Ik denk ook dat de herstelling duurder uitvalt dan gedacht en we de attractie alvast dit seizoen niet meer zien opengaan. Afhankelijk van hoe ernstig het defect is en op welke termijn het hele gebied op de schop gaat zie ik het park er ook wel toe in staat de attractie gewoon niet meer te openen.

Ik betwijfel dat Phantasialand al een concreet plan voor dit gebied heeft uitgewerkt. Het is duidelijk dat het nog herwerkt zal worden. Maar ik heb me laten wijsmaken dat aan de bouw van een nieuwe zone maximaal twee jaar concreet ontwerp vooraf gaat: anders riskeer je een concept te openen dat al wat veroudert of niet meer zo bijzonder uniek is wanneer het opent. Bij deze plek kunnen we er zoals je zelf ook aangeeft van op aan dat zolang fantissima in dat complex wordt gepresenteerd: het geheel nog niet tegen de vlakte gaat.

Als ik me niet vergis zijn er voor een sloop en nieuwbouw hoogtebeperkingen en moet het park er voor zorgen dat wat er nieuw komt er natuurlijk uitziet. Het geheel mag ook geen enorme hoge muur bevatten, maar moet in het geval er hogere delen inzitten trapsgewijs aangelegd worden vanaf dat meer.