X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 13 van de 13
  1. #1

    [Efteling] Renovatie Carnaval Festival 2019

    Verschillende fanpages melden een grote renovatie en in een interview met een website legt de directeur van Efteling uit wat er allemaal veranderd.

    Je zou de vernieuwing kunnen samenvatten in 3 delen.
    - Decors
    - Verlichting
    - Techniek

    Op het vlak van de decors worden vele mannetjes opgeknapt en krijgen ze een nieuwe verflaag. Ook enkele controversiële en achterhaalde scenes worden vervangen. Het gaat hier over de Japanse, Chinese en Afrikaanse scene. Vooral de veranderingen bij de Afrikaanse scene zijn het grootst. De ringen door de neuzen van de krijgers zullen verwijderd worden. De Afrikaanse personages zullen kleurrijke klederen dragen en het kroezelhaar zal vervangen worden.
    Voor China en Japan zijn de veranderingen nog niet bekend, maar vermoedelijk zal ook daar komaf worden gemaakt met de clichés.

    De verlichting wordt vervangen. De halogeenlampen gaan er uit en worden vervangen door LED.
    Wel bijzonder dat zo'n grote attractie nog steeds alles deed met halogeenlampen. Toch een soort die veel energie verbruikt.

    De motor van de attractie wordt vervangen, het sturingssysteem nagekeken en aangepast en wanneer de attractie open gaat worden twee gondels per keer van de band gehaald en gemoderniseerd.
    Of dat de techniek wordt aangepast van de animatronics is niet bekend.

  2. #2

    Re: [Efteling] Renovatie Carnaval Festival 2019

    Hmm, persoonlijk zou ik de decors graag hebben gehouden zoals ze waren, maar na alle commentaar die de Efteling al heeft gekregen op Carnaval Festival vind ik het wel een begrijpelijke beslissing.

  3. #3

    Re: [Efteling] Renovatie Carnaval Festival 2019

    ik ben niet zo'n fan van politieke correctheid op vraag van een minderheid, maar ik ben daar op zich niet zo radicaal in dat ik het niet zou kunnen verkroppen dat ze het wel doen. Ik had het op zich interessanter gevonden wanneer ze de andere cliché's nog extra hadden uitvergroot.

  4. #4

    Re: [Efteling] Renovatie Carnaval Festival 2019

    De reden waarom ze het doen (overduidelijk vanwege de klachten, wat het park ook beweerd) laat ik even in het midden, maar op zich vind ik dat tenminste de Japanse scene toch een opfrissing kan gebruiken. Qua muziek mijn favoriete deel van de rit, maar qua scenes nogal miserabel. Als je net al een paar honderd poppen gepasseerd bent, is het niet zo interessant om er een paar zonder mooie backdrop te zien. Natuurlijk is er misschien niet veel speelruimte om hier toevoegingen te doen, maar het kon echt wel beter denk ik.

    China vond ik dan altijd wel een hele mooie scene, ik hoop dat ze op zijn minst de draak behouden. De concept-arts van Afrika/Jungle vind ik leuk, als het om zo'n aanpassingen gaat denk ik dat de gemiddelde Nederlander het verschil niet eens opmerkt moest er niet zo'n heisa rond gemaakt worden.

  5. #5

    Re: [Efteling] Renovatie Carnaval Festival 2019

    Alleen al het feit dat ze in de meeste persberichten beweren dat ze het Kroeshaar in de Jungle-Scene weg halen, terwijl die poppen helemaal geen kroeshaar hebben zegt genoeg xD

    Overigens is die volledige scene ook zoals die was accuraat voor bepaalde stammen in Nigeria. (waar ze dan wel hun gezichten nog rood schilderen erbij) Dus zowel het gezeur als de aanpassing slaan volstrekt nergens op en bewijzen enkel dat aardig wat volk in Nederland volstrekt wereldvreemd is.

    Het weg halen van de Neusringen klopt wel. Die hebben niets met Afrika of Nigeria te maken, maar stammen af van de Aboriginals in Australië.

  6. #6

    Re: [Efteling] Renovatie Carnaval Festival 2019

    Jammer dat ze er aan toegeven, het begin is ingezet en er zullen uiteraard nog 'klachten' volgen, nu men weet dat de Efteling luistert. Het is toch logisch dat zo'n darkride op basis van cliché's werkt? It's a Small World doet dat ook.

    Volgende stap zal ongetwijfeld zijn dat Duitsland aanzet tot alcoholmisbruik en de bierpullen weg moeten en dat er ook twijfels zullen zijn of dat varken dat ook ergens in de scènes zit wel halal genoeg is. Haal heel de attractie maar leeg, over 10 jaar rijden we door een lege hal .
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  7. #7

    Re: [Efteling] Renovatie Carnaval Festival 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Jammer dat ze er aan toegeven, het begin is ingezet en er zullen uiteraard nog 'klachten' volgen, nu men weet dat de Efteling luistert. Het is toch logisch dat zo'n darkride op basis van cliché's werkt? It's a Small World doet dat ook.
    Nouja.. It's a small world staat ook in een wat minder marginaal land.

    Er zijn ook mensen die vinden dat de heilige processies in Spanje verboden moeten worden omdat ze door de KKK worden gedaan. Anderen vinden dat China hun hakenkruizen moeten verwijderen. Dat soort klachten - die doorgaans ontstaan door simpele onkunde - krijgen in "normale" landen volstrekt geen voet aan de grond (bij mijn weten toch niet). Maar in Nederland moeten we maar altijd alles aanpassen aan een klein groepje klagers, in plaats van naar een mooi compromis te zoeken. En inmiddels wordt daardoor de kloof en de haat tussen links en rechts alleen maar groter.

    Edit: en natuurlijk komt dan net nu uit dat Nike schoenen terug roept omdat als je ze ondersteboven houdt en het merk achterstevoren leest je er heel vergezocht "Allah" uit zou kunnen halen

    In het geval van Carnaval Festival had men ook prima kunnen laten weten dat de betreffende scene een stam uit Nigeria uit beeld. Nu ga je gewoon doen alsof het niet bestaat. Men wil ook de spleetogen bij Aziatische poppen gaan verwijderen.. Wat? Willen we nu serieus gaan doen alsof Aziaten geen andere vorm van ogen hebben dan wij? Moeten de acteurs in Aziatische films dan in de toekomst plastische chirurgie ondergaan om er Westers uit te gaan zien, of doen we dat met GCI? Komaan zeg. Dit soort verschillen is juist wat de wereld en verschillende culturen zo mooi maakt. Waarom moet alles er volgens Westerse normen uit zien? DAT is pas racisme!


    Overigens krijgt dit nog een staartje:
    https://www.hartvannederland.nl/nieu...-belachelijk/?
    Laatst gewijzigd door coasterfrenzy; 31-01-19 om 11:51.

  8. #8

    Re: [Efteling] Renovatie Carnaval Festival 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Nouja.. It's a small world staat ook in een wat minder marginaal land.

    Er zijn ook mensen die vinden dat de heilige processies in Spanje verboden moeten worden omdat ze door de KKK worden gedaan. Anderen vinden dat China hun hakenkruizen moeten verwijderen. Dat soort klachten - die doorgaans ontstaan door simpele onkunde - krijgen in "normale" landen volstrekt geen voet aan de grond (bij mijn weten toch niet). Maar in Nederland moeten we maar altijd alles aanpassen aan een klein groepje klagers, in plaats van naar een mooi compromis te zoeken. En inmiddels wordt daardoor de kloof en de haat tussen links en rechts alleen maar groter.

    Edit: en natuurlijk komt dan net nu uit dat Nike schoenen terug roept omdat als je ze ondersteboven houdt en het merk achterstevoren leest je er heel vergezocht "Allah" uit zou kunnen halen

    In het geval van Carnaval Festival had men ook prima kunnen laten weten dat de betreffende scene een stam uit Nigeria uit beeld. Nu ga je gewoon doen alsof het niet bestaat. Men wil ook de spleetogen bij Aziatische poppen gaan verwijderen.. Wat? Willen we nu serieus gaan doen alsof Aziaten geen andere vorm van ogen hebben dan wij? Moeten de acteurs in Aziatische films dan in de toekomst plastische chirurgie ondergaan om er Westers uit te gaan zien, of doen we dat met GCI? Komaan zeg. Dit soort verschillen is juist wat de wereld en verschillende culturen zo mooi maakt. Waarom moet alles er volgens Westerse normen uit zien? DAT is pas racisme!


    Overigens krijgt dit nog een staartje:
    https://www.hartvannederland.nl/nieu...-belachelijk/?
    Je hebt compleet gelijk gewoon 1 grote kolder maar, hoe de scene nu er uit gaat zien (afrika) is zeer mooi trouwens bij small world hebben ze bij de kerst-overlay hebben ze het pietje die er zat roetveeg gemaakt dus in disney denken ze ook na over deze onzin (mensen dit is mijn mening sorry als ik hier mensen mee kwets)

  9. #9

    Re: [Efteling] Renovatie Carnaval Festival 2019

    Ik zie weinig graten hierin. De culturen evolueren ook, en in het geval van Carnaval Festival zijn het nu niet bepaald de meest feestelijke scènes die ze nu een pak feestelijker gaan maken. Politiek correct of niet, ik denk dat vooral het verhaal er beter door gaat kloppen anno 2019.

  10. #10

    Re: [Efteling] Renovatie Carnaval Festival 2019

    On-Ride van de vernieuwde Carnaval Festival.




    De spleetogen van de Aziaten zijn volgens mij nog extremer geworden (ze zien er nu ontstoken uit).
    De neusringen bij Afrika zijn weg. Dat is mooi, want die horen thuis in Australi? (is namelijk uit de cultuur van de Maoris en aboriginals).
    De kleiding van Afrika is nu meer een fantasierijk. De oude kleding kon je rechtstreeks zo terug vinden bij bepaalde Afrikaanse stammen. Deze iets minder, al lijkt hij er wel op ge?nspireerd te zijn.
    Kroeshaar hadden die poppen in de vorige versie ook niet. Dus de linkse fanatisten zijn blij met de aanpassingen, terwijl er eigenlijk niet echt veel veranderd is qua stereotypering.

    De rit is nu wat trager en er is een nieuw systeem gemaakt voor als de rit moet worden stil gezet. Dit wordt dan zogezegd gedaan om een fanfare langs te laten, waarbij er ook een ander muziekje gespeeld wordt.

    Voor de rest lijkt er wellicht enorm veel anders, maar daar zorgt vooral de aangepaste verlichting voor.

  11. #11

    Re: [Efteling] Renovatie Carnaval Festival 2019

    All?, bij een volgend bezoek ga ik er toch nog eens vrijwillig instappen!

  12. #12

    Re: [Efteling] Renovatie Carnaval Festival 2019

    Sinds het vorige onderhoud 'danst' de verlichting in de wachtrij van Carnaval Festival mee met de muziek. In de winter is het er donker en rustig, dus eindelijk de tijd kunnen nemen om dit fatsoenlijk te kunnen filmen.


  13. #13

    Re: [Efteling] Renovatie Carnaval Festival 2019

    Het was me vorige week niet direct opgevallen, maar toen stond die wachtrij ook vol (en zelfs tot aan Monsieur Cannibale voorbij). Leuk gedaan.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •