X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 18 van de 18

Onderwerp: [TR] Orlando Parken

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [TR] Orlando Parken

    Busch Gardens is ook een Six Flags met een thematisch sausje. Maar qua thema is het wel écht goed gedaan. Ik ken weinig Amerikaanse parken die het beter doen. Wel missen ze daar inderdaad darkrides, maar eerder is ons al uitgelegd dat Darkrides volstrekt niet werken bij een amerikaans publiek, tenzij er een (dure) IP aan gekoppeld is. Je hebt gezien wat met Curse of Darkastle in het zusterpark gebeurd is. Ik hoop wel dat die cultuur wat gaat veranderen. Want waar een achtbaan al snel de hoogste herhalingswaarde heeft, kan een goede darkride juist het hoogtepunt zijn om te laten zien wat je écht kan, zowel op vlak van thema als op vlak van techniek. Wat dat betreft blijven de kale betonnen bakken van Cheetah Hunt eeuwig zonde.

    Voor ons was het vooral zo dat we een vrijwel leeg park hadden dat genoeg toppers had om ons daadwerkelijk een dag bezig te houden, ondanks dat er geen wachtrijen waren. We hebben zodoende ook niets van operations gemerkt. Dat ging immers vanzelf. Ik acht de kans zeer waarschijnlijk dat bij een herhaalbezoek het park de status "beste park van de trip" niet meer haalt

    ====================

    Op het moment dat je 18% meer (of van mij part zelfs 20% - als buffer, omdat je meestal voor meer eet dan je plan gekost heeft) voor je Dining Plan betaald, kunnen ze prima de tip berekenen, want een kassabon wordt toch altijd gemaakt, dus je weet altijd welke werknemer wat "verkocht" heeft. Ze doen het nu immers ook al. Het verschil is enkel dat die tip uit een ander potje moet komen. Sterker nog: Bij Cinderella's Royal Table en bij de Dinner Shows zit de tip om één of andere reden weer wél inbegrepen in de dining plan (om het nog complexer te maken zijn ze daar dus ook nog niet eens consequent in). Dus het is wel degelijk praktisch en boekhoudkundig mogelijk om het te doen - ze doen het immers al.

    Officiëel is het zo dat je inderdaad je tip kunt kiezen als je met minder dan 6 personen bent. Maar dan moet je het wel contant betalen (waarmee het nut van een cashless systeem volledig over boord is). Doe je dat niet, wordt automatisch 18% van je Creditcard afgehouden. Wat dus in de praktijk altijd gebeurd.

    In Amerika heerst inderdaad een tip-cultuur. Maar het is wel zo dat als een personeelslid niet genoeg tips binnen haalt, de werkgever dat moet compenseren, zodat een werknemer toch altijd aan een minimum loon komt (dat weten veel buitenlanders niet). En als je voor een Simpel uiensoepje 9 dollar (ex tax) durft te vragen (niets bijzonders aan), dan mag je daar eigenlijk ook je personeel wel voor betalen, maar dat is simpelweg mijn mening en helaas geen realiteit in Amerika. (ter referentie: Hier betaal je bij een redelijk prijzige zaak al rond de 6 euro inclusief tax en servicekosten. Referentie 2: Een Dole Soft Serve kost in Disney even veel als bij Six Flags. De portie in Six Flags is echter 3 a 4x zo groot)

    Overigens lijken ze het er ook heel moeilijk mee te hebben dat je met 2 een kamer deelt ondanks dat je geen koppel bent. Want ondanks dat je beiden een aparte creditcard gekoppeld hebt, wordt je vaak verplicht alles op één kamer te zetten en mag je achteraf weer gaan uitzoeken wie wat precies moet betalen. Ze kunnen het wel allemaal apart doen, maar personeel krijgt er instant een lang gezicht van en ze doen er bijzonder moeilijk over. Ik denk dat alles bij elkaar er slechts 3 restaurants waren waar daar niet moeilijk over gedaan werd en pakweg de helft waarbij gewoon verplicht werd alles bij elkaar te steken, of je dat nu wilde of niet.

    Nogal een geluk dat we met slechts 2 man op een kamer zaten. Met een boeking via de website wordt je al verplicht om met 4 op een kamer te zitten. Dat zou pas Chaos hebben gegeven.

    Wat mij betreft mogen ze direct komen met een plan dat 2 table dining punten per dag (niet per nacht - WTF is dat voor logica?) geeft en waar de tips al bij inbegrepen zit. Dat zou voor mij de ideale hoeveelheid punten en comfort zijn. Ik denk dat zelfs voor amerikanen dit - ondanks hun tip-cultuur - een stuk fijner zouden vinden. En zo'n dining plan is ook de ideale manier om de betere restaurants van Disney te bezoeken. Alleen al voor het eten zou ik elke dag naar Epcot kunnen gaan, zeker tijdens zo'n geniaal event als het 'Food & wine festival'.

    ============

    1 week voor vertrek ontvingen we onze papieren van Disney, inclusief een boekje waar alles in staat over het reserveren van fastpasses, restaurants, (kortom: Alle informatie die we een half jaar eerder nodig hadden gehad) en een Voorbeeld Itenerary, die 2 weken in beslag neemt en aardig veel van het resort laat zien (en natuurlijk aardig wat extra centejes boven op de theme park tickets kost). Ook op diverse sites lees je de tip dat je best niet de volledige dag in de parken moet zijn.

    Maar laten we eerlijk zijn: De meeste mensen gaan naar Disney voor de parken (ik neem tenminste aan dat slechts de minderheid daatwerkelijk regulars zijn). Dan is het toch ergens een beetje raar als je beste tip neer komt op "Ga niet (te veel) naar de parken", Niet?. Als ik speciale/bijzondere resorts wil dan is Disney in elk geval niet het eerste waar ik aan denk. Ik neem aan dat de meeste leken ook zo redeneren.
    Laatst gewijzigd door coasterfrenzy; 04-12-18 om 15:14.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •