Vandaag in Bellewaerde geweest met onze 2 kleine kids (bijna 3 jaar en 4 maanden). Park was bedolven onder skeletten en pompoenen. Zag er best wel goed uit. De extra attracties en shows hebben we niet bezocht. Ik denk dat die voor de Halloweenfans wel een meerwaarde zijn. Wil je alle extra's doen, moet je er bijkomend wel €14 voor bijleggen. Het kidspark en omgeving was omgedoopt tot een Trolpark. De oudste vond de trollen de max. Lijkt me een geslaagd thema voor de kleinsten. De zone Mexico en Wild wild West vond ik zeer geslaagd qua decor en beleving. Ook aan ingang Leeuw stond een mooie, grote spin. Ook bij verschillende attracties was er extra decoratie of special effects. Gezien het een gewone zondag was, was er op zich wel niets bijzonders. Geen schrikwekkende zaken, geen bange momenten, ... . Daarvoor moet je duidelijk andere dagen uitkiezen. Maar voor ons en de kids geen probleem, het is zelfs beter zo.

De ruimte tussen de piratenboot en het apeneiland is zo goed als volledig gerooid, ook heel wat markeringen te zien. Er staan ook aankondigingen dat m'n werkt aan een familiale attractie (grappige woordkeuze, ik zou eerder familieattractie gebruiken). In het voorjaar 2020 gaat die open. Vanaf de piratenboot heb je nu een open zicht op het meer. De apen zijn ondertussen achter de schermen ondergebracht en zijn vanaf volgend seizoen terug zichtbaar op een nog niet nader bepaalde locatie (of dat maken ze toch wijs aan de bezoeker). Alles vanop het eiland zelf is reeds volledig verwijderd.

Het was het eerste jaar met een abbo voor ons. Is zeer goed meegevallen. Vandaag was onze seizoensafsluiter. Je kan veel zeggen over Bellewaerde, maar voor mij was het dit jaar een brok nostalgie en gewoon genieten met het gezin. De oudste vond het ook telkens fantastisch. Uiteindelijk is dat voor mij de barometer. Omdat perfectie voor mij niet bestaat geef ik het park een dikke 9 (op 10). Ik kan best veel zaken beamen zoals oud, versleten, ... . Maar goed, dat is voor mij niet doorslaggevend.

Daarnaast toch ook veel respect voor de attractiebedieners. Sta daar maar eens een hele dag aan een attractie in Kidspark. Niet te onderschatten! En dan nog zo'n beperkt loon en best wel wat arrogante en irritante bezoekers. Echt een dikke pluim! Het is best wel grappig dat je veel personeel met verbanden/windels rond armen en benen ziet (meer in de lente/zomer). Blijkt voor het afdekken van tattoos. Eerlijk, echt belachelijk zoiets... Als je dat niet doorhebt in het begin is dat echt een vreemd zicht.