X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 40

Onderwerp: [Heide Park] 2019

Draadweergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #35

    Re: [Heide Park] 2019

    Toegegeven dat dit niet 100% het juiste topic is om de vernieuwde Duitse Merlinpassen toe te lichten, maar ik wil toch mijn ei kwijt.

    Tot en met 2020 had je behalve park-eigen seizoenkaarten voor b.v. Heide of Lego Dui ook twee soorten Merlin Jahreskarten. De gewone (blauwe) gaven toegang tot alle Merlinattracties in Dui (incl. Sea Lifes, Tussauds en Dungeons) en legden enkele restricties op m.b.t. bepaalde Halloweendagen in Heide. De reguliere prijs bedroeg ca. € 75 maar kon je goedkoper kopen in gezinsverband of met Black Friday (€ 50 in 2018). Het waren jaarkaarten, die je bij een online aankoop moest linken aan één park naar keuze. Daar moest je dan binnen een termijn van een jaar een eerste bezoek aan brengen. Dan pas kreeg je een echt abo in handen dat dus 365 dagen geldig was.

    Daarnaast had je voor een beperkte meerkost de (gouden) Premium Jahreskarten. Deze hadden als extra’s onbeperkt Heide met Halloween, gratis parking in Heide en Lego Deu, onbeperkt bezoek aan Lego Bill, aan Tuss. Wenen, Tuss. Amst. en aan Amst. Dungeon. Ook Gardaland was dan gratis, zij het eenmalig tijdens de geldigheidsduur van de jaarkaart. Ik betaalde voor een Premium in 2015 € 79 p.p. en in 2019 (aankoop van een blauwe kaart met Black friday 2018 en een upgrade aan de kassa in Heide in de daaropvolgende zomer) amper € 59. Ik denk dat het laatste een foutje van de caissière betrof ... De reguliere prijs zonder gezinskorting bedroeg max. € 120.

    Dat Merlin erg genereus was omwille van de lockdowns, kon je al lezen in enkele van mijn recente TR’s. De oorspronkelijke einddatum van 4 aug. 2020 werd in ons geval gratis meermaals verlengd tot uiteindelijk 29 juli 2021. Dat compenseerde ruimschoots onze missers in Wenen en Garda, waarvoor nogmaals mijn dank.

    In februari 2021 meldde iemand van Merlin me dat men de aboformules zou herzien. Een meerkost had ik al ingecalculeerd, ik verwacht trouwens voor volgend seizoen ook een prijsstijging voor BJL-abo’s e.a. Maar dat Merlin het zo gortig zou maken ...

    Naast de park-eigen seizoenkaarten blijft enkel de blauwe Merlin jaarkaart bestaan, nu onder de naam Abenteuer Pass. De prijs schommelt tussen € 85 (huidige promo) en € 95 p.p. Merk op dat wie binnen de 4 weken na het verstrijken van een aflopend abo een nieuwe jaarkaart koopt, maar € 65 betaalt. Tot hiertoe niks gortig. Dat er geen gezinskortingen meer zijn, is voor vele ouders zoals ik wel sneu, maar valt misschien wel nog te kaderen in de enorme geleden verliezen in de entertainment sector sinds covid.

    Een eerste grote ambetantigheid is dat de Abenteuer pass instant begint te lopen vanaf de online aankoop. Aangezien ik zo’n abo bij voorkeur vanaf midden volgende zomer wil laten gelden, koop ik nu niks en hypothekeert dit mijn reisplannen. Het zal me benieuwen of die instant geldigheid ook blijft in het winterseizoen, wanneer Heide en Lego Deu gesloten zijn. Indien dit het geval is of indien ze automatisch gelden vanaf seizoensopening 2022, degraderen ze de jaarkaarten imo tot seizoenspassen.

    Ten tweede zijn er de hoge meerkosten, waarmee je de Abenteuer pass kan upgraden tot een product dat aanzienlijk duurder is maar wel minder te bieden heeft dan wijlen de Premium Pass. Reken effe mee: eenmalig Lego Bill tijdens de geldigheid + € 15. Deze upgrade kan je niet twee keer kopen. Idem voor Gardaland: + € 15. Parking in Heide en Lego Dui samen: + € 25. Het abo is ook enkel digitaal. Wil je een klassieke plastic pass: + € 8. Wil je met Halloween naar Heide: + € 10 ... per dag. De gratis voordelen in Amsterdam (2) en Wenen (1) zijn definitief geschrapt. In 2015 kregen we bij de Premium nog een fastpass voor Heide en voor Lego Deu, elk ter waarde van € 20. In 2019 kregen we die niet meer en ook de Abenteuer pass biedt geen voordring-voordelen meer.

    De oude Jahreskarten hadden een officiële FB pagina waar ieder zijn positieve of andere mening op kwijt kon. Na de vernieuwing van de pass bleef die pagina nog even actief. De forumlezers van pp.be kunnen wel raden waarom die pagina kort na de abo-vernieuwing offline werd gehaald en NIET werd vervangen door een interactieve pagina over de nieuwe Abenteuer pass. Ik denk dat Merlin zich met deze jaarkaart-vernieuwing ernstig in de voet heeft geschoten en hoop dat gelijkaardige wijzigingen niet doorsijpelen naar de Lage Landen. Al vond ik Walibi Bel. de laatste jaren ook al weinig sympathiek met hun Halloween- en nocturne-upgrades tegen serieuze meerkost.

    Dit schrijven lucht op!
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 01-10-21 om 23:00.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •