X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 65

Onderwerp: [Efteling] 2019

Draadweergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #26

    Re: [Efteling] 2019

    Efteling heeft iets onmogelijks verwezenlijkt: een dubbel filmgedrocht vertonen dat - ik wik mijn woorden - nog slechter is dan zijn voorganger! Omdat ik het als een morele verplichting zie om liefhebbers te behoeden voor deze audiovisuele onheil, twijfel ik om al dan niet de spoiler-functie te activeren. Toch maar het zekere voor het onzekere nemen, ook al omdat smaken kunnen verschillen.

    Dit gedeelte bevat spoilers. Klik op onderstaande knop om het gedeelte open te klappen.

    Open spoilers

    ************ Spoilergedeelte ************

    De eerste film heeft als thema slaap en is helaas extreem slaapverwekkend. Gedurende de ca. 6 minuten (het leken er 60) is het zogezegd camera-standpunt 100% statisch. Nu ben ik niet zo'n fan van ADHD-camera's, maar als er dan ook nog eens niets anders te zien is dan beesten die zich - zeeeeeeeeer langzaam - één voor één te slapen leggen in een grot, begrijp je het wel. Het enige positieve is dat mijn oren hier niet langer gepijnigd werden door het gejank van Trijntje Oosterdinges.

    Niks humor in de voorfilm en helaas nauwelijks beterschap in de hoofdfilm, of je moet al lachen van een angstig dier dat een scheet laat. Absoluut Aardman-onwaardig! Voor klei-figuurtjes was er in dit project blijkbaar tijd noch budget. Qua inhoud leunt de hoofdfilm overigens heel dicht aan tegen z'n opgedoekte voorganger.

    Minimal pluspuntje: deze keer geen vermanende vingertjes meer naar u en ik, a.k.a de smerige vervuilers. Gretus en Ananus hadden als voltijds stakers gelukkig geen tijd om mee te schrijven aan het scenario. Maar driewerf helaas is er nu veel minder dynamiek. De enige actie die steeds herhaald wordt in wisselende settings: kleinere dieren verhinderen dat ze worden opgevreten door een groter roofdier. Randbemerking 1: Zo werk je wel extinctie in de hand. Randbemerking 2: Disney en Pixar hebben zeker niet het alleenrecht op geanimeerde onderwaterscènes, maar één oceanische sequentie van Fabula evoceert wel heel sterk Finding Nemo. Aardman-onwaardig (bis).

    Opvallendste nieuwigheid: uit de bank voor je komt af en toe een olfactorisch snufje. Maar de plafond-boom valt nog steeds, alleen is de nieuwe hoofdfilm dan nog niet voltooid. Het doet me denken aan mijn interpretatie van een omhoog gehouden hostie uit mijn vrome jeugd: "binnen enkele minuten is deze zever voorbij!".

    Aan de twee filmzalen en de binnenspeeltuin is relatief weinig gewijzigd. Eén van de nep-bomen staat nog steeds in het midden van het midden van de voorshow-zaal. Dit reduceert het aantal plaatsen in de zaal waar je de drie schermen gelijktijdig kan zien. Als je weet dat er uitwendig extra werkruimte is door de ontmanteling van de bobslee-attractie, is het extra jammer dat het park deze make-under (sic) niet grootser heeft aangepakt. Ik weet ook wel dat een vliegend theater een veelvoud kost, maar met het uitgestelde budget voor de uitbreiding en de circus-coaster, was dit i.m.o. een enorme opportuniteit.

    @Efteling: How dare you!
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 16-12-19 om 10:01. Reden: 2e bezoekje -> nog meer euvels opgemerkt

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •