X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 3 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 88
  1. #41

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    China lijkt mij de meest logische volgende stap, alleen ben ik niet overtuigd dat ze het Chinese themagebied volledig Chinees of aziatisch gaan behouden. Er zijn mogelijkheden om het gebied te splitsen (kant Ling Bao blijft Chinees, met eventueel extra attractie / kant shops + deel zilvermijn, Geister Riksja en Feng Ju kan perfect iets anders worden. Voordeel hierbij is dat ze de ingang van Colorado Adventure richting Silverado theater kunnen leggen. Zo kunnen ze die op termijn laten inpassen in een echt themagebied ipv Mexico momenteel.

    Nuja, we zien wel, maar het lijkt er toch op dat China onherkenbaar zal worden. Sowieso sluit ik me aan bij Ignace zijn opmerking, het gebied mist de grandeur die elders wel aanwezig is.
    Het lijkt erop met de Aziatische toevoegingen in hotel Ling Bao dat bijhorende China Town mee veralgemeend zal worden tot Asia als nieuw themagebied.

    De wachtrij van Colorado Adventure kan inderdaad simpelweg onder Silverado Theatre gelegd worden, aan de linkerzijde van de trap. Daar hangt overigens een richtingwijzer voor Colorado Adventure maar lijkt me eveneens gewoon de meest logische plaats om de wachtrij naartoe te verplaatsen (al dan niet tijdelijk tijdens de verbouwing van China Town) ).

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Ik heb het eigenlijk ook niet zo voor China in Phantasialand: de zone komt me altijd extreem generiek over, er is niet één gebouw/geveltje dat ik me goed voor de geest kan halen. Het is niet bepaald een zone waar ik door verwonderd word. Dat in schril contrast met de andere zones van het park.

    Dat gezegd zijnde hoop ik eigenlijk - allicht als enige - op het voortbestaan van Geister Rikscha. Die madhouse mogen ze wat mij betreft meteen afbreken, maar de darkride heeft nog zijn charmes.
    Mooi verwoord, je beschrijft exact hoe ik het ook aanvoel maar ik vond de juiste woorden niet om het te beschrijven, maar jij wel!

    Fen Ju Palace afbreken is voor mij niet nodig. Ik zei eerder dat ik vind dat hij meer in Klugheim staat dan in China Town dus ik blijf hopen op wat ik hier al meermaals vermeld heb: ik hoop dat de deur links naast Fen Ju Palace de nieuwe ingang zou kunnen vormen voor de attractie en ze FJP bij Klugheim betrekken. Een mysterieus thema past überhaupt gewoon beter bij een madhouse.

    Geef me in China Town in de plaats maar een kopjesmolen in de vorm van draakjes en een vervanger voor Geister Rikscha. Dat zou voor mij het attractieaanbod in zowel Mystery als China Town verbeteren.


    Maar Ik ben dus toch niet de enige dat het niet zo heeft met China Town. Haha.

  2. #42

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
    Ik vind het best opmerkelijk dat veel Phantasialand-fans China Town zo prachtig vinden. Het podium van de Chinese zomershow ziet er amateuristisch gebouwd uit
    Awel, ik heb de tijd nog mee gemaakt dat dit podium er nog niet was. Ik weet dat de pagode waar de artiesten hun spullen hebben staan toen nog open was, maar voor de rest kan ik het me volstrekt niet voor de geest halen. Het zal ongetwijfeld een soort tuin zijn geweest die toch wat meer rust in het gebied geeft.

    Het podium zelf vind ik op zich nog mooi geintegreerd in de voormalige tuin, behalve aan de kant van FJP (Feng Ju Palace) en laat nu net dat de kant zijn waar je het meeste langs loopt. Na wat ze in Afrika gedaan hebben, kan het toch maar een kleinigheidje zijn (relatief gezien) om UR (Universal Rocks) aan die kant een mooi rotswandje of muurtje te laten zetten opdat die houten wand ook wat geïntegreerd wordt in het thema.

    de meet & great van draak Wang vind ik ook maar weggestopt in een hoekje
    Tsja.. ik snap best dat die pagode zich er mooi voor leent. Maar het is inderdaad een verstopt hoekje. Ik had Wang liever voor FJP gezien (links van de ingang in plaats van dat standje dat er soms staat). Daar had hij beter gepast.

    Maar als er een nieuw China/Aziatisch gebied komt zal ook Wang wel een beter plaats krijgen... (alhoewel: Dat hoopte ik ook voor Schneck maar die is nog steeds weg gestopt in de kelder van MC - nog meer verstopt dan Wang).

    Fen Ju Palace ligt meer in Klugheim dan in China Town zelf
    In welk opzicht? Het gebouw grenst voor 50% aan Klugheim, ja, maar vanuit klugheim is het amper zichtbaar. De in- en uitgang zijn toch echt aan de chinese kant welke een prachtige voorgevel heeft die perfect in het chinese gebied past.

    Als ze nu wat binnenin gebeurd nog zouden kunnen aanpakken zodat er een duidelijk verhaal wordt kan de attractie zelf nog prima mee en zelfs best goed worden.

    en de (mislukte) mainstreet met slechts aan één zijde Chinese gebouwen
    Beide kanten van die straat zijn chinees gethemed hoor. Aan de ene kant heb je een budda-tempel in de rotsen uitgehouwen. Aan de andere kant heb je een chinese markt.

    Dat beide kanten anno 2019 niet bepaald mooi zijn daar ben ik het mee eens. Dit is ook het gedeelte dat verreweg het meeste kritiek krijgt van het Chinese gedeelte. En zoals je terecht aan geeft: De plek in PHL die het hardste aan vervanging toe is.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten

    De wachtrij van Colorado Adventure kan inderdaad simpelweg onder Silverado Theatre gelegd worden, aan de linkerzijde van de trap. Daar hangt overigens een richtingwijzer voor Colorado Adventure maar lijkt me eveneens gewoon de meest logische plaats om de wachtrij naartoe te verplaatsen (al dan niet tijdelijk tijdens de verbouwing van China Town) ).
    Als ze de Geister Rikscha afbreken kunnen ze ook een mooie indoor meandering maken onder de onderhoudsloodsen van Colorado en zo de ingang van de attractie naast het souvenirswinkeltje leggen (ongeveer waar de uitgang van Geister Rikscha is, maar dan wel wat prominenter gethemed zodat het beter op valt). Ik denk dat de attractie dan een stuk beter vindtbaar wordt dan de onhandige ingang waar die nu ligt, daarnaast kun je makkelijk de wachtrij inkorten op rustige dagen. Mocht je de wachtrij inderdaad helemaal rondom de attractie gaan leggen en de ingang pas ergens voorbij het Silverado Theater gaan maken gaat deze al snel in het niet vallen tussen de drukte van de show, het thater zelf en Tikal en daarnaast ga je veel mensen krijgen die wat verderop gewoon over het hekje klimmen (zeker als ze van de kant van China komen) en dat is toch iets wat je als park eerder wilt vermijden (er zijn al vaak genoeg mensen naar de EHBO moeten gaan omdat ze over een hekje wilde klimmen).


    Ik heb het eigenlijk ook niet zo voor China in Phantasialand: de zone komt me altijd extreem generiek over, er is niet één gebouw/geveltje dat ik me goed voor de geest kan halen. Het is niet bepaald een zone waar ik door verwonderd word.
    Generiek zijn ze zeker niet. Alles is authentiek Chinees (in China gemaakt, door chinesen hier opgebouwd en door Chinese architecten bedacht geheel volgens de leer van Feng Shui).

    Dat de zone niet direct verwonderd begrijp ik. Er zit stiekem behoorlijk veel detail in, maar veel daarvan zit toch op een of andere manier verborgen, terwijl juist de lelijkste gedeeltes van het Chinese thema wél goed zichtbaar zijn (vooral die "mainstreet" waar Phatastisch het ook al over had).

    Zelf hoop ik daarom des te meer dat die straat gewoon in zijn geheel verdwijnt en er een mooie grote gevel komt die helemaal in de stijl past. De gevel zou zo breed zijn als de huidige snackbar + straat + Geister Rikscha Hal met een mooie grootse ingang voor de darkride die zich er achter bevindt. Het volk kan dan richting Afrika/Mexico lopen via het pad achterlangs (waar nu de ingang van Colorado is) of via de doorgang naar Klugheim die nu nog gesloten is (tussen China Snack en FJP in). Zo vorm je toch een beter geheel en gaat ook de rest van het gebied wat beter tot zijn recht komen.

    Het spreekt tegen mijn normale wensen in, maar voor China zou wat minder groen ook niet verkeerd zijn om het zicht op het hotel te verbeteren. Die kan namelijk nóg beter dienst doen als backdrop voor het gebied (net zoals Matamba dat doet voor DiA). De bar in het gebied zelf alsook de pagode waar Wang staat komen ook wat beter tot zijn recht als ze niet in een bos zouden staan.

    Het groen zou mooi zijn voor langs bepaalde randen van het gebied, maar doordat het nu té hoog redelijk in het midden van het gebied staat, lijkt het gebied kleiner en valt er een deel voor het oog weg.

    Ook Mantschu ligt een beetje verstopt, wat makkelijk opgelost kan worden door de laag hangende takken van de rechtse boom wat weg te halen.

    Als je op die manier die zichtlijnen in het gebied wat optimaliseert kan het moois en charme van China weer naar voren komen, in plaats van juist de lelijkste gedeeltes die nu het beeld beheersen.
    Laatst gewijzigd door coasterfrenzy; 17-01-19 om 10:41.

  3. #43

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Generiek zijn ze zeker niet. Alles is authentiek Chinees.
    Dat het met authentieke materialen en mensen ontworpen is, is niet per se een garantie op een uniek eindresultaat met karakter.
    Je kan gebouwen nog steeds overgieten met een algemene mishmash van Chinese elementen.

    Het Chinees themagebied is alleszins niet zo ingericht dat je aandacht naar bepaalde gebouwen wordt getrokken en eerder het omgekeerde. Als er een herwerking komt denk ik dat het resultaat meer een open plek gaat zijn met attracties, winkels en gevels vooral langs de zijkant. Zoals ze bij Mexico voor mekaar gekregen hebben.

  4. #44

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China?

    Ik lees dat velen net als ik China als een mindere zone beschouwen.
    Naar mijn mening meg deze zone een grote renovatie ondergaan.

    voor een Aziatise zone zijn er een paar dingen die tegen werken
    1 de draak is typich China (karea heeft bv enkel draken met vinnen en Vietnam kent dan weer meer veraanachtige draken)
    2 het hotel is in chinees indeling
    3 Azie is ook India en Rusland twee stijlen die enorm vloeken met China

    Het kan wel dat ze generiek gaan of genoeg aanpassen

    Voor de sloop zijn er nog een paar elementen die men moet in het oog houden.
    Zoals het plaatsgebrek van PH en het feit dat er een hotel in de zone licht.
    Het park kendende gaat er eerst een diepe put moeten komen om een nieuwere/betere attractie te plaatsen. Dit neemt tijd waardoor het hotel minder aantrekkelijk wordt.

  5. #45

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door traveler Bekijk Berichten
    3 Azie is ook India en Rusland twee stijlen die enorm vloeken met China
    Die begrijp ik niet helemaal. Kun je dat toelichten? Het thema is immers China Town.. en zelfs als men voor een meer Aziatisch thema gaat, wil dat nog zeker niet zeggen dat ze elk land in Azië aan bod moeten laten komen.

    Voor de sloop zijn er nog een paar elementen die men moet in het oog houden.
    Zoals het plaatsgebrek van PH en het feit dat er een hotel in de zone licht.
    Het park kendende gaat er eerst een diepe put moeten komen om een nieuwere/betere attractie te plaatsen. Dit neemt tijd waardoor het hotel minder aantrekkelijk wordt.
    Ik ga er nog steeds niet van uit dat heel China gesloopt wordt, maar wel onder handen wordt genomen. Enkel de Geister Rikscha slopen laat genoeg ruimte over dat er vanuit de China ingang een pad langs de bazar (hotel ingang) richting de ingang van Colorado loopt.

    Aan de andere kant van de bouwput kan een pad blijven om FJP toegankelijk te houden, maar niet verder loopt (of hooguit tot aan de andere doorgang naar Klugheim). Het pad rondom Riverquest (richting Mystery Castle ingang) kan blijven bestaan.

    Manschu blijft dan berijkbaar via de zij-ingangen.

    Natuurlijk kan het best zijn dat het hotel dan een tijdje iets minder aantrekkelijk is omdat het op een bouwput uit kijkt. Ik denk echter niet dat dit heel veel zal uitmaken. Veel mensen kiezen voor de charmes en sfeer van het hotel zelf en de tuin die nog tussen hotel en park in ligt. Het hotel moet het voor een zeer groot deel hebben van zakenklanten. Die kijken vooraf echt niet of er een bouwput is, dus het lijkt me dat die doelgroep weinig invloed ondervindt van een bouwput.

    Het hotel zal trouwens extra in trek worden bij Duitse fans die het voor elkaar krijgen een kamer te boeken enkel om op de bouwput te kunnen kijken

    In elk geval blijven FJP, Mandschu, Bazar en het volledige hotel op die manier behouden.

  6. #46

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Dat hoopte ik ook voor Schneck maar die is nog steeds weg gestopt in de kelder van MC - nog meer verstopt dan Wang).
    Ja, dat vind ik ook een rare keuze. Vooral omdat Kroka, Phenie, Drago en Quetzal een mooi plekje hebben in het midden van hun themagebied waar je niet langs kan lopen zonder dat je ze opmerkt.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    In welk opzicht? Het gebouw grenst voor 50% aan Klugheim, ja, maar vanuit klugheim is het amper zichtbaar. De in- en uitgang zijn toch echt aan de chinese kant welke een prachtige voorgevel heeft die perfect in het chinese gebied past.
    Als je het je niet kan inbeelden of niet wil zien kan ook, neem een luchtfoto en baken Mystery/Klugheim eens af. FJP staat in Klugheim of River Quest staat in China Town. Phantasialand hecht heel veel belang aan afgescheiden 360° themagebieden maar als ze dit niet aanpakken, blijft dit punt tussen deze 2 gebieden voor mij een mislukt geval.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Beide kanten van die straat zijn chinees gethemed hoor. Aan de ene kant heb je een budda-tempel in de rotsen uitgehouwen. Aan de andere kant heb je een chinese markt.
    Voor mij is die tempel te opzichtig tegenover de 'Chinese markt', zoals je het zo mooi verwoordde. Ik ben dus blij dat Geister Rikscha aan zijn einde komt dit jaar of volgend jaar. Who knows for sure...

    Ik zal de Chinese straat niet missen, één mainstreet is meer dan genoeg.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Als ze de Geister Rikscha afbreken kunnen ze ook een mooie indoor meandering maken onder de onderhoudsloodsen van Colorado en zo de ingang van de attractie naast het souvenirswinkeltje leggen (ongeveer waar de uitgang van Geister Rikscha is, maar dan wel wat prominenter gethemed zodat het beter op valt).
    Dat is de anders oplossing. Beide mogelijkheden zijn in ieder geval veel beter dan de huidige wachtrij.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Mantschu ligt een beetje verstopt, wat makkelijk opgelost kan worden door de laag hangende takken van de rechtse boom wat weg te halen.
    Het gaat hoogstwaarschijnlijk niet gebeuren, maar bij mij mag Mandschu mee tegen de vlakte. Neemt veel plaats in en zit bij nooit vol. Ombouwen tot een foodloop restaurant zou ook nog wel cool zijn, alhoewel de ruimte zich hier niet tot toeleent.



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Het Chinees themagebied is alleszins niet zo ingericht dat je aandacht naar bepaalde gebouwen wordt getrokken en eerder het omgekeerde. Als er een herwerking komt denk ik dat het resultaat meer een open plek gaat zijn met attracties, winkels en gevels vooral langs de zijkant. Zoals ze bij Mexico voor mekaar gekregen hebben.
    Dat denk ik dus ook en dat zou ook gewoon het beste zijn.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door traveler Bekijk Berichten
    Zoals het plaatsgebrek van PH en het feit dat er een hotel in de zone licht.
    Het park kendende gaat er eerst een diepe put moeten komen om een nieuwere/betere attractie te plaatsen. Dit neemt tijd waardoor het hotel minder aantrekkelijk wordt.
    Ik ben afgelopen kerstvakantie naar Wintertraum geweest en ben in Ling Bao blijven overnachten. Ik moet zeggen dat er hier nog veel gerenoveerd mag worden om het een frisse, modernere look te geven.

    Dit doen ze beter gelijk met de renovatie van China Town omdat het hotel inderdaad minder aantrekkelijk wordt met een bouwput voor de deur maar helaas zit een grondige renovatie er niet meteen in voor Ling Bao veronderstel ik, want je kan alvast een kamer reserveren tot zomer 2020.
    Laatst gewijzigd door Phantasiastisch; 17-01-19 om 13:11.

  7. #47

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
    Het gaat hoogstwaarschijnlijk niet gebeuren, maar bij mij mag Mandschu mee tegen de vlakte. Neemt veel plaats in en zit bij nooit vol. Ombouwen tot een foodloop restaurant zou ook nog wel cool zijn, alhoewel de ruimte zich hier niet tot toeleent.
    Elke keer als ik er kom zit er nogthans genoeg volk binnen. (en meestal mijdt ik drukke dagen). Vorig jaar zelfs een keer gehad dat we een half uur hebben moeten wachten op een plaats voor 2 personen. Ik denk dus dat het restaurant nog voldoende volk trekt.

    Qua oppervlakte is het restaurant trouwens zeer efficient. Toiletten zijn al op de bovenverdieping, bevoorrading zit in de kelder. Enige waar je wellicht nog wat op kunt sparen is de keuken naar de kelder te verplaatsen, maar die neemt nu al weinig ruimte in beslag en dat neemt ook een deel van de ervaring weg.

    Als je serieus op restaurantruimte wilt gaan besparen krijg je van die ondingen als Cocorico of Rutmor's, waar het elke keer weer een lotto is of er wel plek is en je eenmaal binnen toch aardig kort op elkaar mag schuiven. Het scheelt veel ruimte in het park, maar met name Rutmor's is toch écht veel te klein en had zelfs met het oppervlakte van Mandschu nog genoeg drukte gekend.

    Wellicht dat ze het restaurant op een andere manier aantrekkelijker kunnen maken. Maar hopelijk niet met zo'n afschuwelijk foodloop restaurant waar ze met bakjes moeten werken waar amper iets in past. Een meer onpersoonlijke vorm van tafelbediening heb ik nog nooit gezien. Zelfs een buffet heeft meer sfeer en persoonlijke aandacht.

  8. #48

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China?

    Omdat er niets plezanter is dan overlays maken op satelietbeelden heb ik het volgende in elkaar gepuzzeld:
    Naam:     china opties.jpg
Bekeken:  1931
Groote:   1,30 MB

    Volgens mij kan een eventuele bouwput drie groottes hebben afhankelijk van hoeveel PHL zelf wil opofferen voor de vernieuwing:

    -MINIMUM:
    De overgebleven helft van de zilvermijn combineren met het bovengrondse deel van Geister lijkt mij het minimum dat ze kunnen doen. De straat door china wordt dan vervangen door de straat naast china (waar je nu moet aanschuiven voor Colorado). Tegelijkertijd kunnen ze de wachtrij van Colorado verplaatsen naar de voorkant van die attractie. In china komt dan een kleinschalige attractie al dan niet gecombineerd met een herwerkte versie van Geister Rikscha.

    -MEDIUM:
    Omdat slopen en nieuw zetten meer in de filosofie van Phantasialand zit is een volledige afbraak van Geister niet uit te sluiten. Heel Geister Rikscha gaat er dan aan en die zit onder dat ganse plein tot aan River Quest, wat zou verklaren waarom die uitgang moest verplaatst worden. Dan verwacht ik twee attracties in de plaats.

    -MAXIMUM:
    Ook Mandschu & Feng Ju Palace worden mee in het bad getrokken, Het restaurant staat nogal plomp tussen de uitgang en het plein waardoor er kostbare plek verloren gaat. Phantasialand heeft eerder ook al de Hacienda laten verdwijnen, dus ze zijn er niet vies van om een goed draaiend restaurant te slopen. Feng Ju is op zich optioneel in dat verhaal, maar ik betwijfel of het ding in zijn huidige staat zou blijven bij een dergelijke grootschalige vernieuwing van China. Bij een herwerking van dergelijke schaal ga ik er van uit dat twee nieuwe attracties een zekerheid zijn én we een vervangend restaurant krijgen.

    Feng Ju Palace zou eventueel tijdens de werken geopend kunnen blijven via het deurtje van Klugheim naar China. Een doorlopend pad tot aan Riverquest lijkt mij in zowel Medium als Maximum-scenario onwaarschijnlijk omdat dat iets te veel bottle-neck effect geeft.

    PS: over Feng Ju al dan niet in Klugheim staat. Heel de Voorgevel én ingang is naar het Chinese themagebied geörienteerd. Dat lijkt me op zich al voldoende argument, naast het feit dat deze attractie door het park tot het Chinese themadeel wordt gerekend. Klugheim begint na de verplaatsing van de ingang van River Quest zelfs pas achter Feng Ju. Case closed, me dunkt.

  9. #49

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Omdat er niets plezanter is dan overlays maken op satelietbeelden heb ik het volgende in elkaar gepuzzeld:
    Naam:     china opties.jpg
Bekeken:  1931
Groote:   1,30 MB

    Volgens mij kan een eventuele bouwput drie groottes hebben afhankelijk van hoeveel PHL zelf wil opofferen voor de vernieuwing:

    -MEDIUM:
    Omdat slopen en nieuw zetten meer in de filosofie van Phantasialand zit is een volledige afbraak van Geister niet uit te sluiten. Heel Geister Rikscha gaat er dan aan en die zit onder dat ganse plein tot aan River Quest, wat zou verklaren waarom die uitgang moest verplaatst worden. Dan verwacht ik twee attracties in de plaats.
    Ik gok op het medium-plan, maar ik hoop toch op maximum.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    PS: over Feng Ju al dan niet in Klugheim staat. Heel de Voorgevel én ingang is naar het Chinese themagebied geörienteerd. Dat lijkt me op zich al voldoende argument, naast het feit dat deze attractie door het park tot het Chinese themadeel wordt gerekend. Klugheim begint na de verplaatsing van de ingang van River Quest zelfs pas achter Feng Ju. Case closed, me dunkt.
    Met het "maximum" plan, maar het rethemen ipv afbreken van FJP zou het nochtans simpel opgelost zijn. Voorshow ligt links, wachtrij gaat tot aan de rechterkant. Twee gaten in de zijmuren voor deuren. Ingang verleggen naar de reeds bestaande deur links van de attractie en de uitgang aan de rechterkant. Case closed als het vernieuwde China Town heropent wordt, me dunkt.

    Tot dan laat ik de discussie voor wat het is.

    ______________________________________

    Even iets anders. Als de River Quest ingang uiteindelijk verlegt is, wat zou er dan op de plaats van de huidige wachtrij en ingang komen? Daar is nog veel plaats.

    Een kinderattractie lijkt me het meest logische maar zou een extra taverne/restaurant mogelijk zijn? Of lijkt dat weer onrealistisch met Mandschu naast de deur (ongeacht het verschil in keuken)?
    Laatst gewijzigd door Phantasiastisch; 17-01-19 om 19:04.

  10. #50

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China?

    Ik denk ook medium plan, al heb je die iets groter ingetekend dan wat het daadwerkelijk is. Vooral aan de (op de afbeelding) rechter kant.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten



    Met het "maximum" plan, maar het rethemen ipv afbreken van FJP zou het nochtans simpel opgelost zijn. Voorshow ligt links, wachtrij gaat tot aan de rechterkant. Twee gaten in de zijmuren voor deuren. Ingang verleggen naar de reeds bestaande deur links van de attractie en de uitgang aan de rechterkant. Case closed als het vernieuwde China Town heropent wordt, me dunkt.
    Euh.. de bestaande deur links van de attractie is gewoon in China (operatorhok zit aan die kant ook in de weg, maar dat valt wel te verplaatsen denk ik). En als je de uitgang aan de rechter kant maakt sta je ook terug in china. (tot aan ongeveer de "hangbrug" is die weg nog Chinees gethemed, al is er geen harde grens gemaakt, maar eerder een soepele overgang. Je herkent het echter wel aan de bamboe en Chinese lantaarns) Zou je de ingang links verplaatsen naar Klugheim (wat in theorie zou kunnen), dan verstop je die ingang wel in een verdraaid onhandige hoek.

    Even iets anders. Als de River Quest ingang uiteindelijk verlegt is, wat zou er dan op de plaats van de huidige wachtrij en ingang komen? Daar is nog veel plaats.
    Ik denk niet dat je er van uit kunt gaan dat de wachtrij verdwijnt, enkel dat de ingang verplaatst. Op drukke dagen staat dat behoorlijk vol beneden, dus dat zullen ze niet willen missen.

    Mijn gok is dat de nieuwe ingang uiteindelijk zal gaan aansluiten op de ruimte waar die grote tafel staat (in de bocht tussen de 2e en 3e drop). Vervolgens langs de 3e drop de trap af de bestaande wachtruimte in om zo de wachtrij te volgen zoals we die al kennen.

    Een stuk van de bestaande wachtrij weghalen (gezien de nieuwe op die manier een pak langer wordt) om een keuken in te leggen lijkt me op zich geen gek idee. Boven de ronde wachtrij bestaat namelijk al een ruimte voor speciale gelegenheden (Marco Polo). Die zou je dan als klein restaurant/snackbar kunnen openen.

  11. #51

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Ik denk niet dat je er van uit kunt gaan dat de wachtrij verdwijnt, enkel dat de ingang verplaatst. Op drukke dagen staat dat behoorlijk vol beneden, dus dat zullen ze niet willen missen.

    Mijn gok is dat de nieuwe ingang uiteindelijk zal gaan aansluiten op de ruimte waar die grote tafel staat (in de bocht tussen de 2e en 3e drop). Vervolgens langs de 3e drop de trap af de bestaande wachtruimte in om zo de wachtrij te volgen zoals we die al kennen.

    Een stuk van de bestaande wachtrij weghalen (gezien de nieuwe op die manier een pak langer wordt) om een keuken in te leggen lijkt me op zich geen gek idee. Boven de ronde wachtrij bestaat namelijk al een ruimte voor speciale gelegenheden (Marco Polo). Die zou je dan als klein restaurant/snackbar kunnen openen.
    Ik verwacht dat met de komst van de nieuwe ingang de brug die daarvoor moet geplaatst worden redelijk breed gaat zijn en dat ze vanaf het begin (of toch redelijk naar voor) al de splitsing willen maken van de 2 aparte wachtrijen 1-3 en 3+ personen die er nu al is. Door die splitsing al vroeger te maken is er toch een vlottere doorstroom en iets betere capaciteit (mits de boten terug volledig gevuld worden).

    Ik dacht dat ze niet enkel de ingang willen verleggen omwille van River Quest meer bij Klugheim te betrekken, maar ook omdat deze ingang zich op de hoogte van de wachtrij beginnende aan de houten trap aansluit waardoor het me dus ook de bedoeling leek om zo niet meer trap op, trap af te moeten.

    In de huidige wachtrij hangen ook rode gordijnen met daarachter een lege ruimte (links als je richting de houten trap gaat)... Maak daar een openlucht bar van, ook goed! Haha.

    Zet wat muren en ramen in die ronde wachtrij en creër er een kleine taverne... Je ziet de boten passeren terwijl je zit te eten, top!
    Laatst gewijzigd door Phantasiastisch; 17-01-19 om 23:30.

  12. #52

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
    In de huidige wachtrij hangen ook rode gordijnen met daarachter een lege ruimte (links als je richting de houten trap gaat)... Maak daar een openlucht bar van, ook goed! Haha.

    Zet wat muren en ramen in die ronde wachtrij en creër er een kleine taverne... Je ziet de boten passeren terwijl je zit te eten, top!
    Hier was vroeger een schiet-attractie. Maar doordat de rij van RQ bijna altijd ervoor stond hebben ze die uiteindelijk maar gesloten (plus dat het park besloten heeft dat dergelijke zaken niet in hun park thuis horen). Er een bar van maken vind ik best een leuk idee.

    Ben wel echt benieuwd of ze dit jaar eindelijk iets aan die ingang doen. In 2017 was de ingang al aangelegd, maar in de winter 2017/2018 hebben ze niets veranderd. Ik vraag me af waarom niet. Hoop in elk geval dat ze het deze winter wel doen.

  13. #53

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Generiek zijn ze zeker niet. Alles is authentiek Chinees (in China gemaakt, door chinesen hier opgebouwd en door Chinese architecten bedacht geheel volgens de leer van Feng Shui).
    Hotel Ling Bao is nochtans door Eric Daman ontworpen. Hij heeft zelf gezegd dat het een beetje een allegaartje van stijlen is, maar dat hij het zelf op die manier wel het mooiste eindresultaat vond.

  14. #54

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    Hotel Ling Bao is nochtans door Eric Daman ontworpen. Hij heeft zelf gezegd dat het een beetje een allegaartje van stijlen is, maar dat hij het zelf op die manier wel het mooiste eindresultaat vond.
    Vreemd. In een documentaire over de bouw wordt het anders gesteld..

    Wellicht dat Eric het ook niet helemaal alleen gedaan heeft.. Maar nu je het zegt: De badkamers zijn er overigens in gezet als kant en klare modules, dus ook die zullen niet geheel authentiek zijn.

    Edit: Opgezocht. Eric Daman heeft het (grove) Basisontwerp gemaakt voor het hotel. Uiteindelijk zijn er nog rond de 140 Chinese ambachtslui aan te pas gekomen om tot dit eindresultaat te komen.

    Een allegaartje van stijlen heb ik niet kunnen terug vinden. Volgens mij was dat bij opening ook niet zo, maar later zijn wel veel dingen nog veranderd aan de theming waardoor inderdaad invloeden van andere Aziatische landen belicht werden (toegevoegd of beter uitgelicht)
    Laatst gewijzigd door coasterfrenzy; 22-01-19 om 21:33.

  15. #55

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China?

    Tot op vandaag staat nog alles overeind in China:



    De klokkentoren van Chiapas heeft een nieuw dak gekregen.

  16. #56

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China?

    Ik denk dat China eerder nog een jaar/ faze zal moeten wachten.

    Het blijft me logischer lijken dat men een jaar rust inbouwt om de bestaande structuren te verbeteren.

    Ik begin meer een meer te nijgen naar Afrika die vernieuwt word.
    de rotsen zijn al bezig en het lijkt me niet onlogis om toch nog een ride in dat gebied te proppen.
    Buiten de mamba is er niet echt iets te doen en dat is toch black voor mij.
    een darkride in de hoogte zou wat zijn.

  17. #57

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door traveler Bekijk Berichten
    Ik denk dat China eerder nog een jaar/ faze zal moeten wachten.

    Het blijft me logischer lijken dat men een jaar rust inbouwt om de bestaande structuren te verbeteren.

    Ik begin meer een meer te nijgen naar Afrika die vernieuwt word.
    de rotsen zijn al bezig en het lijkt me niet onlogis om toch nog een ride in dat gebied te proppen.
    Buiten de mamba is er niet echt iets te doen en dat is toch black voor mij.
    een darkride in de hoogte zou wat zijn.
    Waar zouden ze die moeten zetten? Een darkride pakt serieus veel plaats in.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  18. #58

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China?

    Zelfs een toren-attractie met darkride erin wordt heel krap daar. Vergeet niet dat je ook ergens een wachtrij en je systemen kwijt moet kunnen. Al zou een kiddy-flatride wellicht nog passen langs het pad net tegenover de Zero-G-Roll.. Als je er wat groen voor wilt opgeven tenminste.

    Ze hebben wel de lampions in die chinese straat weg gehaald.

    Op zich is het wel de gewoonte om al met de sloop te beginnen nog voordat het huidige project af is, maar als ze dat een keer niet doen zou ik het niet erg vinden. Je kunt dan een jaar wat meer stoppen in upgrades, onderhoud en kleinere projecten (opvulattracties ofzo).. zeker als het zo'n onverwacht iets is als bijvoorbeeld Hotel Tartüff..

  19. #59

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China?

    Ik hoop al langer op een extra attractie in Deep in Africa maar de plaats ontbreekt (voorlopig).

    Mijn creatieve Phantasie had een tijdje terug het volgend idee:

    Hiervoor zou de tunnel onder het park moeten sluiten en er een andere route naar de parking rond het park moeten komen (lees als: wanneer Phantasialand eindelijk eigenaar wordt over de parkeerplaatsen en ze een eigen afrit zouden krijgen achter de nieuwe busparking, om de Berggeiststraße te ontlasten, want dan rijden de auto's ineens van de autosnelweg de parking op).

    Dan kan er een langwerpig gebouw op de plaats van de tunnel gebouwd worden die zo hoog is als de Berlijnse gebouwen. Het gebouw bestaat uit een gelijkvloers en een eerste etage erboven op, die een verbreding kent op het station van Black Mamba (als dat station draagkracht heeft natuurlijk, daar heb ik geen idee van).

    Daarin een trackless darkride met 2 verdiepingen, 2 liften en je hebt een redelijke oppervlakte voor een darkride.

    Zoals ik zei: veel fantasie. Maar hé, niets is onmogelijk.

    _______________________________________

    Wat betreft China Town: ik gok optimisch op een afbraak van Geister Rikscha eind dit jaar.

    Hoe dan ook, bij mij mogen ze die hopeloos gedateerde darkride in tussentijd gewoon sluiten. Geeft meteen een betere indruk. Dan hebben de bezoekers nog maar 2/3 kans om in een lelijk stukje Phantasialand te stappen.
    Laatst gewijzigd door Phantasiastisch; 22-03-19 om 19:22.

  20. #60

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China?

    De weg die onder het park doorloopt schijnt al eigendom van het park te zijn. Mag echter niet gesloten worden omdat het een doorgaande weg betreft die tot in het dorp loopt (Daarom dat die andere weg, wél al verdwenen is: Die was doodlopend).

    Je zou met een bouwkundig kunstje wel over de weg heen kunnen bouwen en alleen die bovenverdieping doen die je voor stelt. Dan verlies je een groen rand rondom Afrika, en je blijft met een bijzonder kleine ruimte voor een attractie (zeker darkride) zitten. Zoek maar eens een plattegrond van Maus au Chocolat op. Zelfs die projecties nemen nog aardig wat ruimte in beslag.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •