Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
Ook hier gaat het om enkele vers gebakken specialiteiten (Premium-prijs! )
Die premium prijs betaal je er inmiddels overal. Gisteren 10,80 betaald voor 2 porties friet met mayo van zeer bedenkelijke kwaliteit en twee koude gehaktstaven. Kan nu ook niet zeggen dat de porties heel groot waren, maar om één of andere reden vullen ze wel beter dan wat ik gewend ben van Friet.

Thematisch vind ik het hele max en moritz-gedoe een miljoen keer minder stijlvol/begeesterd dan het restaurant uit het originele Hartenrijk.
Het hartenrijk was wel iets wat in een heel andere hoek zou komen. Als je hier iets zet, kun je het enkel aansluiten op M&M of Fata Morgana. Gezien FM op zich al een redelijk gesloten geheel is moet het dus M&M worden. Vooralsnog vind ik de uitwerking van de Efteling van dit thema niet heel geslaagd, vooral omdat het (uitgerekend in de Efteling) veel te recht is allemaal. Maar dat wil niet zeggen dat het restaurant van binnen niet heel sfeervol kan zijn. Je kunt nog best veel uit dit thema halen, zeker voor een restaurant.


De locatie is een structureler probleem voor dit nieuwe horecapunt. Als ik mij niet vergis wordt de zone vooral tijdens de ochtend en de avond gepasseerd, wanneer bezoekers zich en masse het park inlopen of 's avonds naar Aquanura gaan kijken. Verder ligt de zone in een uithoek van het park, in tegenstelling tot Polles keuken dat met zijn ligging in het hart van het park de klok rond passage heeft.
Midden in het centrum ligt polle's keuken al.. voor de rest is dit net zozeer een uithoek als waar het Witte Paard, de Ballonvaarder of Station de Oost ligt: Telkens op een aardig centrale plek in hun respectievelijke "rijk". Dat dit rijk redelijk kort bij de ingang ligt, zorgt ervoor dat er wellicht een ietwat andere dynamiek heerst dan in de andere rijken, toch zijn er genoeg bezoekers die nog steeds eerst in de ochtend richting Ruigrijk, of juist Droomvlucht rennen en in de middag in dit gedeelte komen. Daarnaast: Wie er graag wil eten, vindt het vanzelf wel. Kijk maar naar het bijzonder goed verstopte wapen van Ravelijn. Ik zie locatie dus echt niet als een probleem.

Alhoewel: Dit betekent ook dat er in de winter geen kampvuur meer zal zijn op deze plek. Dat is wellicht wel een beetje jammer.