-
Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree
Afgelopen vrijdag. Zag er behoorlijk imposant en mooi uit. Als de natuur daar zijn gang nog wat kan gaan is dit een Europees toppertje hoor.
Het was ook behoorlijk druk. (45 bussen. Ik heb nog de tijden geweten dat we er met 3 stonden en dat was al veel) Ik denk dat ze bezoekerrecords gaan breken dit jaar, en dat zou volledig terecht zijn. Ik had een collega (60+) mee die er nog nooit geweest was, die vond het een leuker, gezelliger en beter park als de Efteling. ;)
https://i.imgur.com/aDubD7e.jpg
https://i.imgur.com/RNXfLyJ.jpg
-
-
-
Voor wie het niet live in het park kan meemaken, kan wel online meevolgen! Op donderdag 5 juli kan je vanaf 19u15 afstemmen op het YouTube-kanaal van Toverland om de vip-opening te volgen!
-
Ik lees hier vooral positieve commentaren. En het is terecht ongelooflijk wat Toverland hier aan het doen is. Van het kaliber van de achtbaan tot de gedurfde aanpak van hun nieuwe entréegebied. Maar persoonlijk vind ik de kleurkeuze van het entréegebied verschrikkelijk.
De huisjes zien er zeer leuk en mooi uit, maar het kleurenpalet vind ik niet passen. Op en regenachtige dag zullen al die felle kleuren wel de nodige warmte uitstralen, maar hier hadden ze wat mij betreft gewoon voor aardse kleuren moeten gaan die overeenkomen met de bouwmaterialen. Fel geel, blauw, oranje,... Zo zien huizen er enkel uit in een ingekleurd kinder-kleurboek. Ik wil niet de criticaster zijn, en uiteraard moet ik het nog eerst in het echt zien. Maar op basis van de foto's vind ik het niet zo mooi.
-
1 Bijlage(n)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
T-Bô
de kleurkeuze van het entréegebied verschrikkelijk.
Zo zien huizen er enkel uit in een ingekleurd kinder-kleurboek.
Dat gebouw waar ze roze én blauw én kanariegeel combineren vind ik wat over the top. Maar verder vind ik die kleurencombinaties best te verdragen. Ik denk dat je in het immer grijze nederland ook wel voor zo'n felle kleuren moet kiezen om wat vrolijke vakantiesfeer te faken. Daarnaast heb ik liever dat ze iets te fel starten en door de jaren de scherpe kantjes er wat afbleken, dan dat ze flets starten en het er na een jaar al te afgebleekt uitziet.
Felle kleuren komen trouwens ook buiten kinderkleurboeken voor. Er zijn best wel wat steden in het middellands zeegebied, waar de huizen een bonte verzameling van kleuren hebben. Als ze voor zo'n sfeer gaan, zou het een flagrante vergissing zijn om meer aardse kleuren te gebruiken. Je moet op die stijl niet eens fel overdrijven om uit te komen bij wat Toverland nu heeft neergezet.
Bijlage 582
-
Citaat:
T-Bô
Maar persoonlijk vind ik de kleurkeuze van het entréegebied verschrikkelijk.
De huisjes zien er zeer leuk en mooi uit, maar het kleurenpalet vind ik niet passen. Op en regenachtige dag zullen al die felle kleuren wel de nodige warmte uitstralen, maar hier hadden ze wat mij betreft gewoon voor aardse kleuren moeten gaan die overeenkomen met de bouwmaterialen. Fel geel, blauw, oranje,... Zo zien huizen er enkel uit in een ingekleurd kinder-kleurboek.
Heb je de laatste nieuwe foto's al eens bekeken? Ik was eerst ook wat negatief tegenover de kleuren, met name dat licht geel en licht blauw. Ook deze felle kleuren zijn sinds kort allemaal ingeschaduwd. Het totaalplaatje klopt helemaal. :)
-
Citaat:
Pretparkfreak7
Felle kleuren komen trouwens ook buiten kinderkleurboeken voor. Er zijn best wel wat steden in het middellands zeegebied, waar de huizen een bonte verzameling van kleuren hebben.[/ATTACH]
Toegegeven, er bestaan kleurrijke huizen. Ik had het eerder over een inkleuring waarbij verdieping 1 geel is, verdieping 2 oranje en het dak roze. Het is die inconsistentie die me aan een kleurboek doet denken. En misschien zijn aardse kleuren inderdaad niet het beste idee, maar iets minder felle kleuren zou het geheel wel geloofwaardiger kunnen maken. Zo is b.v. Port of Entry in Islands of Adventure (vaak genoemd al inspiratiebron) ook zeer kleurrijk maar nergens echt fel van kleur.
https://www.thetopvillas.com/blog/wp...try-dining.jpg
https://orlandoinformer.com/wp-conte...7-1024x683.jpg
-
Toevallig ben ik 11 juli in de buurt van Toverland, en dacht ik hier dan na de opening van de nieuwigheden nog eens een bezoekje te brengen. Ontdek ik nu toch wel net ook dat deze dag een Midzomeravond plaats vindt in Toverland. Zijn er hier personen die vorig jaar naar één van deze sfeervolle avonden zijn geweest en weten of dit veel meer volk trekt (en langere wachtrijen als gevolg) dan andere dagen?
On-Topic: Ik ben wel fan van de kleuren die gebruikt worden. Het heeft zo toch ook wel een magisch/abnormaal kantje i.v.m. als alle kleuren hier gedempt zouden worden. Vooral dat laatste gebouw, waar als ik mij niet vergis die toverstokwinkel zich bevindt, moet toch langs de buitenkant al een speciale indruk geven wanneer je er voorbij wandelt.
-
Ik ben zelf ook niet echt fan van de kleuren eigenlijk. Het komt iets te veel over als een mengeling van stijlen. Overheersende aardse kleuren met hier en daar een tikje kleur had ik mooier gevonden.
Los daarvan blijft dit uiteraard wel een prachtige toevoeging voor Toverland! Als je kijkt hoe dat park 17 jaar geleden begon en waar ze nu staan, hoedje af!
-
het lijkt me logisch dat het de eerste weken druk zal worden daar; het is vakantieperiode, heel Nederlands Limburg zit sowieso vol toeristen en een hele meute coasterfreaks uit de Benelux en Duitsland wonen op max 2h rijden van daar ….
-
-
Nu met de uitbreidingen wordt het logischerwijs drukker. Om toch niet op een al te drukke dag een bezoekje te brengen ga ik op een dinsdag. De grote massa komt pas op woensdag tijdens de midzomeravonden.
-
De kleuren storen mij ook niet echt. Het is een zomerse lagune, in het Nederlandse klimaat zullen ze die opgewekte kleuren goed kunnen gebruiken om dat sfeertje aan te houden :D
Ik verwacht ook grote drukte de eerste weken. Toverland voert goeie communicatie op haar social media met grote verwachtingen, het is vakantie... Ik wacht toch wel even af voor ik naar daar trek
-
-
-
Citaat:
Waliboy
Oei. Als dat pad achteraan meer is dan een uitzichtpuntje, sterft het net aangelegde grasperkje waarschijnlijk een stille dood door bezoekers die de hoek afsnijden.
-
speechless. Prachtig gewoon, en zo dichtbij :D :D
-
1 Bijlage(n)
Ondertussen is de VIP-opening achter de rug en dat kunnen we samenvatten met enkele screenshots uit de opening.
Toverland liet daarbij de familie Magistralis langskomen
https://i.imgur.com/zP4MYuD.png
Die bezorgden directrice Caroline Cortooms haar persoonlijke toverstaf
https://i.imgur.com/tPr4MRP.png
Wat later verscheen ook Merlijn op epische wijze op een nabijgelegen dak in een wolk van mist
https://i.imgur.com/XV50Ci4.png
Dat bleek niet de meest praktische locatie voor communicatie met het podiumvolk en merlijn wisselde magisch snel van plaats.
https://i.imgur.com/dDuaTPh.png
Samen toverde iedereen de poorten van de magie open...
https://i.imgur.com/CFv293P.png
En het regende daarbij gouden serpentines:
https://i.imgur.com/eWCml3l.png
Waarna Tessa Maessen de presentatie van de avond op zich nam
https://i.imgur.com/A20auXw.png
En belangrijkere mensen belangrijkere dingen gingen doen
https://i.imgur.com/IYTQnwN.png
Zoveel magie op één avond gaf uiteraard vuurwerk
Bijlage 607
De hele opening kan je nog eens integraal bekijken op het youtube-kanaal van het park:
https://youtu.be/tz7VfPj_SNo
-
Dankje voor je snelle overzicht van deze video!
Looopings berichtte dat Fenix "geteisterd" werd door storingen. Nogal opjuttende woorkeuze. Netjes hoe Toverland de wachtenden terugkombandjes bezorgde om later op de dag zonder wachten Fenix te betreden eenmaal die weer operationeel was én een uur langer open te blijven. Klasse service!
Ben benieuwd om er eind deze zomer eens heen te gaan. Toverland gaf zelf aan dat ze de eerste weken nog heel wat effects willen finetunen, dus ik wacht liever tot die fase voorbij is - en ook de grootste drukte gepasseerd is ;)
-
Citaat:
Simon42
Ben benieuwd om er eind deze zomer eens heen te gaan. Toverland gaf zelf aan dat ze de eerste weken nog heel wat effects willen finetunen, dus ik wacht liever tot die fase voorbij is - en ook de grootste drukte gepasseerd is ;)
Over drukte gesproken, las ook ergens (denk ook Looopings) dat de wachttijd van Fenix op de openingsdag maar 20 minuten was. Maar ik weet niet in hoeverre dit voor de andere dagen al het geval was natuurlijk.
-
Vandaag voor de eerste keer naar Toverland gegaan en wist niet goed wat ik daar mocht verwachten maar ze hebben mij echt wel aangenaam verrast met de variatie van het aanbod van attracties. Het is nog geen groot pretpark maar ik weet zeker dat dit een top park word want ze hebben er toch al een aantal toppers naar mijn mening zoals Fenix en Troy.
Ook was ik aangenaam verrast door de vriendelijkheid van het personeel heel behulpzaam en ook u steeds vriendelijk begroeten met elke attractie daar kunnen bepaalde parken wel van leren. Maar goed de reden waarom ik de stap heb gezet om vandaag te gaan was natuurlijk om het nieuwe themagebied Avalon te ontdekken waar we de nieuwe attracties Fenix en Merlin’s Quest kan terugvinden.
Fenix:
In 1 woord een fantastische baan er zit veel snelheid in de baan en ook genoeg airtime de treinen zijn ook heel mooi ontworpen het plaatje klopt daar volledig, de wachtrij zelf is heel mooi gethematiseerd echt van een hoogniveau enkel had ik beetje probleem mee dat het op sommige plaatsen wel heel donker was en dat je niet goed zag waar je moest stappen ofwel lag het aan mij. Verder in de wachtrij moet je uw keuze maken waar je wil zitten en laten ze u maar met mondjesmaat toe in het station zodat het niet te vol zou staan maar vandaag was dat geen probleem doordat er niet zo heel veel volk was en daardoor heb ik 3x mogen blijven zitten. Ik heb zowel Fenix backseat als frontseat gedaan mijn voorkeur gaat uit naar backseat waar je veel meer airtime hebt dan frontseat.
Vandaag heb ik toch wel gemerkt dat de coaster nog heel veel kinderziektes had want hij is redelijk veel stilgevallen vandaag en meestal was dat op de lifthill maar zoiezo dit wordt echt een topper in de benelux of zelf in europa ( maar dat is waarschijnlijk een grote uitspraak)
Merlin’s Quest.
Ook deze had veel storingen vandaag waardoor die paar keer stil lag op zich een heel mooie toevoeging en het plaatje klopt volledig met het themagebied Fenix die raast u voorbij terwijl je in de boot zit nadien kom je in het darkride gedeelte en ik kan zeggen dat het daar ook van een hoog niveau is galleen spijtig dat er een scene niet werkte waar de gordijnen dicht bleven ook bij de 2de rit en ook werkte hun amatronic boom niet en dat is spijtig want dat is toch hun paradepaartje in het darkride gedeelte.
Zelf had ik het darkride gedeelte langer verwacht want ik vind het vrij kort en dat is wel een beetje spijtig dat hoorde ik nog van andere mensen in de boot.
-
Citaat:
nicooke
(...)enkel had ik beetje probleem mee dat het op sommige plaatsen wel heel donker was en dat je niet goed zag waar je moest stappen ofwel lag het aan mij.
Veel mensen vinden de wachtrij op sommige punten net iets te donker. Daar zal Toverland in de nabije toekomst wel rekening mee houden en iets aan doen. Daar ben ik gerust in.
Citaat:
nicooke
Zelf had ik het darkride gedeelte langer verwacht want ik vind het vrij kort en dat is wel een beetje spijtig dat hoorde ik nog van andere mensen in de boot.
Je moet de attractie zien als een Gondoletta en het stukje darkride is een surplus.
Het niveau van theming bij Merlin's Quest is top. Als men in de toekomst een echte darkride zou bouwen, gaat dit zeker een prachtige attractie zijn van hoog niveau.
-
voor mij is het grootste minpunt en zelfs een gevaarlijk punt de draaihekjes op de trappen wanneer je de baan verlaat
-
-
En ook ons verslag met fotomateriaal is nu klaar en staat online. Check it out ;) !!
-
Heeft iemand al het Magiezijn bezocht? Is dit iets speciaals?
-
Citaat:
simon
Heeft iemand al het Magiezijn bezocht? Is dit iets speciaals?
Dit was voor mij de grootste teleurstelling van de 2 nieuwe zones. Binnen op zich wel mooi gemaakt, maar er zjin te weinig effecten / interactie om het boeiend te maken.
Ik had gedacht / gehoopt dat bezoekers in deze ruimte een toverstok zouden ontvangen om doelen te activeren. Niets is minder waar.
De herhalingswaarde is hierdoor zeer laag.
-
Citaat:
Waliboy
Dit was voor mij de grootste teleurstelling van de 2 nieuwe zones. Binnen op zich wel mooi gemaakt, maar er zjin te weinig effecten / interactie om het boeiend te maken.
Ik had gedacht / gehoopt dat bezoekers in deze ruimte een toverstok zouden ontvangen om doelen te activeren. Niets is minder waar.
De herhalingswaarde is hierdoor zeer laag.
Bedankt voor je reactie. Vreemd, want ik dacht ook dat het de bedoeling was dat je hier met een toverstaf zaken kon activeren.
-
Goed nieuws voor zij die het nog niet weten: de wachtrij van Fenix is beter verlicht sinds woensdag.
Dit kan je zien op foto's van de site met de 3 O's.
https://mobile.twitter.com/teamlooop...551169/photo/4
Ook de nieuwe rotsen bij Djenju River's station zijn af.
-
1 Bijlage(n)
Ik was afgelopen zondag ook aanwezig om de vernieuwingen van dichtbij te bekijken.
Petje af voor Toverland! Het is bewonderenswaardig hoeveel werk er verzet is op een jaar tijd.
Fénix is smooth, snel, ligt er prachtig bij en heeft ondanks de beperkte lengte alles wat je van een goede wing-coaster mag verwachten. Ook de rest van Avalon mag er zijn. Hier en daar oogt het geheel nog wat kaal maar dat lijkt me vooral een kwestie van tijd. De magische vallei ligt er tegenwoordig ook stukken beter bij, nu alles volgroeid is.
De nieuwe entree en Port Laguna zijn ook schitterende toevoegingen. Toverland oogt nu echt als een volwassen park. Het uitzicht Bij de nieuwe entree is een immense verbetering tegenover oude ingang aan de hal. Het zicht op Troy, Boosterbike en Fenix brengt je meteen in de juiste stemming.
Bijlage 613
-
Gisteren eens afgezakt na Toverland, was al 4 jaar geleden ondertussen. Nieuwe investeringen zijn echt de moeite. Super leuk entree gebied, leuk sfeer, toffe kleuren. Ik hoop dat ze de helixen van boosterbike ooit nog gaan aankleden naar port Laguna. Zou tof zijn moest die baan doorheen en over van die kleurrijke huisjes gaan. En dan is dat kale stukje ook eindelijk weggewerkt :). En de heuveltjes aankleden met rosten van de magische vallei, en die baan zou super mooi aangekleed zijn.
Avalon is prachtig. Gaat alleen maar beter worden als de beplanting zijn werk gedaan heeft. Leuke sfeer, leuke details zoals the lonely road. Kindjes vonden de boottocht zeer leuk. Waterspeeltuin en gewone speeltuin ook super bevonden door de kinderen. En wij vonden Fenix dan weer schitterend. Wat een baan, leuke wachtrij, leuke sfeer. Super intens, toch een black outje gehad na de helix. Jammer dat je bij het binnen gaan van de hal moet kijken op een lelijke loods. Jammer dat ze de rotsen hier niet doorgetrokken hebben.
Eten in flaming feather was zeer lekker. Schotel met kippenbouten zijn echt 2 kippenbillen, geen boutjes. Voor 14€ best goed, kinderschotels zijn ruim groot voor die prijs. Mijn salade was ook lekker, alleen jammer dat ze er te veel dressing opgedaan hebben. Zo een zurige dressing steekt vlug tegen. Je kreeg er dan een mini broodje bij een gigantisch veel boter. Heb doorgegeven dat ze beter die gigantiche hoeveelheid boter vervangen door een potje dressing, zodat mensen zelf kunnen dosseren naar smaak.
De rest van het park was super zoals altijd. Blitzbahn deed ik ook nog niet. Wachtrij is mooi. Maar beter als bij woudracer was nu ook niet echt moeilijk. Heel het duitse stuk is trouwens sfeervol.
En dan als klap op de vuurpijl, er was geen volk op een zondag in juli.
30° en nergens moeten wachten. Zelf niet bij Fenix. Alleen Djengu en Expedition Zork en Blitzbahn was kwartier wachten denk ik. Een week na opening Avalon had ik zo weinig volk op een zondag niet verwacht.
-
Citaat:
punisher
Ik hoop dat ze de helixen van boosterbike ooit nog gaan aankleden naar port Laguna. Zou tof zijn moest die baan doorheen en over van die kleurrijke huisjes gaan. En dan is dat kale stukje ook eindelijk weggewerkt :). En de heuveltjes aankleden met rosten van de magische vallei, en die baan zou super mooi aangekleed zijn.
Booster Bike in 2 verschillende thema's? Liever niet.
Citaat:
punisher
Jammer dat je bij het binnen gaan van de hal moet kijken op een lelijke loods. Jammer dat ze de rotsen hier niet doorgetrokken hebben.
Je weet toch dat dit later nog op de planning staat?
Citaat:
punisher
Heb doorgegeven dat ze beter die gigantiche hoeveelheid boter vervangen door een potje dressing, zodat mensen zelf kunnen dosseren naar smaak.
Hier houd ik van. Iedereen kan commentaar geven achteraf maar het aan het personeel meedelen doet men niet. Top dat je dat wel gedaan hebt.
Citaat:
punisher
En dan als klap op de vuurpijl, er was geen volk op een zondag in juli.
30° en nergens moeten wachten. Zelf niet bij Fenix. Alleen Djengu en Expedition Zork en Blitzbahn was kwartier wachten denk ik. Een week na opening Avalon had ik zo weinig volk op een zondag niet verwacht.
Ik heb al op verschillende sites, op Twitter en Facebook gelezen dat er weinig bezoekers zijn. Ik had ook een topdrukte verwacht maar blijkbaar zijn veel mensen afwachtend tot de zogezegde stormloop voorbij is...
-
Of misschien trekt Toverland gewoon geen volk omwille van een Wingrider? Het is niet dat het bij Troy vaak druk is (bon, ben al vijf jaar niet meer geweest, maar zo heb ik het vroeger toch vaak ervaren).
-
Citaat:
Ignace
Of misschien trekt Toverland gewoon geen volk omwille van een Wingrider? Het is niet dat het bij Troy vaak druk is (bon, ben al vijf jaar niet meer geweest, maar zo heb ik het vroeger toch vaak ervaren).
Vandaag (maandag) geweest... om 10.30 binnen, tegen 12 u hadden we het volgende lijstje afgewerkt:
- fenix left wing
- fenix right wing
- dwervelwind
- djengu river
- boosterbike
Kort samengevat, meer tijd nodig gehad om te wandelen dan aan te schuiven.
Het langste aanschuiven was 20 min bij de bobslee en 15 min bij de boomstammetjes.
Bij de troy konden we blijven zitten als we wouden, als we niet de eerste keer front row gekozen hadden en de tweede keer achteraan ..
Samenvatting: alles 2 / 3 keer gedaan en tegen 16u30 het park verlaten ... gewoon omdat het kan. (Park is open tot 19u) Super leuk park, maar net niet dag vullend.
-
Citaat:
PyongWon
Vandaag (maandag) geweest... om 10.30 binnen, tegen 12 u hadden we het volgende lijstje afgewerkt:
- fenix left wing
- fenix right wing
- dwervelwind
- djengu river
- boosterbike
Kort samengevat, meer tijd nodig gehad om te wandelen dan aan te schuiven.
Het langste aanschuiven was 20 min bij de bobslee en 15 min bij de boomstammetjes.
Bij de troy konden we blijven zitten als we wouden, als we niet de eerste keer front row gekozen hadden en de tweede keer achteraan ..
Samenvatting: alles 2 / 3 keer gedaan en tegen 16u30 het park verlaten ... gewoon omdat het kan. (Park is open tot 19u) Super leuk park, maar net niet dag vullend.
Ook ik had dat gevoel vorige week maandag dat het park nog niet dag vullend is als het niet druk is maar ik klaag niet ook wij hebben 3x mogen blijven zitten bij fenix.
Toen wel langste moeten wachten bij bobslee toen 45 minuten.
-
Citaat:
nicooke
Ook ik had dat gevoel vorige week maandag dat het park nog niet dag vullend is als het niet druk is maar ik klaag niet ook wij hebben 3x mogen blijven zitten bij fenix.
Toen wel langste moeten wachten bij bobslee toen 45 minuten.
Klagen zeker niet, het was mijn eerste bezoek aan het park en we hebben ons echt goed geamuzeerd. Maar de kalmte was wel opvallend ;-)
-
Het is inderdaad op rustige dagen nog niet dagvullend maar dat is bijvoorbeeld de Efteling ook niet (op rustige dagen).
Ik zou zeggen : geniet van dit mooie parkje en maak herhaaldelijke ritjes in de attracties nu het nog kan.
Voor je het weet is dit qua attracties het 'grootste' park van Nederland. ;)
-
Citaat:
Phantasiastisch
Het is inderdaad op rustige dagen nog niet dagvullend maar dat is bijvoorbeeld de Efteling ook niet (op rustige dagen).
Ik zou zeggen : geniet van dit mooie parkje en maak herhaaldelijke ritjes in de attracties nu het nog kan.
Voor je het weet is dit qua attracties het 'grootste' park van Nederland. ;)
Er zijn niet zoveel parken die dagvullend zijn zonder volk. Als je in PHL overal gewoon kunt instappen ben je daar ook super vlug rond. Is allemaal gewoon een kwestie van drukte. Ik ben al in WH geweest waar we alles 2 a 3 keer gedaan hadden en het toen nog lang geen sluitingstijd was.
Dus ja wat is dagvullend. Ik heb het eigenlijk liever zoals in TVL, dan heb je ten minste alles een aantal keer gedaan op een hele dag. Heb zondag zeker 25 attracties kunnen doen. Mijn vorige park bezoekje aan PHL heb ik in totaal 8 attracties kunnen doen. Dus geef mij maar toverland zonder drukte :)
-
Wij waren ook vorige week naar toverland geweest op de eerste midzomer avond. We dachten omdat dit event plaats vond dat we zeker redelijk vroeg bij het park moesten zijn.. Maar dat was dus totaal niet zo. Wij kwamen om 09:45u aan en we stonden met de auto hellemaal vooraan wat we allemaal heeeeeel raar vonden.. Zeker met de nieuwe achtbaan en thema gebieden... Dus we dachten miss kommen de meeste gewoon later tegen de avond maar dat was dus ook niet zo. Tegen een uur of 8 leek het park pressies bijna leeg te zijn.
-
Even een bommetje droppen:
Wij waren met ons drie volwassenen niet kapot van Fenix. We hadden erg hoge verwachtingen aangezien we voor het eerst een Wing Coaster ging meemaken, maar ... zeker niet de beste baan die ik de laatste tijd deed. We probeerden in chronologische volgorde: Links midden, rechts achter en links voor. Links voor gaf nog het beste effect.
Het is een een leuke, comfortabele baan, maar we misten het echte wauw effect. Gewoon plezant, zonder meer.
Van dezelfde fabrikant waren we het er met zen alle over eens dat bv: Black Mamba (Phantasialand) en OzIris (Park Astérix) stukken leuker, sneller, heftiger waren en veel meer herhalingswaarde hebben. (En even veel comfort). Beiden zijn, met uitzondering van de wachtrij ook beter in een thema ingewerkt.
Maar Fenix is dan wel weer wel stukken beter dan dat onding in de Efteling (Baron 1898, Die op vlak van Thema ook wel prachtig is, maar het ritverloop stelt werkelijk niets voor)
Dus neen, voor ons geen hoera over Fenix.
-
Citaat:
PyongWon
Even een bommetje droppen:
Wij waren met ons drie volwassenen niet kapot van Fenix. We hadden erg hoge verwachtingen aangezien we voor het eerst een Wing Coaster ging meemaken, maar ... zeker niet de beste baan die ik de laatste tijd deed. We probeerden in chronologische volgorde: Links midden, rechts achter en links voor. Links voor gaf nog het beste effect.
Het is een een leuke, comfortabele baan, maar we misten het echte wauw effect. Gewoon plezant, zonder meer.
Van dezelfde fabrikant waren we het er met zen alle over eens dat bv: Black Mamba (Phantasialand) en OzIris (Park Astérix) stukken leuker, sneller, heftiger waren en veel meer herhalingswaarde hebben. (En even veel comfort). Beiden zijn, met uitzondering van de wachtrij ook beter in een thema ingewerkt.
Maar Fenix is dan wel weer wel stukken beter dan dat onding in de Efteling (Baron 1898, Die op vlak van Thema ook wel prachtig is, maar het ritverloop stelt werkelijk niets voor)
Dus neen, voor ons geen hoera over Fenix.
Ga je serieus een wing coaster vergelijken met een inverted of dive coaster? Wat lachwekkend. Je baseert je opinie op basis van een vergelijking die niet opgaat. Daarmee is de kous af. ;)
-
Citaat:
Phantasiastisch
Ga je serieus een wing coaster vergelijken met een inverted of dive coaster? Wat lachwekkend. Je baseert je opinie op basis van een vergelijking die niet opgaat. Daarmee is de kous af. ;)
Een beetje respect voor andermans mening is niet veel gevraagd... Als je nog geen andere wingcoasters hebt gedaan, kan je daarmee ook niet vergelijken.
Ik vond Feñix alvast fantastisch, van de zes B&M wingcoasters die ik al deed met een ruime voorsprong de beste. Beugels gaan niet te hard aanspannen, elk element is fantastisch, de baan heeft een subliem airtimemoment, goede zero-G en één van de meest intense blackoutmomenten van Europa. Wauw! Nu, ik snap wel dat als je nog geen andere wingcoasters hebt gedaan, Feñix minder indrukwekkend overkomt.
-
Citaat:
Phantasiastisch
Als je veel minder ervaring hebt dan vele forumbezoekers hier: Ja. Aangezien ik met geen enkel andere wing kan vergelijken, ja! Je leest overal hoe heftig hij wel niet is, hoe krachtig hij aan voelt, hoe intens dat ding is, ...
Wel, wij voelden het niet. Wij vonden eerder rustig aanvoelen. Misschien is dat ook overdreven, maar als ik ooit iemand mee heb die voor het eerst overkop wil gaan, dan zou ik deze aanraden.
Misschien is dit net een eigenschap van wing-coasters .. maar ik zou hem allesbehalve intens, krachtig, heftig, ... omschrijven. Ik zou eerder zeggen: comfortabel, hoog, ook te doen voor mensen met een zwakkere maag, ... ideale als je nog weinig tot geen ervaring hebt met grote achtbanen.
En wat past dan wel bij de omschrijving en van dezelfde constructeur: Black Mamba, OzIris, ... die zijn voor mij wel intens, krachtig, heftig, behouden het snelheidsgevoel, ...
-
Citaat:
PyongWon
Als je veel minder ervaring hebt dan vele forumbezoekers hier: Ja. Aangezien ik met geen enkel andere wing kan vergelijken, ja! Je leest overal hoe heftig hij wel niet is, hoe krachtig hij aan voelt, hoe intens dat ding is, ...
Wel, wij voelden het niet. Wij vonden eerder rustig aanvoelen. Misschien is dat ook overdreven, maar als ik ooit iemand mee heb die voor het eerst overkop wil gaan, dan zou ik deze aanraden.
Misschien is dit net een eigenschap van wing-coasters .. maar ik zou hem allesbehalve intens, krachtig, heftig, ... omschrijven. Ik zou eerder zeggen: comfortabel, hoog, ook te doen voor mensen met een zwakkere maag, ... ideale als je nog weinig tot geen ervaring hebt met grote achtbanen.
En wat past dan wel bij de omschrijving en van dezelfde constructeur: Black Mamba, OzIris, ... die zijn voor mij wel intens, krachtig, heftig, behouden het snelheidsgevoel, ...
Heb jij na de helix halverwege de baan geen blackout gekregen? Wij zagen telkens niets meer tot we bijna uit de Zero-G roll waren.
-
Citaat:
Ignace
Heb jij na de helix halverwege de baan geen blackout gekregen? Wij zagen telkens niets meer tot we bijna uit de Zero-G roll waren.
Nee, ik had het op voorhand hier ook gelezen (En misschien was dat wel de fout; ik wist wat ging komen :-p ), en voelde niets speciaal op dat of een ander punt.
Niet dat het een familiebaan is, maar wij deelden niet het enthousiasme dat vele andere hier en op andere plaatsen op het www hebben. Gewoon een leuk achtbaan, zonder meer...
-
Citaat:
PyongWon
Nee, ik had het op voorhand hier ook gelezen (En misschien was dat wel de fout; ik wist wat ging komen :-p ), en voelde niets speciaal op dat of een ander punt.
Niet dat het een familiebaan is, maar wij deelden niet het enthousiasme dat vele andere hier en op andere plaatsen op het www hebben. Gewoon een leuk achtbaan, zonder meer...
Best raar dat dit zo verschilt per rit, gisteren was het wel heel warm natuurlijk, misschien lag het daar aan.
-
Wij deden hem onmiddellijk na het binnen gaan van het park (om de wachtrij voor te zijn :-p maar die was er dus de ganse dag niet :-) )
En om de dag af te sluiten ... dus inderdaad niet op de warmste momenten en zonder aanschuiven in de zon :-p
-
Citaat:
PyongWon
...
Ik denk dat dat best wel eens kan tegen vallen voor die persoon in kwestie dan. Ik deed ook nog nooit een wing-coaster en ik vond hem super intens. Veel intenser dan Black Mamba en Oziris, dat zijn stukken mindere intense banen t.o.v Feñix.
Trouwens op deze baan mijn 1ste echt black out gehad. Nog nooit voorgehad, een klein beetje ooit op een boomerang, maar deze op Feñix was veel intenser. Sorry niet eens met jou vergelijking.
Dat hij jou minder bekoord kan ik aanmemen, maar een rustige baan kan je dit toch ook niet noemen.
-
Tijdens de eerste rit is zo'n baan ook nog niet 'opgewarmd'. Als de trein dan bijvoorbeeld ook nog eens half leeg is, kan dat wel degelijk een groot verschil geven qua intensiteit later op de dag, wanneer de baan warm staat, de trein volledig gevuld en het buiten 30 graden is. Ook de plaats in de trein zal wel een verschil geven. Een rit Taron om 10u of om 16u is ook altijd een heel verschil qua snelheid en intensiteit.