B&M is doorgaans ook niet heel goed in het gebruik van landschap of puzzelen. Kijk naar banen als Wildfire (SDC) of Superman (SFFT) waar ze amper tot geen gebruik maken van de mogelijkheden (zo zijn vast wel meer voorbeelden te vinden). De baan in Tivoli is dan weer best compact, maar daardoor ook eerder raar en ik verwacht dat je hetzelfde ook hier gaat krijgen.

Echter zit het hier niet enkel bij B&M, maar ook bij de architecten van het park zelf. B&M moet rekening houden met gebouwen die niet gesloopt gaan worden. Maar alles wat terug geplaatst wordt, kan door de architecten van het park aangepast worden op de layout. Bij dergelijke projecten zit daar altijd enorm veel samenwerking in tussen achtbaan fabrikant en architecten. "Kan die track wat meer naar links? dan past er hier nog een toilet in. Niet? Okee, dan steken we dat toilet wel een verdieping lager."

Ik vermoed dat de bouw nu traag gaat omdat men eerst de zone rondom het station fatsoenlijk wilt afwerken. Zo te zien is daar nog veel werk. Op de concepten zie je dat daar ook nog een gebouw bovenop komt. Daar overheen loopt ook weer track, die de onderliggende gebouwen WSL nodig heeft om op te staan (dergelijke constructies zag je ook bij bijvoorbeeld Taron).

Het zou me niet verbazen als ze zo snel mogelijk de zone tussen de Intamin en de Schwarzkopf open willen hebben voor publiek en dat dus eerst afwerken (nadat de ondergrondse werken klaar zijn). Dan hebben ze het gebied achter de intamin volledig vrij om te werken zonder dat die bouwput dan in de weg zit voor het dagelijkse publiek. Ik vermoed dat het dan opeens ook een stuk sneller gaat.