Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
Ook de operations in het park zijn meer aan de schrijnend slechte kant dan goed (er zijn dagen waarop dit wel ok is, maar die zijn op 1 hand te tellen). Als men zelfs al te lui is om te investeren in nieuwe poortjes in het station bij Boomerang om het voorsorteren terug mogelijk te maken, spreekt dat volgens mij boekdelen over hoe ambitieus daar te werk gegaan wordt.
Hier toch niet volledig mee akkoord. Ik vind persoonlijk dat je nergens echt lang moet werken en er is overal ruim voldoende personeel voorzien. Enige plekken waar je moet wachten is Houdini en DD. DD hebben ze wel vorige winter veel aan gedaan en ik vond persoonlijk ook dat het rapper schoof dit jaar.

Wel akkoord dat er heel wat zaken verouderd zijn en opgeknapt dienen te worden, maar volgens mij is dit niet enkel het park zelf die hierover beslist...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
Vergeet ook niet het fiasco met de abo's van vorig jaar waar men spotgoedkope prijzen gaf voor een abonnement aan te schaffen en men uiteindelijk de verkoop ervan moest stopzetten. Gevolg? Uren wachten voor gedateerde, niet speciale attracties, en mensen die een dagticket kochten kwamen er gigantisch bekocht buiten.
Klopt, maar is ook opnieuw een beslissing van CDA en niet van BW zelf. Walibi is groter en had er daardoor minder tot geen last van. Sowieso wordt hier nog verder aan gesleuteld. Over 2 weken, op 01/03, weten we meer.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
Er wordt veel gezegd dat Walibi Holland geen visie heeft, wel, dit telt in mijn ogen ook voor Bellewaerde, want van al het potentieel die het park rijk is wordt er het minimum uitgehaald. Een zwembad bouwen al goed en wel, maar waarom een nieuw parkdeel bouwen als het park zelf er nog bijligt als een stort en zwak onderhouden is?
Deze vind ik het minst van al terecht. Walibi Holland lijkt mij echt geen visie te hebben omdat ze eerst met veel bombarie aankondigen dat ze een Festivalization Masterplan hebben. Amper 1 jaar later beginnen ze al terug zaken af te breken die ze nog maar net vernieuwd hebben omdat ze toch niet passen in het totaalplaatje. Ik doel hiermee op het deels verwijderen van het decor aan dat kippenrestaurant. Ook je park volspuiten met graffiti vind ik weinig bijbrengen tot een 'masterplan'.

Bij Bellewaerde wordt er ook wel degelijk geïnvesteerd, maar niet altijd op de juiste manier. Canada lag er best belabberd bij, maar krijgt nu weer meer aandacht in de investeringen. Extra attracties vind ik hier niet mis, alhoewel India nog net dat beetje meer kan gebruiken. Aan de BRR werd geïnvesteerd in nieuwe pompen om de attractie ruimer te kunnen openen. Houdini werd afgelopen seizoen wat opgefrist. De Texas Grill werd enkele jaren volledig vernieuwd, idem als Carrousel Paleis. Er zijn geen gigantische budgetten zoals bij Walibi, maar ik denk opnieuw dat dit grotendeels CDA-beslissingen zijn. De bouw van het nieuwe Aquapark is misschien wat vreemd, maar is volgens mij wel de beste manier om extra inkomsten te genereren: heel wat bezoekers zullen een combiticket nemen, zeker wanneer ze ook in de buurt verblijven en het waterpark wat langer open blijft dan het park. Maar vooral ook als second gate die jaarrond open is. Hierdoor kunnen ze ook in de wintermaanden inkomsten genereren, wat op langere termijn alleen maar ten goede zal komen voor verdere investeringen. En je mag zeggen wat je wilt, maar Bellewaerde blijft wel trouw aan het concept van plezier ft. natuur ft. dieren.