Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
Ik wil niet de pessimist zijn, maar ik denk dat het nu wel enkele jaren zal duren tot we weer een achtbaan zullen krijgen. De laatste echte investeringen in attracties waren in... achtbanen: Huracan (2013), Dawson Duel (2017) en Wakala (2020). Ik vermoed dat de volgende investeringen eerder zullen zijn in andere attracties, maar nog eerder in dierenverblijven (want het blijft ook een dierentuin) en vooral in een grote upgrade van India (waar de nood het hoogst is!) en Westernzone. Ook de Aquapark kan nog een uitbreiding gebruiken.
Ik denk niet dat ze zelf Dawson Duel als een achtbaan zien.

In het verleden is ook aardig in dieren geïnvesteerd en ik vraag me af of dat toekomst heeft. De voorwaarden om dieren te kunnen houden worden steeds stricter, wat betekent dat ze meer ruimte krijgen. Maar ook de wensen van bezoekers worden hoger: Die willen een dier het liefst in zijn natuurlijke omgeving zien. Zoals in Pairi Daiza. Diverse dieren zijn verdwenen waarvoor er geen nieuwe in de plaats zijn gekomen. Het zou me niets verbazen als BWP - Net zoals de Sea World Parken - zich meer op attracties gaat richten en toch wat minder op dieren.

Zo niet: Dan wordt een investering in Dieren inderdaad wel dringend nodig.

Qua attracties verwacht ik als volgende attractie inderdaad wel een kleinere familieattractie. Voor de meeste parken geldt echter wel dat Achtbanen de attracties zijn met de hoogste herhalingswaard en waar de meeste bezoekers op af komen. Dus het zou me niet verbazen als over een jaar of 5 er toch weer een coaster bij komt.