X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 8 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 150
  1. #1

    [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Eindelijk kunnen we het melden: de Bob gaat a.s. donderdag weer open! 💪🤗 Echter heeft deze baan niet meer het eeuwige leven.

    Daarom openen we daar in het voorjaar van 2020 de dubbele achtbaan Max & Moritz, een knipoog naar het gelijknamige Duitse verhaal van Wilhelm Busch

    Bron: Efteling facebook
    Laatst gewijzigd door Zeuske83; 09-10-18 om 09:10.

  2. #2

    Re: [Efteling] 2020

    Geen spectaculaire baan in 2020, maar een familiecoaster ter vervanging van de Bob!

    ► Alle info: http://www.pretparken.be/NL/article/...0bobbaan%20aan!



    Tothiertoe ben ik eigenlijk niet te enthousiast. Ik vond de Bob leuk en ga hem zeker missen. Het was een toegankelijke coaster; je mocht erop zodra je zelfstandig kon wandelen. De nieuwe achtbaan gaat dus meteen een hogere drempel hebben en minder bezoekers kunnen ontvangen. Je ziet wel duidelijk dat het park van het grootste capaciteitsprobleem, de grootste capaciteitsvreter wil maken en dat is positief.

    Wat me vooral tegensteekt is dat een baan met pit - want dat was de Bob wel - op het eerste zicht vervangen word door een baan die er héél erg braaf uitziet, zelfs met lancering als die er inderdaad komt. Wat me nog meer tegensteekt is dat de Efteling weeral eens kiest voor een achtbaan die in een ademtocht voorbij gaat zijn. Zo'n groot park en steeds opnieuw kiezen ze voor relatief compacte coasters met een hele korte track; flauw!
    Laatst gewijzigd door yelle8; 09-10-18 om 09:14.

  3. #3

    Re: [Efteling] 2020

    Toch spijtig nieuws voor de Bob, ik vind dat altijd een heel leuke attractie om te doen én uniek! Ook toch opvallend dat ze in het ene Efteling-icoon miljoenen pompen om het in leven te houden en het andere gewoon de das omdoen. Maar goed: vernieuwing kan nooit kwaad natuurlijk.

    Als ik de lay-out, de lengte van de treintjes en de bouwer zie, komt maar 1 type achtbaan in me op: een powered coaster.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  4. #4

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Ik ben nog wel redelijk enthousiast eigenlijk en dat ben ik niet zo heel vaak bij de Efteling. Ik ga er ook vanuit dat het powered banen worden, die elkaar in tegengestelde richting gaan kruisen. Het lijken inderdaad weer niet de langste banen in hun soort te worden, maar ik heb er goede hoop op dat het thema deze achtbaan gaat maken (zoals dat bij de Baron ook heel goed gelukt is) en Powered Coasters van Mack vallen eigenlijk zelden tot nooit tegen. Het 'sprookje' zelf ziet er wel leuk uit. Kan een mooi, levendig gebied gaan worden.

    Dat de Bob verdwijnt is niks aan te doen, die baan is gewoon op en heb het zelf nooit echt een geweldige achtbaan gevonden. Ik heb er minder moeite mee dat deze verdwijnt en er nog slechts twee van dit type overblijven dan dat er ergens een Schwarzkopf afgebroken zou worden.
    Laatst gewijzigd door jefke88; 09-10-18 om 12:14.

  5. #5

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Het lijkt me met 99% zekerheid wel een powered te worden, zeker als je dit Facebookbericht ziet

    Naam:     Knipsel.JPG
Bekeken:  5328
Groote:   58,9 KB
    Coastercount: 958 coasters.
    Proud staffmember of RollercoasterFriends & Brakesection Magazine

  6. #6

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Ik zie volstrekt geen link tussen dat facebook bericht en een powered coaster. (of in elk geval toch niet het deel dat op bovenstaande screenshot te zien is).

    Gezien de layout lijkt het me echter niet onwaarschijnlijk. Eerst dacht ik nog aan een lifthill en dan een helix naar beneden, maar dan is de rest van de baan eigenlijk te lang om nog tot het einde te komen.

    Wel een mooie gelegenheid om het thematisch wat beter te gaan uitwerken. Het station van de bob is gewoon een betonnen bunker (van binnen). Op de artwork lijkt me toch dat het station behoorlijk onder handen wordt genomen en dat is goed.

    Net als Ignace ben ik dan wel teleurgesteld over het kleine formaat van de baan. Nu is dat bij Powered coasters niet heel ongebruikelijk, maar er had meer in kunnen zitten.

    Jammer dat ze niet opnieuw een bob genomen hebben. Die van Mack vind ik persoonlijk wel bakken minder leuk en door de constructiewijze ook irritant ratelend, maar het was wel een passende vervanger geweest. Daarnaast snap ik ook niet helemaal van het nut van die layout, om vervolgens de banen NIET te laten duelleren/racen... Wellicht dat ze eentje laden terwijl de andere rijdt?

    De vraag wat nu ook op komt: Zou die launch coaster in het nieuwe gebied dan misschien ook een Mack worden? Een combideal?

  7. #7

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Hier geen traan om de Bob, wel binnensmonds gevloek dat de oude pas donderdag opent, terwijl ik er woensdag a.s. al heen ga.

    Zeer positief dat deze attractie eindelijk met een verhaaltjes-saus wordt overgoten. In een verwant topic las ik dat sommigen dat verhaal-loze geen manco vonden.

    Het huidig station vind ik ook chaotisch: operators gaan soms de trap af op zoek naar een duo om een kwartet inzittenden te vervolledigen. De single rij was vaak niet open en ooit stond ik er langer dan in de reguliere rij omwille van Fraulein Single-Neglecter. Hopelijk wordt het daar wat praktischer ingericht.

    Kort parcours: zijn er al stats gekend? En aangezien het geen dueling wordt, wordt het dan een moebius? Nog positiever: de schetsen doen vermoeden dat Pandadroom vervangen wordt door coniferen
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 09-10-18 om 12:18.

  8. #8

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fkl8 Bekijk Berichten
    Het lijkt me met 99% zekerheid wel een powered te worden, zeker als je dit Facebookbericht ziet
    Hoezo? Hier staat toch niet meer in dan we al weten ? Mack was al bekend.

  9. #9

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Daarnaast snap ik ook niet helemaal van het nut van die layout, om vervolgens de banen NIET te laten duelleren/racen... Wellicht dat ze eentje laden terwijl de andere rijdt?
    1 baan vertrekt links uit het gebouw, de andere rechtsom. Onderweg ga je elkaar dus tegenkomen.

  10. #10

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    1 baan vertrekt links uit het gebouw, de andere rechtsom. Onderweg ga je elkaar dus tegenkomen.
    Nessi en rasender Roland komen elkaar onderweg ook tegen, zelfde geldt voor 90% van de achtbanen in Blackpool. Dat maakt het nog geen duelling/Racing.

  11. #11

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Nessi en rasender Roland komen elkaar onderweg ook tegen, zelfde geldt voor 90% van de achtbanen in Blackpool. Dat maakt het nog geen duelling/Racing.
    Dat zeg ik toch ook nergens? Je vraagt wat het nut is van die lay-out en je vermoed dat ze 1 trein gaan laten rijden en de andere ondertussen laden. Ik zeg daarop dat de ene baan linksom vertrekt en de andere rechtsom. Je vermoeden van 1 laden terwijl de andere rijdt klopt dus niet.

  12. #12

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Dat zeg ik toch ook nergens? Je vraagt wat het nut is van die lay-out en je vermoed dat ze 1 trein gaan laten rijden en de andere ondertussen laden. Ik zeg daarop dat de ene baan linksom vertrekt en de andere rechtsom. Je vermoeden van 1 laden terwijl de andere rijdt klopt dus niet.
    Okee, we zitten duidelijk niet helemaal op dezelfde golflengte.

    Ik vroeg wat het nut was van de layout, waarbij ik doelde op de layout die zichtbaar is op de tekening. De insteek hierbij is dat die layout er op het oog verdacht veel als een duelling baan uit ziet (oftewel: Als treinen tegelijk zouden vertrekken dezelfde kant op, zouden ze elkaar geregeld tegen komen).

    Jouw reactie is eigenlijk meer gericht op het feit dat het een dubbele baan is, en minder op de daadwerkelijke layout ervan.

    Maar juist omdat de layout eruit ziet alsof deze perfect kan duelleren, is het zonde om de dat niet te doen. En zelfs al komt het niet helemaal uit, als het een powered is kun je een beetje spelen met de snelheid waardoor je ze toch gesynced kunt laten houden.

  13. #13

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Misschien gaan ze toch in dezelfde richting en laten ze de tweede trein backwards rijden? Dat zou dan een primeur zijn: eerste backwards powered coaster ;-)

  14. #14

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Ik ben om eerlijk te zijn zelfs blij om te lezen dat de Bob weggaat. Hij was toch nooit meer open als hij eens open was, deed ik hem altijd. De voornaamste reden daarvan is de bijna altijd lege SRL. Overigens vond ik de baan niet echt aangenaam en het thema was ook niet om over naar huis te schrijven. Heel blij dat hij vervangen wordt door iets anders.

    Ik dacht in eerste instantie aan een familieachtbaan in het genre Pegasus (Europa-Park). Nu ik de concept arts meer op mijn gemak en in detail bekijk, lijkt een powered coaster wel realistischer. De treinen en het parcours hebben er veel meer van weg. Ik zou waarschijnlijk nog enthousiaster zijn met een Pegasus-model, maar dit vind ik ook al prima. De baan blijft familiegericht en als de treinen elkaar effectief onderweg tegenkomen zou ik dat fantastisch vinden. Hopelijk geven ze de banen ook Efteling-gewijs een verhaal en theming mee. Ik kijk er alvast naar uit!
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  15. #15

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Hoezo? Hier staat toch niet meer in dan we al weten ? Mack was al bekend.
    Ik heb nochtans nergens in het artikel de naam Mack gelezen.
    Coastercount: 958 coasters.
    Proud staffmember of RollercoasterFriends & Brakesection Magazine

  16. #16

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    De baan blijft familiegericht en als de treinen elkaar effectief onderweg tegenkomen zou ik dat fantastisch vinden. Hopelijk geven ze de banen ook Efteling-gewijs een verhaal en theming mee. Ik kijk er alvast naar uit!
    Van wat tot dusver gepubliceerd is lijken het me vooral kiddie-coasters te worden. Maar dat kan natuurlijk aangepast worden door simpelweg de snelheid wat te verhogen (als het powered is).

    Dat er een verhaal aan komt te hangen is al gecommuniceerd. Max und Moritz.

  17. #17

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Het kwam nogal onverwachts, dit bericht, en ik heb er ook dubbele gevoelens bij. Oké, zeker en vast leuk dat de Bob terug opengaat, maar voor mijn part hadden ze hem mogen sluiten en meteen vervangen door de nieuwe achtbaan. De Bob zal nu zeker nog even populair zijn, maar we naderen wel de winter en dan zal hij weer veel gesloten zijn wegens het slechte weer... of hebben ze dat probleem nu kunnen oplossen?

    Persoonlijk had ik ook liever een alternatieve bobslee gezien, zoals die van P.Ast. bvb. De nieuwe achtbaan die ze nu gaan bouwen ziet er thematisch wel mooi uit, maar is toch opeens een heel ander type... Ik hoop dan ook dat ze hier géén duelling van maken, maar ze omgekeerd laten rijden en elkaar onderweg eens kruisen in tegenovergestelde richting.

  18. #18

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fkl8 Bekijk Berichten
    Ik heb nochtans nergens in het artikel de naam Mack gelezen.
    Dat weet Looopings te vertellen, niet de persmail van Efteling inderdaad.

  19. #19

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Shame! shame! shame!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Ook toch opvallend dat ze in het ene Efteling-icoon miljoenen pompen om het in leven te houden en het andere gewoon de das omdoen. Maar goed: vernieuwing kan nooit kwaad natuurlijk.
    Wat Yelle zegt. Python kreeg een heel nieuwe baan. En bij Vogel Rok wordt op dit moment heel de besturing vervangen. Jammer dat het hier niet kan. Ik had zo'n renovatie persoonlijk veel liever bij Bob dan bij Python gezien. Bob is toch ook veel unieker dan Python... Wellicht heeft de capaciteit hier wel meegespeeld. Maar wel weer typisch dat dan juist de Bob hiervoor moet sneuvelen terwijl capaciteit al jaren zo'n punt is in het park...

    Vernieuwing kan nooit kwaad idd, maar na wat ze met Python gedaan hebben vind ik dat dat argument maar een flauw excuus meer is eigenlijk.

  20. #20

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Shame! shame! shame!



    Wat Yelle zegt. Python kreeg een heel nieuwe baan. En bij Vogel Rok wordt op dit moment heel de besturing vervangen. Jammer dat het hier niet kan. Ik had zo'n renovatie persoonlijk veel liever bij Bob dan bij Python gezien. Bob is toch ook veel unieker dan Python... Wellicht heeft de capaciteit hier wel meegespeeld. Maar wel weer typisch dat dan juist de Bob hiervoor moet sneuvelen terwijl capaciteit al jaren zo'n punt is in het park...

    Vernieuwing kan nooit kwaad idd, maar na wat ze met Python gedaan hebben vind ik dat dat argument maar een flauw excuus meer is eigenlijk.
    uitleg Efteling: fabrikant maakt dit type niet meer, wat best mogelijk is. Ikzelf had dan graag een vervangende mack Bob gezien, maar tja, het is nu zo.

  21. 09-10-18, 16:32

    Reden
    foute info

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •