X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 17 van de 19 EersteEerste ... 71516171819 LaatsteLaatste
Resultaten 321 tot 340 van de 374
  1. #321

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Eerlijk gezegd zal er altijd wel volk in Hollywood gaan aangezien er meestal maar 5 min wachttijd staat aangeduid. Ik doe hem meestal als bankje om even uit te rusten samen met de riksja zijn dit "rust attracties" je kan er zo in je zit even en je hebt nog iets te doen.

    Als er veel schade is zie ik da baan nog sluiten en inderdaad een decorstuk voor of het decor gewoon weg. en het pad sluiten. Deze attractie is in mijn ogen het grootste relikwie dat ze over hebben. ja de riksja's hebben een beter tijd gehad maar deze passen nog in het gedeelte China. Buiten dat films uit fantasie voort komen zie ik niet echt een link (ik ben me bewust dat het merendeel verfilmingen zijn). Toegegeven zijn bovenbuur crazy bats/ temple of the nighthawk staat ook als en parel op een anders redelijk goed gethematiseerd zwijn.

  2. #322

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Als ze nu eens de decorstukken van beneden verwerken in de achtbaan erboven. (Mits wat creativiteit is dat toch wel mogelijk lijkt me dan om enkele stukken te recupereren. )

    Ben benieuwd wat ze er mee van plan zijn; met heel dat complex in het algemeen eigenlijk hé.

    Denk dat crazy bats wel een voorbode is op het feit dat het geen super lang leven meer heeft daar hé. (Oke, een investering, maar nu wel verwaarloosbaar hé)

    De vraag is wat het eerste komt te gaan natuurlijk. China of dat complex daar.
    Je vois la vie en des biscuits.

  3. #323

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Zolang dat temple complex er blijft staan is het wel leuk dat je zonder al te veel wachten hollywood tour inkan. Ik slaag die normaalgezien nooit over bij een bezoekje phantasialand. Met Tartuf, Maus en Feng Ju en die wellenflug gebeurt dat vaker. Het is inderdaad een leuke uitrust-attractie.

    Ik ben ermee akkoord dat het ding bijzonder clasht met het niveau van Chiapas en Taron, maar het stoort mij niet dat het in een uithoek van het park nog blijft staan. Dat duo bood voor het vieze VR-avontuurtje een garantie op een aanvaardbare wachttijd, zelfs als de wachttijden elders voorbij het uur schoten. Da's altijd handig.

  4. #324

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Wanneer je het parkplan erbij neemt, ligt ca. 80% van de attracties in een uithoek. Dat vind ik net de kracht van PHL: behalve enkele kleine attracties kan je er nooit een attractie in z'n totaliteit aanschouwen. Dat prikkelt de nieuwsgierigheid. HT is nog meer in een uithoek gelegen omdat het zich in een letterlijk doodlopend zij-straatje bevindt. De aankleding van de attractie is idd tot op het schaamhaar van King Kong versleten. Maar de ride zelf - een varende darkride - vind ik een must-have voor elk top-park. Het is ook een capaciteisvreter. Ik hoop dat ze na een jaar of twee Rookburg HT en TotNH vernieuwen naar het huidige PHL-niveau. Zonder VR en zonder interactieve schieterij.

    Ik snap niet goed waarom GR vaak in één adem wordt genoemd met HT. Ja, je ziet dat ook deze attractie gedateerd is, maar veel minder dan bij HT. China is een tijdloos thema, terwijl dat voor fims - zelfs de grootste klassiekers van 1930 tot 1980 - toch minder het geval is. Probleem bij recentere films is de IP-kost. GR is nog meer een capaciteisvreter, neemt weinig bovengrondse ruimte, heeft aardige effecten (wind en optisch) en kent zelden of nooit storingen. GR is een garantie om snel aan de beurt te komen en ik skip die veel minder dan HT. Natuurlijk speelt ook mee dat je GR altijd tegenkomt op een parkbezoek, nabij de parking-ingang en enkele top-attracties. GR is zelf geen topper maar ligt in een sterke thematische zone: - architectuur, horeca, shows. No way dat ze China de komende 15 jaar als zone gaan opdoeken. Wat dan met het LB-hotel?

  5. #325

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Als Ik die twee in een adem neem is het omdat allebei wel betere tijden hebben gezien.

    Ik geef je gelijk dat beiden echt een monstercapaciteit hebben. Er hoeft niet ommidelijk iets aan het ritetype worden aangepast, maar het mag terug naar de 21 eeuw. Hollywood zou ik liever zien vervangen worden door een nieuw bootrite in wouze thema of iets anders fantasie.
    De Riksas mogen gewoon een update krijgen. wat beter anamatronics eventueel een paar dingen verpatsen zodat je wat meer verhaal krijgt in plaats van door de chinees hel te gaan.

  6. #326

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joran Bekijk Berichten

    Denk dat crazy bats wel een voorbode is op het feit dat het geen super lang leven meer heeft daar hé. (Oke, een investering, maar nu wel verwaarloosbaar hé)
    Ik denk dat Crazy Bats juist een teken is dat dit NIET hun volgende project zal worden. Of in elk geval niet gepland. Anders zou de investering zich niet lonen. Welk project dan wél hun volgende wordt, blijft natuurlijk raden.

    Mocht er echter een zwaar defect aan de Hollywood Tour zijn, kan het zijn dat ze de sloopt van het Temple-Complex versnellen. Maar eerst en vooral zal er een vervanger voor Fantissima moeten zijn. Ik denk toch dat dit de belangrijkste reden is om het geheel niet te slopen.

    Gezien men nu een éénmansschow in het Silverado Theater draait, kan ik me nog best voorstellen dat dit een opvuller is totdat ze dat ding gaan slopen en die gehele hoek een flinke opfrisser geven. Persoonlijk lijkt een hypermodern multifuctioneel theater daar prima te passen. Eentje die overdag dienst doet voor parkshows en in de avond voor Fantissima. Goed bereikbaar vanaf beide hotels (mits de gang in Matamba door getrokken wordt) en goed bereikbaar vanaf de huidige Busparkeerplaats (die van PHL zelf is en dus geen kosten met zich mee brengt, in tegenstelling tot de China parkeerplaats ernaast).

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    HT is nog meer in een uithoek gelegen omdat het zich in een letterlijk doodlopend zij-straatje bevindt.
    Nee hoor.. Die straat loopt naar links nog verder naar het Wupi & Wözl-Land in Wuze Town. Van daar kun je dan weer terug naar beneden via de trappen rondom Tittle Tattle Tree, of via de spiraal boven "Wolke's Luftpost".

    Die ingang is zelfs best mooi gemaakt, maar dat zou beter opvallen als je er vanop een afstand naartoe zou lopen. Het vroegere pad langs de Temple (langs toiletblok en waar vroeger Schloss Schreckenstein stond) zou daar perfect voor zijn. Maar dat is nu gesloten om als backstage area voor Fantissima te gebruiken.

    Mocht men ooit de Temple sluiten. Denk ik wel dat het pad voor een groot deel verdwijnt om een nieuw gebouw aan Wuze Town vast te zetten. Wel verwacht ik dan dat je vanaf het Wupi & Wözlland rondom het nieuwe gebouw kunt lopen richting het meer, omdan beneden langs weer terug te gaan naar Wolke's Luftpost (of verder rond het meer voor de volledige tour). Als je het gebouw met de attracties er in qua infastructuur ook wat handig plant, komt op die manier ook Wakobato wat centraler te liggen. Alhoewel je veel volk in die hoek ivm de lastige buren misschien ook weer juist wilt vermijden.

  7. #327

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Hoe sneller de Hollywood Tour en TOTN/Crazy Bats afgebroken wordt, des te beter. Past echt niet meer in het niveau dat PHL nastreeft en eerlijk, persoonlijk heb ik liever die plek leeg zonder een opvolger dan dat deze ondingen er blijven staan. Weg ermee!

  8. #328

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Hoe sneller de Hollywood Tour en TOTN/Crazy Bats afgebroken wordt, des te beter. Past echt niet meer in het niveau dat PHL nastreeft en eerlijk, persoonlijk heb ik liever die plek leeg zonder een opvolger dan dat deze ondingen er blijven staan. Weg ermee!
    Euh, die dingen zijn capaciteitsvreters. Snap niet dat je het beter vindt dat ze weg zijn, je moet er niet in, maar zorgen wel voor kortere rijen elders.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  9. #329

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Vooral voor HT zijn het meer persoonlijke redenen, maar ik zie bij mijn bezoeken daar amper volk in gaan. Dus qua volk trekken zal dat ook wel meevallen lijkt me.

  10. #330

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Vooral voor HT zijn het meer persoonlijke redenen, maar ik zie bij mijn bezoeken daar amper volk in gaan. Dus qua volk trekken zal dat ook wel meevallen lijkt me.
    toch nie voor da klein 8potig, harig, lief beestje daarbinnen zeker :P

  11. #331

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Het is niet klein en lief. Maar dat is een enorme reden ja...

  12. #332

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Vooral voor HT zijn het meer persoonlijke redenen, maar ik zie bij mijn bezoeken daar amper volk in gaan. Dus qua volk trekken zal dat ook wel meevallen lijkt me.
    Ik denk toch dat je dat echt onderschat hoor. Beide attracties hebben gewoon een erg grote capaciteit. Als ze 'amper volk' zouden trekken, zou je regelmatig met halflege treinen of boten zitten en dat valt (althans bij mijn bezoeken) toch echt wel mee hoor.

    Van mij mogen ze om die reden ook gerust blijven, al heb ik natuurlijk ook liever dat ze een grondige update krijgen of vervangen worden door nieuwe attracties

  13. #333

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Hollywood Tour is puur gesloten vanwege een lekkage. Er was een probleem met een pomp en die heeft veel schade veroorzaakt. Het heeft dus niks met een eventuele renovatie te maken. Ik ben benieuwd wat ze nu gaan beslissen. Als het schade is van miljoenen zullen ze eventueel besluiten om de attractie niet meer te openen, en volledig af te breken. (Je kan de Hollywood Tour afbreken zonder dat de coaster er last van heeft) Dus de hele hal slopen hoeft niet.

    Ze zouden er zelfs voor kunnen kiezen om de hele darkride te slopen en er iets nieuws te bouwen.

    Ik denk niet dat het gebouw de eerst volgende project is. Temple of the Night Hawk heeft vorig jaar een renovatie gehad. Goedkoop. Maar het laat wel zien dat ze het gebouw nog een tijdje willen houden + Fantissima zit er nog in. Dat ze het nu willen versnellen door de darkride lijkt me onzin. Ze laten het dan eerder een paar jaar leeg dan dat ze het meteen slopen. In deze tijd is dat helemaal lastig omdat ze heel wat geld zijn verloren door het virus.

    Maar het is afwachten wat er gaat gebeuren...

  14. #334

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    HT is nog altijd gesloten, en zelfs al verwijderd op het parkplan. Zou er toch meer aan de hand zijn?

    Sowieso heeft PHL al een oplossing klaar voor dit gebouw/gebied. Al zijn er volgens mij externe factoren die de planning bepalen. Eerst moet er een plaats gevonden worden om Fantissima door te laten gaan, anders gaan ze volgens mij nooit aan het gebouw werken. Daarnaast vraag ik me af of de klachten ivm dit gebied (of de waarschijnlijke) wel van de buren komen. Zou het kunnen dat de natuurorganisaties waarmee het park in het verleden al last heeft gehad een serieuze moeilijkheid vormen? Want als je de Temple sloopt dan moet je iets nieuws bouwen, desnoods doet PHL het zoals Rookburgh of WuzeTown en dan hebben de buren geen last meer.

    Maar door de bouw veranderd de grondwatertafel ook (logisch, met stevige funderingen etc.). En dat zou wel zeer nadelig kunnen zijn voor het meer. En dat meer is toch beschermd dacht ik (ze mogen er alleszins niet op bouwen). Dus vrees ik eigenlijk dat PHL maar heel moeilijk een bouwvergunning voor de sloop en heropbouw van dit gebied zal krijgen, omwille van de natuurliefhebbers. Nu, ik kan verkeerd zijn, dus als iemand er meer vanaf weet, laat het gerust weten.

    Nu denk ik dat PHL HT wel gaat maken, maar dat het duurder is dan gedacht.

  15. #335

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Ik denk ook dat de herstelling duurder uitvalt dan gedacht en we de attractie alvast dit seizoen niet meer zien opengaan. Afhankelijk van hoe ernstig het defect is en op welke termijn het hele gebied op de schop gaat zie ik het park er ook wel toe in staat de attractie gewoon niet meer te openen.

    Ik betwijfel dat Phantasialand al een concreet plan voor dit gebied heeft uitgewerkt. Het is duidelijk dat het nog herwerkt zal worden. Maar ik heb me laten wijsmaken dat aan de bouw van een nieuwe zone maximaal twee jaar concreet ontwerp vooraf gaat: anders riskeer je een concept te openen dat al wat veroudert of niet meer zo bijzonder uniek is wanneer het opent. Bij deze plek kunnen we er zoals je zelf ook aangeeft van op aan dat zolang fantissima in dat complex wordt gepresenteerd: het geheel nog niet tegen de vlakte gaat.

    Als ik me niet vergis zijn er voor een sloop en nieuwbouw hoogtebeperkingen en moet het park er voor zorgen dat wat er nieuw komt er natuurlijk uitziet. Het geheel mag ook geen enorme hoge muur bevatten, maar moet in het geval er hogere delen inzitten trapsgewijs aangelegd worden vanaf dat meer.

  16. #336

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Volgens Eric Daman was er zo'n 5 jaar planning en ontwerp aan Klugheim vooraf gegaan. En dat zijn tijden die ik wel vaker gehoord heb voor enorm grootse projecten.

    Het klopt overigens dat de vijver beschermd is, maar een nieuw gebouw hoeft daar in principe geen invloed op te hebben. Onder het huidige complex zitten enorme heipalen, in theorie moet het mogelijk zijn daar opnieuw op te bouwen. Zo lang men niet dieper graaft, blijft ook de toevoer van water aan het meer on-aangetast.

    Mocht men tóch dieper willen, dan kan ik me ook voorstellen dat PHL zomaar de ondergrondse beek omleidt, of er zelfs een doorgang dwars door de attractie heen maakt.

    Voor wat betreft het klagen van de buren: Dat heeft enorm veel aspecten. Geluidsoverlast komt vanuit slechts enkel buren die vlakbij het park wonen. De meesten hebben er geen moeite mee. Er zijn echter ook mensen die ruim een kilometer van het park af wonen en nog klagen van geluidsoverlast. Maar ook toenemende verkeersdrukte en overlast van vervuiling. In hoeverre je die klachten serieus moet nemen is natuurlijk een tweede, want in principe hoeven bezoekers van het park immers niet in Brühl zelf te komen.

    Doen wat men bij RB en Klugheim gedaan heeft, is bij het meer waarschijnlijk veel minder een oplossing. Er is al eens een poging gedaan om een geluidswal langs het meer te zetten (tussen meer en bewoners in). Die zou echter dusdanig dicht bij de buren komen te staan, dat deze hun akkoord moesten geven. Zoals ik al eerder aan gaf, hebben de meesten volstrekt geen problemen met het park, maar dan dus weer wél op het moment dat er een metershoge geluidswal in hun achtertuin staat. Doordat 2 gezinnen niet wilden tekenen is dat plan voor een geluidswal dus gefaalt.

    Enige nieuwbouw moet inderdaad aan bepaalde eisen voldoen. Je krijgt een stukje horizonvervuiling waar rekening mee gehouden moet worden. Het hoeft dus niet persé natuurlijk uit te zien, maar het moet in orde zijn voor de buren. De trapsgewijsheid die genoemd wordt geldt overigens vanaf de buren, niet vanaf het meer en hangt weer samen met geluidsoverlast.

    Ik denk dat als de Temple ooit weg gaat, we inderdaad wel een ietwat kleiner gebouw er voor terug gaan krijgen met slechts één attractie er in. Maar dan wel meteen een hele grote attractie. Hierbij zou ik er zeker niet van staan te kijken als het aangesloten wordt op de bestaande hal van Wuze Town, om zo een grotere ondergrondse wereld te creëren met nieuwe F&B mogelijkheden en al ingebouwd. Er zijn diverse aansluitpunten in de hal die daar perfect voor zouden kunnen dienen.

    Maar met PHL weet je het natuurlijk maar nooit.

  17. #337

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Uit ons laatste gesprek met Phantasialand bleek dat ze nog voor de volgende 10 jaar plannen hebben. Deze kunnen natuurlijk altijd wijzigen of evolueren. Kijk naar Rookburgh, waar in eerst instantie steampunk werd gekozen als thema, terwijl dit nu meer naar de achtergrond verschoven is ten voordele van een meer industrieel thema.

    En niets nieuws onder de zon: zowel China als de Temple kwamen naar boven als "aan te pakken punten"...

  18. #338

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    F.L.Y. is nu al een tijdje open het park mag helaas niet uitbrijden.

    Heeft iemand al een degelijk gerucht gehoord over de volgende werf.
    Dan kunnen we weer een paar jaar speculeren.

  19. #339

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door traveler Bekijk Berichten
    F.L.Y. is nu al een tijdje open het park mag helaas niet uitbrijden.

    Heeft iemand al een degelijk gerucht gehoord over de volgende werf.
    Dan kunnen we weer een paar jaar speculeren.
    Geruchten zijn het sterkst rondom China. Er is een voertuig dat met beton werkt gespot nabij Colorado, maar dat kan natuurlijk ook voor gewone renovatie zijn. Qua Temple blijft het probleem dat het theater van Fantissima in het complex zit. Het schijnt dat Manuela Löffelhardt zelf ook niet al te blij is met dat theater gezien het nogal laag is. Overigens is ook van Jump (of enige andere show in het Silverado Theater) geen spoor meer te bekennen op de website of app van Phantasialand.

    Momenteel is trouwens de gevel van "hotel Victoria" (fake gevel in Berlijn waar Heino's Kaffeehaus zich bevindt) voorzien van stellingen voor werkzaamheden. Het dak van de Temple wordt gereinigd (maar dat doen ze volgens mij elk jaar). Wel is ook een deel van de hal nieuw beschilderd/gelakt. Wat wederom er op duidt dat deze nog wel een tijdje moet blijven.



    Zelf zou ik als parkeigenaar voor de volgende upgrade kiezen:

    Silverado Theater er uit en een nieuw theater in de plaats volgens ongeveer onderstaande tekening:



    De stage komt bovenin met de tribunes uiteraard ten zuiden ervan (die kant op wordt het gebouw ook iets breder). Links van de groene streep is plaats voor kleedruimtes, keuken en toiletten.

    Het theater wordt uitgerust met het systeem van onderstaande link:
    https://www.galasystems.com/en/solut...-hall-systems/

    Dit zou in theorie zelfs te upgraden zijn zodat er al direct tafels klaar staan na de omvorming.

    Je kunt het theater dan overdag gebruiken voor parkshow en in de avond voor Fantissima. Daarnaast wordt het pad tussen Afrika en China wat vrijer en wordt vooral de doorgang richting de ingang van Colorado aan deze kant duidelijker gezien er niet langer een Trap midden op dat pad hoeft te staan. Sterker nog: Dat pad wordt dan groot genoeg dat het pad dat aan de Geister Rikscha voorbij loopt uiteindelijk weg zou kunnen, zodat Geister RIkscha en Zilvermijn één geheel kunnen gaan vormen voor een grote nieuwe darkride in de toekomst.

    Eventueel zou je het zelfs nog zo kunnen maken dat er een stage aan beide kanten is, zodat je die niet hoeft om te bouwen tussen de shows. Maar gezien Fantissimal vooral gebruik maakt van Videowalls zou je dat ook voor parkshow kunnen gebruiken met gewoon andere projecties op de schermen.

    Alternatief kun je het geheel gewoon een kwart slag draaien. Nu heb je het voordeel dat je een ingang aan de straatkant kunt maken. Goed voor hotelgasten en mensen die fantissima willen bezoeken. Een kwart slag draaien heeft als voordeel dat leveranciers direct bij de backstage/keuken kunnen.

    Nog een alternatief is het Wintergarten uitrusten met dit systeem. Dan kan het Schauspielhaus in de avond als gewone bioscoop gebruikt worden. Samen met dan nog een update van Heino's Café zou je zo Alt Berlin in de avond als Uitgaansgebied kunnen gebruiken.

    Pas wanneer dit geregeld is zou ik weer gaan kijken voor een grote nieuwigheid in het park. Ter vervanging van China of het Temple Complex. Voor bezoekers valt de tussentijd op te vangen met wat kleine nieuwigheden. Zo zitten we al jaren te wachten op de nieuwe ingang van River Quest, maar ook in Wuze Town is er plaats gemaakt voor een nieuw molentje (tot dusver gebruikt als preview gebied voor Rookburgh). Daarnaast is er in Wuze Town nog de hal waar vroeger de wachtrij van Galaxy/Race for Atlantis was die leeg staat waar ook een kleine nieuwigheid in gepresenteerd kan worden.

    Het valt in elk geval op dat PHL nog niet begonnen is met de sloop van iets. Bij de laatste projecten is het nog altijd zo geweest dat de sloop van een oude attractie begon nog vóór de opening van het vorige project (Galaxy werd gesloopt voordat Klugheim open was. De Oude Westernstad werd gesloopt voordat Chiapas open was, etc. etc.) Corona was er toen nog niet, dus dat kan niet de reden zijn geweest (al kan dat nu wél een reden zijn om nu alsnog langer te wachten). Dus wellicht dat ze nu gebruiken om wat kleinere dingen aan te passen.
    Laatst gewijzigd door coasterfrenzy; 31-03-21 om 12:46.

  20. #340

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Het silver theater heb ik al meerdere geruchten over gehoord. Zo een vernieuwing laat inderdaad andere projecten toe.

    Het meest bizarre dat ik heb gehoord is een tunnel onder de autostrade om dan langs die kant uit te breiden.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •