X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 20
  1. #1

    [Skyline Park] 2017 - Sky Dragster

    Skyline Park pakt in 2017 uit met Sky Dragster, een wereldprimeur van de Duitse attractiebouwer Maurer Rides. Het prototype werd vorig jaar al volledig opgebouwd in het park en moest ook vorig jaar open gaan, maar door (technische) problemen moest de opening worden uitgesteld naar begin 2017. Maar ook nu is de nieuwe coaster nog steeds niet geopend.

    Het nieuwe achtbaantype, de Spike Coaster, bestaat uit één rail waarop een moto-achtig treintje voor twee personen staat. Inzittenden kunnen zelf “gas geven” en zo een versnelling meemaken die sterker is dan wat met een gewone motor haalbaar is. De snelheid van een motor haalt de Sky Dragster echter niet, de maximale snelheid is 60 km/u, maar de versnelling zou telkens bijzonder krachtig zijn.
    Bijzonder is ook dat inzittenden in een Spike Coaster bijzonder laag tegen de rail zitten. Hun benen hangen zelfs naast het achtbaanspoor. Daarnaast wordt het gevoel van motorrijden versterkt door de beveiliging (een innovatieve, maar simpele riem houdt de berijders op hun plaats) en het feit dat de bezoekers zich tijdens de rit vasthouden aan de “gaspedalen”. Zo kunnen ze racen over de track met bochten en heuvels en proberen om de snelste tijd van de dag neer te zetten.

    Enkele concepts:






    Echte beelden:


























    Bron: Skyline park, Skyfans

  2. #2

    Re: [Skyline Park] 2017 - Sky Dragster

    Ondertussen is er opnieuw activiteit bij de Sky Dragster (er wordt getest, met meerdere treintjes op de baan):



    Uitbreiding van de horeca:





    Opbouw van de High Fly:




    Het thema van de Zero Gravity, oogt zeer goedkoop:




    Foto's van de overige nieuwigheden: https://skyfans.de/

  3. #3

    Re: [Skyline Park] 2017 - Sky Dragster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Waliboy Bekijk Berichten

    Opbouw van de High Fly:

    Het zal wel aan de manier waar de foto genomen is liggen, maar de attractie lijkt heel erg klein op de foto. Is dit van dezelfde makelij als X in Särkänniemi? Vreemd dat ze dit type plaatsen, de attractie op de achtergrond is toch gewoon een nog extremere versie van quasi hetzelfde?

    Die motocoaster vind ik nog steeds maar een misbaksel. Ik zou het volgens mij niet eens als achtbaan tellen...

  4. #4

    Re: [Skyline Park] 2017 - Sky Dragster

    Skyline Park heb ik vorige zomer ervaren als een kermispark, althans qua attractie-aanbod. Je moet het er wel stellen zonder de stadssfeer van echte kermissen of toppers à la Gröna Lund & Liseberg.

    Het park ligt middenin de akkerlanden en telt te weinig schaduw biedende bomen.
    Iets waar meneer Leeuwedinges geen schuld aan treft: ook weinig tot geen reliëf in dit stukje Beieren.
    't Zal mij benieuwen waar en wanneer - en vooral 'of' - die KKK (Kingda Ka kloon) er komt: http://themeparkfreaks.eu/2016/03/sk...eld-te-bouwen/

    Sky Dragster (is die al in bedrijf?) zie ik wel 100% als een coaster en 200% als een Maurer (qua capaciteit).

  5. #5

    Re: [Skyline Park] 2017 - Sky Dragster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Skyline Park heb ik vorige zomer ervaren als een kermispark, althans qua attractie-aanbod. Je moet het er wel stellen zonder de stadssfeer van echte kermissen of toppers à la Gröna Lund & Liseberg.

    Het park ligt middenin de akkerlanden en telt te weinig schaduw biedende bomen.
    Iets waar meneer Leeuwedinges geen schuld aan treft: ook weinig tot geen reliëf in dit stukje Beieren.
    't Zal mij benieuwen waar en wanneer - en vooral 'of' - die KKK (Kingda Ka kloon) er komt: http://themeparkfreaks.eu/2016/03/sk...eld-te-bouwen/

    Sky Dragster (is die al in bedrijf?) zie ik wel 100% als een coaster en 200% als een Maurer (qua capaciteit).
    Nog steeds niet in bedrijf...

  6. #6

    Re: [Skyline Park] 2017 - Sky Dragster

    Dit lijkt me echt wel een leuke toevoeging voor dit park. Of het een nieuw bezoek rechtvaardigt, weet ik wel niet, want vorige keer vond ik dit eigenlijk maar een somber parkje...

  7. #7

    Re: [Skyline Park] 2017 - Sky Dragster


  8. #8

    Re: [Skyline Park] 2017 - Sky Dragster

    Dit park lijkt toch wel een echt fout parkje te zijn. Elk jaar investeren ze wel in wat nieuwigheden, maar qua sfeer vind ik het nogal vreemd. De foto's van de uitbreiding van de horeca doen me denken aan een low budget Heidiland (misschien vooral door het houtwerk en de meiboom), maar die van Zero Gravity zijn toch echt miserabel? Vooral die geprinte wanden in de wachtrij is echt ?!@#

    Het ziet eruit als een echt kermispark en heeft misschien ook een bepaald type fans, maar toch weet ik niet zo wat ik ervan moet denken.

  9. #9

    Re: [Skyline Park] 2017 - Sky Dragster

    Het park is eindelijk begonnen met de eerste softopeningen van de Sky Dragster!







    Foto's en video: © Skyfans.de
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  10. #10

    Re: [Skyline Park] 2017 - Sky Dragster

    Dat werd ook wel eens tijd! Ik ben eens benieuwd naar de ritervaring, maar voorlopig lijkt het me geen must-do. Ik vraag me af of dit type zou opgepikt worden door andere parken...

  11. #11

    Re: [Skyline Park] 2017 - Sky Dragster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Putoor Bekijk Berichten
    Dat werd ook wel eens tijd! Ik ben eens benieuwd naar de ritervaring, maar voorlopig lijkt het me geen must-do. Ik vraag me af of dit type zou opgepikt worden door andere parken...
    Ik heb vannacht gedroomd dat Disneyland er één kreeg, wat een grap .

    Vooralsnog zie ik er echt geen achtbaan in...

  12. #12

    Re: [Skyline Park] 2017 - Sky Dragster

    Doet me in al z'n flauwte een beetje denken aan een ongewenste coaster uit België, maar dan zonder lift, niet hangend, niet duellerend en zonder Vleermuis-thema.

    Vorig jaar vloekte ik dat-ie niet af was tijdens m'n bezoek, nu raak ik meer en meer overtuigd dat ik weinig gemist heb. Liever een degelijke kopie dan een wereld-uniek niemendalletje.

  13. #13

    Re: [Skyline Park] 2017 - Sky Dragster

    Nee, dit lijkt nog slechter dan eender welke powered coaster. Dan nog liever de Bob-Express. Ik ben er nog niet opgeweest, maar ik voel wel al dat dit niets voor mij gaat zijn. Dan liever een goede boemerang family coaster.

    Wat is er toch met Maurer gebeurd? Ik heb het niet voor Maurer, m.u.v. de Winja's in PHL. Hopelijk zetten ze in de toekomst wat anders neer, op hun sites staan namelijk allemaal variantien op deze Sky Dragster. Wing coaster achtige motoren, motoren op platformen op de treintjes, ...

  14. #14

    Re: [Skyline Park] 2017 - Sky Dragster

    Er werd nog verder gewerkt aan de thematisering van de Zero Gravity. Oogverblindend is het nog steeds niet, maar toch al stukken beter t.o.v. de foto eerder in dit topic verschenen:






    Bron: https://skyfans.de/vom-wellblechkast...ty/#more-18409

  15. #15

    Re: [Skyline Park] 2017 - Sky Dragster

    [Lingo]Staat niet op de kaart[/lingo]

    Is het over and out voor Sky Dragster?

    Naam:     Parkplan_2020_web.jpg
Bekeken:  2415
Groote:   931,2 KB

  16. #16

    Re: [Skyline Park] 2017 - Sky Dragster

    Dat zou wel héél snel zijn. Waren er grote problemen mee?

  17. #17

    Re: [Skyline Park] 2017 - Sky Dragster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Dat zou wel héél snel zijn. Waren er grote problemen mee?
    toen wij er waren draaide hij op een karretje de rest lag volledig uit elkaar in het magazijn.

  18. #18

    Re: [Skyline Park] 2017 - Sky Dragster

    Die in Mirabilandia was in de nazomer tot fin saison uit bedrijf, las ik op Italiaanse fora. Het ding werd er ook al later geopend dan voorzien, al is dat wel meer voorkomend bij nieuwe attracties.

    Blij dat BJL zich niet zo'n miskleun heeft aangeschaft.

  19. #19

    Re: [Skyline Park] 2017 - Sky Dragster

    Sky Dragster krijgt een herstart dit seizoen: https://www.parkerlebnis.de/skyline-...r_newsbox_pos2

  20. #20

    Re: [Skyline Park] 2017 - Sky Dragster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Sky Dragster krijgt een herstart dit seizoen: https://www.parkerlebnis.de/skyline-...r_newsbox_pos2
    Vreemd dacht die vorig jaar al heropent was: https://www.themepark-central.de/sky...es-mehrrunden/

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •