Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
Met andere woorden: de locatie van de Polka Marina zal vrij blijven en het blijft dus mogelijk om er in de toekomst nog iets anders mee te doen. In dat geval zie ik het probleem niet
Gelet op de doelgroep en de locatie zie ik de 'speciale speeltuin' niet als vervanger van PM. Die laatste was geen capaciteitsvreter maar trok wel wat volk. En wat er wel goed aan was: je zag die wachtenden vaak niet omdat ze half ondergronds stonden.

Zo lang de circus-uitbreiding met de lanceer-familieachtbaan er niet komt, is de verwijdering van PM inclusief de nieuwe speeltuin een capaciteitsverlaging. Lees: het gaat langer aanschuiven zijn in Ruigrijk, ook post-corona. Het grootste 'slachtoffer' zou wel eens de Oude Tuffer kunnen worden. Die capaciteit ligt sowieso al erg laag en het doelpubliek leunt toch het dichtst aan bij PM in vergelijking met de ruigere attracties ginds.

Inderdaad jammer dat er opnieuw een stuk bos sneuvelt, na eerder al de ontbossing voor M&M (zitten we hier toch weer in het juiste topic). Efteling kan wel een goede binnen-speeltuin gebruiken, ruimer dan dat WWF-onding en liefst met meerdere indoor-attracties. Ja: een soort Kinderland, een Mayaland of als het van iets hoger niveau mag zijn: het Gaudi-ding uit Tripsdrill of het Arthur-geval in EP. Dergelijke etablissementen kunnen een catering-goudmijn zijn. Natuurlijk is de locatie van de vrijgekomen PM daar niet geschikt voor. Misschien komt dit er ooit wel in het circus-uitbreidingsgebied.

BTW: Ben ik de enige die wel graag wat extra sanitair ziet verschijnen tussen Baron-DVH-JeDD? Die drie attracties aansluitend berijden op een drukke dag duurt al gauw tweeëneenhalf uur. Dan liggen de wc's van Spookslot en Station Oost toch niet zo gunstig nabij.