X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 65

Onderwerp: [Efteling] 2019

  1. #41

    Re: [Efteling] 2019

    Raveleijn is op dit moment defect. Draconicon werkt niet. Daarom is er een tijdelijke show, en na afloop kun je op de foto met de Ruyters, Halina, Olaf en een raaf en valk.




    Deze tijdelijke show is alweer de tweede, de vorige heb ik wel gefilmd en op mijn kanaal gezet, maar ben ik vergeten om hier te zetten.

  2. #42

    Re: [Efteling] 2019

    Gister was de laatste voorstelling, en ik was erbij.

    Meezingen met PandaDroom, en het laatste slotapplaus.


  3. #43

    Re: [Efteling] 2019

    Eerlijk gezegt laat ik er geen traan om. Ik hoop dat ze Fabula wél thematisch goed aan pakken.

  4. #44

    Re: [Efteling] 2019

    Op basis hiervan lijkt Fabula vooral een reïncarnatie te zijn van panda-droom met een paar hemeltergende transformaties waarbij kinderen zich nadien in de zoo afvragen of de zeehonden er verzopen struisvogels zijn die vroeger in een grot leefden als beer.


  5. #45

    Re: [Efteling] 2019

    Goed.. en net zoals in de Bioscoop smijt de Efteling met een trailer die eigenlijk meer een spoiler is dan wat anders.


    Maar je hebt gelijk: Fabula ís gewoon een nieuwe 4D film in plaats van Pandadroom. Ze doen gelukkig wel iets meer dan enkel de film vervangen, maar de vraag blijft: Wat?

    Ik noemde het in een ander topic al, maar eigenlijk zou de voorshowruimte volledig gesloopt moeten worden willen ze daar ooit nog iets goeds mee kunnen doen. Hoe dit door enige kwaliteitskeuring van de Efteling is kunnen komen is me een raadsel. Hoe je de zaal ook in richt: De pilaren voor het plafond staan altijd in de weg en de theming (als je het zo al kunt noemen) houdt nét boven oogniveau gewoon op. Dit was al volstrekt niet Efteling waardig toen Pandadroom vers opende en is dat nu nog minder.

    De hoofdzaal kan er wat mij betreft nog wel mee door. Wellicht met wat aanpassingen, maar daar was weinig/niets mis mee.

    De laatste zaal was ook niet echt Efteling waardig te noemen, maar voldeed in elk geval aan het doel waarvoor het gebouwd is (wat je van de eerste hal niet kan zeggen): De kinderen konden er leuk spelen.

  6. #46

    Re: [Efteling] 2019

    De parkshow Raveleijn is een tijdje niet te zien geweest in verband met een technische storing. Dit is de allereerste voorstelling na die sluiting.


  7. #47

    Re: [Efteling] 2019

    De nieuwe winterse Sprookjesboomshow.
    Roodkapje vertelt hoe haar sprookje zou gaan als oma in de winter ziek werd, in plaats van in de zomer.


  8. #48

    Re: [Efteling] 2019

    De Orgellaaf in het Lavenlaar heeft nieuwe winterse muziek:





    Dit filmpje is speciaal voor iedereen die wil weten hoe het nieuwste sprookje, de Zes Zwanen, er uit ziet (en klinkt) in de Winter Efteling.


  9. #49

    Re: [Efteling] 2019

    Gisteren zelf de 6 zwanen bezocht en ook een ritje gemaakt. Op zich vind ik het al best knap hoe ze dat sprookje nog achter het herautenplein hebben kunnen vouwen. Wel mogen de overgangen van/naar het sprookje wat beter worden. Nu lijkt het alsof je vanaf sneeuwwitje backstage loopt en ook de overgang naar Assepoester ziet er nog niet heel sterk uit. Wellicht dat dit al sterk verbeterd als in de lente of zomer de beplanting rondom wordt aangepast.

    Het sprookje zelf wordt wat mager uitgebeeld als je het vergelijk met bijvoorbeeld Assepoester. Maar de scene binnen vond ik wel ontzettend mooi gemaakt. Van zowel de molen als van buitenaf is de scene goed te zien, echter vrees ik dat het raam langs buiten wellicht wat klein is om voldoende te zijn op drukke dagen. Al met al vind ik het echter een toffe toevoeging aan het sprookjesbos.

  10. #50

    Re: [Efteling] 2019

    Intussen is Fabula geopend voor abonnees en genodigden, en krijgt het brede publiek later deze week de kans om de nieuwste attractie te testen. Wie niet kan wachten, kan wel genieten van deze 'behind the scenes':



    Daarnaast sleutelt men ook nog steeds verder aan Symbolica, waar je vanaf de kerstvakantie enkele extra's kunt ontdekken. O. J. Punctuel zal vaker te zien zijn, want er worden 3 nieuwe animatronics van hem toegevoegd: 1 in elke toer.

    Vanuit het Botanicum, waar je nat wordt doordat de Fabelvis de ruit breekt, verwijst Pardoes je naar de Poorten Passage. In deze gang met deuren draait je Fantasievaarder één van de ruimtes in die hoort bij de gekozen paleistour: het Schatten Boudoir, de Muziek Salon of het Helden Kabinet.

    Op het moment dat het voertuig die ruimte binnenrijdt, komt O.J. Punctuel tevoorschijn en spreekt je vermanend toe. Je bent immers op een plek waar je eigenlijk niet mag komen en daarom zorgt hij ervoor dat jouw voertuig stopt. Dan gaat Pardoes zich ermee bemoeien vanuit de spiegel. Pardoes wil juist dat je verder gaat met de tour door het Paleis. Alleen door op de knop op het dashboard te drukken, krijgt de Fantasievaarder weer energie om verder te gaan. De vraag is naar wie er geluisterd wordt, naar Tovernar Pardoes of secretaris protocollair O.J. Punctuel?

    De touchscreens zullen dus ook weer gebruikt worden, maar welke consequenties je keuze heeft, is voorlopig nog geheim.

    Bron: Efteling Blog

  11. #51

    Re: [Efteling] 2019

    Efteling heeft iets onmogelijks verwezenlijkt: een dubbel filmgedrocht vertonen dat - ik wik mijn woorden - nog slechter is dan zijn voorganger! Omdat ik het als een morele verplichting zie om liefhebbers te behoeden voor deze audiovisuele onheil, twijfel ik om al dan niet de spoiler-functie te activeren. Toch maar het zekere voor het onzekere nemen, ook al omdat smaken kunnen verschillen.

    Dit gedeelte bevat spoilers. Klik op onderstaande knop om het gedeelte open te klappen.

    Open spoilers

    ************ Spoilergedeelte ************

    De eerste film heeft als thema slaap en is helaas extreem slaapverwekkend. Gedurende de ca. 6 minuten (het leken er 60) is het zogezegd camera-standpunt 100% statisch. Nu ben ik niet zo'n fan van ADHD-camera's, maar als er dan ook nog eens niets anders te zien is dan beesten die zich - zeeeeeeeeer langzaam - één voor één te slapen leggen in een grot, begrijp je het wel. Het enige positieve is dat mijn oren hier niet langer gepijnigd werden door het gejank van Trijntje Oosterdinges.

    Niks humor in de voorfilm en helaas nauwelijks beterschap in de hoofdfilm, of je moet al lachen van een angstig dier dat een scheet laat. Absoluut Aardman-onwaardig! Voor klei-figuurtjes was er in dit project blijkbaar tijd noch budget. Qua inhoud leunt de hoofdfilm overigens heel dicht aan tegen z'n opgedoekte voorganger.

    Minimal pluspuntje: deze keer geen vermanende vingertjes meer naar u en ik, a.k.a de smerige vervuilers. Gretus en Ananus hadden als voltijds stakers gelukkig geen tijd om mee te schrijven aan het scenario. Maar driewerf helaas is er nu veel minder dynamiek. De enige actie die steeds herhaald wordt in wisselende settings: kleinere dieren verhinderen dat ze worden opgevreten door een groter roofdier. Randbemerking 1: Zo werk je wel extinctie in de hand. Randbemerking 2: Disney en Pixar hebben zeker niet het alleenrecht op geanimeerde onderwaterscènes, maar één oceanische sequentie van Fabula evoceert wel heel sterk Finding Nemo. Aardman-onwaardig (bis).

    Opvallendste nieuwigheid: uit de bank voor je komt af en toe een olfactorisch snufje. Maar de plafond-boom valt nog steeds, alleen is de nieuwe hoofdfilm dan nog niet voltooid. Het doet me denken aan mijn interpretatie van een omhoog gehouden hostie uit mijn vrome jeugd: "binnen enkele minuten is deze zever voorbij!".

    Aan de twee filmzalen en de binnenspeeltuin is relatief weinig gewijzigd. Eén van de nep-bomen staat nog steeds in het midden van het midden van de voorshow-zaal. Dit reduceert het aantal plaatsen in de zaal waar je de drie schermen gelijktijdig kan zien. Als je weet dat er uitwendig extra werkruimte is door de ontmanteling van de bobslee-attractie, is het extra jammer dat het park deze make-under (sic) niet grootser heeft aangepakt. Ik weet ook wel dat een vliegend theater een veelvoud kost, maar met het uitgestelde budget voor de uitbreiding en de circus-coaster, was dit i.m.o. een enorme opportuniteit.

    @Efteling: How dare you!
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 16-12-19 om 10:01. Reden: 2e bezoekje -> nog meer euvels opgemerkt

  12. #52

    Re: [Efteling] 2019

    De zogezegde fast-tickets voor Python hebben nu een tijdslot van ... amper 5 minuten?!? Ik ben even gaan vragen of dat een systeem-fout is. Nee dus.

    Je kan wel fast tickets krijgen voor niet meer dan een kwartier later, zowel op papier als via de app.

    Ik ga ervan uit dat quasi niemand opteert voor een ticket van een uur of meer later. Dan worden die 5 minuten wel erg krap.

    Geen idee of dit nieuw dan wel uitzonderlijk is. De Siamese houten achtbaan zorgt met z'n zoveelste (onvoorziene) onderhoud voor enige drukte. Die heeft duidelijk de vloek van de vloeiend operatieve watercoaster overgenomen.

  13. #53

    Re: [Efteling] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    De Siamese houten achtbaan zorgt met z'n zoveelste (onvoorziene) onderhoud voor enige drukte. Die heeft duidelijk de vloek van de vloeiend operatieve watercoaster overgenomen.
    Hopelijk blijft die vloek bij dat draakje.

  14. #54

    Re: [Efteling] 2019

    De verschillende voertuigen van de Oude Tuffers hebben nu verschillende toeters. Deze toeter is die van Muziekschool De Hoge Noot, maar we hebben ook een bel gehoord (veldwacht en brandweer) en een HONK van een onbekend voertuig.


  15. #55

    Re: [Efteling] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
    Hopelijk blijft die vloek bij dat draakje.
    Niet dus. Op een doodkalme en natte vrijdag-schooldag in december was JeDD full operative. Nou ja: half-operatief want met maar één rode en één blauwe trein. En na de rit mocht je op de minder populaire zitplaatsen gewoon blijven zitten. Twee dagen later, op een zonnige en semi-drukke zondag, zag ik werklui spoorlopen op de woodie. Volgens online info zou JeDD kortstondig geopend zijn (gedurende +/- een half uur ergens in de namiddag).

    JeDD out of order is op mijn ca. 20 bezoeken dit jaar wel een heel vaak terugkerend euvel, inclusief in de zomervakantie. Omwille van de dubbele capaciteit (incl. die 5e reservetrein) en het spoorlopen, vermoed ik dus dat er iets grondig loos is met de coaster zelf en niet met de treinen. Aan het weer kan het m.i. niet gelegen hebben, of zou het spoor last ondervinden (uitzetten) van die extreem warme juli-dagen? Het OOO-bericht dat ze de draak zelf niet gaan herstellen, klinkt ook zeer on-Eftelings.

  16. #56

    Re: [Efteling] 2019

    Nogthans heb ik nog nooit een rondje J&D hoeven over te slaan. één keer gehad dat de baan pas enkele uren later open ging. Wel in de winter vaak genoeg dat er maar met één trein wordt gereden, maar dat is dan vooral omdat de andere treinen dan weg voor onderhoud zijn.

  17. #57

    Re: [Efteling] 2019

    Jammer dat er geen gokkantoren zijn waar je kan wedden op een gestoorde attractie. Volgens OOO ligt JedD er een meerdaags poosje uit, wachtend op een vervangstuk.

  18. #58

    Re: [Efteling] 2019

    In Symbolica zijn een drietal scenes aangepast. De spelletjes bij de spiegels zijn vervangen door een onderbreking door Pardoes en Punctuel. Eerst zie je het Helden Kabinet, vervolgens de Muziek Salon en ten slotte het Schatten Boudoir.


  19. #59

    Re: [Efteling] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Jammer dat er geen gokkantoren zijn waar je kan wedden op een gestoorde attractie. Volgens OOO ligt JedD er een meerdaags poosje uit, wachtend op een vervangstuk.
    Toepasselijk nadat ze doodleuk verkondigd hadden die animatronic (die maar 10 meter groot is) niet meer te herstellen. Wat was het ook alweer, een 9+ ervaring of zoiets?
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  20. #60

    Re: [Efteling] 2019

    Dat van die niet te herstellen draak kan/wil ik niet geloven. Wel is het zo dat die draak relatief weinig opvalt. Onride (ik denk ongeveer 70 keer rood en evenveel keer blauw te hebben gereden) moet je verdomd goed kijken om die draak te zien. Ik kan me voorstellen dat veel first-riders er niet op letten. Dat hebben ze op de woodies in Alton en Heide toch veel beter aangepakt.

    En offride ... ik schat dat ruim de helft van de dagelijkse bezoekers het immer onbevolkt pad waarlangs die draak op wacht staat, niet eens opmerkt. Hier dus totaal geen vergaap-plein zoals Baron of Colossos2.0.

    Nog een ergernis: JedD heeft volgens mijn ervaring de grootste voordring-gevoelige wachtrij wegens het vaak brede pad en die 180 graden-bocht.

    En in het station staan geen kisten om tassen e.a. in op te bergen. Een rugzak met eigen schaatsen erin verplicht tussen de onderbenen klemmen, is best pijnlijk. Maar sjaals en mutsen mogen dan weer niet mee. Dat levert in de herfst en winter op haast elke rit vertraging op. Want als er vertraging is op 1 trein, moet de andere ook extra wachten voor de start. Het zorgt er ook voor dat je - bij 2 x 2 treinen in bedrijf - best lang moet wachten na de finish om het station in te rijden. Dat stilstaan gebeurt dan helaas niet in het remise-gebouw. Een dubbele gemiste kans want beschut tegen het weer en hier had wat animatie gekund, al is het maar de projectie van de finish in slow-mo.

    Een fout die ik al eerder aanhaalde: laat de stationsbetreding op het einde van de wachtrij niet beginnen bij een frontpoortje. Dat zorgt voor extra ophoping, al kunnen 'backers' er wel hun voordeel uit halen.

    Natuurlijk is het makkelijk k@kken op deze aardig gethemede en zeer comfortabele attractie. In alle naïviteit denk ik dat enkele van de opgesomde euvels technisch op te lossen zijn. Efteling heeft het geld en de ruimte er omheen. Nee, niet middels extra personeel je dat de vrije plaatskeuze ontzegt.

    Als ze nu echt lang moeten wachten op een vervangstuk (en testritten e.a.) hoop ik dat ze het lef hebben om de andere problemen definitief aan te pakken. Maandje off season dicht moet kunnen. Zeker omdat DVH nu een all season attractie is geworden.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •