Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
De buren willen waarschijnlijk niet dat er 2 jaar lang bouwkranen "in de achtertuin" staan en vandaar mijn vermoeden dat het een hal zal zijn zoals nu, eentje die in enkele weken in elkaar staat. Dan hebben de buren geen last van een verstoord uitzicht.
Die buren hebben al 2 jaar op de kranen van Klugheim gekeken en kijken nu al 2 jaar op de kranen van rookburgh. Met bovenstaand argument in gedachten zou een sloop van de GR logischer zijn.

Maar ook qua ligging van de nieuwe attracties. Je wilt de drukte toch zo veel mogelijk spreiden in je park. Je laatste 2 toppers naast elkaar zetten was helaas een must bij Chiapas en Taron, maar ik denk dat ze na FLY toch graag weer wat volk naar de andere kant willen trekken (china town) zodat ze daarna het volk weer richting Fantasy kunnen trekken bij de Temple.



Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _robin_ Bekijk Berichten

Je kan het gebouw inderdaad makkelijk uit elkaar halen.
Nee, dat kan dus niet.

Het is een zelfdragende constructie. Als je daar een deel van weg haalt, moet je zorgen voor redelijk complexe ondersteuning op andere gebieden zodat het geheel steving genoeg blijft.

Bij een gewone sloop zou dat geen probleem zijn. Maar in dit geval moeten er nog elke avond een grote groep mensen in dat zelfde gebouw plaats kunnen nemen voor een waanzinninge dinnershow. Ik denk ook dat vanwege veiligheidseisen dit geen optie wordt.

Daarnaast heb ik in mijn vorige post al aangeduid hoe slecht het plafond tussen de twee verdiepingen er aan toe is. Het is onmogelijk om de temple te slopen zonder dat stof afval en regen bij Fantissima naar binnen valt.

Ik blijf erbij dat de "Tunnel" gemaakt is om de Fantissima ervaring beter te maken en dat deze niet samen hangt met een sloop van de tempel.

Echter kwam ik nog een ander interessant idee tegen: Wat als enkel de hollywood tour gestript wordt en vervangen wordt door een nieuwe attractie? Je hoeft het gebouw dan niet te slopen, maar je wilt wel een zijwand open zetten om met de rommel naar buiten te kunnen. De hollywood tour is pas gezet nadat de Achtbaan erboven klaar was. Dus dat moet kunnen. Het lijkt me onwaarschijnlijk, omdat je dan nog steeds met een enorm lelijke buitenkant blijft zitten. Maar het kan natuurlijk dat ze daar al voorbereidingen voor nemen bij de "upgrade" van de Hollywood Tour.