Ik denk niet dat er veel aan verloren is en zie de speeltuin ook niet als vervanger. Je kan niet genoeg speeltuinen hebben als familiepark en zo'n semi-natuurlijk-avontuurlijk exemplaar lijkt mij een perfecte upgrade voor een stuk braak bos. Ik hoop dat we die Nest moeten zien als iets dat door de bestaande natuur wordt geweven, een beetje zoals dat met Wakala gebeurde.

Een vervangmolen zou goed zijn voor de dynamiek van die plaats. Ik ben niet zo overtuigd van molens uit de nieuwe generatie, maar het is lastig uit te pakken met klassiekers die al overal staan. Men kan binnen het zeemansthema blijven, maar Joris en Python liggen even goed op een steenworp afstand. De Efteling kwam tot hiertoe altijd verbazingwekkend goed weg met wat thematische kakofonie, dus ik neem aan dat het niet dramatisch zou zijn moest dat hier opnieuw het geval zijn.

Zonder een vervangmolentje krijg je daar wel een vrij grote tegelvlakte ik dacht dat ze dat soort dingen sinds het op de schop gaan van het plein dat nu Symbolica bevat toch eerder wouden vermijden? Misschien hebben ze toch plein tekort.