Ik ben de eerste en derde nocturne geweest, en zag vooral bij Lumberjack aanpassingen. Lumberjack is sowieso de vreemdste scarezone, want die ligt al in een hoek (geen doorloopplek), waar de attractie zelf ook gesloten is. Die lijkt me meer geschikt voor een outdoor walkthrough (zoals Camping 't Zonnetje). De eerste nocturne was die echt flauw bij een eerste bezoek, en al iets beter bij een tweede bezoek. Na die avond werd al beslist om aanpassingen door te voeren, welke ik graag de derde nocturne had willen doen. Bij de eerste nocturne waren geen wachtrijen, bij de derde was die me te lang. Ik was er toen ook met kinderen, dus was het voor ons het wachten niet waard.

Kreeg Black Swamp dan een wachtrij tijdens de laatste nocturne? Is inderdaad iets heel vreemds voor een scarezone, want dat is voor mij de enige scarezone die er dit jaar was toegevoegd. En als scarezone vond ik die best goed de eerste en derde nocturne...

Raar maar waar, maar bij mijn 2 bezoeken was er (bijna) geen wachtrij voor Camping 't Zonnetje, waar die bij Freak Circus altijd lang is... Misschien omdat Freak Circus meer opvalt? Sowieso is de capaciteit er best laag, maar die moet ook wel laag gehouden worden om te genieten van de sfeer. Vooral bij de caravanscène werkt vertragend...

Ik heb er in elk geval opnieuw van genoten, en hoop dat we de komende jaren nog meer van dat krijgen, maar bij voorkeur met een anders uitgewerkt Lumberjack.

P.S. Vergeet niet dat Lumberjack pas héél last minute werd toegevoegd voor dit jaar. Ik vermoed dat deze ook niet volledig op punt stond of staat zoals ze zelf willen...