Ik heb een verhaal bedacht voor de achtbaan. Er is volstrekt geen link met Parc Asterix, maar iets wat ik volledig zelf in mijn hoofd samen gegooid heb.


Zoals ik de ligging kijk, komt het station vlakbij de main street van het park. Ik vermoed dat daar ook de ingang komt. Achter in de Main Street hebben we natuurlijk al "Le Défi de Ceasar" liggen, waar we in de wachtrij vele uitvindingen zien.

Welnu: In de mainstreet komt een toegang tot het huis waar de uitvinder voor de Romeinen woont. Al in zijn voortuin zien we een hoop rommel liggen. Mislukte uitvindingen, dingen die overduidelijk ontploft zijn of dingen waar nog aan gewerkt wordt. De binnen wachtrij wisselt vaak van niveau, om het zo chaotischer te laten lijken. Ook hier veel uitvindingen en schetsen. Waaronder een blueprint van de Catapult die we bij Défi de Ceasar zien, maar met uitdrukkelijke instructies erbij dat hij op minstens 100m van een muur gebruikt moet worden (wat meteen verklaart waarom het bij het Madhouse mis ging). Zo kun je de wachtrij vol met typische grapjes steken.

In de voorshow ontmoeten we de uitvinden. Het Romeinse rijk is te groot geworden en reizen van de ene kant naar de andere kant duurt te lang. Dus werkt hij aan een manier om sneller door het rijk te komen. Zijn uitvinding is in een ver gevorderd stadium, en uiteraard mogen wij het helpen testen. Hierbij worden ook meteen de veiligheidsregels op een ludieke manier uit gelegd.

De coaches van de trein worden typische romeinse wagens waar je in kunt zetten. Voor de wagens staat een mechanisch paard, dat meteen 12 wagens tegelijk kan trekken.

De eerste lancering vind plaats op een test-terrein van de uitvinder. Dit gedeelte is relatief compact en kan met vrij simpele middelen gethemed worden naar een soort arena/race-circuit. Vervolgens wil de uitvinder het eens écht gaan testen, maar dat haalt hij niet. Geen probleem, het paard heeft ook een achteruit gang. Zo vliegen we terug het dak van zijn atelier op. Idealiter blijft de trein hier heel even hangen, waar middels geluidseffecten het typische cartooneske effect gecreëerd wordt dat de boel in stort, alvorens de rem los te laten en het paard in overdrive over de grote heuvel te laten gaan.

De rest van de rit is door de bossen van het Romeinse rijk. Eventueel kunnen er wat near misses in zitten. Veel meer moet dat niet zijn.

Bij de Turn-Around komen we tot de conclusie dat we in luttele secondes al in Egypte zijn, en besluiten terug te keren naar huis. Hier komt dus nog wat Egyptische Theming die ook aan sluit bij het Egyptische gebied van het park.

De trein keert terug via dezelfde bossesn als op de heenweg om uiteindelijk veilig terug het atelier van de uitvinder binnen te rijden.