X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 55

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    [Parc Astérix] 2021 Launch Coaster

    Zopas heeft Parc Astérix de plannen voor zijn nieuwe coaster bekend gemaakt.

    Het wordt een Intamin Launch coaster met volgende statistieken.
    -1075 m track
    -1361 m rijplezier
    -51 m hoog
    -107 km/u
    -1260 personen per uur (3 treinen)

    Naam:     DsETal3WkAshQSs.jpg large.jpg
Bekeken:  2901
Groote:   58,8 KB



    Meer info in het artikel op de website.
    Laatst gewijzigd door Pretparkfreak7; 15-11-18 om 21:22.

  2. #2

    Re: [Parc Astérix] 2021 Launch Coaster

    Als ik het goed begrijp zal Walibi dus niet lang de hoogste coaster van de benelux én frankrijk hebben.
    Ik ben benieuwd welke thematische saus er overeen gegoten gaat worden. Pegase express hebben ze mooi aangepakt, dus ik twijfel er niet aan dat dat bij deze ook het geval gaat zijn.

    Ik vind zo'n wisselstukken onderweg wel heel eng: zeker als je ze aan grote snelheid neemt.

  3. #3

    Re: [Parc Astérix] 2021 Launch Coaster

    Ziet er echt ook een tof en uniek baantje uit. Zoals je zegt, het zal zeker een leuk thema worden zoals we van het park gewend zijn. Ik kon eigenlijk niet zo goed de locatie inschatten op de video?
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  4. #4

    Re: [Parc Astérix] 2021 Launch Coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GriffonofNemesis Bekijk Berichten
    Ziet er echt ook een tof en uniek baantje uit. Zoals je zegt, het zal zeker een leuk thema worden zoals we van het park gewend zijn. Ik kon eigenlijk niet zo goed de locatie inschatten op de video?
    Als je heel goed kijkt op de simulatievideo zie je dat de baan onder en langs La Trace Du Houra loopt :-)
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  5. #5

    Re: [Parc Astérix] 2021 Launch Coaster

    Hmmm ik ben gisteren in de twitterstorm een locatie tegengekomen ergens achter/tussen Trace du Hourra en Oziris, maar nu de storm wat is gaan liggen vind ik dat op eerste zicht niet meer terug.

    Als dat het geval is moet de coaster aansluiten op het nu al grote Gallische themagebied. De andere optie is om de ietwat dunbevolkte Egyptische zone van een extra attractie te voorzien, maar dan bestaat die enkel uit (top)coasters wat ook een beetje bizar is.

  6. #6

    Re: [Parc Astérix] 2021 Launch Coaster

    Dit ziet er echt wel waanzinnig goed uit! Hier kijk ik enorm naar uit!

  7. #7

    Re: [Parc Astérix] 2021 Launch Coaster

    Indien die eerder vermelde twitterpositie zou kloppen is dit de ietwat ruw ingetekende en ongetwijfeld te grote zone voor de coaster zelf. Het geeft alleszins een idee...

  8. #8

    Red face Re: [Parc Astérix] 2021 Launch Coaster

    Als je kijkt naar de zijkanten van de tunnel zien ze er toch wel erg zandsteenkleurig uit. Daarom lijkt egipthe mij wel logis. graag met de concept arts van de topspin als ze zouden willen.

    in het andere geval La Gaule zou ook niet mis staan het idee van het park is dan ook dit vrolijke volkje.

    l'attaque des belges Red face

  9. #9

    Re: [Parc Astérix] 2021 Launch Coaster

    In Egypte is geen plaats meer voor dit project. Ik vermoed een uitbreiding achter de rustige ronde bootjes. Mooie coaster wel! Die snelle wissel lijkt me echt heel eng.

  10. #10

    Re: [Parc Astérix] 2021 Launch Coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    In Egypte is geen plaats meer voor dit project. Ik vermoed een uitbreiding achter de rustige ronde bootjes. Mooie coaster wel! Die snelle wissel lijkt me echt heel eng.
    Rechts van het station van Oz'Iris maakt de baan een opvallend hoog gelegen bocht. Naar die kant toe is er plaats zat om een uitbreiding van het (toch wel kleine) gebied te maken.

    Als ik naar de animatie kijk zie ik de lifthill en de eerste bochten van Trace du Hourra liggen. De baan komt dus achter de bobbaan te liggen. Ik kan echter niet goed achterhalen of de nieuwe baan dan richting Egypte, of juist richting Mainstreet loopt. Egypte lijkt me echter logischer. Aansluiting kan dan zowel onder Oz'Iris door (zoals hierboven beschreven) of langs Trace du Hourra af.

  11. #11

    Re: [Parc Astérix] 2021 Launch Coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Rechts van het station van Oz'Iris maakt de baan een opvallend hoog gelegen bocht. Naar die kant toe is er plaats zat om een uitbreiding van het (toch wel kleine) gebied te maken.

    Als ik naar de animatie kijk zie ik de lifthill en de eerste bochten van Trace du Hourra liggen. De baan komt dus achter de bobbaan te liggen. Ik kan echter niet goed achterhalen of de nieuwe baan dan richting Egypte, of juist richting Mainstreet loopt. Egypte lijkt me echter logischer. Aansluiting kan dan zowel onder Oz'Iris door (zoals hierboven beschreven) of langs Trace du Hourra af.
    De animatie en de tekening zijn vergelijkbaar, maar niet hetzelfde. Kijk maar naar de wissel, die ligt anders op de tekening. Helemaal op het einde zie je trouwens dat het remsectie (en daarna het station) net naast de supports van de first drop/bocht van La Trace du Hourra ligt. En de triple launch ligt daar evenwijdig aan en gaat onder die eerste bochtencombinatie door.

    Als ze de lay-out van het filmpje houden dan zal de eerste launch (net na het station) in de richting van de ingang zijn. Je ziet ook dat ze na de tophat richting Oziris gaan, en ze terugkeren net langs de laatste bocht en remise van La Trace du Hourra.

    Er zitten wel veel verschillen tussen filmpje en tekening, dus misschien is dit niet de definitieve lay-out.

  12. #12

    Re: [Parc Astérix] 2021 Launch Coaster

    Ik heb nooit echt problemen gehad met goudurix. Behalve de laatste keer (begin dit jaar). Geen idee waar dat opeens aan lag, maar echt comfortabel was dat ritje niet. Wellicht de wielen niet goed afgesteld door het onderhoudspersoneel?


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    De animatie en de tekening zijn vergelijkbaar, maar niet hetzelfde. Kijk maar naar de wissel, die ligt anders op de tekening. Helemaal op het einde zie je trouwens dat het remsectie (en daarna het station) net naast de supports van de first drop/bocht van La Trace du Hourra ligt. En de triple launch ligt daar evenwijdig aan en gaat onder die eerste bochtencombinatie door.

    Als ze de lay-out van het filmpje houden dan zal de eerste launch (net na het station) in de richting van de ingang zijn. Je ziet ook dat ze na de tophat richting Oziris gaan, en ze terugkeren net langs de laatste bocht en remise van La Trace du Hourra.

    Er zitten wel veel verschillen tussen filmpje en tekening, dus misschien is dit niet de definitieve lay-out.
    Die verschillen waren me nog niet opgevallen. Wel vreemd inderdaad. Ook valt nergens enige vorm van theming te herkennen, buiten een soort kasteelmuur die langs de baan loopt. Het middeleeuwse thema van het park ligt echter in een hele andere hoek. Ben benieuwd of de greppels echt zo komen zoals ze nu zichtbaar zijn. Wel mooi als de launch in een gleuf ligt.

    Ook mooi dat de baan voor het grootste deel laag bij de grond blijft. Beter snelheidsgevoel en mooier te themen. Vraag me wel af hoe ze die hoge gedeeltes gaan weg werken. Ik hoop in elk geval zeer dat ze qua theming verder gaan dan ze tot nu toe met achtbanen gedaan hebben. DWZ: Meer on-ride theming.

  13. #13

    Re: [Parc Astérix] 2021 Launch Coaster

    als je de beelden ziet zie je de La trace du hourra vlakbij staan dus ik volg pretparkfreak

  14. #14

    Re: [Parc Astérix] 2021 Launch Coaster

    Toen ik gisteren dat filmpje zag, dacht ik beugels zoals bij Taron te zien, maar in het artikel op onze eigen website is er sprake van schouderbeugels. Heeft iemand een idee welk soort beugels het zijn?
    Once you sit back, you never go back.

  15. #15

    Re: [Parc Astérix] 2021 Launch Coaster

    Super! Die gaat mogelijk Taron overklassen. Ik had het niet erg gevonden indien deze zou komen in de plaats van die zwak gethemede martel-Vekoma en dat overbodig schommelschip. Maar dan zou de nieuwe betaal-toren misschien in de weg staan. En uitbreiding naar een nieuwe thema-zone (of uitbreiding van Egypte, als ik de kaart zo interpreteer) is natuurlijk nog veel beter nieuws.

    Kanttekeningen: P.Ast wordt een park dat je niet meer op één dag kan doen. Zelfs met een rapidus-pas op een weekdag net voor de zomervakantie, hadden wij er anno 2017 tijd tekort. Ik denk dat de meeste grote parken wel redeneren dat verblijfgasten veel meer opbrengen dan dagjesmensen. Dus wordt er dubbel geïnvesteerd: in meer verblijf en meer attracties. Efteling en zelfs het compacte PHL evolueren ook zo. P.Ast. heeft het nadeel van een over-aanbod externe verblijfmogelijkheden in de nabijheid (o.a. St-Witz). Off-topic: Plant Wal-Bel dan geen verblijf-complex (ik volg dat topic niet zo nauw op)?

  16. #16

    Re: [Parc Astérix] 2021 Launch Coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Off-topic: Plant Wal-Bel dan geen verblijf-complex (ik volg dat topic niet zo nauw op)?
    Is nog niks officieels over bekend gemaakt tot zover ik weet. Misschien na de grote investeringsgolf in 2022?
    Je vois la vie en des biscuits.

  17. #17

    Re: [Parc Astérix] 2021 Launch Coaster

    Het ziet er inderdaad naar uit dat ze voor een meerdaagse ervaring gaan.

    Spijtig dat dit nog een paar jaar zal duren eer het echt meerdaags is.
    nu moet je kiezen ga ik dingen laten vallen of doe ik dingen meermaals (niet perse erg alleen duur voor de tweede dag) en boek ik een hotel.

  18. #18

    Re: [Parc Astérix] 2021 Launch Coaster

    Ik zie ze gewoon ze gewoon geen achtbaan bouwen in een themagebied dat als enige aanbod twee andere achtbanen heeft. In Egypte is zelfs geen horecapunt bij mijn weten, geen enkele flatride, maar dan wel drie coasters waarvan twee toppers van het park: een beetje overkill voor een park dat niet bepaald volstaat met achtbanen. Griekenland heeft er ook drie, maar word dan we opgevuld met twee boottochten en drie flatrides + een dolfijnenshow.

  19. #19

    Re: [Parc Astérix] 2021 Launch Coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Ik zie ze gewoon ze gewoon geen achtbaan bouwen in een themagebied dat als enige aanbod twee andere achtbanen heeft.
    Wat zijn op dit moment de 2 achtbanen in Egypte? Ik kan me enkel OzIris voor de geest halen en zelfs rcdb helpt me niet verder...

  20. #20

    Re: [Parc Astérix] 2021 Launch Coaster

    De egyptische reis bevat nochtans best wat bruikbaar materiaal voor een geloofwaardige uitbreiding:

    Coasterthema:
    -ietwat geweldadig pak slaag ( https://youtu.be/uz3iLa-CEoI?t=2388 )
    -ietwat geweldadig pak vernielzucht ( https://youtu.be/uz3iLa-CEoI?t=3667 )
    -Ontsnapping uit de piramide ( https://youtu.be/uz3iLa-CEoI?t=2220 )
    -Achtervolging van een piratenschip ( https://youtu.be/uz3iLa-CEoI?t=2479 )
    -Speed boats avant la lettre ( https://youtu.be/uz3iLa-CEoI?t=1749 )

    toekomstige show:
    -waterballet of peepshow in het bad van cleopatra / zingende leeuw: ( https://youtu.be/uz3iLa-CEoI?t=882 )

    toekomstige horeca:
    https://youtu.be/uz3iLa-CEoI?t=1806

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •