Ik weet niet goed wat ik ervan moet verwachten. Als ik van de tekeningen uitga, zie ik eerder een 'juiniorversie' van een infinitycoaster dan een firechaserexpress-achtige baan. Daar de spike enkel een uitloper is. Ook is het remstrookje voor het station te kort om ietwat langere treinen te kunnen gebruiken. dus treinen van meer dan 12 personen zie ik er niet opkomen.

Het probleem is... Zelfs als het er toffe baan uitziet eens ze in elkaar staat, weet ik nog steeds niet of ik tot Ieper ga rijden. Ik heb bijna niemand in mijn familie of vriendengroep die in de doelgroep van dat park valt. Deze wordt echt te klein gehouden. Buiten de boomerang staat er bijna niets dat de +12 jarige een "uitdaging" biedt. Ook zijn er teveel activiteiten in de buurt die een betere variatie bieden. Zeker als je op 2u rijden nog zoveel parken hebt waar heel het gezin aan zijn kicks kan komen. (Efteling, Plopsa, toverland, Bobbejaanland,...) En als een park enkel banen blijft zetten voor gezinnen met jonge kinderen, gaan ze het moeilijk krijgen. Zonder echte publiekstrekker wordt het zeer moeilijk concurreren met de rest van België denk ik. Dit had Bobbejaanland dit jaar ook stilaan door.

Iedereen kan een toffe dag beleven in BWP. Maar ik denk dat velen toch denken: dat kan ik korter bij huis ook en misschien zelfs beter.
(tenzij je in de buurt van Ieper woont natuurlijk)

Ik blijf hopen dat er een park uit België eens gaat aankloppen bij een gravitygroup/gravitykraft voor een woody. Als je ziet dat Woodexpress 'amper' 3 miljoen heeft gekost en dit toch een heel leuke familiebaan was die zelfs de iets oudere kinderen (of een bus vol RF'ers) goed kan bezighouden. (Ook effe zeggen dat 's werelds beste achtbaan, Voyage, in 2006 8,5 miljoen dollar kostte wat nu een kleine 11 miljoen zou zijn. Hierdoor zie je wat een bouwer als gravity group kan doen met een beetje ruimte en weinig geld)

Beeld je eens in wat zij kunnen doen met 7,5 miljoen voor een parkje zoals Bellewaerde
#blijvendromen