X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 7 van de 8 EersteEerste ... 5678 LaatsteLaatste
Resultaten 121 tot 140 van de 150
  1. #121

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    De attractie is ook in het donker geopend, dus hierbij een onride tijdens de avond:



  2. #122

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Impressions & Walkthrough


    Max - Onride


    Moritz - Onride

  3. #123

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    In de wachtrij is veel te zien en te doen, dus daar heb ik een aantal filmpjes van gemaakt.
    In dit filmpje zie je het grote raam. Achter het raam zie je Max, Moritz, Frau Schmetterling en nog een stel andere mensen. Ook kun je luisteren naar wat ze zeggen.


    Laatst gewijzigd door jeroen_twee; 22-06-20 om 15:16.

  4. #124

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Het verdient geen eigen topic. Efteling heeft dus het afscheid van de Polka Marina aangekondigd, die zal eind november zijn laatste ritje doen. En in de plaats (wel, niet op die exacte plaats) komt... een unieke speeltuin die geheel inclusief is voor kinderen met een beperking. Denk aan een rolstoelglijbaan en prikkelarme plekken. De speeltuin krijgt de naam Nest mee en komt tussen DVH en de game gallery.


    Een prima opvul attractie vervangen door een 'unieke' speeltuin. Krijgt Bobbejaanland een percentje op dat lumineuze idee?!

  5. #125

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Er komt wel een plein bij, dus moet dat percentje nog gedeeld worden met pleinenpark Wal. Hol.

    In de jaren dat ik een Efte-abo had en het park ca. 20 keer op jaarbasis bezocht, deed ik Polka Marina (PM) hooguit twee keer per jaar. Ik ga dat draaiend ding niet missen (volgens mij had die zelfs geen achteruit-stand) en ik heb op Duitse kermissen al mooiere exemplaren gezien met heuse fontein-partijen.

    Maar natuurlijk was er wel een publiek voor PM. Want de naam Ruigrijk dekt de lading hoegenaamd niet, met iets verderop nog wat oldtimertjes. Ik vind zo'n mix van wild en kalm trouwens best OK als je rekening houdt met 'gemixte' gezelschappen van durf-als en kleinere bezoekers.

    Hopelijk wordt dit ooit wel een apart topic. Ik denk niet dat het park dit zeer centraal ogende deel 'kaal' zal laten. Nest komt immers op een andere locatie. Laat het speculeren maar beginnen.

    Een valtoren zal wel niet mogen van de locale Calvo's en Almaci's. Pagode is niet voor niks een inklapbaar ding geworden.

    Botsauto's zouden thematisch wel aansluiten bij de gaming zone en zelfs bij de oldtimers. Ook qua doelgroep zit dat snor. Maar dan ben je het zeevaart-thema van Halve Manen wat kwijt. En een (half)gesloten gebouw past zeker niet voor die grote stations-ingang.

    Misschien zo'n brommers in de lucht à la Tripsdrill, Fårup en Jardin d'Ac. Of beter: met bootjes zoals in Hansa. Maar die hebben een lage capaciteit. Idem voor de niet zwevende variant in Eifelpark. Dus toch maar een (tiende) plein?

  6. #126

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Interessant nieuws, die had ik niet zien aankomen! Wat mij betreft mag het wel een apart topic worden, want ik sta hier zelf wel positief tegenover.

    Is het bouwen van die speeltuin een goed idee? Als je het mij vraagt: absoluut! Ook al maak ik zelf geen deel uit van de doelgroep, ik sta volledig achter het idee om iets te bouwen dat gericht is op bezoekers met een beperking. Ik begrijp zelfs niet hoe je daar tegen kan zijn.

    Is het een echte vervanging van de Polka Marina? Daar twijfel ik zelf ook aan, maar ik heb begrepen dat de speeltuin niet op exact dezelfde locatie komt. Met andere woorden: de locatie van de Polka Marina zal vrij blijven en het blijft dus mogelijk om er in de toekomst nog iets anders mee te doen. In dat geval zie ik het probleem niet.

    Eigenlijk wat jammer dat de Efteling Nest aangekondigd heeft als "vervanger van de Polka Marina" want nu zie je op social media negatieve reacties komen op een idee dat gewoon heel erg goed is.
    Once you sit back, you never go back.

  7. #127

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten

    Botsauto's zouden thematisch wel aansluiten bij de gaming zone en zelfs bij de oldtimers. Ook qua doelgroep zit dat snor. Maar dan ben je het zeevaart-thema van Halve Manen wat kwijt. En een (half)gesloten gebouw past zeker niet voor die grote stations-ingang.
    NEST heeft ook al volstrekt niets met dat thema te maken. Dus denk dat je dat sowieso kwijt bent.

    Ik snap dit echt niet. Dat PM weg gaat, ach. Daar lig ik op zich niet echt wakker van. Maar wat voor toegevoegde waarde heeft een speeltuin voor een wereldpark als de Efteling? Het is leuk dat het inclusief is, maar zelfs gehandicapten komen niet bepaald voor een speeltuin naar de Efteling. Nieuw is het alleszins ook niet. De Valkenier heeft zoiets al een jaar of 15 schat ik.

    Erger nog: NEST komt dus op de plek waar nog een stuk bos is. De Efteling heeft al zo goed als geen bos-karakter meer, en dan gaan ze nóg meer weg halen. Dat terwijl het plein naast PM (Tussen halve maen en Tuffer) al erg kaal/leeg oogt. Nu krijg je dus een nog veel groter kaal en leeg stuk. Had dan dat NEST op de plek van de PM en die kale boel van dat plein ernaast gebouwd. Dan had je tenmiste wat opvulling in het park zonder kostbaar bos er voor te moeten opofferen.

  8. #128

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Met andere woorden: de locatie van de Polka Marina zal vrij blijven en het blijft dus mogelijk om er in de toekomst nog iets anders mee te doen. In dat geval zie ik het probleem niet
    Gelet op de doelgroep en de locatie zie ik de 'speciale speeltuin' niet als vervanger van PM. Die laatste was geen capaciteitsvreter maar trok wel wat volk. En wat er wel goed aan was: je zag die wachtenden vaak niet omdat ze half ondergronds stonden.

    Zo lang de circus-uitbreiding met de lanceer-familieachtbaan er niet komt, is de verwijdering van PM inclusief de nieuwe speeltuin een capaciteitsverlaging. Lees: het gaat langer aanschuiven zijn in Ruigrijk, ook post-corona. Het grootste 'slachtoffer' zou wel eens de Oude Tuffer kunnen worden. Die capaciteit ligt sowieso al erg laag en het doelpubliek leunt toch het dichtst aan bij PM in vergelijking met de ruigere attracties ginds.

    Inderdaad jammer dat er opnieuw een stuk bos sneuvelt, na eerder al de ontbossing voor M&M (zitten we hier toch weer in het juiste topic). Efteling kan wel een goede binnen-speeltuin gebruiken, ruimer dan dat WWF-onding en liefst met meerdere indoor-attracties. Ja: een soort Kinderland, een Mayaland of als het van iets hoger niveau mag zijn: het Gaudi-ding uit Tripsdrill of het Arthur-geval in EP. Dergelijke etablissementen kunnen een catering-goudmijn zijn. Natuurlijk is de locatie van de vrijgekomen PM daar niet geschikt voor. Misschien komt dit er ooit wel in het circus-uitbreidingsgebied.

    BTW: Ben ik de enige die wel graag wat extra sanitair ziet verschijnen tussen Baron-DVH-JeDD? Die drie attracties aansluitend berijden op een drukke dag duurt al gauw tweeëneenhalf uur. Dan liggen de wc's van Spookslot en Station Oost toch niet zo gunstig nabij.

  9. #129

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Ik denk niet dat er veel aan verloren is en zie de speeltuin ook niet als vervanger. Je kan niet genoeg speeltuinen hebben als familiepark en zo'n semi-natuurlijk-avontuurlijk exemplaar lijkt mij een perfecte upgrade voor een stuk braak bos. Ik hoop dat we die Nest moeten zien als iets dat door de bestaande natuur wordt geweven, een beetje zoals dat met Wakala gebeurde.

    Een vervangmolen zou goed zijn voor de dynamiek van die plaats. Ik ben niet zo overtuigd van molens uit de nieuwe generatie, maar het is lastig uit te pakken met klassiekers die al overal staan. Men kan binnen het zeemansthema blijven, maar Joris en Python liggen even goed op een steenworp afstand. De Efteling kwam tot hiertoe altijd verbazingwekkend goed weg met wat thematische kakofonie, dus ik neem aan dat het niet dramatisch zou zijn moest dat hier opnieuw het geval zijn.

    Zonder een vervangmolentje krijg je daar wel een vrij grote tegelvlakte ik dacht dat ze dat soort dingen sinds het op de schop gaan van het plein dat nu Symbolica bevat toch eerder wouden vermijden? Misschien hebben ze toch plein tekort.

  10. #130

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Ze presenteren Nest samen met de aankondiging dat PM gaat verdwijnen, dus in mijn ogen is dat de speeltuin als vervanger van PM aankondigen. En daar zal ik ze dus ook zodoende op beoordelen. En ook, een speeltuin zetten verdient eigenlijk zelfs geen aankondiging. Als Drouwenerzand of De Waarbeek een speeltuintje bij zet kraait er geen haan naar. En omdat het de Efteling is wel?!

  11. #131

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Twee miljoen euro! Twee miljoen euro voor een speeltuin... Nooit gezien zoiets. Het is Ruigrijk, voor 2 miljoen euro kan je een gigantische thrillride plaatsen, iets wat het park veel meer nodig heeft.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  12. #132

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Twee miljoen euro! Twee miljoen euro voor een speeltuin... Nooit gezien zoiets. Het is Ruigrijk, voor 2 miljoen euro kan je een gigantische thrillride plaatsen, iets wat het park veel meer nodig heeft.
    goh, laten we wel wezen King Kong was al 1,5 miljoen en dat was ook niet iets om over naar huis te schrijven, maar je hebt gelijk dat twee miljoen wel erg veel is voor een simpel speeltuintje.

  13. #133

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Toch wel erg triest dat ze inderdaad geen volwaardige vervanger voorzien. Die plaats leent zich perfect voor een andere thrill-ride: een moderne Mack Seastorm-ride, een Gerslauer SkyFly (al is dit misschien al wat te ‘mainstream’),... ik had ook liever gezien dat dit niet de zoveelste grote vlakte wordt terwijl ernaast weer wat bomen gekapt worden. Al planten ze dat hele speelgedoe op de plaats van Polka Marina, ook dat was beter geweest.

    King Kong is misschien niet de meest speciale attractie, indrukwekkend is het wel als toeschouwer maar qua ride erg zwak. Al vind ik hem wel nog passen daar in BJL, een leuke gimmick.

  14. #134

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Bomen kappen. Dubbel vervangen.. dat op zich is al duur.

    Dan moet er bij gezegd worden dat het wel een zeer inclusieve speeltuin is.. Dus het design is duurder dan normaal omdat er plekjes in moeten zitten waar weinig prikkels van buitenaf komen zodat oversensitieve kinderen zich er prettig kunnen vinden. Daarnaast zijn ook speciale speeltoestellen nodig waar kinderen in een rolstoel, of zonder ledematen en dergelijk ook gebruik van kunnen maken. En dan moet het nog eens een ietwat Eftelings-Design mee krijgen.

    Ik neem aan dat ook de sloop van de PM in de prijs zit inbegrepen.

    Dan klinkt het geheel nog steeds vrij duur, maar toch al een heel stuk aannemelijker dan wanneer je zegt "2 miljoen voor een speeltuin".

  15. #135

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F
    En ook, een speeltuin zetten verdient eigenlijk zelfs geen aankondiging. Als Drouwenerzand of De Waarbeek een speeltuintje bij zet kraait er geen haan naar. En omdat het de Efteling is wel?!
    Als het een dertien-in-een-dozijn-standaard-speeltuin was geweest, dan zou het naar mijn mening ook geen aparte aankondiging waard zijn. Het bijzondere hieraan is dat het een speeltuin gericht op mindervaliden is. Dat is een zeer goed initiatief en wat mij betreft mag de Efteling dat inderdaad wel met enige 'trots' presenteren. Ik krijg de indruk dat sommige mensen nogal negatief doen over deze speeltuin omdat ze er zelf niets aan zullen hebben (ikzelf trouwens ook niet) maar ik hoop dat ik het mis heb ... zou een erg flauwe reden zijn om het project te bekritiseren. Als de Efteling een familiepark voor iedereen wil zijn, dan moeten ze voor elke doelgroep iets aanbieden. Ook voor deze doelgroep.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Voor 2 miljoen euro kan je een gigantische thrillride plaatsen, iets wat het park veel meer nodig heeft.
    Ik ben het er volledig mee eens dat de Efteling een gigantische thrillride goed kan gebruiken. Ik vind zelfs dat ze de laatste jaren te terughoudend zijn op dit punt (zie ook mijn park-voor-iedereen-argument hierboven). Ook dat vind ik geen reden om negatief te doen over Nest. Die thrillride kunnen ze altijd ergens anders en later nog bouwen, al vrees ik dat we dankzij de coronacrisis nog enkele jaren zullen moeten wachten.

    Ik sta volledig achter Nest en vind het zelfs één van de leukere aankondigingen die ik dit jaar heb zien passeren. Mijn enige puntje van kritiek is de naam die ik nogal raar gekozen vind. (Totaal offtopic maar ik zag ooit een toneelstuk dat Nest heette en dat was zo'n surrealistische ervaring dat ik altijd deze link zal leggen als ik het woord Nest hoor ... niet de schuld van de Efteling uiteraard.)
    Maar zelfs los daarvan blijf ik het een eigenaardige naam vinden. Dit is echter muggenzifterij: van mij niets dan lof voor dit project!

    @moderators: dit draadje begint behoorlijk lang te worden. Misschien toch afsplitsen naar een apart topic?
    Once you sit back, you never go back.

  16. #136

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Blijkbaar komt er een extra eetgelegenheid op het plein bij Max en Moritz (mm).

    Zonder Efteling fanboy te zijn kan ik dit alleen maar toejuichen. Op foto's ziet het plein voor MM er wat leeg uit. hoewel ik het nut van twee eetgelegenheden net naast/tegenover elkaar niet snap kan ik het wel appreciëren at het pleintje een geheel vormt. Iets waar sommige parken toch wat meer naar ogen streven zelfs de Efteling.

  17. #137

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    ik hou persoonlijk wel van verschillende eetgelegenheden vlak bij elkaar, zeker als het (ook) meeneem is: zo kan een deel van de groep een pizza gaan halen, een ander deel een hamburger, nog anderen een broodje, en kan je toch gewoon gezellig samen eten.

  18. #138

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Efteling plant inderdaad een nieuwe eetgelegenheid. Het geheel zou Bäckerei Krümel heten en het assortiment zal bestaan uit vers afgebakken producten uit de oven, zoals plaatgebak, vloerbrood en broodpizza’s in combinatie met 'goede koffies' en verse sappen. We zullen er gelijk de concept-arts eens bijhalen.

    Naam:     1920_efteling-schetsbakkerij.jpg
Bekeken:  477
Groote:   526,6 KB

    Naam:     1920_efteling-schetsbakkerijopmaxampmoritzplein.jpg
Bekeken:  512
Groote:   759,5 KB

    Mijns inziens heeft de Efteling begrepen welk een succes Polles Pannenkoekenrestaurant is en proberen ze dat succes nog eens over te doen op een andere plaats in het park. Ook hier gaat het om enkele vers gebakken specialiteiten (Premium-prijs! ) die je ter plaatse (en dus onder een warm afdak: winterefteling!) kan consumeren. Het is een logische stap om dat nogmaals te proberen.

    Het nieuwe restaurant zit wat mij betreft wel met twee zwaktes. Thematisch vind ik het hele max en moritz-gedoe een miljoen keer minder stijlvol/begeesterd dan het restaurant uit het originele Hartenrijk. Wellicht kijken het merendeel van de bezoekers daar geen belang aan en geldt gewoon 'goed vreetspul = veel vreters'.
    De locatie is een structureler probleem voor dit nieuwe horecapunt. Als ik mij niet vergis wordt de zone vooral tijdens de ochtend en de avond gepasseerd, wanneer bezoekers zich en masse het park inlopen of 's avonds naar Aquanura gaan kijken. Verder ligt de zone in een uithoek van het park, in tegenstelling tot Polles keuken dat met zijn ligging in het hart van het park de klok rond passage heeft.

  19. #139

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    'goede koffies'
    Hét belangrijkste! Ik begin alvast te dromen van echte espresso's ipv automaatkoffie...

  20. #140

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    De locatie is een structureler probleem voor dit nieuwe horecapunt. Als ik mij niet vergis wordt de zone vooral tijdens de ochtend en de avond gepasseerd, wanneer bezoekers zich en masse het park inlopen of 's avonds naar Aquanura gaan kijken. Verder ligt de zone in een uithoek van het park, in tegenstelling tot Polles keuken dat met zijn ligging in het hart van het park de klok rond passage heeft.
    Op Dit moment ben ik het met je eens. je komt bijna niet zomaar voorbij. aan de andere kant het is een plek met nog ruimte. Nog een paar kleinere attracties in de buurt zou dit probleem kunnen oplossen. We weten dat de Efteling zijn uitbreidingsplannen op holt ziet staan dus kan dit een tijdelijke plek zijn om het assortiment aan attracties uit te breiden. Ik kan me gerust voorstellen dat er nog een paar verhalen zijn met kwajongens.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •