X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Bekijk Poll Resultaten: Moet Toverland van Naam veranderen?

Stemmers
26. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Een nieuwe naam is nodig en kan ook nu nog doorgevoerd worden

    6 23,08%
  • Een nieuwe naam is nodig, maar had voor de avalon/portlaguna-uitbreiding moeten gebeuren.

    4 15,38%
  • Een nieuwe naam is niet nodig: het product maakt de naam en niet omgekeerd.

    16 61,54%
  • Een nieuwe naam was niet nodig geweest als Toverland niet als indoorpark gestart was.

    0 0%
Resultaten 1 tot 20 van de 20
  1. #1

    [poll] Toverland met nieuwe naam?

    Vanuit de looopings hoek waait dezer dagen een sterke roep over een eventuele naamsveranderings voor Toverland. Ik vroeg me af hoe we daar op dit forum over dachten en goot de vraag in vier opties om een beetje te nuanceren. Leef je zeker uit in de reacties met uit te leggen waarom een verandering voor jou wel dan niet nodig is.

    Als je voor naamsverandering bent is het misschien ook leuk om te vertellen welke naam er eventueel in de plaats zou komen en waarom dat beter is dan de huidige.
    Laatst gewijzigd door Pretparkfreak7; 01-09-18 om 08:43.

  2. #2

    Re: [poll] Toverland met nieuwe naam?

    Persoonlijk ben ik van de overtuiging dat een nieuwe naam niet zo enorm belangrijk is. Naamsveranderingen en stijlwijzigingen zijn voor mij een teken van een identiteitscrisis en werken voor bezoekers eerder verwarrend dan dat ze bijdragen tot meer bezoekers.

    Ik vind het ook onzin dat 'toverland' kinderachtig zou klinken. In Duitsland werkt Phantasialand perfect en ik heb ook nog niemand horen vallen over een disneygewijs Magic Kingdom. Het zou een beetje hypocriet zijn om daar dan in eigen taal wel moeilijk over te doen. Ik wil wel aannemen dat hun oorsprong als redelijk beperkt indoorpark nog een beetje aan het merk kleeft. Maar zoals ze zelf zeggen is het aan hun om te bewijzen dat die tijd voorbij is.

    Ik geloof ook niet dat Toverland met een naamsverandering meer zou hebben bereikt dan waar het nu staat.

  3. #3

    Re: [poll] Toverland met nieuwe naam?

    Ik snap ook totaal niet waarom je de naam moet veranderen, liever een leuke naam met een betekenis dan zo’n nietszeggende naam. Het park heeft momenteel een grote onbekendheid, maar met een nieuwe naam verander je dara niets aan. Zelfs een naamsverandering in de voorbije tien jaar zou ik geen goed idee gevonden hebben. Welke naam zou er dan moeten gekozen worden voor Toverland? Zoiets met Magica in of een Engelse naam zou ik echt niet tof vinden. Laten zoals het is en gewoon tonen aan de mensen dat je geen kinder, maar een familiepark bent.

  4. #4

    Re: [poll] Toverland met nieuwe naam?

    Eigenlijk ben ik het met geen van de stellingen eens.

    Ik begin van onderop.

    Als Toverland niet als indoorpark gestart was, hadden ze nooit het succes gehad dat juist in het begin heel belangrijk was en konden ze niet zo groeien als ze nu deden.

    Het product maakt inderdaad de naam. Maar als de naam bekend is, zorgt dat wel voor de verkoop van het product. Het is een symbiose die je niet zomaar kunt breken. Denk maar niet dat DLRP zo veel bezoekers zou trekken als de naam Disney er niet aan zou hangen (zeker niet in de tijd dat er amper/geen attracties waren die iets met Disney te maken hadden. Bij Toverland is de naam inmiddels ook bekend en kan dus niet volledig geschrapt worden. Je moet je naamsbekendheid volledig opnieuw opbouwen als je de naam gaat wijzigen. Dat is marketing 101.

    Een nieuwe naam had inderdaad voor de uitbreiding kunnen gebeuren. Je merkt dat juist met de uitbreiding het park opeens enorme stappen maakt in bekendheid bij het grote publiek en, ondanks zijn naam, de reputatie als kinderpark begint kwijt te raken.

    Een nieuwe naam is nodig en kan nog doorgevoerd worden is mijn stem, maar ook hier ben ik het niet 100% mee eens.

    Ik denk dat de beste stap is om een nieuwe naam te kiezen, maar wel Toverland (of in elk geval "tover") terug te laten komen als ondertitel of bijnaam. Jaren later zou de naam toverland dan alsnog geschrapt kunnen worden bij de nieuwe naam. Je zou bijvoorbeeld kunnen gaan voor de naam Wonderland, die zowel in het Engels als in het Nederlands werkt. Een manier om dit te doen is om - na realisatie van het hotel - het gehele resort Wonderland te noemen, maar het pretpark nog Toverland. Dergelijke contstructies zien we terug bij Kernie's/wunderland/kalkar of bij Powerpark/Powerland. Zo kun je heel langzaam de naam Wonderland (of whatever je het resort gaat noemen) naar voren brengen en de naam Toverland steeds verder naar achteren dringen totdat uiteindelijk enkel de nieuwe naam over blijft. Zo verlies je geen marketing waard en kun je toch naar een internationale naam om.

    Edit: Het grote probleem met de naam is overigens niet zo zeer dat deze kinderachtig klinkt (dat is gewoon de reputatie van het park omdat ze als indoor speeltuin begonnen zijn), maar dat deze internationaal volstrekt niet werkt. In Duitsland noemen ze het al Zauberland. Voorbeelden zoals Phantasialand of Magic Kingdom die al in het topic genoemd zijn werken internationaal nog best goed. Maar toverland wordt voor marketing in Duitsland al vertaald naar "Zauberland" en dat kan geen goed teken zijn.
    Laatst gewijzigd door coasterfrenzy; 01-09-18 om 15:16.

  5. #5

    Re: [poll] Toverland met nieuwe naam?

    Dat ze meer bezoekers hadden verwacht in juli, dat zien we ook bij BJL, dat niks (echt) nieuws te bieden had. https://www.looopings.nl/weblog/1068...bezoekers.html Positief is dat beide parken dit durven te communiceren en hun cijfers niet opsmukken. Of het te warme weer - en voor België het WK - valide verklaringen zijn: deels wel, alleen zijn dat weer lekker makkelijk externe verklaringen, m.a.w. "Daar kunnen wij als parkmanagement niks aan doen."

    Daarom dubbel knap dat Toverland ook naar verklaringen zoekt waar het wel iets aan kan doen, al lijkt een voor sommigen te kinderachtig klinkende naam i.m.o. niet het probleem. Ik verwees inderdaad in een eerder topic naar "Zesvlaggen Toverberg" en "Regenboog Toverland". Toverland moet niet internationaal klinken, het belangrijkste groeipotentieel is Nederlandstalig! Dat kaart het park zelf aan.

    Waar het volgens mij marketing-gewijs dan wel wringt bij Toverland: de (relatief) perifere ligging! Bellewaerde ondervindt daar ook nadeel van, al hoeft dat niet altijd slecht te zijn. Dat bewijst PDP, al speelt de kust daar wel een heel erg belangrijke rol in.

    Voor > 80% van de NL'ers en Vlamingen ligt Toverland voorbij "dat andere Nederlandse park dat het ook grotendeels van betoverende thematisatie moet hebben". Door de geringe onderlinge afstand tussen beide - doch in het nadeel van Toverland - wordt al te vaak een vergelijking gemaakt met een onverslaanbare concurrent uit de Europese top-liga.

    Ja, NRW is nabij, maar daar heb je al MPG en PHL, die ook sterk inzetten op kindvriendelijke thematisatie. Zich daar tegen afzetten en zich nu gaan profileren als een thrill-park, lijkt me karakter-zelfmoord.

    Een toeristische verblijfplaats als Vaals ligt trouwens dichter bij PHL dan bij Toverland. Dichter bij Sevenum lijken me minder recreatieve verblijfplaatsen (campings, bungalowparken) voorhanden dan in het oosten van NL. Daar heb je enkele attractieparken vrij dicht bij elkaar: Coevorden, Slagharen, Emmen, Hellendoorn en in ruimere zin zelfs Wal-Hol. De concurrentie lijkt er zwaarder maar ze zijn kwantitatief elkaar waard. Je moet er dus niet opboksen tegen de grotere. Misschien gaan gezinnen wel liever daarheen om meerdere parken te combineren. Het zijn enkel pretpark-zotten als u en ik - quantité négligeable voor de marketeers - die een 4-daags zomertripje Toverland + MPG + Kermis Düsseldorf of Herne + PHL organiseren.

    De mogelijke oplossing: geduld hebben, zelf verblijf aanbieden en hopen dat er in de nabijheid nog wat externe verblijfsaccommodatie bij komt. Dat kan indien er meer recreatieve dagattracties in de omgeving bijkomen en indien de regionale overheid gewillig is.

    Een (semi-)Engelse naam als "Wonderland" biedt één gigantisch publicitair nadeel: goolge maar eens die naam! Bedrijven zat die zo heten en mogelijk is die naam auteursrechtelijk niet vrij. En dan heb je nog de meeswinger https://www.youtube.com/watch?v=god7hAPv8f0 Bij mijn weten is "Toverland" een unicum in en buiten Sevenum.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 01-09-18 om 17:10.

  6. #6

    Re: [poll] Toverland met nieuwe naam?

    De naam Toverland klinkt erg kinderlijk en op pretparkleken zal het park altijd zo overkomen als een park voor kinderen. Leken weten niet wat een B&M of intense GCI woodie is, of hoe dat aanvoelt. Als ze de naam Toverland horen vallen denken die aan een kinderpark, niet geschikt voor jonge tieners of volwassenen. Zelf meegemaakt dat een oud-klasgenoot me vroeg waarom ik naar Toverlang ging gaan want dat is toch een kinderpark?!...

    Ideaal hadden ze hun naam veranderd voor de opening van Port Laguna en Avalon, dat zou het begin kunnen zijn van een nieuwe opmars. Een nieuwe naam hoeft btw echt niet Engels te zijn of perse internationaal te klinken. Gewoon iets volwassener klinkend dan Toverland.

  7. #7

    Re: [poll] Toverland met nieuwe naam?

    Die naam moet echt dringend veranderd worden. Ze missen veel potentiële nieuwe klanten die niet willen uitzoeken wat het park te bieden heeft en haken onmiddellijk af bij het horen van de naam. Ik krijg alvast sommige leken niet mee naar het park omdat het te kinderachtig klinkt.

    Zo lang het park Toverland blijft heten zie ik ze niet doorgroeien naar de top in Nederland, België en westelijk Duitsland.

  8. #8

    Re: [poll] Toverland met nieuwe naam?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    POST
    Dat het verzorgingsgebied van TVL vooral in Nederland ligt, zullen ze vast wel ooit zo gezegd hebben, maar dat betekent natuurlijk niet dat het ook zo is. Niet voor niets dat ze al "Zauberland" gebruiken in Duitsland. Dat laat zien dat de Duitse markt heel belangrijk voor ze is. Trouwens: Je in Limburg vestigen om je dan vervolgens enkel op Nederland te richten is simpelweg de stomste fout die je als ondernemer kunt maken.

    Voor het grootste deel van het verzorgingsgebied zijn er inderdaad nog zat andere opties. Voor Nederland vooral de Efteling. Toch weet TVL zich behoorlijk goed te differentiëren van deze andere parken. En daar zit hem de sleutel tot succes. Als je naar de supermarkt gaat, staan ook alle wasmiddelen direct naast elkaar. En toch zijn alle merken winstgevend. Ik kan je garanderen dat er minder verschil zit tussen Ariel en Witte Reus, dan dat er tussen TVL en de Efteling zit. Dat is het grote voordeel van de ligging voor TVL: Binnen een uur/anderhalf uur rijden liggen enorm veel grote steden in de buurt. Publiek genoeg om nog te kunnen delen met de andere parken. Ook de mix voor Thrillseekers, families en kinderen doen ze heel goed bij TVL, waardoor ze bezoekers een reden geven om terug te komen.

    Wel hilarisch dat je Vaals als voorbeeld noemt. Dat ligt letterlijk tegen aken vast gebouwd en is de meest afgelegen gemeente in de provincie. Je bent van daar inderdaad sneller in PHL, maar pak de eerstvolgende gemeente en PHL en TVL liggen al ongeveer even ver (en vaals is geen grote gemeente).

  9. #9

    Re: [poll] Toverland met nieuwe naam?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    De naam Toverland klinkt erg kinderlijk en op pretparkleken zal het park altijd zo overkomen als een park voor kinderen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Zo lang het park Toverland blijft heten zie ik ze niet doorgroeien naar de top in Nederland, België en westelijk Duitsland.
    Zou dat echt zo'n enorme rem zijn? Als je voorheen reclame zag met het toverhuis en 'dwervels' godbetert, kan ik me voorstellen dat je dat liever liet passeren. Maar vanaf je zowel Fenix als Troy ziet passeren in een reclame ga je als persoon die ook maar enigzins geïnteresseerd is in pretparken bezoeken toch niet worden ageschrikt door een naam? Dan is je reactie toch: 'ziet wat ik tegenkom in het filmpje er oké genoeg uit voor een bezoek?' Ongeacht hoe dat dan heet?

    'tover' is toch niet zo verschrikkelijk kinderachtig?

  10. #10

    Re: [poll] Toverland met nieuwe naam?

    tja, je hebt dat met Moviepark ook, dan krijg je uitleg als 'de film, dat interesseert mij niet'. In deze tijd van internet is het de kunst om een trigger te lanceren, waardoor de mensen in google Toverland intypen. En dan kan ik mij voorstellen dat Toverland voor de Nederlandstaligen beter te onthouden is dan 'wonderland' of dergelijke.... En inderdaad, als je Fenix of Troy in een advertentie ziet, heb je toch een trigger voor het gros van de geïnteresseerden.

  11. #11

    Re: [poll] Toverland met nieuwe naam?

    Ik vind net wel dat toveren kinderachtig klinkt.

    Lang, heel lang geleden, als in tijden van storm en hoog water de Maas nog reikte tot aan de voet van deze veste, woonde in dit kasteel de vierde burggraaf van Capelle van Kaatsheuvel. Hij verzamelde sprookjes en sagen van over de hele wereld én bedreef de magie.
    - Klinkt onheilspellend, serieus en volwassen. Verander het einde van de laatste zin naar 'én hij kon toveren' en het is meteen een alinea uit een kinderboek.

    Ik kan echt niet zeggen in hoeverre mensen een dagje Toverland links laten liggen vanwege de naam. Als iemand die (in zijn kinderloze volwassen leven) veel te vaak op plekken als Mega Speelstad en Kinderstad is geweest, is Toverland qua naam zelfs een verademing x). Van mij hoeft het park helemaal niet van naam te veranderen, zelfs niet als dat betekent dat er minder volk komt: ik apprecieer de wachtrijloze Troy en Fenix wel.

  12. #12

    Re: [poll] Toverland met nieuwe naam?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Dat het verzorgingsgebied van TVL vooral in Nederland ligt, zullen ze vast wel ooit zo gezegd hebben, maar dat betekent natuurlijk niet ...
    Ik schreef "Nederlandstalig"!


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Wel hilarisch dat je Vaals als voorbeeld noemt.
    Ik haalde Vaals in alle ernst en dus wars van hilariteit aan omdat dat één van de meest toeristische verblijfplaatsen (dus voor één of meerdere nachten) is van dezelfde provincie waar TVL ligt.

  13. #13

    Re: [poll] Toverland met nieuwe naam?

    Nederland of Nederlandstalig maakt in dit geval niet uit, want het is vooral Duitsland waar TVL toch wel degelijk heel actief bezoekers probeert te trekken.

    En dat Vaals toeristen lokt is leuk en aardig, maar ook hier weer is kijken naar enkel de provincie erg kortzichtig. Vaals en Sevenum kunnen namelijk letterlijk niet verder uit elkaar liggen binnen dezelfde provincie. Daarentegen zijn er veel gemeentes in Noord Brabant die zo ongeveer tegen TVL aan liggen.

  14. #14

    Re: [poll] Toverland met nieuwe naam?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Nederland of Nederlandstalig maakt in dit geval niet uit, want het is vooral Duitsland waar TVL toch wel degelijk heel actief bezoekers probeert te trekken.
    Demografisch zijn de NRW'ers natuurlijk met meer, maar mogelijk ziet Toverland België - en zeker het Nederlandstalig deel - als een een belangrijker hinterland.

    1. Ik zag beduidend meer Belgische dan Duitse nummerplaten in Sevenum, ergens midden aug. (toen dus overal vakantie en nee, het was niet op die feestdag in België).

    2. Uit ervaring kan ik meedelen dat dit park gericht reclame voert in het Vlaams onderwijs. Ik weet niet of ze dat ook in NRW doen.

    3. Het als attractie voorgestelde interactieve tover-showtje in de nieuwe zone - ja, die show met de inhoud van een lege fles - wordt bij mijn weten (nog) niet in het Duits aangeboden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    En dat Vaals toeristen lokt is leuk en aardig, maar ook hier weer is kijken naar enkel de provincie erg kortzichtig. Vaals en Sevenum kunnen namelijk letterlijk niet verder uit elkaar liggen binnen dezelfde provincie. Daarentegen zijn er veel gemeentes in Noord Brabant die zo ongeveer tegen TVL aan liggen.
    Van 'hilarisch' naar 'kortzichtig', ik weet niet of ik dit nieuwe 'compliment' als promotie dan wel degradatie moet zien. Mijn punt was dat er quasi geen verblijftoerisme is nabij TVL, of dat nu in Noord-Brabant of (NL-)Limburg is. En als tegenvoorbeeld - en dus i.m.o. een betere locatie voor TVL dan Sevenum - zie ik de regio van het drielandenpunt.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 04-09-18 om 20:37.

  15. #15

    Re: [poll] Toverland met nieuwe naam?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Ik denk dat de beste stap is om een nieuwe naam te kiezen, maar wel Toverland (of in elk geval "tover") terug te laten komen als ondertitel of bijnaam. Jaren later zou de naam toverland dan alsnog geschrapt kunnen worden bij de nieuwe naam. Je zou bijvoorbeeld kunnen gaan voor de naam Wonderland, die zowel in het Engels als in het Nederlands werkt. Een manier om dit te doen is om - na realisatie van het hotel - het gehele resort Wonderland te noemen, maar het pretpark nog Toverland. Dergelijke contstructies zien we terug bij Kernie's/wunderland/kalkar of bij Powerpark/Powerland. Zo kun je heel langzaam de naam Wonderland (of whatever je het resort gaat noemen) naar voren brengen en de naam Toverland steeds verder naar achteren dringen totdat uiteindelijk enkel de nieuwe naam over blijft. Zo verlies je geen marketing waard en kun je toch naar een internationale naam om.
    Hier ben ik het grotendeels mee eens, maar ik heb toch gestemd op " had moeten gebeuren bij de uitbreiding" want dat was een unieke kans. Ik had de beide indoorhallen het noemt naar "Toverland" en zou het totale park een nieuwe naam gegeven hebben.
    Dus eigenlijk van "Toverland" een gebied in het park maken...

    Maar daar is het nu te laat voor. Daarom dat ik nu eerder mee ga in het hotel verhaal en het ganse resort een nieuwe internationlaere naam geven, waarvan Toverland een onderdeel is.

  16. #16

    Re: [poll] Toverland met nieuwe naam?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Ik denk dat de beste stap is om een nieuwe naam te kiezen, maar wel Toverland (of in elk geval "tover") terug te laten komen als ondertitel of bijnaam. Jaren later zou de naam toverland dan alsnog geschrapt kunnen worden bij de nieuwe naam. Je zou bijvoorbeeld kunnen gaan voor de naam Wonderland, die zowel in het Engels als in het Nederlands werkt. Een manier om dit te doen is om - na realisatie van het hotel - het gehele resort Wonderland te noemen, maar het pretpark nog Toverland. Dergelijke contstructies zien we terug bij Kernie's/wunderland/kalkar of bij Powerpark/Powerland. Zo kun je heel langzaam de naam Wonderland (of whatever je het resort gaat noemen) naar voren brengen en de naam Toverland steeds verder naar achteren dringen totdat uiteindelijk enkel de nieuwe naam over blijft. Zo verlies je geen marketing waard en kun je toch naar een internationale naam om.
    Hier ben ik het grotendeels mee eens, maar ik heb toch gestemd op " had moeten gebeuren bij de uitbreiding" want dat was een unieke kans. Ik had de beide indoorhallen hernoemt naar "Toverland" en zou het totale park een nieuwe naam gegeven hebben.
    Dus eigenlijk van "Toverland" een gebied in het park maken...

    Maar daar is het nu te laat voor. Daarom dat ik nu eerder mee ga in het hotel verhaal en het ganse resort een nieuwe internationlaere naam geven, waarvan Toverland een onderdeel is.

  17. #17

    Re: [poll] Toverland met nieuwe naam?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Demografisch zijn de NRW'ers natuurlijk met meer, maar mogelijk ziet Toverland België - en zeker het Nederlandstalig deel - als een een belangrijker hinterland.

    1. Ik zag beduidend meer Belgische dan Duitse nummerplaten in Sevenum, ergens midden aug. (toen dus overal vakantie en nee, het was niet op die feestdag in België).
    2. Uit ervaring kan ik meedelen dat dit park gericht reclame voert in het Vlaams onderwijs. Ik weet niet of ze dat ook in NRW doen.

    3. Het als attractie voorgestelde interactieve tover-showtje in de nieuwe zone - ja, die show met de inhoud van een lege fles - wordt bij mijn weten (nog) niet in het Duits aangeboden.



    Van 'hilarisch' naar 'kortzichtig', ik weet niet of ik dit nieuwe 'compliment' als promotie dan wel degradatie moet zien. Mijn punt was dat er quasi geen verblijftoerisme is nabij TVL, of dat nu in Noord-Brabant of (NL-)Limburg is. En als tegenvoorbeeld - en dus i.m.o. een betere locatie voor TVL dan Sevenum - zie ik de regio van het drielandenpunt.
    1: Een momentopname van één bezoekdag, waarbij je nog niet eens de gehele parkeerplaats gezien hebt, zegt natuurlijk weinig over de realiteit. Daarnaast betekent het feit dat ze zich op de Duitse markt richten niet automatisch ook dat daar meteen de meerderheid van bezoekers vandaan moet komen. Juist het feit dat je überhaupt Duitse platen zijn opgevallen, betekent dat er genoeg aandacht vanuit Duitsland is voor het park en hun reclame dus wel degelijk werkt.


    2: Maakt het wat uit waar ze de campagne voeren? Ze maken bewust reclame in Duitsland, dus ze spreken sowieso de Duitse markt aan. Of dat heel nadrukkelijk of slechts een klein beetje is veranderd daar niets aan.

    3: Heb je ooit in Disney een Show in het Nederlands gezien dan? Die maken nogthans ook zeer sterk reclame hier. En de stunt Show in Movie Park is toch ook volledig in het Duits, terwijl ze daar het juist vooral van de Nederlandse bezoekers moeten hebben. Ik denk niet dat één knullig showtje veel veranderd aan internationale richting. Daarnaast moet je als parkdirectie sowieso verder kijken dan je neus lang is en dus aan de toekomst denken. Als het park straks zo groot is als de Efteling trekken ze wellicht zelfs bezoekers uit Frankrijk of Engeland. Dan moet het toch een beetje internationaal zijn. Natuurlijk is TVL klein en zeer lokaal begonnen, maar als ze nu niet al internationaal gaan denken, lopen ze vanzelf zwaar tegen de lamp als ze later groot zijn. In hun uitbreidingen is dan ook niet voor niets steeds gekozen voor internationale namen (enkel dwervelwind faalt daarin nogal).

    4: Toverland ligt in een regio waar redelijk wat industrie is. Dat heeft voor- en nadelen. Maar ook hier weer kun je dat argument aanvoeren voor genoeg andere parken De Efteling heeft gewoon zijn eigen dingen gecreëerd, waarom zou TVL dat niet kunnen. In een omtrek van 10km liggen trouwens 4 vakantieparken rondom Sevenum. Dat is op zich echt niet slecht. Een 5e ligt op 10,4km. En het drielandengebied een betere locatie van Toverland? Mooier zeker, maar beter absoluut niet. De bereikbaarbaarheid is nog wel OK, maar je vergeet even dat de verre omtrek beschermd gebied is. Daar ga je dus geen vergunning krijgen voor een pretpark. En als je die wel krijgt, blijf je daar de rest van je bestaan problemen mee ondervinden, waartegen de Efteling het in vergelijk nog makkelijk heeft (die liggen namelijk wel in een natuurgebied, maar dat heeft een minder beschermde status dan het heuvelland).

  18. #18

    Re: [poll] Toverland met nieuwe naam?

    Ik heb gestemd op een nieuwe naam is niet nodig. Ik vind dat ze goed bezig zijn met wat ze doen. En laat ze ook maar verder doen. Voor velen is Toverland nog onbekend terrein, maar als je dan de laatste campagnes ziet, vind ik het park er best stoer uitzien! En dan ga je als leek ook meer info opzoeken op de website.

    Toveren kinderachtig? Dat denk ik ook niet! Kijk maar naar het grote succes van Harry Potter (zowel in boeken, als films, als studio tour en pretparkgedeelte), en andere aanverwanten. Toveren is iets magisch, voor zowel jong als oud!

  19. #19

    Re: [poll] Toverland met nieuwe naam?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Toveren kinderachtig? Dat denk ik ook niet! Kijk maar naar het grote succes van Harry Potter (zowel in boeken, als films, als studio tour en pretparkgedeelte), en andere aanverwanten. Toveren is iets magisch, voor zowel jong als oud!
    Niet bepaald vergelijkbaar. Harry Potter werd een succes bij kinderen en is in de loop van de vele jaren met die groep mee gegroeid en volwassener geworden. Toverland heeft dat niet. Vooral omdat velen het nog niet kennen. Ga maar eens aan de generatie van je ouders vragen wat ze van Harry Potter vinden. Die zullen het afdoen als kinderspul omdat ze er niet mee zijn opgegroeid. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, maar voor de grote groep geldt dat toch wel. Dat is niet iets wat een park als Toverland kan hebben.

  20. #20

    Re: [poll] Toverland met nieuwe naam?

    Net terug van een dagje TVL met een bedrijfsuitje. Nu heb ik natuurlijk niet alle 100 personen gesproken. Maar het overgrote deel was toch wel verbaasd dat het park zo volwassen is (zelfs de ene persoon - degene die mij uitnodigde - die ik dit vooraf al duidelijk had gemaakt). Dat duidt toch wel aan dat de uitspraak "het product maakt de naam en niet omgekeerd." zeker niet correct is (niet voor niets dat bedrijven van naam wisselen op het moment dat ze graag een andere reputatie willen).

    Daarnaast was er bij sommige mensen ook wel wat teleurstelling te merken dat ze in eerste instantie vooral grote attracties en vrij weinig voor de kinderen zagen. Dat veranderde later wel, maar is tevens ook iets waar het park een beetje mee moet opletten.

    Voor PHL heb ik het commentaar wel eens gehoord dat er genoeg voor volwassenen en genoeg voor kinderen is, maar eigenlijk heel weinig waar je samen in kan/wil. Gek genoeg is dit effect bij TVL inmiddels zelfs nog groter. Het is daarom goed dat ze nu bij avalon ook Merlins Quest gezet hebben. Hier is duidelijk meer van nodig. (we waren met een groep volwassenen die op zich wel graag een grote achtbaan deden, maar er waren ook veel kinderen bij. De meesten kleiner dan 1m en dan merk je toch wel dat TVL niet heel ideaal is voor beiden.). Ook zou het park écht eens moeten gaan denken aan een babyswitch systeem. Juist vanwege het feit dat er eigenlijk weinig is waar je samen in kunt.

    Wat betreft Duitsland als doelgroep van het park: Ik schat dat tussen een kwart en een derde van de bezoekers vandaag Duits was. Zelfs twee van mijn reisgenoten viel het - individueel van elkaar en los van mij - op dat er wel erg veel Duitsers waren. Ook sprak het Personeel gewoon Duits op het moment dat ze met Duitse gasten te maken kregen.. mij maak je dus niet wijs dat het park zich niet ook op die markt richt.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •