van de rit).
Je bedoelde dus blockbrake ipv blockbreak. Want dat laatste vat ik op als blok sectie, maar dat is niet noodzakelijkerwijze een fysiek rempunt. Dan ben ik mee. En BM is wel relatief kort hoor, met 768 meter is het de 6de kortste B&M inverted (5de als je de klonen weglaat) van de 32 banen die gebouwd zijn. Maar ik doelde eigenlijk niet op zijn lengte, eerder op het te kort zijn om een nuttige blok sectie middenin de baan te hebben, zoals bv. Raptor wel heeft.
Ja, hoe dan ook, ik had het algemeen gewoon over dat (ik denk dat) de trein tijdens de rit niet afgeremd zal worden maar terug iets anders.
Ik denk zoals sommige mensen hier ook vermoeden, dat er een tweede launch zal zijn zoals bij Taron, zodat er 2 treinen tegelijk op de baan kunnen. Natuurlijk gaat dit al door het waarschijnlijke darkride gedeelte dat er komt, maar ik bedoel dat er twee treinen tegelijkertijd over het - laten we het zo noemen - actieve deel van de baan kunnen rijden. Er zijn geloof ik 4 90° baandelen met lanceerstukken. De rechte lancering die al in de tunnel gemonteerd is, lijkt mij voldoende om de trein te lanceren. Zou het dan niet eerder kunnen dat die 90° baandelen de tweede lancering (al dan niet met een kleiner recht stuk lanceer track) vormen om een tweede lange lancering zoals bij Taron te vermijden wegens plaatsgebrek?
Alvast mijn excuses, ik discussieer en voorspel graag. Haha. ;)
2 launches, neen, dat gaan ze niet doen. Dat hebben ze al met Taron uiteindelijk. Phantasialand gaat niet letterlijk 2x na elkaar 'hetzelfde' bouwen hé (niet letterlijk hetzelfde, maar you get the point).
Tgoh, ik denk niet dat een achtbaan met twee lanceringen meteen aan Taron zal doen denken en zie dit nog wel gebeuren. Gelanceerde achtbanen zijn de laatste tien jaar zo'n bekend zicht geworden in pretparken dat twee lanceringen in één park niet verbazingwekkend meer is, dus waarom niet ineens twee multilaunch-banen. Sarkaniemmi en Blackpool hebben het op zich ook al.
Raik kwam ook uit de lucht vallen. Er van uitgaande dat het gebied van Rookburgh groter is dan dat van Klugheim ben ik er vast van overtuigd dat ze nog met iets komen. Een extra darkride op wereldniveau zouden ze nog wel kunnen gebruiken. Al staat de vervanging van Geister Rikscha sowieso al wel klaar.
Het zou me ook niet verbazen moesten ze een gebouw optrekken om Fantissima in onder te brengen. Mits dat het gebouw waar het nu in zit in de toekomst toch tegen de vlakte zal moeten vermoed ik.
Rookburgh is niet groter dan Klugheim. Een beetje kleiner zelfs. (als die driehoek tussen klugheim en wuze town in gebruikt zou zijn, zou het wél ietsje groter zijn, maar dat blijft opslag).
Over de launch-discussie: We zien een tunnel waarvan het aannemelijk is dat er een launch komt. Die tunnel is recht. De launch-tracks die we tot nu toe gezien hebben zijn allemaal gebogen. Logischerwijze passen die dus niet in de betreffende tunnel. De launch-stukken passen echter ook niet aan elkaar.. Dus het is een groot raadsel wat ze er nu mee van plan zijn.
Mijn gok: Ze hebben enkele booster-stukken onderweg. Mini launches om de trein op snelheid te houden, maar die niet als block gebruikt kunnen worden. Denk aan Missian Ferrari die in opbouw is in Ferrari World (maar dan zonder de trick tracks natuurlijk).
Hoe ik de tweede "launch" zie, beschrijft Coasterfrenzy (laatste citaat).
Inderdaad, bovendien heeft Phantasialand het wel voor launches want ze kiezen hiervoor de tweede keer op rij, op korte termijn.
Er komt zeker nog iets, of het nu een infill-attractie, darkride of showbuilding voor Fantissima is, blijft afwachten. Alhoewel ik nu eerder gok op een tweede attractie. Aan de Wuze Town zijde een soort muur a la plantenmuur bij Taron, waar later misschien een showbuilding achter komt. Bij Phantasialand kan het allemaal.
Zo bedoelde ik het ook meer. Mini launches die de trein blijft boosten op volle snelheid tot het einde van de baan zonder plaats te verspillen voor een tweede uitgerekte lancering.
Over die tweede attractie:
PHL vind het heel belangrijk om een goede mix van attracties voor iedereen te hebben. MaC en Chiapas zijn goeie familieattracties. Met Taron kwam er een grote thrill bij, maar hebben ze ook de (lang ontbrekende) juniorcoaster gezet. Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze nu bij Rookburgh enkel en alleen voor een grote achtbaan gaan. Anderzijds hebben ze zo ongeveer elke attractie die een héél klein oppervlakte nodig heeft al in het park staan (tikal, etc.). Wat betekent dat er toch al meteen aardig wat ruimte nodig gaat zijn. Dat is natuurlijk relatief, maar voor PHL normen zal het relatief veel zijn.
In steampunk thema zou ik trouwens best een mooie theekopjes molen zien passen. Uiteraard niet met theekopjes, maar met een ander thema (veel tandwielen die mee draaien en zo). En zeker als deze indoor met lichteffecten is, kan dat een heel cool effect geven. Diverse parken hebben dat al gedaan (MPG, EP), maar momenteel heeft geen enkel park dat nog wat ik weet.
Het heeft een tijd geduurd, maar er is eindelijk weer nieuwe track gespot bij FLY.
Na de Zero-G-Roll zijn twee stukken rails gemonteerd en er is eentje na de uitgang van de Tunnel geplaatst die richting MaC gaat. De supports van de nieuwe rails staan allemaal boven op de launch-en-rem-tunnels.
De lanceerstrook is opgehangen aan het plafond van de tunnel (Dus dat bevestigd den launch in vliegende positie). De launch loopt richting de weg een klein beetje omhoog (zoals bij de meeste launches), maar wordt nog langer en een heel stuk stijler. Er staat namelijk nog een support met een aansluitpunt voor een launch-segmet aan het uiteinde van de tunnel die daar op duidt.
De remsectie is nog niet geplaatst.
De transfertrack is inmiddels volledig ingebouwd, al wordt aan het dak nog gewerkt. IN het algemeen wordt momenteel veel met beton gewerkt.
Op het moment dat bovenstaande door Tobi gespot/geschreven werd lagen er nog 2 rails-segmenten op de werf en nog een heleboel supports. Het is aannemelijk dat deze ook spoedig gemonteerd worden.
Vanaf dat deze track-delen geïnstalleerd zijn, gaat de bouw zichtbaar sneller vooruitgaan.
Vaststellend dat er dan waarschijnlijk genoeg beeldmateriaal zal zijn voor een making-of van start te kunnen laten gaan zonder langere onderbrekingen dan de voorziene periode.
Binnen 23 dagen is het een jaar geleden dat op YouTube de officiële bekendmaking verscheen dat het een Flying Launch Coaster ging zijn.
Misschien dat op woensdag 20 juni 2018 een nieuwe video gelanceerd wordt? De spanning stijgt. ;)
Ik denk niet dat je er in dit geval van uit mag gaan dat de bouw sneller gaat als de track eenmaal geinstalleerd is.
1: Tracks in elkaar schroeven is in principe een van de snelst doenbare klusjes op de bouwwerf. Een achtbaan zonder theming kan in no-time recht staan.
2: Ze zullen niet eerst de track afmaken en daarna de rest van de theming gaan doen. Net als bij Klugheim zal het gebied meer organisch groeien. Ze zullen ten alle tijden track en theming door elkaar heen moeten verweven en in zones moeten afmaken. Nu zijn ze blijkbaar bezig met de zone rondom de Zero-G-Roll.
Goed. Ondanks alles is de kans groot dat de Track als eerste af is omdat detail-theming nog steeds veel meer werk vereist. Maar juist tegen dan zullen ook de grote betonwerkzaamheden al klaar zijn en zal enige voorgang juist minder snel te spotten zijn.
Misschien heb ik het verkeerd geformuleerd. Ik bedoelde dat er dan sneller andere veranderingen zichtbaar zullen zijn in plaats van enkel nieuwe betonplaten en achtbaan onderdelen.
Dat is toch wat ik hoop en denk.
1. Weet ik ook wel, Sherlock. ;)
2. Ik zag het eerder als wanneer er meer track geïnstalleerd is, dat er dan gebouwen, theming, contouren voor wandelpaden, ... verschijnen en zal het project de hoogte ingaan. Dan is er meer om naar te kijken en opnieuw te speculeren. Nog even wachten.
Ieder zijn mening en gedachte natuurlijk. :)
Misschien in het vervolg dan laten uitschijnen dat het een gedachte en/of mening is, nee? ;)
Eitherway, t'is wachten op meer info. Hoe meer ze daar bouwen, hoe minder we weer gaan kunnen zien uiteraard. (Nog minder dan nu al het geval), dus het is wachten op info van PHL zelf. ;)
Het is natuurlijk een dubbeltje op z'n kant. Net voor de zomervakantie het publiek teasen kan door de massa occasionele bezoekers worden opgevat als "Het part zet iets fantastisch neer, maar daar hebben we nu niks aan". Ik heb de ballen verstand van marketing, maar misschien leg je als park nu beter de focus op de zomer, met shows, langere openingstijden, en het nog steeds nieuw en verbluffend ogende Klugheim. Pas in september mogen de 2x Spass-Leute gratis terugkomen. Hun bezoek ligt al grotendeels vast, dus misschien beter dan wat meer info verschaffen over F.L.Y.?
Een mooie conceptart vergelijkbaar met die van Black Mamba en Talocan zie ik ook wel graag verschijnen. We hebben dan wel al een sfeerschets a la Klugheim, maar het park heeft met Chiapas laten blijken dat ze niet vies zijn van uitgebreidere visuele informatievoorziening.
Ik snap je punt wel. In de praktijk zou het echter als volgt moeten werken:
Bezoeker komt naar park.
Bezoeker ziet dat er volgend jaar een nieuwe TOP-attractie komt. -> Info zit in geheugen van bezoeker.
Bezoeker moet volgend jaar kiezen naar welk park ze gaan: Oh, ik herinner me dat PHL iets nieuws gezet heeft. Zag er wel vet uit. Laten we gaan kijken wat het is.
In de praktijk zal niet snel iemand zich bekocht voelen omdat er een nieuwe attractie gebouwd wordt. Mensen snappen normaal wel dat zoiets niet op één dag klaar is :p.. Dus het voordeel is dat deze vorm van reclame amper tot geen negatieve bijwerkingen heeft.
Als je het hebt over bekocht voelen, denk ik dat je het alleen hebt over mensen die al in het park zijn. Ik denk dat Earlyspencer's punt vooral was dat mensen hun bezoek gaan uitstellen naar volgend jaar als ze zien dat er dan iets nieuws komt.
Ik ben zelf ook al jaren mijn bezoek aan PHL aan het uitstellen om die reden. In 2013 rees het idee voor het eerst om het park te bezoeken, na Chiapas. Dat is er dan niet van gekomen. In 2015: konden we gaan, maar dachten we: wachten tot Taron opengaat. 2016: "iedereen gaat nu voor Taron, we zouden beter nog een jaar wachten tot het rustiger is." En dan vorig jaar: ze zijn juist begonnen met iets nieuws te bouwen, we zouden beter weer wachten.
Maar gezien ze altijd oude attracties slopen voor nieuwe hebben we het dit jaar dan maar definitief in de agenda gezet, anders zijn alle oude attracties weg en die wil ik toch ook wel gedaan hebben :p Met ook weer in het achterhoofd het idee dat mensen omwille van FLY misschien hun bezoek in de zomer tot volgend jaar gaan uitstellen, waardoor het misschien dit jaar iets rustiger is.
Inderdaad, ik doelde op eventueel uitstelgedrag van bezoekers en de ideale timing van het park. Het is geen toeval dat ik Shawn en z'n TPW-kornuiten ontmoette in de wachtrij van Taron op 1 juli 2016. Wie iets verder woont of maar occasioneel en een beetje at random een pretpark bezoekt, overweegt mogelijk zulke keuzes.
Nog een illustratie: Hoeveel forumleden trekken deze (na)zomer naar Polen? Ik ken er maar één die er vorig jaar al was. Al denk ik niet dat de vergelijking tussen PHL en parken in Oost-Europa volledig opgaat. PHL is al decennia lang een publiekstrekker met een erg dichtbevolkt hinterland (< 250 km). Maar ook één met enorme concurrentie. Timing kan dus belangrijk zijn, al denk ik dat de uitstellers bij PHL maar een (wiskundig!) marginale groep zijn.
@Rickie: PHL uitstellen als je niet te ver woont: niet doen. Van alle seizoensparken in Europa heeft PHL één van de ruimste kalenders. Je vindt zeker wel een minder drukke datum. En met die terug-kom-actie, zeker in combinatie met de meeste abo's in BeNe, valt een (dubbel) bezoekje soms erg goedkoop uit. Ook gratis op je verjaardag, ongeacht je leeftijd.
Voor echt internationaal toerisme over grote afstand denk ik dat het weinig uitmaakt: ofwel ga je ofwel ga je niet en het is onwaarschijnlijk dat je binnen de vijf jaar meerdere keren gaat. Dus die bezoekers komen in alle geval wel over de vloer.
Ook lokaal geldt dat principe en je kan het ook doortrekken naar uitstellen binnen het seizoen.
Ik vermoed wel dat het voor een park beter is een nieuwigheid te openen bij seizoensstart: anders krijg je later in het seizoen een concentratie van bezoekers, waardoor het park drukker overkomt en het bezoek minder aangenaam in de herinnering wordt opgeslagen, wat dan weer invloed kan hebben op een eventueel herbezoek...
Maar juist daarom dat ze niets communiceren buiten wanneer je al in het park bent. (groot spandoek bij de bouwwerf). Daarnaast: Bouwfoto's en dergelijke plaats je vooral voor fans, die toch al weten dat FLY er komt.
en inderdaad. PHL uitstellen heeft geen nut. Sinds de bouw van Black Mamba zijn ze al met hun volgende project begonnen nog vóór dat het huidige project klaar was. (Ruim een jaar voor de opening van chiapas werd de westernstad al gesloopt en bij de daadwerkelijke opening van chiapas was de sleuf voor de launch a gegraven.). Zo blijf je dus inderdaad bezig.
Even een kort OFF-TOPIC vraagje: klopt het dat je als verblijver in het Matamba hotel 's ochtends vroeger het park binnen kan als je via Ling Bao gaat? Of ook bij de reguliere ingang?
Tja, dat is het probleem. Wij wonen praktisch op het verste punt van België om naar PHL te gaan, met een reistijd van ongeveer 3,5 uur met de auto. Op één dag is dat dus niet echt doenbaar, tenzij we héél vroeg opstaan. Voor deze zomer hebben we nu een huisje geboekt dat er ongeveer een uur vandaan ligt, alsook van MPG en een halfuur van Toverland. Waarschijnlijk bezoeken we het ook meteen twee keer, het zal zonder terugkomticket zijn maar we hebben wel telkens 40%, dus de "schade" blijft nog beperkt. :p Hopelijk is het dan niet te druk, we zullen zien.
Die conclusie heb ik inmiddels ook al getrokken. Ik volg het park nog maar vanaf ongeveer de opening van Chiapas, ik had niet gedacht dat de projecten zich zó snel zouden blijven opvolgen eerlijk gezegd. :p
Er vliegen gigantische citroenpersen door het luchtruim:
Bijlage 551
bron: phantafriends
Nieuwe foto van de "citroenpers" gepost op Instagram door phldani.
https://www.instagram.com/p/BjkE1aYgs3o/
Tobi op PhantaFriends.de heeft een nieuwe bouwupdate geplaatst.
Gisteren zijn zes nieuwe torens in de vorm van die citroen pers geleverd op de opslagplaats nabij de bouwplaats. Van deze torens zijn er al vier reeds geïnstalleerd. Twee torens zijn groter dan de vier anderen.
Over FLY zelf: er is een nieuwe steunpilaar opgetrokken en is de remsectie in de tunnel tegen het plafond gemonteerd.
Het hele station is reeds bedekt door de wapening, waarover beton zal worden gegoten de komende dagen. Op de nieuwe betonvloer bovenop de opslag en transfertrack is nu een betonnen oprijhelling gegoten die ervoor zorgt dat vrachtwagens eenvoudig op en af kunen rijden.
Een betonnen helling klinkt toch vrij permanent. Dan weet ik nog zo net niet of dat enkel voor vrachtwagens is.
In elk geval blijft er dan van de onderste verdieping niet veel meer over en ligt er binnenkort dus over bijna het gehele onderste gedeelte een betonplaat.
Het zou kunnen dat die helling blijft want het zou mij niet verbazen dat de kelderverdieping toegankelijk moet blijven.
Het is wel gek als je erover nadenkt dat men 1km aan achtbaan en waarschijnlijk nog een tweede attractie op die oppervlakte willen krijgen en dat Rookburgh deels ondergronds onder een betonnen plaat komt te liggen.
Prachtig hoe het station, de darkride parts en de launch verscholen zullen liggen ondergronds met enkel bovengronds een uitzicht op een stadje met een achtbaan erdoor.
Ik vermoed dat het zoiets gaat zijn als alles zich een niveautje lager afspeeld in Rookburgh. Als ik me niet vergis heeft de toegang via Berlijn een tunnel met trappen en tenzij de poort aan maus au chocolat een paar metertjes naar achter schuift wordt de enige andere toegang tot het gebied dan via Fantasy. Beide opties zitten in alle geval op een hoger niveau dan de toegangstunnel uit Berlijn.
Phantasialand doet meestal wel een poging om alle zones van het park met een helling bereikbaar te maken op voorwaarde dat je er serieus wat omwegen voor over hebt. Van de brug tussen chiapas en klugheim kan je bijvoorbeeld traploos beneden in Mexico geraken langs het pad achter Tacana dat naar de grote brug en poort van Chiapas voert en van daaruit geraak je ook naar het hoofdniveau van Klugheim.
Ik zit op meerdere fora en het is al grotendeels bekend hoe Rookburgh opgebouwd zal zijn en hoe het er thematisch zal uitzien. Het wordt een multi-layer gebied, bestaande uit 3 niveaus waarschijnlijk.
In de kelder zitten de stations, transfertrack, de wachtrij, launch, final remsectie, een darkride gedeelte (toch na de rit - na de breaks). Het andere darkride gedeelte is in het begin na het verlaten van het instapstation. Dit darkride gedeelte gaat verder boven het station verder in de gebouwen die bovengronds erover komen.
Op de gelijkvloers - wat het niveau van de Berlin doorgang is en Fantasy - komt het steampunk stadje en de voornaamste pathways. De trap en oude ingang van Race for Atlantis zijn nog intact. Dit bezorgt Rookburgh mogelijk nog een verdieping, als deze echt blijft.
Oftewel blijft de poort bij Maus au Chocolat op zijn plaats staan of ze wordt vervangen door een Berlijnse gevel om de achterzijde van de muur haar ijzeren constructie en het backstage gedeelte van Rookburgh te verbergen.
;)
Hoe het ook zal worden, het lijkt me toch weer iets echt uniek en typisch fantasialand te worden.. Het moet zowat het meest naar uitgekeken project sinds lang zijn.
Klinkt eigenlijk ook wel logisch. Als ooit de treinen eruit moeten, moeten ze er ook bij komen, en dat zal ongeveer op die plek gebeuren.
De eerste 2 alinea's van je omschrijving is wat al staat. Dus dat moet wel kloppen. Echter denk ik dat wat er over blijft van die benedenverdieping veel te groot is voor enkel een wachtrij. Ik vermoed dat er nog iets komt. Daarnaast lijkt me de hal van MaC een belangrijk deel van de wachtrij te worden. Dat was vroeger de wachtrij voor RfA en is te groot voor een gewone overgang. Zelfs als de "Sleutelgatvormige ruimte" volledig voor wachtrij gebruikt wordt, is tussen daar en de weg nog redelijk wat plaats. Er ligt daar ook nog ergens een mysterieus rond fundament.
Ik denk zelf eerlijk gezegd niet dat de verdieping daarboven het main-level wordt. Gezien daar onder andere een deel van de darkride zit. Vanuit Wuze Town lijkt er geen doorgang op dat niveau te zijn, enkel vanuit Berlin. Het zou me niet verbazen als er hoogteverschillen in gaan zitten die je bijna niet merkt, zoals ook bij Chiapas en Taron.
Zelf verwacht ik wel dat er vanuit Wuze Town (De trap) een doorgang komt naar het hoofdpad. Dit hoofdpad zal door het gebied heen gaan en aansluiten bij MaC. De toegang via Berlin verwacht ik als meer een zijsteek. Net als bij Taron het hoofdpad vanaf de uitgang van Chiapas via de ingang van Raik terug richting de Mystery Parkingang loopt, met de straten richting China en richting Colorado als zijsteken.
Hoe de theming er uit gaat zien is nog een raadsel. Er wordt veel steampunk verwacht, maar ik denk dat het vooral industrieel is met hier en daar wat steampunk tinten (sommigen denken dat dit hetzelfde is: Dat is het niet, kan ik eventueel met afbeeldingen toelichten als daar behoefte aan is). Vooral de muren die al af zijn geven me dat vermoeden. Er is al een bestaand industieel gebouw gevonden dat waarschijnlijk inspiratie was voor bepaalde delen hier.
Het spannendste wordt echter vooral hoe FLY zich door het hele gebied gaat kronkelen. Daar is nog steeds niets van bekend. Om écht de langste Flying te worden moet hij over de 1200m heen gaan, maar ik verwacht eigenlijk dat de baan korter wordt en ze met een flauw excuus komen om toch het record te rechtvaardigen.