X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 2 van de 19 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 374
  1. #21

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    het erge is. ik kom er nooit. ik ga in oktober weer naar phl en dan ga ik natuurlijk wel even een ritje in geister maken. want een grote kans dat het de laatste keer is. China is een onwijs mooi gebied alleen het attractie aanbod is onwijs slecht. er zijn nu trouwens ook wel geruchten dat de hollywood tour gaat verdwijnen. omdat er laatst "meetwerkzaamheden" in de hollywood tour waren. maar is het mogelijk om de hollywood tour eruit te halen maar dat de temple blijft staan?

  2. #22

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _robin_ Bekijk Berichten
    het regent zo hard dat er een lekkage bij de temple of the nighthawk is
    Ik was vandaag in het park en ik kan je verzekeren dat er geen lekkage was bij TotNH. Ik heb ergens al gelezen dat dit zelfs een oude foto betreft. Pooopings trekt gewoon weer wat uit zijn neus, zoals altijd.

    In de Hollywood tour was wel een waterleiding aan het lekken, maar dat was niet zo heftig als wat je hier ziet.

  3. #23

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    ah oke bedankt voor de info. Fijn om te horen. Nog wat gezien bij fantissima ingang?

  4. #24

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Als ze de showlocatie van JUMP erbij betrekken kunnen ze dat gebied naar achter toe uitbreiden, zit je enkel met colorado wat gevrongen maar die kan je dan eindelijk eens deftig inwerken!

  5. #25

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Ik gok nog steeds dat Geister Rikscha deze winter tegen de vlakte gaat. On verschillende redenen:

    1. Centraal gelegen in China Town (tegenover de Temple hal die verscholen ligt achter Wuze Town).

    2. De veranderingen bij hotel Ling Bao.

    3. Nieuwe ingang voor River Quest die deze winter verder aangebouwd wordt.

    4. Dringende vernieuwing nodig voor de eetkraampjes.

    5. Renovatie Feng Ju Palace.

    6. De langverwachte en tevens noodzakelijke update voor de wachtrij van de fantastische Colorado Adventure die dan uitgevoerd kan worden.

    7. Het leegstaande gebouw achter de kraampjes dat gebruikt werd als opslagplaats tijdens de bouw van Klugheim en wat ooit de Silbermine hal was, kan eindelijk mee tegen de grond.

    8. De eerste hal bij Colorado Adventure kan tegen de vlakte (creëert openheid tussen Chiapas en CA: Mexiko vormt een beter geheel.

    9. De mogelijke sloop van het Silverado Theater om ook weer meer openheid te creëren en een nieuwe hal verder naar achter te plaatsen, die dubbel gebruikt zou kunnen worden voor een parkshow overdag en Fantassima als avondshow die dan dichtbij en tussen de 2 hotels ligt en langs de achterzijde (straatzijde naast ingang Hotel Ling Bao) betreden kan worden.

    Veel speculaties uiteindelijk maar Phantasialand moet elke vierkante meter gebruiken. Alle opgesomde zaken zorgen enerzijds ervoor dat er weer wat meer plaats benut kan worden en anderzijds dat er meer openheid gecreëerd wordt.

    Komende winter zal er wel duidelijkheid komen van wat we mogen verwachten dat gaat gebeuren komend Off-season.

  6. #26

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
    Ik gok nog steeds dat Geister Rikscha deze winter tegen de vlakte gaat. On verschillende redenen:
    )
    dat denk ik ook. puur omdat de temple nog best wel goed bezocht wordt. en bij de geister rikscha je meteen kan doorlopen terwijl het in een onwijs drukke straat ligt. ook heeft de temple de laatste jaren veel en veel meer aandacht gekregen als geister.
    ach we zullen zien ik ben op dit moment vooral benieuwd wat er bij fantissima gebeurd.

  7. #27

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
    Ik gok nog steeds dat Geister Rikscha deze winter tegen de vlakte gaat. On verschillende redenen:

    1. Centraal gelegen in China Town (tegenover de Temple hal die verscholen ligt achter Wuze Town).

    2. De veranderingen bij hotel Ling Bao.
    Ik mis de link tussen de veranderingen bij Ling Bao en een vebouwing van de GR. Kun je dat toelichten?

    3. Nieuwe ingang voor River Quest die deze winter verder aangebouwd wordt.
    Wat is hiervan je bron? Afgelopen winter is er ook volstrekt niets gedaan aan die ingang. Dus wie weet stellen ze nog een jaar uit. Daarnaast blijft de oude ingang gewoon toegankelijk als ze de Geister Rikscha slopen, dus ik denk niet dat er een verband is, buiten de simpele reden dat ze een mystery-attractie ook daadwerkelijk in hun Mystery Gebied willen hebben en niet in China Town.
    4. Dringende vernieuwing nodig voor de eetkraampjes.
    5. Renovatie Feng Ju Palace.
    Hoewel ik het persoonlijk wel zie zitten, zijn beiden nog maar enkele jaren geleden bij gewerkt. Vooral de eetkraampjes zijn flink geüpdate. Feng Ju Palace zie ik ze ook écht niet aanraken. Waarom zouden ze twee bouwputten tegelijk beginnen?
    6. De langverwachte en tevens noodzakelijke update voor de wachtrij van de fantastische Colorado Adventure die dan uitgevoerd kan worden.

    7. Het leegstaande gebouw achter de kraampjes dat gebruikt werd als opslagplaats tijdens de bouw van Klugheim en wat ooit de Silbermine hal was, kan eindelijk mee tegen de grond.
    Gezien ze heel veel werk en geld gestoken hebben om die hal te behouden en zelfs aan de klugheim-kant netjes weg te themen zou het me zéér sterk verbazen als ze die hal gaan afbreken. Ik ben er me vrij zeker van dat hij blijft bestaan en vermoedelijk zelfs wordt uitgebreid.
    8. De eerste hal bij Colorado Adventure kan tegen de vlakte (creëert openheid tussen Chiapas en CA: Mexiko vormt een beter geheel.
    Dat kan sowieso niet. De hal was er in het begin niet maar is er later omheen gezet wegens geluidsoverlast naar de buren toe. Die kunnen ze dus van zijn leven niet gaan slopen. Wel is er op de maquette van Chiapas al te zien dat er theming in deze hal gepland was, die er echter nooit is gekomen.

    9. De mogelijke sloop van het Silverado Theater om ook weer meer openheid te creëren en een nieuwe hal verder naar achter te plaatsen, die dubbel gebruikt zou kunnen worden voor een parkshow overdag en Fantassima als avondshow die dan dichtbij en tussen de 2 hotels ligt en langs de achterzijde (straatzijde naast ingang Hotel Ling Bao) betreden kan worden.
    Dan ben je weer met 2 bouwputten bezig waar colorado nog tussen ligt en waarbij je de toegang naar het hotel en de China parking volledig af sluiten. Logistiek Onmogelijk dus om GR én Silverado tegelijk te doen. Wel zie ik de sloop van dit theater als een hele goede kanshebber voor deze winter in plaats van de GR of de Temple. Ik denk dat een update van de eerste hal van CA dan ook hier het makkelijkste mee gecombineerd kan worden.

    Komende winter zal er wel duidelijkheid komen van wat we mogen verwachten dat gaat gebeuren komend Off-season.
    Dat zeker.. ik vermoed wel dat het pas in de "lange" winterpauze gaat gebeuren (Dus tussen wintertraum en zomerseizoen) in. Dus dat wordt nog even afwachten.

  8. #28

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Ik mis de link tussen de veranderingen bij Ling Bao en een vebouwing van de GR. Kun je dat toelichten?
    Het hotel en China Town horen toch samen qua thema en daarom lijkt het erop dat men heel het Aziatische gedeelte in stukjes aan het opknappen is.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Wat is hiervan je bron? Afgelopen winter is er ook volstrekt niets gedaan aan die ingang. Dus wie weet stellen ze nog een jaar uit. Daarnaast blijft de oude ingang gewoon toegankelijk als ze de Geister Rikscha slopen, dus ik denk niet dat er een verband is, buiten de simpele reden dat ze een mystery-attractie ook daadwerkelijk in hun Mystery Gebied willen hebben en niet in China Town.
    Vanuit mijn vermoeden dat men aan Geister Rikscha begint komend off-season, veronderstel ik dat men de nieuwe ingang van River Quest eindelijk in gebruik wil nemen.

    Wanneer men aan Geister Rikscha begint, moet het plein open gebroken worden. De ingangen van River Quest en Feng Ju Palace liggen nu in elkaars buurt maar met een smallere doorgang door schuttingen die het plein afsnijden, wordt het heel krap.

    De nieuwe ingang van River Quest zou dan goed van pas komen. Dit is puur speculatie van mijzelf maar het klinkt voor mij logisch. Al is het dat misschien niet voor u en anderen. Uiteindelijk denken we allemaal anders en zien we iets op verschillende manieren.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Hoewel ik het persoonlijk wel zie zitten, zijn beiden nog maar enkele jaren geleden bij gewerkt. Vooral de eetkraampjes zijn flink geüpdate. Feng Ju Palace zie ik ze ook écht niet aanraken. Waarom zouden ze twee bouwputten tegelijk beginnen?
    Bij Phantasialand updaten ze veel en alsnog kan het op korte termijn gesloopt worden. Al is het om ons - fans die speculeren op sites als deze - in de maling te nemen en op het verkeerde spoor te zetten.

    Een herindeling van China Town zie ik toch gebeuren. Een renovatie voor Feng Ju Palace (al heeft die al een update gehad enkele jaren terug) zou toch mogen, zeker die mislukte voorshow (haha). Het zou de attractie misschien terug wat populairder kunnen maken. Het moet niet allemaal in dezelfde periode gebeuren.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Gezien ze heel veel werk en geld gestoken hebben om die hal te behouden en zelfs aan de klugheim-kant netjes weg te themen zou het me zéér sterk verbazen als ze die hal gaan afbreken. Ik ben er me vrij zeker van dat hij blijft bestaan en vermoedelijk zelfs wordt uitgebreider.
    Dat kan ook.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Dat kan sowieso niet. De hal was er in het begin niet maar is er later omheen gezet wegens geluidsoverlast naar de buren toe. Die kunnen ze dus van zijn leven niet gaan slopen. Wel is er op de maquette van Chiapas al te zien dat er theming in deze hal gepland was, die er echter nooit is gekomen.
    Klopt, maar destijds was Colorado Adventure niet omringd door de muren van Chiapas en Klugheim. De baan is aan alle kanten ingesloten dus in het midden kan er wel wat weggehaald worden, vandaar dat ik de eerste hal zie verdwijnen om terug wat meer openheid te creëren.

    Wederom, pure speculatie.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Dan ben je weer met 2 bouwputten bezig waar colorado nog tussen ligt en waarbij je de toegang naar het hotel en de China parking volledig af sluiten. Logistiek Onmogelijk dus om GR én Silverado tegelijk te doen. Wel zie ik de sloop van dit theater als een hele goede kanshebber voor deze winter in plaats van de GR of de Temple. Ik denk dat een update van de eerste hal van CA dan ook hier het makkelijkste mee gecombineerd kan worden.
    Ik zei ook niet dat dit alles tegelijkertijd zou gebeuren hé. Nu je het zegt, dat kan natuurlijk ook.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Dat zeker.. ik vermoed wel dat het pas in de "lange" winterpauze gaat gebeuren (Dus tussen wintertraum en zomerseizoen) in. Dus dat wordt nog even afwachten.
    Ja, inderdaad. Wat betreft 2 bouwputten op hetzelfde moment, heb je misschien wel gelijk. Als men eerst het Silverado Theater komende winter gaat slopen in plaats van Geister Rikscha, dan is dat zo.

    Het veranderd voor mij mijn uitleg omtrent mijn speculaties over Geister Rikscha niet. Dit kan nog steeds zo gebeuren, het volgende jaar.
    Laatst gewijzigd door Phantasiastisch; 24-09-18 om 19:46.

  9. #29

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Vanuit mijn vermoeden dat men aan Geister Rikscha begint komend off-season, veronderstel ik dat men de nieuwe ingang van River Quest eindelijk in gebruik wil nemen. Wanneer men aan Geister Rikscha begint, moet het plein open gebroken worden. De ingangen van River Quest en Feng Ju Palace liggen nu in elkaars buurt maar met een smallere doorgang door schuttingen die het plein afsnijden, wordt het heel krap. De nieuwe ingang van River Quest zou dan goed van pas komen. Dit is puur speculatie van mijzelf maar het klinkt voor mij logisch. Al is het dat misschien niet voor u en anderen. Uiteindelijk denken we allemaal anders en zien we iets op verschillende manieren.
    Het zou inderdaad mooi mee genomen zijn. Maar juist omdat FJP niet heel populair is, denk ik ook niet dat het een probleem met krapte gaat worden. Tussen FJP en de China Snack in is een doorgang naar Klugheim (die is nu nog gesloten). Ik vermoed dat ze die open gaan zetten. Het volk kan dan vanuit africa langs colorado af. De weg rechtdoor zal worden afgesloten voor werkzaamheden, dus moet het volk naar links en dan direct weer naar rechts klugheim in. Daarna weer rechts China town in om via een pad voor FJP langs naar de huidige ingang van River Quest alsook de Ingang van Mystery Castle en de zij-ingang van Mandschu te geraken. Het gedeelte van die weg dat door China Town loopt kan nog relatief breed zijn. Volgens mij kan er zelfs nog een relatief breed pad voor Mandschu langs lopen richting ingang Hotel en China parking. Zo blijft eigenlijk een pad volledig rondom de bouwwerf beschikbaar (en voorkom je ook dat volk door het restaurant gaan lopen om van de ene naar de andere kant te komen).

    Bij Phantasialand updaten ze veel en alsnog kan het op korte termijn gesloopt worden. Al is het om ons - fans die speculeren op sites als deze - in de maling te nemen en op het verkeerde spoor te zetten. Een herindeling van China Town zie ik toch gebeuren. Een renovatie voor Feng Ju Palace (al heeft die al een update gehad enkele jaren terug) zou toch mogen, zeker die mislukte voorshow (haha). Het zou de attractie misschien terug wat populairder kunnen maken. Het moet niet allemaal in dezelfde periode gebeuren.
    Tsja. ze hebben in het laatste seizoen van de gondelbahn daar nog nieuwe kleding gegeven. Ik heb trouwens ook nog nieuwe kleding gezien in de Geister Rikscha die ergens halverwege dit seizoen moet zijn aangebracht. (ook opbergkastjes bij Talocan zijn sinds halverwege dit seizoen opeens nieuw: Ze blijven bezig daar).

    Voor FJP gaan de updates toch heel wat verder dan wat nieuwe kleding. De hele buitenkant (achterkant) is aangepast aan Klugheim. Als ze er al iets aan gaan doen, denk ik enkel de binnenkant, maar dat zullen ze niet als groot project nemen maar meer als iets kleins tussendoor, zoals ook die nieuwe ingang van River Quest. Juist wanneer een capaciteitsvreter als de GR weg valt, wil je niet nog een 2e attractie gesloten hebben. Het lijkt me wel heel realistisch dat er later een update in komt, of dat ze in een winterpauze een flinke update aan FJP doen.

    Klopt, maar destijds was Colorado Adventure niet omringd door de muren van Chiapas en Klugheim. De baan is aan alle kanten ingesloten dus in het midden kan er wel wat weggehaald worden, vandaar dat ik eerste hal zie verdwijnen om terug wat meer openheid te creëren. Wederom, pure speculatie.
    De muur aan de kant van Chiapas IS de hal van Colorado. Breek je de hal af, moet ook die muur weg.. of er een nieuwe voor in de plaats worden gezet. Alternatief kun je het gaan stutten.. Dat kan. Maar gezien er al plannen volledig klaar liggen voor de theming lijkt het me onwaarschijnlijk dat ze dat nog gaan doen. Ik vind het zelfs al vrij irritant dat ze die plannen bekend gemaakt hebben, maar nog steeds niet hebben uitgevoerd. Wellicht dat dus inderdaad die plannen gewijzigd zijn. De baan zou alvast zeker beter tot zijn recht komen als de eerste hal vervangen zou worden door een rotsachtig terrein. Het mag in elk geval wel overduidelijk zijn dat het park plannen heeft. Het pad dat nu tussen die hal door gaat en de oude zilvermijn-hal ziet er nog steeds erg provisorisch uit (qua theming). Heel ondenkbaar is het zeker niet dat ze dit aanpakken als ze ook de zilvermijn hal aanpakken. Maar gezien die zilvermijn bouwput al gigantisch is en het zilverado gedeelte juist eerder klein is zou ik verwachten dat ze Colorado samen met Silverado gaan aanpakken en daar één groot geheel van maken dat ook goed in Mexico past (al zou ik zelf liever een Afrikaans thema voor Colorado zien, gezien Matamba ook door loopt in dat gebied en afrika dan tenminste meer dan één attractie heeft).

    Zelf hoopte ik trouwens vooral er op dat ze juist eerst het gedeelte rondom het silverado theater zouden aanpassen. Inderdaad om er een nieuw theater van te maken dat zowel als Fantissima-Theater, alsook voor park-theater dienst kan doen. Echter gezien er een volledig nieuwe ingang voor Fantissima gemaakt wordt momenteel, denk ik dat ze er op gepland hebben die locatie nog een paar jaar te houden. Gezien de omvang van de werken lijkt het me niet iets dat ze voor één seizoen doen.

    Dit vind ik nu het mooie aan dit park. Er zijn zo enorm veel mogelijkheden en er is niemand die iets weet.. uiteindelijk komen ze dan af met de meest onmogelijke variant die je in een nagespeeld scenario (zoals bij RCT2) als volstrekt onrealistisch zou bestempelen

  10. #30

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    coasterfrenzy heb jij gister nog wat van fantissima gezien? veranderingen of was het nog steeds hetzelfde

  11. #31

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _robin_ Bekijk Berichten
    coasterfrenzy heb jij gister nog wat van fantissima gezien? veranderingen of was het nog steeds hetzelfde
    Wat ik gezien heb is dat er een duidelijk pad ontstaat vanaf de weg naar de ingang van Fantissima. Het pad is al goed te herkennen. De afwerking er rond wat minder, maar het lijkt er op dat dit de zelfde strakke stijl gaat krijgen als de lobby van de show (wat ook logisch lijkt, dan is alles in één sfeer/stijl.

  12. #32

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    helaas zijn mijn verwachtingen dat de temple gesloopt gaat worden veel hoger geworden vanavond. dat komt puur door wat er bij fantissima gebeurd. het lijkt alsof het wordt afgeschermd van de temple en hollywood. ze kunnen natuurlijk niet de temple slopen als het gebouw er nog staat omdat de temple het gebouw draagt. ze zouden natuurlijk wel eerst alle muren eruit kunnen halen en dan langzaam naar boven werken. Ook heb ik van een vriend te horen gekregen ( weet niet of het waar is ) dat hij heeft gehoord van iemand die attracties verwijdert voor phl. dat het een "groot gebouw" gaat zijn. de geister is geen groot gebouw en silbermine hal ook niet. misschien het silverado theater. waar mijn hoop eerst nog hoog was is het nu helaas weggezakt en ben ik bang dat we aan het eind van wintertraum afscheid nemen van de temple + hollywood tour.

  13. #33

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Tussen FJP en de China Snack in is een doorgang naar Klugheim (die is nu nog gesloten). Ik vermoed dat ze die open gaan zetten.
    Vermoed ik ook.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    ze hebben in het laatste seizoen van de gondelbahn daar nog nieuwe kleding gegeven. Ik heb trouwens ook nog nieuwe kleding gezien in de Geister Rikscha die ergens halverwege dit seizoen moet zijn aangebracht.
    Mijn visie in mijn vorige reactie was gebaseerd op deze door jouw opgesomde voorbeelden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    FJP niet als groot project maar meer als iets kleins tussendoor, zoals ook die nieuwe ingang van River Quest.
    Phantasialand wil enkel e-ticket attractions van hoog niveau dus een serieuze update voor FJP is echt wel noodzakelijk. De kans dat dit een "klein" tussenproject wordt, is zeer waarschijnlijk.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Ik vind het zelfs al vrij irritant dat ze die plannen bekend gemaakt hebben, maar nog steeds niet hebben uitgevoerd. Wellicht dat dus inderdaad die plannen gewijzigd zijn.
    Ik verwacht niet dat die theming in de hal er nog komt. Wat props in een hal zetten, past niet meer in het thematisatieniveau van Phantasialand.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    De baan zou alvast zeker beter tot zijn recht komen als de eerste hal vervangen zou worden door een rotsachtig terrein.
    Dat is eigenlijk waar ik op hoop.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Het mag in elk geval wel overduidelijk zijn dat het park plannen heeft. Het pad dat nu tussen die hal door gaat en de oude zilvermijn-hal ziet er nog steeds erg provisorisch uit (qua theming). Heel ondenkbaar is het zeker niet dat ze dit aanpakken als ze ook de zilvermijn hal aanpakken. Maar gezien die zilvermijn bouwput al gigantisch is en het zilverado gedeelte juist eerder klein is zou ik verwachten dat ze Colorado samen met Silverado gaan aanpakken en daar één groot geheel van maken dat ook goed in Mexico past (al zou ik zelf liever een Afrikaans thema voor Colorado zien, gezien Matamba ook door loopt in dat gebied en afrika dan tenminste meer dan één attractie heeft).
    Geef ik je volledig gelijk in. Colorado Adventure in Afrikaans thema zou wel mooi kunnen zijn.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Zelf hoopte ik trouwens vooral er op dat ze juist eerst het gedeelte rondom het silverado theater zouden aanpassen. Inderdaad om er een nieuw theater van te maken dat zowel als Fantissima-Theater, alsook voor park-theater dienst kan doen. Echter gezien er een volledig nieuwe ingang voor Fantissima gemaakt wordt momenteel, denk ik dat ze er op gepland hebben die locatie nog een paar jaar te houden. Gezien de omvang van de werken lijkt het me niet iets dat ze voor één seizoen doen.
    Dit zal zeker allemaal wel gebeuren. We kunnen enkel wachten en kijken wat eerst op de planning staat.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Dit vind ik nu het mooie aan dit park. Er zijn zo enorm veel mogelijkheden en er is niemand die iets weet.. uiteindelijk komen ze dan af met de meest onmogelijke variant die je in een nagespeeld scenario (zoals bij RCT2) als volstrekt onrealistisch zou bestempelen
    Met Phantasialand weet je het natuurlijk nooit.

  14. #34

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Colorado in Afrika-thema... ik lees 2 goede argumenten: de ligging van de mijntrein nabij de Afrika-zone en het schaarse attractie-aanbod in die Afrika-zone. Maar er is ook een praktisch argument contra: Colorado inter-ageert immers met Chiapas, en die is toch op en top Mexicaans.

    In Port.Avent. interageert een logflume in Western-stijl met een hybride uit een andere thema-zone. Maar in Salou betreft de thematisatie i.m.o. vooral façadisme: de theming houdt op of verzwakt eenmaal voorbij het station. Dat is in PHL toch even anders.

    Persoonlijk vind ik (ook) dat het thema Mexico zich off-ride mag beperken tot het plein waar je Chiapas betreedt en waar de achterkant van Talocan zich bevindt. De schaats-bühne staat hier ook al een beetje haaks op. Misschien is het dan wel een optie om Colorado te versjinezen. Een gele rivier i.p.v. een rode, het scheelt maar een kleurtje. Maar hoe ga je dan Chinezen en Mexicanen mixen, flauwe grappen over gemeenschappelijke gelaatstrekken en een al dan niet te bouwen muur even buiten beschouwing gelaten?

  15. #35

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _robin_ Bekijk Berichten
    helaas zijn mijn verwachtingen dat de temple gesloopt gaat worden veel hoger geworden vanavond. dat komt puur door wat er bij fantissima gebeurd. het lijkt alsof het wordt afgeschermd van de temple en hollywood. ze kunnen natuurlijk niet de temple slopen als het gebouw er nog staat omdat de temple het gebouw draagt. ze zouden natuurlijk wel eerst alle muren eruit kunnen halen en dan langzaam naar boven werken. Ook heb ik van een vriend te horen gekregen ( weet niet of het waar is ) dat hij heeft gehoord van iemand die attracties verwijdert voor phl. dat het een "groot gebouw" gaat zijn. de geister is geen groot gebouw en silbermine hal ook niet. misschien het silverado theater. waar mijn hoop eerst nog hoog was is het nu helaas weggezakt en ben ik bang dat we aan het eind van wintertraum afscheid nemen van de temple + hollywood tour.
    Ik heb min of meer hetzelfde gehoord. Echter het ging om de afvoer van een grote hoeveelheid puin en daaruit concludeerde die persoon dat het om een grote hal gaat. Echter is dat niet hetzelfde.

    Temple of the night hawk is letterlijk een blikken loods. Een zelfdragende constructie. Er is een hoop staalwerk en verder niets. Uiteindelijk zal deze relatief weinig afval hebben. Ik denk dat het silverado theater - om eens wat random te noemen - véél meer afval heeft aangezien het gebouw voor het grootste deel uit beton is opgetrokken, maar ook omdat er nog hele bergruimtes, toiletblokken en veel theming rondom het gebouw zijn aangebracht. Dat zorgt er dus ook voor dat er veel meer afval gescheiden moet worden.

    Het Temple gebouw heeft niet echt muren. Dit zijn ook gewoon blikken platen die ze netjes kunnen stapelen en afvoeren op dezelfde manier zoals ze aangevoerd worden. Daarnaast is het gebouw een zelfdragende constructie. Er zullen mogelijkheden bestaan om het te slopen en fantissima te laten staan echter:
    1: pakt zoiets doorgaans veel duurder uit dan het in zijn geheel slopen om fantissima daarna weer op te bouwen.
    2: Heeft het fantissima theater de nodige moeilijkheden voor de show ontwikkelaars, waardoor een volledig nieuw theater beter is
    3: (en dit is de belangrijkste) kunnen ze vanwege veilheidsredenen geen shows in Fantissima doen terwijl ze het gebouw aan het aanpasssen zijn/het gebouw er omheen aan het slopen zijn. Het fantissima seizoen begint één dezer dagen en vrijwel elke dag is er dan een voorstelling tot en met mei of juni volgend jaar. Zelfs al willen ze het theater laten staan zal ook het theater een "Hard hat area" worden. Lijkt me niet de omstandigheden waarin je een show van dat niveau wilt gaan geven.

    Het punt wat je noemt dat ze het temple complex van Fantissima willen scheiden klopt in zekere zin wel.. echter zal dat alleen visueel zijn en dat snap ik wel. Men wil natuurlijk dat vanaf het moment je de poort van het park binnen stapt je binnen een bepaalde sfeer blijft. Een ietwat verlept fantasie-gebied waar ook gewone gasten rond lopen past zeer zeker NIET in de beleving. Echter een eigen toegang die helemaal in stijl is doet dat wel.

    Overigens heb je gelijkd dat de zilvermijn hal beduidend minder afval zal zijn (maar zoals eerder aangehaald lijkt het me héél sterk dat ze die gaan slopen). Vergis je echter niet in de hal van de Geister Rikscha. Het bovengrondse gedeelte is inderdaad niet groot, maar het ondergrondse gedeelte is dat wel. Het geheel bevat ook enorm veel beton en gemengde andere materialen dus zal ook aardig wat meer afval opbrengen dan de temple. Echter moet ik er ook bij zeggen dat als men spreekt over veel afval, zowel temple, GR als Silverado een optie blijven.

    Ik verwacht niet dat die theming in de hal er nog komt. Wat props in een hal zetten, past niet meer in het thematisatieniveau van Phantasialand.
    Klopt. De theming die op de maquette van Chiapas te zien was leek op een ondergrondse mijn waar ook karretjes en andere rails doorheen loopt. Dus ging wel beduidend verder tot wat ze nu gedaan hebben. De daken waar je overheen gaat zijn een leuke opvuller, maar gezien de constructiewijze vraag ik me af in hoeverre dat niet bedoelt is als tijdelijk.

    Ik kan me trouwens voorstellen dat men eerst het afrikaanse gebied helemaal wilt afwerken, en men daarna op dezelfde manier door gaat bij Colorado. Afgelopen winter heeft Universal Rocks mooi werk geleverd rondom de immelmann, maar er zijn nog aardig wat stukken die moeten gebeuren. Ik schat dat ze nog zeker 2 of 3 winters nodig hebben om het volledig af te werken. Als ze dan daarna Colorado doen dan zou dat wel mooi passen met het op de schop doen van China.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Colorado in Afrika-thema... ik lees 2 goede argumenten: de ligging van de mijntrein nabij de Afrika-zone en het schaarse attractie-aanbod in die Afrika-zone. Maar er is ook een praktisch argument contra: Colorado inter-ageert immers met Chiapas, en die is toch op en top Mexicaans.

    In Port.Avent. interageert een logflume in Western-stijl met een hybride uit een andere thema-zone. Maar in Salou betreft de thematisatie i.m.o. vooral façadisme: de theming houdt op of verzwakt eenmaal voorbij het station. Dat is in PHL toch even anders.

    Persoonlijk vind ik (ook) dat het thema Mexico zich off-ride mag beperken tot het plein waar je Chiapas betreedt en waar de achterkant van Talocan zich bevindt. De schaats-bühne staat hier ook al een beetje haaks op. Misschien is het dan wel een optie om Colorado te versjinezen. Een gele rivier i.p.v. een rode, het scheelt maar een kleurtje. Maar hoe ga je dan Chinezen en Mexicanen mixen, flauwe grappen over gemeenschappelijke gelaatstrekken en een al dan niet te bouwen muur even buiten beschouwing gelaten?

    Grotendeels mee eens. Echter de rotspartijen van Africa en Mexico zien er redelijk hetzelfde uit. Dus als het blijft bij rotsen en beplanting ga je het verschil niet zien en kunnen beide attracties prima door elkaar lopen.

    Er is al eens gesproken over een himalaya/mount everest thema, maar dan moet je met volledig andere rotsstructuren (en vooral kleuren) gaan werken. In dat geval gaan beide attracties wél met elkaar vloeken.

    Hoe dan ook denk ik dat Colorado altijd een beetje zijn eigen ding blijft. Naar Mexico toe heb je de grote wand van Chiapas die het gebeid afscheid. Naar Afrika toe heb je het lifthillgebouw van Black Mamba en naar China toe is de straat eigenlijk te lang (en ik vermoed nog steeds dat die straat ook gaat verwijnen om de weg die achter CA langs loopt wat breder te maken en die te gebruiken in plaats van 3 paralel aan elkaar lopende straten te hebben zijn er dan nog maar 2 - de derde loopt van China via Klugheim naar Colorado, maar is nu nog gesloten).
    Laatst gewijzigd door coasterfrenzy; 26-09-18 om 10:26.

  16. #36

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    net gelezen op themepark forum dat eftelflags zij: Zolang Rookburgh niet open is zal PHL geen nieuwe projecten starten. Bron? EAS. dit zou dan ook betekenen dat geister rikscha ook nog even open blijft? als het waar is natuurlijk

  17. #37

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _robin_ Bekijk Berichten
    net gelezen op themepark forum dat eftelflags zij: Zolang Rookburgh niet open is zal PHL geen nieuwe projecten starten. Bron? EAS. dit zou dan ook betekenen dat geister rikscha ook nog even open blijft? als het waar is natuurlijk
    Er waren ook bronnen die beweerden dat er geen attractie kwam op de plek van Race for Atlantis.

    En denk je dat Eric Damen nu stil op zijn handen zit.. een project van Phl zit minstens 3 jaar planning in. Ze gaan echt niet nadat FLY is 3 jaar rustig zitten plannen om dan pas de volgende bouwput te beginnen. Er moeten daarnaast natuurlijk ook bestellingen geplaatst worden.

    Ik denk dat de boodschap geïnterpreteerd moet worden dat de BOUW niet eerder begint, maar dat sluit een sloop van iets anders niet uit. Je ziet die tactiek bij bijna alle projecten in de afgelopen jaren: De winter vóórdat het huidige project verwacht wordt klaar te komen wordt al iets gesloopt. Het terrein blijft braak liggen totdat de nieuwe attractie geopend is, waarna men pas begint op het nieuwe terrein. Zo heeft het terrein voor Klugheim best lang braak gelegen nadat Chiapas vertraagd was.

    Medewerkers van Zowel Vekoma als PHL staan onder strenge zwijgcontracten. Nu kan ik me voorstellen dat dit nieuws niet direct zo van belang is dat er zware gevolgen aan zitten, lijkt me dat er relatief makkelijk achterhaald kan worden wie van het bedrijf vandaag op de EAS was. Dat zullen er relatief weinig zijn die deze kennis hebben, dus is er makkelijk actie op te nemen van de kant van het park/vekoma uit.

    Anderzijds zijn er al meerdere fans geweest die zich afgevraagd hebben of ze het project wel in 2019 klaar krijgen. De bouw lijkt nog erg ruw te zijn. Dus wellicht heeft deze "bron" zelf ook maar een vage inschatting gemaakt.

    ====================

    Overigens is het interessant om dit plaatje op RCDB eens te bekijken:
    https://rcdb.com/980.htm#p=5939

    Het blaue ding is een zuiger. Naar beneden to zie je het stalen gedeelte dat op en neer kan bewegen in de zuiger. Dit komt uit bij de helicopter van de Hollywood tour.

    Je ziet hoe dun het dak is. Wie de baan gedaan heeft weet dat er ook veel gaten zijn tussen beide verdiepingen in. Lijkt me dus niet echt doenbaar om een deel van het gebouw af te breken zonder Fantissima voor de duur van de sloop te sluiten.

  18. #38

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Ik denk dat de boodschap geïnterpreteerd moet worden dat de BOUW niet eerder begint, maar dat sluit een sloop van iets anders niet uit.
    .
    het lijkt mij als ze zeggen dat ze niet aan een nieuw project beginnen dat ze er dan ook mee bedoelen dat er geen sloop komt. zou wel erg raar zijn? als ze eind 2018 de temple dichtgooien en slopen en misschien fly pas open in 2020.
    Laatst gewijzigd door _robin_; 26-09-18 om 16:30.

  19. #39

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _robin_ Bekijk Berichten
    als ze zeggen
    Wie zegt dat? Phantasialand zelf zegt meestal niets en via via zit er meestal ruis op de lijn...
    Ik ga er van uit dat het seizoen dat FLY opengaat de volgende bouwput klaarligt voor gebruik. Dat is bij alle voorgaande projecten al het geval geweest. Het is het enige min of meer voorspelbare ding dat je bij het park kan opmerken. Zelfs als ze nu vrolijk aan het klussen zijn aan de ingang van Fantissima, lijkt me dat geen bevestiging voor de afbraak van de twee aansluitende attracties. In tegendeel.
    Laatst gewijzigd door Pretparkfreak7; 26-09-18 om 16:58.

  20. #40

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Wie zegt dat? Phantasialand zelf zegt meestal niets en via via zit er meestal ruis op de lijn...
    Ik ga er van uit dat het seizoen dat FLY opengaat de volgende bouwput klaarligt voor gebruik. Dat is bij alle voorgaande projecten al het geval geweest. Het is het enige min of meer voorspelbare ding dat je bij het park kan opmerken. Zelfs als ze nu vrolijk aan het klussen zijn aan de ingang van Fantissima, lijkt me dat geen bevestiging voor de afbraak van de twee aansluitende attracties. In tegendeel.
    ik had het een beetje verkeerd getyped. eftelflags van themepark.nl is naar EAS geweest en heeft het daar gevraagd. weet niet aan wie.

    ik heb der net een bericht gezien dat de binnenkant van de gang heel erg bij fantissima past en "het waarschijnlijk niet voor 1 jaar is"
    dus misschien heeft het inderdaad niks te maken met een sloop. we zullen het morgen zien hoe het er uit ziet.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •