X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 224

Draadweergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #11

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Wow, wat een liefde hierboven voor het historisch oud ijzer dat Boomerang i.m.o. is. Van theming schiet er niet veel meer over, capaciteit is er sowieso niet op een ééntreinige shuttle en die pijnlijke beugels ... please doe wat ze in Wal.Hol. gedaan hebben.

    Ik beschouw Bellewaerde niet als een verzameling rides die je met b.v. Walibi Bel. of BJL moet vergelijken. De belevings-meerwaarde is ontegensprekelijk de verspreide fauna. Dat zie je in bijna geen enkel ander Europees park. Zelfs in het onovertroffen Kolmården ervoer ik de zoo-delen en de rijdende attracties meer als aparte entiteiten. Met één grote uitzondering: de half uur durende kabelbaan-rit.

    Zo'n symbiose zie je ook op Bengal Express en Jungle Mission. Maar bij die eerste liggen de dieren er vaak heel passief bij. Bij de tweede is het tegenwoordig soms zoeken naar verstopte, gekooide beesten. Bellewaerde mist een langdurige bewegende attractie over een groot parkdeel, bij voorkeur over grotere arealen voor de dieren. Sinds het verwijderen van de monorail (waarom, waarom?) mis ik zo'n transport-attractie nog meer.

    Beesten trekken bezoekers aan die anders niet of minder naar attractieparken zouden gaan. Dat Bellewaerde nog meer de kaart trekt van families, vind ik eigenlijk wel logisch, ondanks mijn eigen voorkeur voor meer thrill. Het is trouwens een trend die je ook elders ziet.

    Een bescheiden woodie waar nu het cowboydorp-gedrocht staat, zou iedereen wel toejuichen, mezelf incluis. Maar dan zouden ze voor de tweede keer in korte tijd de grotere regionale concurrent hebben gekopieerd, na het zwembad. Zelfs voor een half dierenpark is na-aperij geen compliment. En als deze Gerstlauer meer thrill-elementen zou hebben, wordt die misschien te veel vergeleken met Fury.

    Laten we hopen dat de nieuwe (junior)coaster bedoeld is om de onafwendbare afbraak van de aftandse Keverbaan op te vangen ... Tot heel die cowboy-zone deftig wordt vernieuwd, met een woodie en een vernieuwde flume. In die optiek beschouw ik het zwembad (nog niet bezocht) en Dawson meer als 'vergissingen' dan de nieuwe coaster. Want het investeringsbudget zal nu wel even opgedroogd zijn. En zoals hierboven gesteld: er is ook nog wel wat opknapwerk nodig, bovenop het permanent dure dieren-onderhoud.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 24-09-19 om 18:21.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •