Goed.. en net zoals in de Bioscoop smijt de Efteling met een trailer die eigenlijk meer een spoiler is dan wat anders.


Maar je hebt gelijk: Fabula ís gewoon een nieuwe 4D film in plaats van Pandadroom. Ze doen gelukkig wel iets meer dan enkel de film vervangen, maar de vraag blijft: Wat?

Ik noemde het in een ander topic al, maar eigenlijk zou de voorshowruimte volledig gesloopt moeten worden willen ze daar ooit nog iets goeds mee kunnen doen. Hoe dit door enige kwaliteitskeuring van de Efteling is kunnen komen is me een raadsel. Hoe je de zaal ook in richt: De pilaren voor het plafond staan altijd in de weg en de theming (als je het zo al kunt noemen) houdt nét boven oogniveau gewoon op. Dit was al volstrekt niet Efteling waardig toen Pandadroom vers opende en is dat nu nog minder.

De hoofdzaal kan er wat mij betreft nog wel mee door. Wellicht met wat aanpassingen, maar daar was weinig/niets mis mee.

De laatste zaal was ook niet echt Efteling waardig te noemen, maar voldeed in elk geval aan het doel waarvoor het gebouwd is (wat je van de eerste hal niet kan zeggen): De kinderen konden er leuk spelen.