Eerlijk gezegd loop ik ook helemaal niet warm voor deze dark-ride. Het is ook de enige keuze in deze hele heropwaardering van Walibi die ik niet begrijp.

Heel deze Ali Baba zone vind ik er prachtig uitzien en eindelijk krijgt deze zone een volwaardige uitstraling in plaats van de vergane glorie die ze nu is. En dan komt Walibi Belgium af met een schreeuwerige dark-ride in een Arabisch getinte zone met in de hoofdrol...popcorn. Ergens snap ik de opzet van de hele dark-ride wel hoor en het concept ook wel, maar hoeft dat nu écht met popcorn? Popcorn? Een dark-ride rond popcorn. Ongetwijfeld dan nog eens luide, kinderachtig cartooneske popcorn. Ik blijf het een gemiste kans vinden. Het idee rond de dark-ride is okay en vernieuwend, maar het thema vind ik zo'n typische Walibi keuze, zoals ze destijds ook hebben gedaan met de keuze van een 4D-cinema met een hyperactieve spons in de hoofdrol.

Gaat dit een populaire attractie worden? Waarschijnlijk wel. Ligt die mooi in de doelgroep van Walibi Belgium? Waarschijnlijk wel. Gaat die attractie een herhalingswaarde hebben? Waarschijnlijk niet. Ga ik hem doen? Waarschijnlijk wel, maar dan waarschijnlijk ook maar één keer.