Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lalaland Bekijk Berichten
(kijk naar de Diamond Awards ... of heb je daar ook commentaar op?).
Heu ... http://board.pretparken.be/showthrea...PA-s-niks-voor

Van mijn kant een eerder beperkte beaming maar wel respect voor de mening van etwien da Bellewaerde vaker op jaarbasis bezoekt dan de meeste hier in een decennium. Dan zie je al sneller de negatieve kantjes van je thuispark. Ik verhoud me een beetje hetzelfde tot beurtelings Efteling en BJL. Dat is in grote mate om geografische redenen, dus e kritsch twien het advies geven niet meer naar het thuispark te gaan en zelfs beweren dat die er ongewenst is, vind ik een beetje misplaatst.

Bellewaerde bezoek ik eerder occasioneel: gemiddeld 2 keer/jaar maar ... 0 keer in het blijkbaar overdrukke 2018 en het staat niet op m'n planning voor 2019. Het abo-debâcle mag je 100% toeschrijven aan CDA. Vinden jullie het normaal dat anderhalve maand voor de pret-opening we nog nada weten over de abo-formules in Ieper en Warvre? Het doet me denken aan het huidige Divided Kingdom aan de vooravond van March the 29th.

En wat i.m.o. quasi elke auteur hierboven een beetje uit het oog verliest: het is niet zo eerlijk om Bellewaerde met om het even welk ander park in (en buiten) België te vergelijken louter o.b.v. de rijdende, dobberende en draaiende attracties. De grootste attractie van het park is immers de dierentuin. Door de verzorgende eisen aan dieren, kost Bellewaerde qua onderhoud off-season mogelijk meer dan om het even welk ander Belgisch pretpark.

Ik ken heel weinig park-voorbeelden waar de beestenboel mooi en evenwichtig verspreid is tussen de bewegende attracties. Kolmården voelt ondanks de megavette woodie meer aan als dierentuin dan als pretpark. En dat is geen verwijt aan de fantastische Zweden. Wandelend van Cobra over Radja en Psyké naar Pulsar of Flashback is er i.m.o. niet veel te zien / te beleven, behalve de attracties zelf. En dat is ook geen verwijt, zeker wanneer je park vol staat met - naar Belgische normen - top-attracties. Maar het wandelen tussen fauna en flora van de ene mechanische attractie naar de andere ervaar ik in Bellewaerde op meerdere plaatsten als een aangename en rustgevende factor (als er niet te veel volk is). Tegen de stroom in stemde ik daarom op Bellewaede als mijn favoriete Belgische pretpark in een lang vervlogen poll. Het moet zowaar het enige park zijn waar ik nog geen sprintjes heb getrokken naar de bewegende attracties!

Hoewel nauwelijks 30 km van PDP, spreken we hier over het park met de slechtste tegenover de beste ligging van de Grote Vier in België. Hoeveel volk zou PDP trekken zonder tram, treinstation en 67 km Atlantikwall van verblijfs-beton ? Het verschil qua bezoekersaantal ligt m.i. daarom aan meer dan enkel de sterke IP's van PDP.

Terzijde: Bellewaerde lijkt me een ideaal park voor een polsband-systeem, zodat grootouders (met geld!) b.v. maar € 12 entrée betalen en nergens meevaren of meerijden, tenzij ze een ticketje kopen voor de bootjestocht en/of het tijger-treintje. In die optiek is de fantastische Taron niks voor Bellewaerde. Een woodie wel, die zou het Westernsfeertje kunnen versterken, ter vervanging van het oud ijzer en ander façadisme tussen de fluim en de Kever.