X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 5 van de 5 EersteEerste ... 345
Resultaten 81 tot 88 van de 88
  1. #81

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China?

    Een ietwat fantasierijke denkpiste...
    Gezien Phantasialand momenteel lijkt te werken aan een parkingang voor Matamba, waarbij schijnbaar voorheen ontoegankelijke paden bij het park worden getrokken die heel toevallig aansluiten op het restaurant van het hotel.

    Naam:     AFF7201C-AB27-4D34-BB7E-BAA74E93AB2C.jpeg.337014fb76bbfab1c6e3ce378f8c805d.jpeg
Bekeken:  801
Groote:   3,72 MB

    Naam:     MatambaRettungswege.thumb.jpg.3c85863204d11e889c2870c2020611e0.jpg
Bekeken:  782
Groote:   128,8 KB

    Bron: Phantafriends.de

    En gezien Phantasialand binnenkort een themagebied opent waarbij het hotelrestaurant overdag ook voor parkgasten toegankelijk is.

    Is het dan niet enigzins absurd dat het Chinese themadeel dan zowel over een restaurant als over hotelrestaurants zou blijven beschikken? Met andere woorden: zouden we er van schrikken als restaurant Mandschu bij een ombouw van China tegen de vlakte gaat?

  2. #82

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China?

    Een fantasierijke denkpiste die ook door mijn gedachten ging.

    Deep in Africa krijgt letterlijk meer ruimte waardoor je Black Mamba vanuit meerdere perspectieven kan bekijken. Dat restaurant Bantu opent voor daggasten lijkt me ook zeker realistisch. Zo kan het restaurant de hele dag door blijven draaien, wat zorgt voor meer money money.

    Het sluiten van restaurant Mandschu zou ik toejuichen. Wat ik hoop is dat het restaurant in het hotel uitgebreid wordt want dit is veel te klein.

    Tijdens het ontbijt worden mensen apart gezet in een ongezellige ruimte verderop de gang waarbij je ook nog eens heen en weer naar het restaurant moet lopen voor je eten. Zeer onpraktisch en niet leuk om met je bord voorbij een rij wachtende mensen te moeten die wachten op een tafeltje.

    Een uitbreiding zou dus fantastisch zijn. Wat ik nog wel zie gebeuren is dat de China parkingang opschuift naar waar Mandschu nu staat, zodat op de plaats van de ingang een uitbreiding van het restaurant kan worden gebouwd.

    Of ze behouden Mandschu en zorgen voor een tussenstuk dat de twee verbindt tot één geheel. Dan kan de China ingang verlegt worden naar waar de ingang van Mystery Castle is (deze wordt dan verkort tot aan de trap).

  3. #83

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China?

    Met of zonder Mandschu geeft daar een verschil van 1500 vierkante meter. Op de maximale vlakte heb je tegen de 8000 vierkante meter.
    Ter vergelijking: da's 1000 minder dan klugheim en 1000 meer dan Rookburgh...
    Naam:     Phantasialand China 3.jpg
Bekeken:  729
Groote:   1,15 MB
    Laatst gewijzigd door Pretparkfreak7; 25-02-20 om 10:17.

  4. #84

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
    Of ze behouden Mandschu en zorgen voor een tussenstuk dat de twee verbindt tot één geheel. Dan kan de China ingang verlegt worden naar waar de ingang van Mystery Castle is (deze wordt dan verkort tot aan de trap).
    Dat is nu al het geval, ik heb zelf al het ontbijt moeten nemen in Mandschu omdat er geen plaats meer was in Bamboo. Er is een verbindingsgang tussen beide over de China-toegangspoort:
    Naam:     phlchina.jpg
Bekeken:  689
Groote:   102,4 KB

  5. #85

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten

    Naam:     MatambaRettungswege.thumb.jpg.3c85863204d11e889c2870c2020611e0.jpg
Bekeken:  782
Groote:   128,8 KB
    Interessante ontwikkeling.

    Ik begrijp de context van dit 2e plaatje echter niet helemaal.

    De pijl links toont een weg die nu eventueel voor Brandweer/ziekenwagen etc. gebruikt kan worden. Voor het park zou dat een doodlopend pad zijn. Die wil je meestal juist vermijden. Daarnaast wordt die kant gebruikt als terras voor de bar en die ruimte hebben ze - zeker in de zomer - ook wel nodig. Lijkt me dus niet dat ze die gaan "verspillen" aan een doodlopend pad dat toch niet echt gebruikt wordt. De poort verder naar links verplaatsen (net links van de loop-brug) lijkt me logischer.

    De pijl rechts lijkt me ook een brandweer/ziekenwagen-route te moeten voorstellen. Echter weet ik dat een brandweer/ziekenwagen niet onder het Silverado Theater door past (te laag, smal en er zijn trappen). Echter zou een nieuwe ingang tot het park op de plek waar de lijn begint wel erg welkom zijn. Bezoekers die met een bus komen mogen vanaf de busparking namelijk niet via de China ingang naar binnen. Daarvoor moeten ze over privégrond heen (aka: de parkeerplaats van PHL) en de eigenaar staat dat niet toe (uiteraard, want hij krijgt niet betaald voor bussen die op de grond van PHL zelf staan). Dus worden bezoekers die met de bus komen nu nog richting Alt Berlin verwezen. Een ingang op de locatie van de rechtse pijl zou een aardige omweg besparen.

  6. #86

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Ik begrijp de context van dit 2e plaatje echter niet helemaal.
    De context is vooral: ik was zelf te lui om een screenshot te maken. Die wand opschuiven naar links lijkt me inderdaad de meest efficiënte werkwijze. Op Phantafriends wordt nog gefantaseerd over een extra brug die zich links van de huidige zou bevinden. Dat lijkt mij wel een brug te ver.

    Ik geloof niet dat er aan Silverado ooit een parkingang gaat komen. Is het einddoel niet dat de autotunnel wordt omgedoopt tot voetgangerstunnel en iedereen netjes binnenkomt via de Kaiserplatz?

  7. #87

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten

    Ik geloof niet dat er aan Silverado ooit een parkingang gaat komen. Is het einddoel niet dat de autotunnel wordt omgedoopt tot voetgangerstunnel en iedereen netjes binnenkomt via de Kaiserplatz?
    In elk geval niet.

    Die weg loopt door tot in het dorp en omdat het een doorlopende weg is moet deze toegankelijk blijven voor verkeer. Ze kunnen er dus geen voetgangerstunnel oid van maken.

    Een mooie grote ingang aan de kaiserplatz is al lang een droombeeld van menig PHL-fan, maar of het er ooit komt is nog maar de vraag. Het grote probleem met een ingang op die plek is dat het voetgangersverkeer zich moet kruisen met het autoverkeer. Er is geen ruimte voor een brug over de weg heen (tenzij provesorisch), aangezien de grond aan de kant van de parkeerplaats niet van het park is (en er dus geen fundamenten etc. op gezet kunnen worden voor een dergelijke brug).

    Daarnaast is het niet geheel duidelijk of de poort wat aan de achterkant van de Kaiserplatz is niet vrij moet blijven voor brandweer etc. (vermoedelijk wel) wat een mooi gebouw ook aardig in de weg zit. PHL krijgt het voor elkaar een gebouw over de toegang te laten gaan, (zoals bij de brandweertoerit bij Talocan), maar dan maak je een toegang voor voetgangers nog veel lastiger.

    Mochten ze ooit wat grond kunnen kopen, dan zijn er wel zat mogelijkheden, maar de eigenaar is daar nogal star in.

  8. #88

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rein Bekijk Berichten
    Dat is nu al het geval, ik heb zelf al het ontbijt moeten nemen in Mandschu omdat er geen plaats meer was in Bamboo. Er is een verbindingsgang tussen beide over de China-toegangspoort:
    Naam:     phlchina.jpg
Bekeken:  689
Groote:   102,4 KB
    Ik heb het in ieder geval nog niet mee gemaakt dat we daar konden ontbijten. Dat zowel Mandschu als Bamboo volzet waren zou ik nu wel heel opmerkelijk vinden. Gebruiken ze die wel steevast als extra plaats bij drukte? Ik zie steeds de ongezellige ruimte op de gang dienst doen.

    Hoe dan ook, in plaats van de verbindingsbrug tussen beide restaurants zou een uitbreiding van het gebouw op die plaats nóg meer plaats kunnen bieden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    (...)Op Phantafriends wordt nog gefantaseerd over een extra brug die zich links van de huidige zou bevinden. Dat lijkt mij wel een brug te ver.
    Ik twijfel. Een brug zoals het model weergeeft zie ik hier niet verschijnen. Echter is er zoals je dan wel gezien hebt een houten platform vlak voor (bijna onder) de kurkentrekker. Het zou me niet verbazen dat dit een verbindsweg wordt die ervoor zorgt dat je een rondje kan lopen door DiA als blijkt dat de weg in Matamba 's tuin bij het park betrokken wordt.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •