-
Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
PyongWon
Een park dat ik niet goed vind, ga ik gewoon lange tijd niet naar toe... maar blijkbaar anderen hier wel? Tijd en geld te veel of anderen redenen?
Lekker op de man ... de RD's kunnen wel zo'n taaie gebruiken.
BJL-abo wegens aankoop midden augustus 2017, dus nog stuntshow + Halloween + 2 keer MPG + Aqualud 'verniet'.
Plus: park ligt op 40 km van woonst en m'n jongste zoon mag er op alles, van Convoy tot Sledge.
Plus: deze lente MPG, PDP -40% en 2 keer PHL à 50 % incl. gratis terug en binnenkort misschien Splesj à 50/%.
Plus: deze zomer in Madrid, Kopenhagen, Oslo, Slag., Blackpool en nog eens MPG.
Ik zal dus één van de weinigen op dit forum zijn die een eventueel vertrek van BJL uit PR enigszins zou betreuren ... Al ben ik natuurlijk geen fan van het park-beleid (van BJL of van PR, mij niet altijd duidelijk).
-
+1
Ik was ook jaren abo-houder van Fortfun; niet persé voor het park zelf maar voor de coupons :-).
-
https://www.youtube.com/watch?v=_z2qUal9jK4
Ik weet niet of dit het geschikte topic is hiervoor, maar blijkbaar doet de klok het niet meer in de Revolution. Viel ergens te verwachten dat de projector het niet meer lang zou uithouden. Zonde. :(
-
Dit doet echt wel de deur dicht ... Dat VR gedoe was al erg genoeg, maar de iconische klok, waar ik als kind zo’n herinneringen aan heb die kapot is is echt de druppel. RIP Revolution ...
-
Inderdaad geen klok meer tijdens m'n recentste bezoekjes. Kapot of bezuiniging of kapot bezuinigd? Maar er is wel een weegschaal in de plaats (zie Looopings).
-
ik was er vandaag en de klok was er niet
-
Waarschijnlijk heeft de projectielamp zijn laatste branduren opgebruikt, bbj heeft waarschijnlijk geen reserve klaarliggen. Nu is het gewoon wachten op een nieuwe lamp, wie weet hoe lang dit zal duren...
-
Citaat:
Earlyspencer
Inderdaad geen klok meer tijdens m'n recentste bezoekjes. Kapot of bezuiniging of kapot bezuinigd? Maar er is wel een weegschaal in de plaats (zie Looopings).
Citaat:
Daarom staan er nu weegschalen bij wildwaterbaan El Rio, de overdekte waterbaan Indiana River, de rustige Bootvaart en de boomstamattractie Wildwaterbaan.
Waar lees jij precies dat er een weegschaal bij Revolution staat?
-
Ik bedoelde niet "weegschaal bij Revo". Ik dacht dat de meesten hier wel dagelijks eens bij Loopings gluren. Het betreft een weegschaal om geen overgewicht in El Rio en Indiana te deponeren: https://www.looopings.nl/weblog/1022...ejaanland.html
Afgelopen zondag zag ik bij Indiana weinig professioneel dat de zo al verouderde info-borden met veiligheids-stats met akloolstift gecorrigeerd waren: "max. 270 kg ipv 300 kg", dacht ik.
-
Citaat:
Earlyspencer
Ik bedoelde niet "weegschaal bij Revo". Ik dacht dat de meesten hier wel dagelijks eens bij Loopings gluren. Het betreft een weegschaal om geen overgewicht in El Rio en Indiana te deponeren:
https://www.looopings.nl/weblog/1022...ejaanland.html
Afgelopen zondag zag ik bij Indiana weinig professioneel dat de zo al verouderde info-borden met veiligheids-stats met
akloolstift gecorrigeerd waren: "max. 270 kg ipv 300 kg", dacht ik.
Ik kijk amper op die clickbaitsite... Nu wat die aanpassing betreft, TUV regels worden elk jaar ook strenger, bij Plopsa bv mag je ook met drie volwassenen max in een boomstammetje.
-
Hahaha, dus dikzakken mogen niet meer samen in een bootje... Dat wordt leuk voor wie aan mensen moet zeggen "sta maar eens op de weegschaal". Vooral omdat dikzakken niet "dikzak" mogen genoemd worden, maar "stevig gebouwd", "met rondingen", ... :D
-
Citaat:
borisvdd
Hahaha, dus dikzakken mogen niet meer samen in een bootje... Dat wordt leuk voor wie aan mensen moet zeggen "sta maar eens op de weegschaal". Vooral omdat dikzakken niet "dikzak" mogen genoemd worden, maar "stevig gebouwd", "met rondingen", ... :D
Even leuk als zeggen he dikzak uw beugel gaat door uw vette pens niet dicht, dus moet uitstappen. Of je gebruikt een aanvaardbare manier van iemand aan te spreken en legt rustig uit wat het probleem precies is...
-
Hoe is dit plots uitgedraaid op een discussie over "dikzakken" en weegschalen? :confused:
Citaat:
Yorben
Waarschijnlijk heeft de projectielamp zijn laatste branduren opgebruikt, bbj heeft waarschijnlijk geen reserve klaarliggen. Nu is het gewoon wachten op een nieuwe lamp, wie weet hoe lang dit zal duren...
Ik mag hopen dat het dat is, dan kan het probleem eenvoudig opgelost worden. Maar je moet weten dat de huidige projector er al 13 jaar staat en dat de vorige - met 70mm-film - het zo'n 15 jaar heeft uitgehouden. Ik denk dat het niet meer lang zal duren voor die de geest geeft... als het al niet gebeurd is, want blijkbaar draaide hij 3 weken geleden ook al zonder film volgens de reviews op Google. En dan hebben we het nog niet gehad over hoe lang de baan zelf en de hele structuur errond het nog zullen uithouden.
Ik maak me echt wel zorgen in Revo de laatste tijd, ondanks de 'update' van een paar jaar geleden. Die baan begint echt last te krijgen van ouderdomskwaaltjes. Als het van mij afhing, herbouwen ze 'm compleet volgens de concepten van 1989 met nieuwe track, nieuwe projectors, nieuwe lichtshow, etc. But that'll only happen when pigs fly...
-
Citaat:
Dinosaurus
Hoe is dit plots uitgedraaid op een discussie over "dikzakken" en weegschalen? :confused:
Ik mag hopen dat het dat is, dan kan het probleem eenvoudig opgelost worden. Maar je moet weten dat de huidige projector er al 13 jaar staat en dat de vorige - met 70mm-film - het zo'n 15 jaar heeft uitgehouden. Ik denk dat het niet meer lang zal duren voor die de geest geeft... als het al niet gebeurd is, want blijkbaar draaide hij 3 weken geleden ook al zonder film volgens de reviews op Google. En dan hebben we het nog niet gehad over hoe lang de baan zelf en de hele structuur errond het nog zullen uithouden.
Ik maak me echt wel zorgen in Revo de laatste tijd, ondanks de 'update' van een paar jaar geleden. Die baan begint echt last te krijgen van ouderdomskwaaltjes. Als het van mij afhing, herbouwen ze 'm compleet volgens de concepten van 1989, zoals ze in de Efteling met de Python hebben gedaan. But that'll only happen when pigs can fly...
De baan zelf heb ik nog niets verkeerds aan gemerkt, enkel de effecten weten van de ouderdom. Als ik me niet vergis was de klok al verdwenen bij mijn bezoekje op 02/04, ik dacht toen dat ze die, zoals wel meer gebeurt vergeten op te zetten waren.
-
Na het plaatsen van de nieuwe achtbaan staat BJL te koop. Ik bedoel, in alle andere parken van de groep is een positieve trend te merken. Van een positieve trend, merk ik in BJL echter weinig. Het kan nochtans zo`n mooi park zijn... :(
-
Citaat:
vampire
Na het plaatsen van de nieuwe achtbaan staat BJL te koop. Ik bedoel, in alle andere parken van de groep is een positieve trend te merken. Van een positieve trend, merk ik in BJL echter weinig. Het kan nochtans zo`n mooi park zijn... :(
Ik weet niet of je dat zomaar kan zeggen. Je post is ook best ironisch als je eerst zegt dat ze een nieuwe achtbaan zetten en daarna dat er geen positieve trend is... Ik denk dat iedereen wel ziet dat BJL sinds vorig jaar - en zeker dit jaar - terug een ander pad opgegaan is en het park terug aan het opfrissen is (herthematisaties, kleine toevoegingen). Dat de Revolution nu uitvalt is natuurlijk erg spijtig, maar dat is meer een toeval, hoewel... Dat zal ook wel deels komen door de manier van werken de afgelopen jaren, maar zoiets ruim je niet in 1 2 3 op. En daar is men nu wel mee begonnen lijkt het. Bij Dreamcatcher, daar is er een probleem met de fabrikant, dus ook daar kan het park er niet rechtstreeks iets aan doen, al kan het wel beter communiceren vind ik.
Al bij al denk ik dus dat BJL wél een positieve trend aan het doormaken is, maar het zal wat tijd nodig hebben om alles op punt te stellen.
-
Ze kwamen daarnet toch echt niet goed over in VTM Nieuws.
Vooral een gebrekkige communicatie vanuit het park, niet?
-
Citaat:
borisvdd
Zelfde nu ook in Slagharen. Regel van PR uit die we dus ook in andere parken van de groep zullen gaan terug zien.
Op zich ben ik dit onderhand wel al een beetje gewend bij diverse glijbanen, maar in een pretpark is het wel wat nieuws.
-
Citaat:
borisvdd
Ik ben zelf 1m96 en ga vlot over de 120kg. Dikzak zou ik niet durven zeggen.. stevig gebouwd ben ik zeker :-) maar ik zal wel één van de mensen worden waartegen een 17 jarige vakantiewerker van pakweg 1m65 mag gaan zeggen: "Euhm... meneer... kan u eens op deze weegschaal gaan staan... "
-
Gisteren kwam dit onderwerp ook aan bod op de Belgische tv (vtm nieuws). Zij hebben een interview met Peggy Verelst afgenomen waarin ze vertelde dat ze nooit 1 persoon specifiek gaan wegen. Ze zullen steeds de hele groep wegen om te zien of dat de boot niet te zwaar wordt geladen. Gelukkig maar, want ik denk dat er anders wel eens serieuze discussies kunnen ontstaan.
Ook wisten ze te vertellen dat Bellewaerde ook een soort weegschaal heeft staan bij Dawson Duel. Hier verschijnen geen getallen op maar er gaat een rood lampje branden als het maximumgewicht overschreden wordt.
-
Is het niet veel gemakkelijker dat de mensen in groepjes ingedeeld worden en op een platform gaan staan met een hekje waar je moet wachten om in te stappen. Discreet kan er dan een lichtje branden bij de operator dat rood of groen is. Bij Rood moet de groep gewoon nog eens opgesplitst worden door de grouper.
Zo hoeft niemand beschaamd te zijn. Zoveel makkelijker dan tegen een viertal dikke mensen te zeggen: "Kom eens mee naar het operatorhok", want omdat het in het nieuws geweest is, weet iederéén intussen waarom je naar zo'n hokje mee moet.
Echt wéér eens dom opgelost van Bobbejaanland.
-
Citaat:
borisvdd
Is het niet veel gemakkelijker dat de mensen in groepjes ingedeeld worden en op een platform gaan staan met een hekje waar je moet wachten om in te stappen. Discreet kan er dan een lichtje branden bij de operator dat rood of groen is. Bij Rood moet de groep gewoon nog eens opgesplitst worden door de grouper.
Zo hoeft niemand beschaamd te zijn. Zoveel makkelijker dan tegen een viertal dikke mensen te zeggen: "Kom eens mee naar het operatorhok", want omdat het in het nieuws geweest is, weet iederéén intussen waarom je naar zo'n hokje mee moet.
Echt wéér eens dom opgelost van Bobbejaanland.
Eén: het zou me sterk verbazen als ze personen individueel zouden wegen om dan nog zelf te moeten uitrekenen of een boot nu te zwaar is of niet. Twee: dit is een maatregel van Parques Reunidos waarin Bobbejaanland volgens mij weinig te zeggen heeft.
Wel opvallend hoe streng alles geworden is. Bedenk dat Schwarzkopf nog achtbanen maakte zonder beugels... :p
-
Overladen vaartuigjes vermijden ... voorwaar een nobel streven. Merkwaardig dat onze staatssecretaris van Ziel en Migraine hieromtrent nog niks heeft laten weten op Twitter!
-
Ik snap wel dat ze deze maatregel invoeren. Ik zat een paar jaar geleden in de El rio, volgeladen bootje met een paar stevig gebouwde mensen aan boord, na de drop van de draaikolk botste de boot tegen de wand waardoor deze erg schuin ging hangen door het gewicht, het zeg maar soort van schuin dat je je echt moest vasthouden om in de boot te kunnen blijven zitten.
-
Wat ik niet snap is dat een abonnement voor de zomer voor quasi dezelfde prijs weggeven als een dagticket. Dan leer je je publiek toch écht aan dat Bobbejaanland zijn geld niet waard is?!
-
Citaat:
Yorben
Ik snap wel dat ze deze maatregel invoeren. Ik zat een paar jaar geleden in de El rio, volgeladen bootje met een paar stevig gebouwde mensen aan boord, na de drop van de draaikolk botste de boot tegen de wand waardoor deze erg schuin ging hangen door het gewicht, het zeg maar soort van schuin dat je je echt moest vasthouden om in de boot te kunnen blijven zitten.
Mij lijkt dit amateurisme. In geen enkel park heb ik dit al gezien. Succes aan de operator die mensen moet aanspreken om op een weegschaal te gaan staan.
Wat het schuin hangen van een ronde boot betreft, dit heeft meer te maken met gewichtverdeling dan overgewicht.
Volgens mij zijn die boten zo ontworpen dat je ze niet kan overladen, je kan ze wel verkeerd laden.
Lang geleden nog gewerkt in de Meli, aan de splash en aan apirama.
In apirama keken we wel naar de verdeling door bvb niet alle volwassenen aan dezelfde kant van de boot te laten plaatsnemen.
-
Ik zou wel eens willen weten hoeveel % van de jaarlijkse bezoekers aan BJL de volle inkomprijs betaalt. Ik schat < 5%. Suzy en Lotus = 1+1 gratis, online veilingsites, korting met abo's van concurrenten, terugkom-tickets à €9, kortingen op de eigen website o.a voor Halloween, leraren-korting, ...
En ja, een mini-abonnement à ticketprijs komt opnieuw wat goedkoop over. Het feit dat het park net in de drukkere zomer naar extra volk hengelt, kan je misschien als een lichte vorm van wanhoop beschouwen. Maar toch vind ik zo'n zomer-abonnement nog zo stom niet. Wie nu aan 50% binnenkomt, kan dan nog eens 50% betalen om één of enkele keren extra te komen binnen de twee maanden. Zo veel verschil met 'volgende dag gratis' is er dan niet. Van zo'n actie profiteerde ik in BJL en MPG in 2010 en in Mira in 2015.
Ik denk niet dat iemand met zo'n zomer-abonnement nu > 4 keer naar het park gaat in 2 maanden tijd. En indien wel, dan betekent dat serieuze extra inkomsten qua parking (indien niet aan de concurrerende overkant geparkeerd) en/of catering. Dan kan je al beter een Gold-abo kopen, of even wachten en half aug. een abo kopen voor het aflopend en volgend seizoen.
Wat ik me nog afvraag: gaan ze van dit wegeef-beleid volgend jaar afstappen na hun mega-investering? Het is toch beter dat je extra volk trekt met eindelijk een spraakmakende nieuwe attractie dan omwille van de 'goeiekoop'.
Dat 2019-topic is ook wegens gebrek aan info van het park een beetje stilgevallen. Het valt cijfermatig in het niet tegenover Walibi, Efteling en Toverland, maar ... ik herinner me een bedrag van € 15 mln. Vraag is of dat correct is en hoeveel naar (her-)theming van Typhoon en Sledge gaat. BJL zou zowaar voor even de duurste coaster van België kunnen hebben (prijskaartje Pulsar of Psyké, anyone?)! En bij Gerstlauer krijg je voor dat bedrag wel heel veel coaster. Op Europese bodem schat ik enkel Smiler, Kärnan en misschien Pégase duurder in.
-
Het Nieuwsblad op z'n zondags incl. een looopiaanse sneer naar de acht jaar overleden stichter en bezieler.
https://i.imgur.com/CN74uHJ.jpg
https://i.imgur.com/ir1AJ0e.jpg
-
En vandaag lees ik reclame dat klanten 10% korting krijgen in de restaurants... En dan daarna de dikzakken wegen voor ze in een attractie mogen. Dat park is de titel "Aldi van de pretparken" helemaal waard. Met dit verschil dat je bij Aldi nog wel kwaliteit kunt ontdekken soms.
-
Citaat:
borisvdd
En vandaag lees ik reclame dat klanten 10% korting krijgen in de restaurants... En dan daarna de dikzakken wegen voor ze in een attractie mogen. Dat park is de titel "Aldi van de pretparken" helemaal waard. Met dit verschil dat je bij Aldi nog wel kwaliteit kunt ontdekken soms.
Zou het misschien voor één keer mogelijk zijn om respectvolle posts neer te pennen? Niet iedereen hier is gediend met jou gebruik van de term 'dikzak'. Ik ben niet corpulent, nog mollig, nog dik, maar ik kan mij voorstellen dat sommige leden of lezers aanstoot nemen aan uw onbeleefde gedrag!
-
Citaat:
borisvdd
Wat een belachelijke opmerking. Als je geen waardevolle en beleefde bijdragen kunt leveren is het misschien beter om gewoon niet te posten. Wat wil je insinueren, dat BJL moedwillig haar bezoekers wil vetmesten zodat ze daarna belachelijk gemaakt moeten worden in het opstapstation van een attractie? Get your stuff together.
-
Dreamcatcher VR heeft recent ook een eigen "website" gekregen : https://www.thedreamcatcher.be/#the-ride
-
Citaat:
stvl
Leuk dat de halve film al op die website staat :p
Edit: ik denk dat dit wel nog geslaagd kan worden hoor. Bij Mount Mara vond ik het effect heel leuk dat je in zo'n donkere hal ineens in helderblauwe lucht terechtkomt in de film. Hier een donkere film bij een baan die buiten in het licht staat. En naar dat interactieve element ben ik ook wel benieuwd, het klinkt in ieder geval wel leuk :)
-
die foto van de operator flatteert het artikel ook niet echt :-). Waarschijnlijk is de plaatsing van de weegschaal een gevolg van één of andere veiligheidsrichtlijn. Zorg inderdaad voor een apart platform voor het groepje wachtenden om in te stappen. Bij een te hoog totaalgewicht, kan je dan nog altijd subtiel ingrijpen zonder mensen en plein publique voor schut te moeten zetten. Of wijzig de maximale bezetting tot bvb een beperkt aantal volwassenen per bootje ofzo...
-
Citaat:
Rickie97
Leuk dat de halve film al op die website staat :p
Mooi! Dan moet ik er ook niet voor tot daar! :p
-
Citaat:
borisvdd
Ik ben nergens onbeleefd. "Dikzak" staat gewoon in het woordenboek.
Wat heeft een woordenboek hier mee te maken? Jouw taalgebruik was in die post onbeleefd, want verschillende mensen storen zich hier aan. Dat je jezelf dan nog probeert goed te praten is al helemaal fout en zorgt ervoor dat het lijkt dat je helemaal geen spijtbesef over je daden en de gevolgen daarvan. Daarnaast lijkt het ook alsof je helemaal geen constructieve bijdrage kan geven tot dit gesprek, want de focus ligt op het schofferen van anderen ipv je nuttige bijdrage. En tot slot is dit al niet de eerste keer dat er iemand iets dergelijk zegt tegen jou, wat dus getuigt van heel weinig respect voor andermans mening.
Gelieve in het vervolg hier aan te denken en te focussen op een nuttige bijdrage tot de discussie, waarbij je taalgebruik aanvaardbaar voor iedereen is. Respect voor je mening dien je af te dwingen door ze op een respectvolle manier te brengen.
Soit: BJL heeft weer eens het nieuws gehaald. Op zich begrijp ik het park wel, al is de manier waarop echt wel onhandig. Zoals boris zegt, een voorsoorteervak zou ideaal zijn om dit te doen zonder de mensen voor schut te zetten. Ik vraag me wel af waarom ze opeens met zo'n striktere richtlijnen komen, halverwege het seizoen...
-
Er moet ook niet overdreven worden he. Ben het ook lang niet altijd met Boris eens, maar tegenwoordig mag niks meer bij naam genoemd worden. Een Marokaan is een Marokaan, een allochtoon is een allochtoon, een homo is een homo, een gehandicapte is een gehandicapte, ... Als mensen daar moeite mee hebben, mjah, sorry hoor. Tegenwoordig mag niks meer, alles moet blijkbaar nu 100% politiek correct zijn. Ik was vroeger erg mager, maar kan me niet inbeelden dat er 20 jaar geleden over zo'n zaken gevallen werd als ik 'magere spriet' genoemd werd.
Maar goed, het gaat dit eigenlijk concreet in zijn werk in Bobbejaanland? Ik stel me hierbij een weegschaal van de Blokker voor die tevoorschijn gehaald moet worden bij twijfel en dat de jobstudent met een telmachine de gewichten moet optellen? Professioneler dan dat kan ik het mij niet voorstellen van Bobbejaanland.
-
Citaat:
jefke88
Er moet ook niet overdreven worden he. ...
Maar goed, het gaat dit eigenlijk concreet in zijn werk in Bobbejaanland?
Helemaal akkoord.
Ik veronderstel inderdaad dat er een klassieke huis-weegschaal ter beschikking is, maar ik veronderstel dat de jobstudent in kwestie gewoon zelf bezoekersgroepen al dan niet opsplitst op basis van een eigen schatting. Die weegschaal gaat er normaal zelden tot nooit aan te pas komen.
-
Tsja.. In Dubai was er ook een weegschaal bij een waterattractie. Verplicht 4 personen in een band, maar met een absoluut maximum van 300Kg totaal. Wachtrij stond vol met forse (geen dikke) kerels. Dus Operator moest wel op de man spelen op het moment dat er kinderen of damens zich in de rij voegden. Groepen werden uit elkaar getrokken en weer vreemd in elkaar gezet om het paar passend te krijgen. De capaciteit was een ramp hierdoor, privacy van gewicht zo ongeveer non-existent (iedereen stond gespannen te kijken of je licht genoeg was dat de boot kon vertrekken) maar door de manier hoe de betreffende operator het allemaal wist te brengen was er geen vuiltje aan de lucht. Sterker nog: Het was zelfs nog best amusant ook :p
-
Citaat:
Pretparkfreak7
Helemaal akkoord.
Ik veronderstel inderdaad dat er een klassieke huis-weegschaal ter beschikking is, maar ik veronderstel dat de jobstudent in kwestie gewoon zelf bezoekersgroepen al dan niet opsplitst op basis van een eigen schatting. Die weegschaal gaat er normaal zelden tot nooit aan te pas komen.
Dit dus, ik denk dat Peggy zelf ook al geregeld heeft uitgelegd dat ze eerst groepjes opsplitsen als het erop lijkt dat ze het maximumgewicht gaan overschrijden, en dat ze dan pas gaan wegen als ze dat niet willen. (En dan lijkt het mij niet fout om te verwachten dat ze dat dan ook willen bewijzen.)
Dit is verder weer zo'n belachelijke heisa om niks. Ja d'r staan weegschalen om bezoekers te wegen. Maar het zou me niks verbazen moesten die dingen op het einde van het seizoen niet gebruikt geweest zijn...
-
Bobbejaanland heeft op hun YouTube kanaal een video geüpload. In de video is ook een stukje te zien over de Vr op de Dreamcatcher.
https://www.youtube.com/watch?v=5fbIv4Xvmcc&t=0s
Weet iemand trouwens of de VR op de Dreamcatcher al geopend is? Ze zijn al van in het begin van het seizoen er reclame voor aan het maken, maar ik heb nog geen VR gezien.
-
En het toch maar als nieuw verkopen eigenlijk, die VR-brol. Je moet maar durven zeker? :p (T'is niet eens nieuw relatief gezien, aangezien ze MM al hadden daar...)
-
Citaat:
Michielsken
Ik vraag me wel af waarom ze opeens met zo'n striktere richtlijnen komen, halverwege het seizoen...
Waar staat er dat ze nu pas met die richtlijn komen? Het is Looopings die dit heeft ontdekt en vervolgens bekendgemaakt he, mogelijks was dit al (minstens) het hele seizoen dat die weegschalen er waren.
-
Citaat:
Rickie97
Waar staat er dat ze nu pas met die richtlijn komen? Het is Looopings die dit heeft ontdekt en vervolgens bekendgemaakt he, mogelijks was dit al (minstens) het hele seizoen dat die weegschalen er waren.
Ik heb ergens gelezen (vind de bron niet meteen terug) dat een recent ongeval door een te zwaar geladen bootje in een Spaans park van PR aan de oorzaak lag van de sterkere opvoering van deze veiligheidsmaatregel in de PR parken.
-
Het zou me ook niet verwonderen moest een incident hier aan de basis van liggen. Wel opmerkelijk dat hier zo'n drama rond gemaakt wordt, terwijl dit vorig jaar al werd ingevoerd bij DD in BWP. Oké, daar is het wel subtiel met de 'weegplaat' en het lichtje, maar ik hoop dat ze in BBJ ook een soortgelijk systeem zullen voorzien.
Ik kan me niet voorstellen dat ze hier zelf voor gekozen hebben, maar dat dit echt door PR opgedrongen werd. Ook in de andere parken van de groep zal dit binnenkort er komen.
Wat het zomerabonnement betreft, zie ik hier ook niet echt problemen in. Zoals eerder aangegeven, gaan mensen hierdoor niet opeens elke dag van de zomer naar BBJ gaan. Bij mijn bezoeken aan BWP en WB dit jaar kreeg ik ook een bon mee om een tweede bezoekje te brengen aan 50 % korting. In PHL worden al jaren gratis tickets meegegeven voor een tweede bezoek later op het jaar. En in de Lago zwembaden kan je in de zomer ook een zomerpas kopen die een hele maand onbeperkt geldig is.
Ergens is het misschien appels met peren vergelijken, maar ik vind het een mooie oplossing om nog eens in de zomer terug te keren (in plaats van meteen de volgende dag terug te moeten gaan) en het zal voor sommige bezoekers echt wel een meerwaarde zijn om nog eens op een vrij moment terug te keren in de zomer.
-
Alle voorshows bij The Forbidden caves zijn geschrapt.
"We geloven dat we hiermee tegemoetkomen aan de wens van de bezoeker. De ervaren medewerkers bij The Forbidden Caves hebben een plan opgesteld om de attractie beter af te stemmen op de behoefte van de gasten. Bezoekers vonden dat ze te lang moesten wachten voor een verhaal waarin ze maar matig geïnteresseerd waren. Het verhaal zelf wordt pas op het einde gebracht, vlak voor het instappen in de jeep", laat commercieel directrice Peggy Verelst weten.
Het kan inderdaad wel zijn dat een deel van de bezoekers de voorshows oninteressant vonden, maar volgens mij is dit eerder gewoon puur een besparing met een zeer flauw en goedkoop excuus?!
-
Tja, wie gaat er nog in? Pure geldbesparing dus.
-
*lol* Een zoveelste excuus ...
-
Tja, ze moeten het geld voor die weegschalen ergens halen... ;)
Nee, dit is geen goede evolutie. Een van de weinig attracties waar ze volop inzetten op beleving gaan ze downgraden. Hoe kan dit park binnen 5 jaar nog optornen tegen Walibi, Toverland, Phantasialand en Efteling? Beleving is voor parken de toekomst, en wat doet BJL? Juist, schrappen... :(
-
Dat ze te lang moesten wachten voor het verhaal is toch gewoon onzin? Het lijkt me dat de voorshows een deel van de wachtrij uitmaken, je moet even lang voor de attractie wachten, voorshows of niet. Of werd er telkens maar één groep in de voorshows+attractie toegelaten? Dat is gewoon slechte operations.
Ik kan me best voorstellen dat veel bezoekers de voorshows te langdradig vonden. Dat Bobbejaanland niet het park is waar mensen naartoe gaan voor een totaalervaring, hebben ze gewoon zelf gezocht. De Schoepens evengoed, maar toen was de pretparkwereld nog helemaal anders. Inderdaad een jammere evolutie, maar je ziet het wel vaker dat bij een ride met veel extra snufjes een flink deel ervan na enkele jaren niet meer in werking is... Erg sneu voor degenen die de volledige ervaring eens willen meemaken.