X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 2 van de 12 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 221
  1. #21

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Andre, het maakt me niet uit of Plopsa succesvol is vanwege IP of niet. Feit is wel dat ze dat zijn en dat het in mijn ogen dom is om als Bellewaerde zijnde dezelfde doelgroep aan te proberen boren.

  2. #22

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Andre, het maakt me niet uit of Plopsa succesvol is vanwege IP of niet. Feit is wel dat ze dat zijn en dat het in mijn ogen dom is om als Bellewaerde zijnde dezelfde doelgroep aan te proberen boren.
    Ahzo.. ik dacht dat je er op doelde dat Plopsa een voorbeeld was. Echter kun je zo een park niet zomaar als voorbeeld gebruiken zonder ook beschikking over een IP te hebben. De kans is namelijk klein dat hetzelfde aanbod zonder IP gaat werken.

    Als je het hebt over juist uit de markt blijven, dan heb je een punt. Echter denk ik wel dat Plopsa gemiddeld genomen op een jongere doelgroep mikt dan Bellewaerde. Families blijven met uistek de beste doelgroep voor een park en daar kunnen beiden parken op zich prima op teren, zo lang ze maar genoeg verschil weten te bieden.

  3. #23

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Mag er zeker komen, al denk ik dat de nood aan goede thrill-coaster in Bellewaerde hoger is.
    Ook die Noord-Fransen willen eens los kunnen gaan, buiten dan dat dat kan op een Boomerang.

    Ik heb Bellewaerde de laatste jaren heel hard vergeleken met Bobbejaanland. Op attractievlak waren er enorm veel net-niet attracties. Denk maar aan een kleine flume, een zwakke shot'n'drop, een gedateerde rapid river, ... Om dan nog te zwijgen over de keverbaan. Het enigste hedendaagse wat er nu staat is Dawson Duel en Huracan die toch niet zo goed in de smaak lijken te vallen (Huracan wel veel meer als DD) en Jungle Mission dat door zijn goede combo met dieren toch nog weet te scooren.

    Zoals velen hier zeiden: het is tijd voor een woodie, een loopingcooster, gelanceerde thrillcoaster, ... Of waarom geen Taron-cloon door de Bellewaerde bossen? Plaats zat daar, zo slingerend door de bomen.

    Deze coaster zou fijn zijn, maar is niet de uitbreiding van het park waar ik op hoopte.

  4. #24

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vlinderke Bekijk Berichten
    Wat heb jij toch tegen Bellewaerde. Altijd kritiek. Wees blij dat ze steeds verder evolueren en nieuwe attracties zetten. Na het succes van Dawson Duel, waardoor er heel veel meer bezoekers waren het laatste jaar, komt er nu een Aquapark en dan terug een nieuwe attractie, allemaal in heel korte tijd van enkele jaren. Wees blij. De groep waarvan het deel uitmaakt ziet dat ze succes hebben, dus komt er geld vrij voor nog nieuwe attracties. Leuk toch?
    Wat ik heb tegen Bellewaerde?

    Eerst is er jaren en jaren van stilstand en achteruitgang, en een geflopte duellerende alpine coaster, een half afgewerkte indoorcoaster waar een prachtige darkride voor moest wijken en een belabberd opgeknapte bootrondvaart die al na 2 jaar er depressief triestig bijligt maken daar geen enkel verschil in.

    Bellewaerde is een park waar zeer veel potentieel inzit, maar bijster weinig uitgehaald wordt. Door jarenlang niet te investeren en keer op keer foutieve keuzes te maken is dat park veranderd is een vergane glorie vol verouderde attracties.

    Horecapunten worden er stuk voor stuk gesloten wat zorgt voor een miniem aanbod aan food & beverage en zeer veel lege plaatsen in het park. Als men een renovatie of vernieuwing aan een attractie doet is het steeds met een minimum aan moeite en zeer goedkoop gedaan (zie renovatie Houdini als schoolvoorbeeld). Enkele attracties zoals River Splash, Bengal Rapid River & Jungle Mission liggen er al jarenlang schandalig bij, en daar wordt nooit iets aan gedaan.

    Ook de operations in het park zijn meer aan de schrijnend slechte kant dan goed (er zijn dagen waarop dit wel ok is, maar die zijn op 1 hand te tellen). Als men zelfs al te lui is om te investeren in nieuwe poortjes in het station bij Boomerang om het voorsorteren terug mogelijk te maken, spreekt dat volgens mij boekdelen over hoe ambitieus daar te werk gegaan wordt.

    Deze nieuwe achtbaan is zeer leuk, maar ik vraag mij gewoon af of het wederom is wat Bellewaerde echt nodig had. Een woodie is gewoon op het lijf van dat park geschreven, maar keer op keer komen ze met iets anders af. Toegegeven, de nieuwe baan ziet er niet slecht uit, maar dat neemt niet weg dat er nog zeer veel investeringen nodig zijn om dat park terug "ok" te maken, want zoals het nu is, is het gewoon één grote ramp.

    Vergeet ook niet het fiasco met de abo's van vorig jaar waar men spotgoedkope prijzen gaf voor een abonnement aan te schaffen en men uiteindelijk de verkoop ervan moest stopzetten. Gevolg? Uren wachten voor gedateerde, niet speciale attracties, en mensen die een dagticket kochten kwamen er gigantisch bekocht buiten.

    Er wordt veel gezegd dat Walibi Holland geen visie heeft, wel, dit telt in mijn ogen ook voor Bellewaerde, want van al het potentieel die het park rijk is wordt er het minimum uitgehaald. Een zwembad bouwen al goed en wel, maar waarom een nieuw parkdeel bouwen als het park zelf er nog bijligt als een stort en zwak onderhouden is?

    En u vraagt mij wat ik tegen Bellewaerde heb ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  5. #25

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Ook de operations in het park zijn meer aan de schrijnend slechte kant dan goed (er zijn dagen waarop dit wel ok is, maar die zijn op 1 hand te tellen). Als men zelfs al te lui is om te investeren in nieuwe poortjes in het station bij Boomerang om het voorsorteren terug mogelijk te maken, spreekt dat volgens mij boekdelen over hoe ambitieus daar te werk gegaan wordt.
    Hier toch niet volledig mee akkoord. Ik vind persoonlijk dat je nergens echt lang moet werken en er is overal ruim voldoende personeel voorzien. Enige plekken waar je moet wachten is Houdini en DD. DD hebben ze wel vorige winter veel aan gedaan en ik vond persoonlijk ook dat het rapper schoof dit jaar.

    Wel akkoord dat er heel wat zaken verouderd zijn en opgeknapt dienen te worden, maar volgens mij is dit niet enkel het park zelf die hierover beslist...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Vergeet ook niet het fiasco met de abo's van vorig jaar waar men spotgoedkope prijzen gaf voor een abonnement aan te schaffen en men uiteindelijk de verkoop ervan moest stopzetten. Gevolg? Uren wachten voor gedateerde, niet speciale attracties, en mensen die een dagticket kochten kwamen er gigantisch bekocht buiten.
    Klopt, maar is ook opnieuw een beslissing van CDA en niet van BW zelf. Walibi is groter en had er daardoor minder tot geen last van. Sowieso wordt hier nog verder aan gesleuteld. Over 2 weken, op 01/03, weten we meer.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Er wordt veel gezegd dat Walibi Holland geen visie heeft, wel, dit telt in mijn ogen ook voor Bellewaerde, want van al het potentieel die het park rijk is wordt er het minimum uitgehaald. Een zwembad bouwen al goed en wel, maar waarom een nieuw parkdeel bouwen als het park zelf er nog bijligt als een stort en zwak onderhouden is?
    Deze vind ik het minst van al terecht. Walibi Holland lijkt mij echt geen visie te hebben omdat ze eerst met veel bombarie aankondigen dat ze een Festivalization Masterplan hebben. Amper 1 jaar later beginnen ze al terug zaken af te breken die ze nog maar net vernieuwd hebben omdat ze toch niet passen in het totaalplaatje. Ik doel hiermee op het deels verwijderen van het decor aan dat kippenrestaurant. Ook je park volspuiten met graffiti vind ik weinig bijbrengen tot een 'masterplan'.

    Bij Bellewaerde wordt er ook wel degelijk geïnvesteerd, maar niet altijd op de juiste manier. Canada lag er best belabberd bij, maar krijgt nu weer meer aandacht in de investeringen. Extra attracties vind ik hier niet mis, alhoewel India nog net dat beetje meer kan gebruiken. Aan de BRR werd geïnvesteerd in nieuwe pompen om de attractie ruimer te kunnen openen. Houdini werd afgelopen seizoen wat opgefrist. De Texas Grill werd enkele jaren volledig vernieuwd, idem als Carrousel Paleis. Er zijn geen gigantische budgetten zoals bij Walibi, maar ik denk opnieuw dat dit grotendeels CDA-beslissingen zijn. De bouw van het nieuwe Aquapark is misschien wat vreemd, maar is volgens mij wel de beste manier om extra inkomsten te genereren: heel wat bezoekers zullen een combiticket nemen, zeker wanneer ze ook in de buurt verblijven en het waterpark wat langer open blijft dan het park. Maar vooral ook als second gate die jaarrond open is. Hierdoor kunnen ze ook in de wintermaanden inkomsten genereren, wat op langere termijn alleen maar ten goede zal komen voor verdere investeringen. En je mag zeggen wat je wilt, maar Bellewaerde blijft wel trouw aan het concept van plezier ft. natuur ft. dieren.

  6. #26

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    The above ...
    Niet lang wachten? Voor het abonnement werd geïntroduceerd was het nooit echt druk in Bellewaerde en waren meeste attracties na enkele minuten toegankelijk. Ik en mijn beste vriend hebben al jaren een abo op Bellewaerde, en sprongen praktisch elk weekend binnen voor enkele uurtjes.

    Dit kwam vorig jaar echter abrupt tot een einde na dat we op 3 weekends na elkaar de extreem toegenomen drukte opmerkten. We vlogen telkens volledig vanachter parking C, en de enige attractie dit ik nog steeds onvermoeibaar leuk vind (ondanks z'n staat) Bengal Rapid River had ook telkens een volle rij. Dit gebeurde vroeger ook wel eens, maar dan zonder het veehok. Sinds vorig jaar is dat inclusief veehok. Dan maak je mij niet wijs dat er een enorme stijging is aan bezoekersaantallen, en dat zal niet door Dawson Duel of meer dagjesbezoekers komen ...

    Dat CDA hier de grote verantwoordelijke is vind ik ook een gewaagde bewering. Als Bellewaerde met deftige voorstellen komt die bijdragen op lange termijn, of renovatieplannen voorlegt die nodig zijn (zoals driekwart van het park kan gebruiken), gaat CDA daar volgens mij helemaal niet moeilijk rond doen. Ik blijf erbij dat het huidige bestuurd binnen Bellewaerde zelf gewoon zo incompetent als een achterdeur is.
    Laatst gewijzigd door etwien; 21-02-19 om 02:16.
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  7. #27

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Bellewaerde park is het slachtoffer van zijn succes, bouwt een grote achtbaan + een tweede poort met voldoende capaciteit om de drukte op te vangen -> behoorlijk stevige toekomstvisie, niet?

  8. #28

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Bellewaerde park is het slachtoffer van zijn succes, bouwt een grote achtbaan + een tweede poort met voldoende capaciteit om de drukte op te vangen -> behoorlijk stevige toekomstvisie, niet?
    Uitgang C moest jaren geleden al opgeknapt geweest zijn, dit is nu echt niet aan de orde denk ik om te applaudisseren omdat ze eindelijk eens hun gat opheffen en dat afzichtelijk geval op te waarderen JAREN na dat het in principe al gebeurd moest zijn. Het dan nog het excuus geven dat dit wegens de grotere toestroom bezoekers gedaan wordt vind ik eigenlijk nog erger ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  9. #29

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Bellewaerde is slecht bezig en Bellewaerde wordt te druk in een betoog, mmm vreemd, lijkt me dat ze ergens iets goed doen als er zoveel volk komt. Nieuwe achtbaan op stapel die in mijn ogen een behoorlijke family thrill gaat worden... Boehoe ik wil nen woodie.. Is het dan nooit goed

  10. #30

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Bellewaerde is slecht bezig en Bellewaerde wordt te druk in een betoog, mmm vreemd, lijkt me dat ze ergens iets goed doen als er zoveel volk komt. Nieuwe achtbaan op stapel die in mijn ogen een behoorlijke family thrill gaat worden... Boehoe ik wil nen woodie.. Is het dan nooit goed
    Nogal kort door de bocht, niet?

    JA ik ben blij met de nieuwe coaster. Had ik liever een woodie? Ja, maar daar draait het nu ook niet volledig om.

    Bellewaerden heeft jarenlang z'n gat gevaagd aan het onderhoud en systematisch vernieuwen van het park. Een zwembad van 1m² en een family coaster later lijkt iedereen de felle achterstand ineens vergeten? Dát verbaast mij pas.

    En de felle stijging in bezoekersaantallen vind ik een barslecht argument. Als je je abo's aan € 17 ten grabbel gooit kun je inderdaad makkelijk hogere cijfers halen, maar of het park ermee beter wordt is ten zeerste in twijfel te trekken.

    Mijn punt is dat Bellewaerde pas respect verdient als men het jarenlange wanbeleid goedgemaakt heeft, en dit is, met een zwembad, een duellerende alpine coaster en een familie baan nog zeker niet gebeurd. Vele attracties schreeuwen om een opknapbeurt, en als er eentje die krijgt is het zo half gedaan als mogelijk.

    Als ze de komende jaren consistent blijven investeren en het attractie en horeca aanbod kwalitatief uitbreiden, samen met de nodige grondige renovaties ga je mij niet meer horen klagen, maar 1 familie coaster en een zwembad met € 21 toegangsprijs die een postzegel groot is, is de jarenlange achterstand lang niet vergeten ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  11. #31

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Ik begrijp jouw 'haat' tegenover Bellewaerde eigenlijk ook niet. Ten eerste: als het je niet aanstaat, dan moet je er ook niet naartoe gaan. Zulke pessimisten is een park liever kwijt dan rijk. Bovendien is het personeel zeer vriendelijk (kijk naar de Diamond Awards ... of heb je daar ook commentaar op?). Ik heb zelf een abonnement en ik moet zeggen dat ik nog nooit nors personeel heb ontmoet. Als je zelf vriendelijk bent tegen het personeel, dan is het personeel automatisch vriendelijk tegen jou. Misschien heb je hun iets gezegd dat hen niet aanstond? In dat geval zou ik ook niet vriendelijk reageren. Ten tweede: uiterlijk van een attractie is inferieur aan de veiligheid van een attractie. Een attractie valt of staat niet met het uiterlijk. Staat het uiterlijk je niet aan, pech voor jou, misschien staat jouw uiterlijk mij ook niet aan. Of zoals we in de lessen Latijn leerden: De gustibus (et coloribus) non disputandum (est). Als de poortjes van de Boomerang jou niet aanstaan, dan kan je misschien beter baas worden van het park en alles naar jouw hand zetten. Er zullen dan misschien andere mensen op gelijkaardige fora zagen over jouw park. Want, ik val in herhaling, over smaken en kleuren valt niet te twisten. Ik heb nooit problemen gehad bij het voorsorteren aan de Boomerang. De operators van de attractie zijn slim en wijs genoeg om dat zelf in goede banen te leiden. Je hebt daar geen poortjes voor nodig. Bellewaerde heeft inderdaad gloriejaren gekend en ook een diepe dal, maar is opnieuw bezig aan zijn opmars en de nieuwe rollercoaster zal daaraan bijdragen.

    Bellewaerde is geen Bobbejaanland, Bellewaerde is geen Disneyland, Bellewaerde is Bellewaerde, waar dieren nog steeds centraal staan. Vergelijk Bellewaerde met een Belgisch pretpark waar er een combinatie is van dieren, attracties en natuur. Oh neen, dat lukt niet. Bellewaerde is uniek in België, en wees daar trots op.

    Ik heb nog een laatste handige tip voor je: in plaats van pretparken af te breken, zou je beter Rollercoaster Tycoon/ Planet Coaster spelen: daar kan je naar hartenlust je eigen pretpark bouwen en dat volledig naar jouw eigen wensen. Laat me dan weten als het af is. Dan kom ik met alle plezier je pretpark eens bekritiseren. Er zullen ook daar waarschijnlijk dingen zijn die me niet aanstaan. Het is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan hé (en jij zegt het wel graag precies ...).

  12. #32

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Dus samengevat. Etwien vindt BWP niet goed bezig omwille van de non-investeringen uit het verleden. Dus dat is eerder een pessimistische kijk op het heden en de
    toekomst. Dat kan ik ergens wel begrijpen, maar de andere kant begrijp ik ook. Dat is dan eerder de optimistische kijk naar de toekomst.

    En voor mij is het glas zowel half vol en half leeg. Ok, ze investeren in de toekomst, maar ik zou graag toch ook een masterplan zien zoals in Wavre. Want nieuwe attracties zijn altijd tof om te krijgen, maar niet ten koste van. Hopelijk blijven ze ons positief verrassen daar in Zonnebeke.
    Laatst gewijzigd door Michielsken; 18-02-19 om 20:37.

  13. #33

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Ten eerste: als je hoog van de toren wil blazen: het is "alweer geen ...", in plaats van "weer". "Weer" doet me denken aan de zon buiten. Ten tweede: we hebben al twee houten achtbanen in België. Waarom zou je nog een derde willen? Dat is meegaan met de stroom, en dat zal Bellewaerde wel niet willen. Wees eens blij met wat je krijgt, normaal gezien leer je dat van kindsbeen af.

  14. #34

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Mijn respect verdien je pas als je een eigen pretpark kan uitbouwen, dat PERFECT is. Precies alsof je alles kent van alle pretparken. Ga misschien eerst eens even werken in een pretpark. Ik denk dat het eenvoudiger lijkt dan het is ...

  15. #35

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lalaland Bekijk Berichten
    Ik begrijp jouw 'haat' tegenover Bellewaerde eigenlijk ook niet. Ten eerste: als het je niet aanstaat, dan moet je er ook niet naartoe gaan. Zulke pessimisten is een park liever kwijt dan rijk. Bovendien is het personeel zeer vriendelijk (kijk naar de Diamond Awards ... of heb je daar ook commentaar op?). Ik heb zelf een abonnement en ik moet zeggen dat ik nog nooit nors personeel heb ontmoet. Als je zelf vriendelijk bent tegen het personeel, dan is het personeel automatisch vriendelijk tegen jou. Misschien heb je hun iets gezegd dat hen niet aanstond? In dat geval zou ik ook niet vriendelijk reageren. Ten tweede: uiterlijk van een attractie is inferieur aan de veiligheid van een attractie. Een attractie valt of staat niet met het uiterlijk. Staat het uiterlijk je niet aan, pech voor jou, misschien staat jouw uiterlijk mij ook niet aan. Of zoals we in de lessen Latijn leerden: De gustibus (et coloribus) non disputandum (est). Als de poortjes van de Boomerang jou niet aanstaan, dan kan je misschien beter baas worden van het park en alles naar jouw hand zetten. Er zullen dan misschien andere mensen op gelijkaardige fora zagen over jouw park. Want, ik val in herhaling, over smaken en kleuren valt niet te twisten. Ik heb nooit problemen gehad bij het voorsorteren aan de Boomerang. De operators van de attractie zijn slim en wijs genoeg om dat zelf in goede banen te leiden. Je hebt daar geen poortjes voor nodig. Bellewaerde heeft inderdaad gloriejaren gekend en ook een diepe dal, maar is opnieuw bezig aan zijn opmars en de nieuwe rollercoaster zal daaraan bijdragen.

    Bellewaerde is geen Bobbejaanland, Bellewaerde is geen Disneyland, Bellewaerde is Bellewaerde, waar dieren nog steeds centraal staan. Vergelijk Bellewaerde met een Belgisch pretpark waar er een combinatie is van dieren, attracties en natuur. Oh neen, dat lukt niet. Bellewaerde is uniek in België, en wees daar trots op.

    Ik heb nog een laatste handige tip voor je: in plaats van pretparken af te breken, zou je beter Rollercoaster Tycoon/ Planet Coaster spelen: daar kan je naar hartenlust je eigen pretpark bouwen en dat volledig naar jouw eigen wensen. Laat me dan weten als het af is. Dan kom ik met alle plezier je pretpark eens bekritiseren. Er zullen ook daar waarschijnlijk dingen zijn die me niet aanstaan. Het is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan hé (en jij zegt het wel graag precies ...).
    Bedankt voor je zeer onderbouwde mening. Dat jij geen reet aandacht geeft aan slecht onderhouden parken is zeer fijn en leuk voor jou, maar jij hebt mij het niet om te zeggen waar ik wel of niet heen moet gaan.

    Ik staaf mijn argumenten met feiten, als jij DAAR niet tegen kan, scrol dan gewoon verder en negeer mijn ONDERBOUWDE mening. Dank bij voorbaat.
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  16. #36

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Je eerste zin is moeilijk te interpreteren, maar goed, ik zal het er maar mee doen, vrees ik.
    Ik denk dat mijn mening wel redelijk goed onderbouwd is. Moest het slecht onderhouden zijn, zou daar al geen Boomerang staan van 34 jaar oud, dan zou daar al geen 50 jaar een treintje rondrijden tussen de leeuwen en tijgers. En zoals ik al eerder BEARGUMENTEERD heb: safety first! Of heb je liever toestanden zoals in Amerika, waarbij mensen uit karretjes vliegen in een PRACHTIG gedecoreerde attractie. Je zal overal je gelijk proberen te halen. Is het niet op dit forum, dan zal je het wel doen op een andere site. Als je niets anders te doen hebt, geen probleem ... Maar ondertussen maak je geen eigen pretpark die perfect is hé

  17. 18-02-19, 21:01

    Reden
    Volkomen onnuttige post

  18. #37

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Moderator warning: Discussieer aub met respect voor elkaar zonder elkaar persoonlijk aan te vallen! Alle meningen op dit forum zijn welkom, daar hoef je geen perfect pretpark voor te kunnen bouwen. Indien het er niet gemoedelijker aan toe kan gaan, zal er ook verder ingegrepen worden.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  19. #38

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    En jij hebt wel een eigen pretpark dat perfect is dan?
    Jeetje, je kan een mening hebben, maar dat wil niet zeggen dat een ander die moet delen en dat je die van jou moet opdringen.
    Er is niks mis met een gezonde discussie, maar als je er überhaupt niet tegen kan dat hier meningen gedeeld worden, er gediscuteerd wordt en dat er - raar maar waar - ook mensen op het forum zitten die een compleet tegenovergestelde mening erop nahouden, dan zit je op een DISCUSSIEFORUM misschien niet op de beste plek.
    Etwien heeft evenveel recht op zijn mening als jij op de jouwe, mensen onderuit halen à la jij hebt geen recht op een mening want jij bent geen CEO van een pretpark, zo kan je elke discussie op een zeer onrespectvolle en zeer kinderachtige manier sluiten.

  20. #39

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Soit versta me niet verkeerd. Ik ben blij dat er een nieuwe achtbaan komt, ik ben blij dat we weer regelmatig investeringen zien in (het pretparkgedeelte van) Bellewaerde. Ik vind de keuze alleen een beetje raar.

  21. #40

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lalaland Bekijk Berichten
    (kijk naar de Diamond Awards ... of heb je daar ook commentaar op?).
    Heu ... http://board.pretparken.be/showthrea...PA-s-niks-voor

    Van mijn kant een eerder beperkte beaming maar wel respect voor de mening van etwien da Bellewaerde vaker op jaarbasis bezoekt dan de meeste hier in een decennium. Dan zie je al sneller de negatieve kantjes van je thuispark. Ik verhoud me een beetje hetzelfde tot beurtelings Efteling en BJL. Dat is in grote mate om geografische redenen, dus e kritsch twien het advies geven niet meer naar het thuispark te gaan en zelfs beweren dat die er ongewenst is, vind ik een beetje misplaatst.

    Bellewaerde bezoek ik eerder occasioneel: gemiddeld 2 keer/jaar maar ... 0 keer in het blijkbaar overdrukke 2018 en het staat niet op m'n planning voor 2019. Het abo-debâcle mag je 100% toeschrijven aan CDA. Vinden jullie het normaal dat anderhalve maand voor de pret-opening we nog nada weten over de abo-formules in Ieper en Warvre? Het doet me denken aan het huidige Divided Kingdom aan de vooravond van March the 29th.

    En wat i.m.o. quasi elke auteur hierboven een beetje uit het oog verliest: het is niet zo eerlijk om Bellewaerde met om het even welk ander park in (en buiten) België te vergelijken louter o.b.v. de rijdende, dobberende en draaiende attracties. De grootste attractie van het park is immers de dierentuin. Door de verzorgende eisen aan dieren, kost Bellewaerde qua onderhoud off-season mogelijk meer dan om het even welk ander Belgisch pretpark.

    Ik ken heel weinig park-voorbeelden waar de beestenboel mooi en evenwichtig verspreid is tussen de bewegende attracties. Kolmården voelt ondanks de megavette woodie meer aan als dierentuin dan als pretpark. En dat is geen verwijt aan de fantastische Zweden. Wandelend van Cobra over Radja en Psyké naar Pulsar of Flashback is er i.m.o. niet veel te zien / te beleven, behalve de attracties zelf. En dat is ook geen verwijt, zeker wanneer je park vol staat met - naar Belgische normen - top-attracties. Maar het wandelen tussen fauna en flora van de ene mechanische attractie naar de andere ervaar ik in Bellewaerde op meerdere plaatsten als een aangename en rustgevende factor (als er niet te veel volk is). Tegen de stroom in stemde ik daarom op Bellewaede als mijn favoriete Belgische pretpark in een lang vervlogen poll. Het moet zowaar het enige park zijn waar ik nog geen sprintjes heb getrokken naar de bewegende attracties!

    Hoewel nauwelijks 30 km van PDP, spreken we hier over het park met de slechtste tegenover de beste ligging van de Grote Vier in België. Hoeveel volk zou PDP trekken zonder tram, treinstation en 67 km Atlantikwall van verblijfs-beton ? Het verschil qua bezoekersaantal ligt m.i. daarom aan meer dan enkel de sterke IP's van PDP.

    Terzijde: Bellewaerde lijkt me een ideaal park voor een polsband-systeem, zodat grootouders (met geld!) b.v. maar € 12 entrée betalen en nergens meevaren of meerijden, tenzij ze een ticketje kopen voor de bootjestocht en/of het tijger-treintje. In die optiek is de fantastische Taron niks voor Bellewaerde. Een woodie wel, die zou het Westernsfeertje kunnen versterken, ter vervanging van het oud ijzer en ander façadisme tussen de fluim en de Kever.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •